Ingeschreven!

Nieuws en berichten over de vierdaagse van 2026

Moderators: Maas, Moderators, Beheerders

Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Re: Ingeschreven!

Bericht door Marko »

Doe jij ook (weer) mee met de 4-daagse en zo ja welke afstand wil je gaan lopen?
Hieronder een deelnemerslijst.
Ben je supporter of ga je in de verzorging, ook dat kun je hier melden.

DEELNEMER:

50 km
Wandelkerel (als hij vrij kan krijgen, lukt dat niet, dan levert hij zijn startbewijs weer in)
qltel/Frank (maar alleen als het goed voelt, anders 40)
Cobie
Racoon
Marieke

40 km
Martin
joyce :)
Louise
Dochterlief
Aike (via Douane)
Carola (via Douane)
Petra (vaatje)

30 km
OpaMartin
Bertus
footloose
Ineke
Peter B

VERZORGER/SUPPORTER of anderszins:

Maandag
Middag (op de bekende hoek op de Wedren), Jannie.

Dinsdag
in Elst (tussen de twee begraafplaatsen :lol: ), Jannie.

Woensdag
Ochtend: de late Veertigers en alle Dertigers uitzwaaien, Jannie.
Middag: op de tribune: Carla, Jannie (vanaf ong. 15.00 uur en als het niet regent!), Angelique, (als de treinen rijden, en het niet al te nat is), Tina

Donderdag
Groesbeek (nà het centrum als 'jullie' linksaf richting de "Oude Molen" lopen), Jannie.

Vrijdag
Malden (t.o. de plek waar de "Good Old Oase" stond. Mijn dank voor de Oase is nog steeds zeer groot!), Jannie
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 53
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Bericht door liesie73 »

Doe jij ook (weer) mee met de 4-daagse en zo ja welke afstand wil je gaan lopen?
Hieronder een deelnemerslijst.
Ben je supporter of ga je in de verzorging, ook dat kun je hier melden.

DEELNEMER:

50 km
Wandelkerel, kan door gestreept, hij kan geen hele week vrij krijgen :cry:
qltel/Frank (maar alleen als het goed voelt, anders 40)
Cobie
Racoon
Marieke

40 km
Martin
joyce :)
Louise
Dochterlief
Aike (via Douane)
Carola (via Douane)
Petra (vaatje)

30 km
OpaMartin
Bertus
footloose
Ineke
Peter B

VERZORGER/SUPPORTER of anderszins:

Maandag
Middag (op de bekende hoek op de Wedren), Jannie.

Dinsdag
in Elst (tussen de twee begraafplaatsen :lol: ), Jannie.

Woensdag
Ochtend: de late Veertigers en alle Dertigers uitzwaaien, Jannie.
Middag: op de tribune: Carla, Jannie (vanaf ong. 15.00 uur en als het niet regent!), Angelique, (als de treinen rijden, en het niet al te nat is), Tina

Donderdag
Groesbeek (nà het centrum als 'jullie' linksaf richting de "Oude Molen" lopen), Jannie.

Vrijdag
Malden (t.o. de plek waar de "Good Old Oase" stond. Mijn dank voor de Oase is nog steeds zeer groot!), Jannie
Hopelijk lukt het de Wandelkerel om deze ene dag vrij te krijgen, dan komt hij nog ergens langs de route staan
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Bericht door Spatoes »

Heel sneu voor G. J. ;( Balen! :devil:

De 'buitenwereld' verder weg van Nijmegen weet niet wat die jaarlijkse Derde Week in juli betekent!

Sterkte voor G. J. en ook voor jouzelf en M., haalt de glans een beetje van jullie 4D af.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Heel jammer voor G.J. zelf, maar zeker ook voor zijn zus M. en moeder L.
Hopelijk lukt het hem om de laatste dag wel vrij te krijgen.
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Bericht door liesie73 »

Het zal inderdaad 'raar' zijn een 4Daagse zonder GJ, hij gaat al sinds 2012 mee. Ik verwacht dat vooral Dochterlief hem vreselijk gaat missen, al is het alleen maar om even tegen hem te kunnen mopperen over de 4Daagse en haar moeder :lol:. Gelukkig mag ze hem wel bellen. En natuurlijk ga ik hem ook missen......

