Ik heb gisteren het laatste deel van die docu gezien: van de 22 mensen die ze volgden bij de ultratrail zijn er 10 uitgevallen, dus de cijfers zijn ook nog nniet echt betrouwbaar.herwin schreef:https://www.npostart.nl/de-kennis-van-nu/16-10-2019/VPWON_1297955
"De Franse sportwetenschapper Guillaume Millet onderzoekt waarom vrouwen minder last lijken te hebben van 'neuromuscular fatigue' dan mannen. Dat is de vermoeidheid die ontstaat na zeer intensief sporten, omdat hersenen en zenuwstelsel de spieren niet meer goed aansturen. Bij de de Ultra Trail du Mont Blanc (UTMB), een parcours van 171 km en meer dan 10.000 hoogtemeters door de bergen van Frankrijk, Italië en Zwitserland, presteren vrouwen opvallend goed."
Ook weer over het verschil tussen mannen en vrouwen op lange afstanden (gok ik, ik heb het nog niet bekeken). Wel typisch dat ze dan een wedstrijd als voorbeeld pakken waar in de 13 jaar dat het nu bestaat 1x een vrouw in de overall top 10 geplaatst is, daar waren toch echt wel betere voorbeelden bij te vinden.
Vrouwen ook verplicht 50 kilometer ?
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Re: Vrouwen ook verplicht 50 kilometer ?
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Friso
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 43
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: 200
- Aantal N4D volbracht: 2
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Gewoon
Maar 12 hebben het gehaald ...Tigelu schreef:Ik heb gisteren het laatste deel van die docu gezien: van de 22 mensen die ze volgden bij de ultratrail zijn er 10 uitgevallen, dus de cijfers zijn ook nog nniet echt betrouwbaar.herwin schreef:https://www.npostart.nl/de-kennis-van-nu/16-10-2019/VPWON_1297955
"De Franse sportwetenschapper Guillaume Millet onderzoekt waarom vrouwen minder last lijken te hebben van 'neuromuscular fatigue' dan mannen. Dat is de vermoeidheid die ontstaat na zeer intensief sporten, omdat hersenen en zenuwstelsel de spieren niet meer goed aansturen. Bij de de Ultra Trail du Mont Blanc (UTMB), een parcours van 171 km en meer dan 10.000 hoogtemeters door de bergen van Frankrijk, Italië en Zwitserland, presteren vrouwen opvallend goed."
Ook weer over het verschil tussen mannen en vrouwen op lange afstanden (gok ik, ik heb het nog niet bekeken). Wel typisch dat ze dan een wedstrijd als voorbeeld pakken waar in de 13 jaar dat het nu bestaat 1x een vrouw in de overall top 10 geplaatst is, daar waren toch echt wel betere voorbeelden bij te vinden.
- herwin
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 32
- Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
- Kennedymarsen volbracht: 19
- 100+ wandelingen: 10
- Merk wandelschoenen: Divers
Al waren ze allemaal gefinisht, dan zijn het nog veel te weinig mensen om iets van conclusies te kunnen trekken.Tigelu schreef: Ik heb gisteren het laatste deel van die docu gezien: van de 22 mensen die ze volgden bij de ultratrail zijn er 10 uitgevallen, dus de cijfers zijn ook nog nniet echt betrouwbaar.
Ik denk dat ik die lastige rekensom van 22 - 10 zelf ook nog wel op had kunnen lossenFriso schreef: Maar 12 hebben het gehaald ...
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Contacteer:
Maar ze doen ook onderzoek bij kortere lange afstanden.herwin schreef:Al waren ze allemaal gefinisht, dan zijn het nog veel te weinig mensen om iets van conclusies te kunnen trekken.Tigelu schreef: Ik heb gisteren het laatste deel van die docu gezien: van de 22 mensen die ze volgden bij de ultratrail zijn er 10 uitgevallen, dus de cijfers zijn ook nog nniet echt betrouwbaar.
Ik denk dat ik die lastige rekensom van 22 - 10 zelf ook nog wel op had kunnen lossenFriso schreef: Maar 12 hebben het gehaald ...
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- herwin
- W4W WalkKING

Kortere lange afstanden? Wat zijn dat 
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Contacteer:
Korter dan 171 km..herwin schreef:Kortere lange afstanden? Wat zijn dat
Ik vind een 40, 60, of 80 km. trailrun ook al lang zat.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- jufjoke
- Frequente W4W'er

