Ik heb een paar jaar geleden mijn rotste stukken op mijn website gezet. Je vindt ze hier:
http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1/rot
Door de jaren heen ben ik sommige stukken wel meer gaan waarderen. Mijn huidige rottop 3:
1: de lus van Milsbeek naar Breedeweg
Verraderlijke lus, perfecte rechthoekvorm. Wanneer je in vorm bent is ie te doen, maar anders krijg je een ram van de man met de hamer. Het verdient aanbeveling om vlak voor deze lus in de kroeg aan de linkerkant (in Milsbeek) een paar biertjes achterover te slaan. In 2002 was de lus een kilometer of 4 langer gemaakt onder het motto "het kan altijd erger. Hoewel ik goed liep kon ik er op het einde echt niet meer tegen.
2: de dijk naar Niftrik
Ergste dijk van het parcours. Altijd waait het er, vaak lichte regen. Niks om je heen te zien, nog geen koeien in de wei. Dat gaat zo een eeuwigheid door, met als enige afwisseling een steenfabriek en een kroeg. Wat een vreugde als je eindelijk het bordje Niftrik ziet en rechtsaf kunt slaan. Dan blijkt het ook nog een eindje tot aan de kantine van de plaatselijke FC, onze vaste rustplaats met ijskoud bier

.
3. het lemen pad
Lang eigenaardig lemen koeienpad tussen de maisvelden. In de verte zie je de brug van Grave maar die lijkt niet dichterbij te komen. Als je de brug hebt bereikt ga je je pas echt ergeren. Eerst de lange brug, dan een haarspeldbocht en een vervelende weg naar Grave toe. En daarna wacht nog een hoop ellende, want daarna volgt Grave-Gassel-Beers.