28 feb 2010: Nationale Wandeldag (België)

Wandeltochten in de maand februari

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Bernard
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 50
Afstand 2025: nvt
Loopnummer 2025: nvt
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 0
Kennedymarsen volbracht: 0
Merk wandelschoenen: Saucony
Contacteer:

28 feb 2010: Nationale Wandeldag (België)

Bericht door Bernard »

De Nationale Wandeldag wordt in België zowat aanzien als het begin van een nieuw wandeljaar. Sinds een aantal jaren kan je kiezen uit enkele tochten in verschillende provincies. Dit jaar zijn het Herne (Vlaams-Brabant), Geraardsbergen (Oost-Vlaanderen) en Hooglede-Gits (West-Vlaanderen).

Alle nodige info over deze tochten vind je op http://www.nationalewandeldag.be/
Bernard
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Contacteer:

Re: 28 feb 2010: Nationale Wandeldag (België)

Bericht door Bernard »

Omschrijving tocht Geraardsbergen:

In 2010 ligt de organisatie van de Nationale Wandeldag voor het eerst in handen van wandelclub Padstappers uit Geraardsbergen. Dit is voornamelijk een gevolg van het feit, dat jaarlijks op de laatste zondag van februari het Krakelingenfeest en Tonnekensbrand doorgaan. Nu dit feest doorgaat op 21 februari staat de poort voor ons wijd open.

Start:

Het hart van de organisatie is gesitueerd in het KA van Geraardsbergen. De school heeft heel wat troeven, ruime accommodatie, kort bij het station, ruime parking in de buurt en goede bereikbaarheid, net naast de N42. Bij startplaats uitgebreid plan. Binnen de school voorzien we de inschrijvingen, de standen van firma’s en van Aktivia. Naast de school staat een verwarmde tent waar we de innerlijke mens kunnen spijzen en de wandelboekjes afstempelen. In die tent bevindt zich ook een demonstratie stand “Mattentaart bakken”, ons eigen streekproduct dat vrij recent het Europees Kwaliteitslabel heeft verkregen.

Na de start wordt meteen voor een rustig gedeelte langs de Dender gekozen. De snelst stromende rivier in Vlaanderen heeft de laatste jaren een ware metamorfose ondergaan. Van wat ooit bijna rioolwater was, heeft men de dag van vandaag een visrijke waterloop gemaakt. Langs de oever gaat het ofwel richting Geraardsbergen, ofwel richting Overboelare, al naargelang de gekozen afstand. Bij parcours vindt je een uitgebreide beschrijving per afstand.

Animatie:

Kinderschminkstand (in de startzaal)

Reuze groot springkasteel als het weer het toelaat (naast de tent)

Demonstratie mattentaart bakken (in de tent)

Gratis bedelingen:

Voor elke deelnemer: bij de start een bon voor gratis koffie bij mattentaart met deelname aan Mattentaarten tocht (18 april 2010), onderweg gratis jenever of frisdrank en andere gratis bedelingen waaronder rijstkoek en bij aankomst een speciaal ontworpen herinneringssticker.

Bijzonderheden:

Fotozoektocht voor de kinderen met verwenpakket (9km) 3-sterren tocht volgens Aktivia-reglementering. IVV-afstempeling voorzien volgens geldend reglement. Nordic walking en joggen toegestaan. Gratis toegang tot stedelijke musea op vertoon van controlekaart (Chantilly kantmuseum, Sigarenmuseum, Lucifermuseum, Pijpenkabinet en Brouwerijmuseum) samen met de oudste burger van de stad in diverse klederdrachten, het Manneken-Pis museum

Wie naar Geraardsbergen komt, en de lekkere mattentaarten (Europees beschermd product) mee huiswaarts wil nemen, drukken we het best op het hart, deze vóór het wandelen te bestellen. Na uw wandeling liggen ze op u te wachten en geniet u thuis nog eens van deze prachtige wandeling.