- Leeftijd: 55
- Afstand 2025: 40
- Loopnummer 2025: 500959
- Kilometers gelopen: Genoeg
- Aantal N4D volbracht: 11
- Volgende wandeltocht: Marskramerpad
- Merk wandelschoenen: Meindel
Dit jaar hebben 1377 vrouwen voor de 50 km gekozen, het aantal groeit met de jaren. uitval 13,07 %
7302 mannen uitval 12,49%
Zijn dit voldoende vrouwen die bewijzen dat de 50 ook voor vrouwen mogelijk is?
Ja ik zie een half % meer uitval bij vrouwen en dit zijn vrouwen die er zelf voor kiezen.
Maar hoor ook vrouwen die het zouden kunnen maar geen zin hebben om zo vroeg op te staan en daarom de 40 lopen.
nee niet ieder vrouw kan de 50 maar ook niet iedere man.
7302 mannen uitval 12,49%
Zijn dit voldoende vrouwen die bewijzen dat de 50 ook voor vrouwen mogelijk is?
Ja ik zie een half % meer uitval bij vrouwen en dit zijn vrouwen die er zelf voor kiezen.
Maar hoor ook vrouwen die het zouden kunnen maar geen zin hebben om zo vroeg op te staan en daarom de 40 lopen.
nee niet ieder vrouw kan de 50 maar ook niet iedere man.
- footloose
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
Daar gaan we weer.......
S.v.p. eerst de historie lezen voordat we in herhaling gaan vallen.
Samengevat:
- Ja, vrouwen kunnen ook (4x) 50 km lopen.
- Nee, vrouwen en mannen zijn fysiek niet gelijk. (gelukkig niet zeg,
)
S.v.p. eerst de historie lezen voordat we in herhaling gaan vallen.
Samengevat:
- Ja, vrouwen kunnen ook (4x) 50 km lopen.
- Nee, vrouwen en mannen zijn fysiek niet gelijk. (gelukkig niet zeg,
- herwin
- W4W WalkKING

Intussen wel de docu gezien: ik gok dat die kortere afstanden de controlegroep was. In het geval je onderzoek wilt doen naar de effecten van lange afstand, voer je hetzelfde onderzoek met zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden uit op verschillende afstanden, en kijk je wat de verschillen worden op de langere afstanden ten opzichte van de kortere. Dat kun je dus niet zomaar bij elkaar optellen.Cornelia schreef:Maar ze doen ook onderzoek bij kortere lange afstanden.Herwin schreef:Al waren ze allemaal gefinisht, dan zijn het nog veel te weinig mensen om iets van conclusies te kunnen trekken.Tigelu schreef: Ik heb gisteren het laatste deel van die docu gezien: van de 22 mensen die ze volgden bij de ultratrail zijn er 10 uitgevallen, dus de cijfers zijn ook nog nniet echt betrouwbaar.
Verder: best een leuk stukje film, weinig wetenschappelijke waarde (maar er was ook niet echt data om iets van te maken), mooi om wat bekenden op TV te zien, en die eeuwige vraag of het wel gezond is
- herwin
- W4W WalkKING

http://ultraned.org/n_item/f7397.php :

Dus zullen we ook maar ophouden met die onzin om die 200km in 4 dagen op te delen?In de Verenigde Staten wordt sinds 2011 de Big’s Backyard Ultra georganiseerd. In deze wedstrijd worden er de afgelopen jaren de beste prestaties wereldwijd geleverd. Deze wedstrijd trekt een internationaal deelnemersveld. Vorig jaar kwam de Zweed Johan Steene daar tot een afstand van 455,983 km en bleef de Amerikaanse Courtney Dauwalter 1 ronde voor. Dauwalter kwam tot een afstand van 449,277 km. Later dat jaar zou Dauwalter op de 24 uur op de baan in Taiwan tot een afstand van 256 km komen. Dit jaar was er weer een spannende strijd die dit keer gewonnen werd door de Amerikaanse Maggie Guterl met 402,34 km. Ze bleef de Nieuw-Zeelander Will Hayward voor die tot een afstand van 395,63 km kwam. Voor de uitslagen met rondentijden van dit jaar zie: http://my5.raceresult.com/139372 Daarmee blijven de prestaties van Johan Steene en Courtney Dauwalter de beste prestaties ooit op de Backyard Ultra.