Hij zou zo snel mogelijk de aanvraag voor die vrije dag doen en dan vraagt hij misschien ook een paar vrienden mee. Hopelijk kan ik jullie laten weten waar hij die dag dan staat (of op een terras zit) zodat hij veel van jullie ook nog een keer ziet, want daar baalt hij ook van, dat hij nu veel bekenden niet ziet!
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Wat jammer voor G.-J. Natuurlijk ook voor zijn zus en moeder, en Wandelmama.
Hopelijk kan hij een dag vrij krijgen.
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Aantal 11 steden gelopen: 4

Bericht door Jeltsje »

Jammer dat GJ niet vrij kan krijgen ;(
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Ah, wat #@€&: Louise! Echt balen. Gaat hij en zijn vriend nog wel mee met de vlaggenparade?
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Bericht door liesie73 »

fhd schreef: 12 mei 2026, 19:36 Ah, wat #@€&: Louise! Echt balen. Gaat hij en zijn vriend nog wel mee met de vlaggenparade?
De Vlaggenparade gaat hem niet worden, maar hij stond ook op de reservelijst. Dat geldt ook voor zijn wandelmaat, als we iemand tekort komen, sluit hij aan.

De vrije dag is aangevraagd, maar nog niet toegekend. Dat is dus ook nog even afwachten.

Purper

wandelmama
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 65+
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag

Bericht door wandelmama »

Fien schreef: 07 mei 2026, 08:03 Wat jammer voor G.-J. Natuurlijk ook voor zijn zus en moeder, en Wandelmama.
Hopelijk kan hij een dag vrij krijgen.
Ik loop geen 4 daagse meer. Na 20x en 3 laatste eenzame vierdaagse heb ik besloten om te stoppen. L en M heb ik moeten loslaten vanwege heftige ruzie.
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

liesie73 schreef: 12 mei 2026, 21:05
fhd schreef: 12 mei 2026, 19:36 Ah, wat #@€&: Louise! Echt balen. Gaat hij en zijn vriend nog wel mee met de vlaggenparade?
De Vlaggenparade gaat hem niet worden, maar hij stond ook op de reservelijst. Dat geldt ook voor zijn wandelmaat, als we iemand tekort komen, sluit hij aan.

De vrije dag is aangevraagd, maar nog niet toegekend. Dat is dus ook nog even afwachten.

Snap ik helemaal. Nu duimen of die ene dag wel wordt goedgekeurd.
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas

Bericht door joyke »

liesie73 schreef: 06 mei 2026, 09:06 Het zal inderdaad 'raar' zijn een 4Daagse zonder GJ, hij gaat al sinds 2012 mee. Ik verwacht dat vooral Dochterlief hem vreselijk gaat missen, al is het alleen maar om even tegen hem te kunnen mopperen over de 4Daagse en haar moeder :lol:. Gelukkig mag ze hem wel bellen. En natuurlijk ga ik hem ook missen......

Hij zou zo snel mogelijk de aanvraag voor die vrije dag doen en dan vraagt hij misschien ook een paar vrienden mee. Hopelijk kan ik jullie laten weten waar hij die dag dan staat (of op een terras zit) zodat hij veel van jullie ook nog een keer ziet, want daar baalt hij ook van, dat hij nu veel bekenden niet ziet!
dat is bagger dat zal voor iedereen een hele vreemde editie worden ;( hopelijk krijgt die de vrijdag wel voor elkaar :sweat:
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Bericht door liesie73 »

Overdrachtsperiode 4Daagse 2026 afgesloten
3.915 tickets overgedragen
maandag 8 juni 2026
Leestijd circa 3 minuten
De overdrachtsperiode voor de 108e editie van de 4Daagse is afgesloten. Dankzij deze regeling, die in 2024* voor het eerst is ingevoerd, hebben 3.915 deelnemers hun startbewijs kunnen overdragen aan iemand op de wachtlijst.

Ondanks deze overdrachtsperiode zijn ruim 11.000 belangstellenden op de wachtlijst blijven staan zonder startbewijs. De belangstelling voor de 4Daagse is al jaren groter dan het aantal beschikbare startbewijzen. Dat betekent helaas dat er, hoe het inschrijfsysteem ook wordt ingericht, altijd mensen zijn die graag willen deelnemen maar geen startbewijs kunnen bemachtigen. “We zien de laatste jaren hoeveel mensen graag willen deelnemen aan de 4Daagse. Dat is iets om trots op te zijn, maar het betekent ook dat we niet iedereen kunnen plaatsen. We begrijpen dat dit voor mensen op de wachtlijst een teleurstelling is,” aldus marsleider Henny Sackers.