In de verwarmde tent, verwelkomen gemotiveerde medewerkers u en bedienen u graag een natje of een droogje en dit aan democratische prijzen.
Wolfje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: .
Afstand 2025: 50
Loopnummer 2025: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB

Bericht door Wolfje »

Geraardsbergen staat met potlood in de agenda, afgelopen zomer heb ik Oudenaarde eo gestapt en dat beviel uitstekend.
Afbeelding
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 0
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Contacteer:

Bericht door johnnywalker »

Voor elke deelnemer: bij de start een bon voor gratis koffie bij mattentaart met deelname aan Mattentaarten tocht (18 april 2010), onderweg gratis jenever of frisdrank en andere gratis bedelingen waaronder rijstkoek en bij aankomst een speciaal ontworpen herinneringssticker.

Oei, dat is verleidelijk rolleyes
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl
Gery
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon

Bericht door Gery »

johnnywalker schreef:Voor elke deelnemer: bij de start een bon voor gratis koffie bij mattentaart met deelname aan Mattentaarten tocht (18 april 2010), onderweg gratis jenever of frisdrank en andere gratis bedelingen waaronder rijstkoek en bij aankomst een speciaal ontworpen herinneringssticker.

dat moet wel op poolen uitdraaien wink
Wolfje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Aantal N4D volbracht:

Bericht door Wolfje »

Gery schreef:
johnnywalker schreef:Voor elke deelnemer: bij de start een bon voor gratis koffie bij mattentaart met deelname aan Mattentaarten tocht (18 april 2010), onderweg gratis jenever of frisdrank en andere gratis bedelingen waaronder rijstkoek en bij aankomst een speciaal ontworpen herinneringssticker.

Dat is bij Bourgondisch wandelen wel aan te raden wink
Afbeelding
Gery
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Bericht door Gery »

Wolfje schreef:
Gery schreef:

Dat is bij Bourgondisch wandelen wel aan te raden wink
dat heb ik heel heel lang geleden goed geregeld. In 1994 begon ik met lopen. Ben liep al een tijdje. Mijn 2de tochtje was in Belgie, bij de nationale wandeldag. Ik liep 20 en Ben en Pingu 30. Bij terugkomst mezelf op een bolleke getrakteerd. Toen de mannen terug kwamen zag ik de wereld door een roze bril. Ergo, Ben moest dus terugrijden grin . En dat was niet helemaal zijn idee... wink
Wolfje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Aantal N4D volbracht:

Bericht door Wolfje »

Gery schreef:dat heb ik heel heel lang geleden goed geregeld. In 1994 begon ik met lopen. Ben liep al een tijdje. Mijn 2de tochtje was in Belgie, bij de nationale wandeldag. Ik liep 20 en Ben en Pingu 30. Bij terugkomst mezelf op een bolleke getrakteerd. Toen de mannen terug kwamen zag ik de wereld door een roze bril. Ergo, Ben moest dus terugrijden grin . En dat was niet helemaal zijn idee... wink
:lol: Vandaar dat het nu jouw beurt is om de BOB te zijn.
Afbeelding
Gery
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Bericht door Gery »

Wolfje schreef:
Gery schreef:dat heb ik heel heel lang geleden goed geregeld. In 1994 begon ik met lopen. Ben liep al een tijdje. Mijn 2de tochtje was in Belgie, bij de nationale wandeldag. Ik liep 20 en Ben en Pingu 30. Bij terugkomst mezelf op een bolleke getrakteerd. Toen de mannen terug kwamen zag ik de wereld door een roze bril. Ergo, Ben moest dus terugrijden grin . En dat was niet helemaal zijn idee... wink
:lol: Vandaar dat het nu jouw beurt is om de BOB te zijn.
dat zullen we die dag nog wel eens zien wink
Bernard
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Contacteer:

Bericht door Bernard »

Ben
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island

Bericht door Ben »

Mooie opkomst gelet op de weersomstandigheden.
Tja, deze Hollanders hebben verstek laten gaan.
Na 40km gisteren was het heerlijk om vandaag eens lekker op de bank te hangen.
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”
Plaats reactie

Terug naar “Wandeltochten in februari”