Balans tussen trouwe deelnemers en debutanten
Bij de inrichting van de inschrijving zoeken we ieder jaar naar een balans tussen het waarderen van trouwe deelnemers en het bieden van kansen aan debutanten. De afgelopen jaren hebben we daarom verschillende aanpassingen doorgevoerd, waarbij we hebben getracht voldoende ruimte te creëren voor nieuwe deelnemers. Zo konden in het verleden alle oud-deelnemers gebruikmaken van de eerste inschrijfperiode. Inmiddels is die groep stapsgewijs beperkt. Voor de editie van 2027 kijken we opnieuw naar de verdeling van de beschikbare startbewijzen en de mogelijkheden voor debutanten.

We realiseren ons dat hierover verschillende opvattingen bestaan. Juist daarom blijven we zoeken naar een evenwichtige oplossing die recht doet aan zowel nieuwe als ervaren wandelaars.

Waarom stopt de overdrachtsperiode nu?
Regelmatig krijgen we de vraag waarom de overdrachtsperiode niet langer open kan blijven. Bij de 4Daagse verloopt dit proces anders dan bij veel andere evenementen, onder meer door de administratie rondom de Koninklijk erkende onderscheiding die onze wandelaars ontvangen. Na de inschrijfperiode worden medailles en cijfers besteld, gecontroleerd en verdeeld en worden alle deelnemersgegevens definitief verwerkt. Deze administratie kost tijd. Daarom moeten we de deelnemerslijst tijdig vaststellen en is het niet mogelijk om de overdrachtsperiode langer open te houden of na de aanmelddagen nog startbewijzen aan te bieden.

Niet alle beschikbare tickets zijn overgenomen
Hoewel de belangstelling groot was, zijn enkele aangeboden startbewijzen uiteindelijk niet overgenomen. In deze gevallen hebben mensen op de wachtlijst een aanbod ontvangen, maar daar niet tijdig op gereageerd. Deze startbewijzen blijven daardoor gekoppeld aan de oorspronkelijke eigenaar.

Evaluatie en verbeteringen
Zoals ieder jaar evalueren we de inschrijving, wachtlijst en overdrachtsperiode uitgebreid. Omdat de 4Daagse eenmaal per jaar plaatsvindt, hebben we ook maar één moment per jaar om wijzigingen in de praktijk te toetsen.

Bij de evaluatie besteden we onder meer aandacht aan de technische storing tijdens de tweede inschrijfperiode, de positie van debutanten binnen het inschrijfsysteem en de werking van de wachtlijst en overdrachtsperiode.

Ook de vele reacties, ervaringen en suggesties die we van deelnemers hebben ontvangen nemen we mee. Die input helpt ons om de organisatie van toekomstige edities verder te verbeteren. “De reacties die we ontvangen, positief én kritisch, zijn waardevol. We evalueren ieder jaar zorgvuldig wat goed gaat en wat beter kan. Daarbij kijken we nadrukkelijk naar de ervaringen van zowel trouwe deelnemers als debutanten, zodat we ook richting 2027 verdere verbeteringen kunnen doorvoeren,” aldus marsleider Sackers.

Wij danken iedereen voor het enthousiasme en de betrokkenheid bij de 4Daagse en kijken uit naar een mooie en succesvolle 108e editie.

* In 2024 ging het om 2.355 en in 2025 om 3.384 overgedragen startbewijzen.

Purper

Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Bericht door Spatoes »

Dank je voor het (snelle) plaatsen, Louise.
Ik droom (letterlijk) vaak over de 4Daagse, meestal gaat er dan van alles verkeerd zoals te laat binnen komen of de pijlborden zijn al weg of op de route staat ergens water waar je doorheen moet lopen, bijna nachtmerries.
Waar maak ik me druk om, ik ga alleen maar kijken!
EN meeleven met de wandelaars want ik ben wel 'ervaringsdeskundige'. :yo:
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Bericht door liesie73 »

Spatoes schreef: 08 jun 2026, 11:28 Dank je voor het (snelle) plaatsen, Louise.
Ik droom (letterlijk) vaak over de 4Daagse, meestal gaat er dan van alles verkeerd zoals te laat binnen komen of de pijlborden zijn al weg of op de route staat ergens water waar je doorheen moet lopen, bijna nachtmerries.
Waar maak ik me druk om, ik ga alleen maar kijken!
EN meeleven met de wandelaars want ik ben wel 'ervaringsdeskundige'. :yo:
Dat dromen herken ik, slaat echt nergens op soms, maar toch wakker schrikken.

En het is niet ‘alleen maar’ kijken, het is voor Dochterlief en mij een punt om naar uit te kijken. Zo fijn, even een paar bemoedigende woorden en natuurlijk een fotomomentje!

Purper

Plaats reactie

Terug naar “nieuws 2026”