Kleine wijziging 30 km route - Wijchen

Foto's en verhalen van dag 2

Moderators: Moderators, Beheerders

cor
W4W Freak
W4W Freak
Leeftijd: 71
Afstand 2025: 30 km
Kilometers gelopen: 400
Aantal N4D volbracht: 22+
Volgende wandeltocht: 4daagse
Merk wandelschoenen: Joya

Re: Kleine wijziging 30 km

Bericht door cor »

Wat ik hoorde(betrouwbare bron :-" ) is dat in Wijchen het verhaal gaat dat de 40 en 50km bij aankomst in het centrum de Touwslagersbaan oplopen, dat is dus rechtdoor het winkelgebied in naar de Markt. :-_
Dus niet eerst linksaf en dan met een boog o.a langs de blokker naar de markt.
Dat zou dus inhouden dat de afkorting niet meer genomen kan worden omdat je dus van de andere kant de markt oploopt. tong
Zoals ik al schreef zijn dit geruchten in Wijchen dus wel verder afwachten :-#
't Kan nie faok genoeg geseid wurde,
maor Nimwege is nie allenig de oudste stad fan het land, maor oek de mooiste.
Er is dus gin grond um hier weg te gaon
Sunny
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Contacteer:

Bericht door Sunny »

cor schreef:Wat ik hoorde(betrouwbare bron :-" ) is dat in Wijchen het verhaal gaat dat de 40 en 50km bij aankomst in het centrum de Touwslagersbaan oplopen, dat is dus rechtdoor het winkelgebied in naar de Markt. :-_
Dus niet eerst linksaf en dan met een boog o.a langs de blokker naar de markt.
Dat zou dus inhouden dat de afkorting niet meer genomen kan worden omdat je dus van de andere kant de markt oploopt. tong
Zoals ik al schreef zijn dit geruchten in Wijchen dus wel verder afwachten :-#
Aha....een compleet andere route. Zou tijd worden ook, want die route heb ik al een paar keer overwogen ;-) Die route is denk ik ook veel minder file gevoelig, alleen ligt de flessenhals dan nu rond Cafe Anneke en Zaal Sterrebos. Maar mocht er alsnog file zijn, dan weet ik ook daar wel een weggetje omheen :D
Wel jammer voor de oudjes van St. Jozef waar we dan niet meer langs komen :-s
Gery
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Mood: Gewoon

Bericht door Gery »

Jan Woordes schreef:
Berend-Botje schreef:Nu maar hopen dat ze het niet n hun hoofd halen om er een controle neer te zetten :roll:
Zoiets als files op de dag van Wychen ontlopen.
Zo kan ik mij nog goed herinneren,toen ik nog op de route van de 55 km liep.
De derde dag ging de route van de Vereniging-Keizer Karelplein-Graafseweg tot Nederasselt.
Majoor Breunese stelde deze dag een extra controle in aan het begin van de Graafseweg.
Er waren lopers bij die niet wensten in de rij te staan,lieten hun controlekaart door andere lopers ophalen.
Verder op de route namen deze lopers dan de contolekaart in ontvangst.
Nu diende deze lopers eerst voor de knip in de controlekaart te gaan naar de controle aan het begin van de Graafseweg.
De marsleiding leest mee op dit forum. Je loop nu de kans dat de marsleiding voor de 30 km een geheime controle gaat instellen.
Maar ze hebben dan ook gelezen dat het qua aantal meters niet uitmaakt, dus is extra controlle niet nodig. En buiten dat, als ze dit lezen is het misschien aanleiding voor hun om iets aan die opstopping te doen. Beetje zot dat het daar zo vastloopt.
despier
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij

Bericht door despier »

Sunny schreef:
Die kunnen ze toch gewoon ergens anders neerzetten dat hebben ze toch niet in de gaten 8-[
Nuntius Transmittendus
Ruud
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 78
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Mood: Gewoon

Bericht door Ruud »

despier schreef:
Sunny schreef:
Die kunnen ze toch gewoon ergens anders neerzetten dat hebben ze toch niet in de gaten 8-[
Zal je moeder maar wezen.
Ga in de hoek staan [-X ;)
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen
Jan Woordes
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 88
Afstand 2025: 0
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk

Bericht door Jan Woordes »

Ruud schreef:
despier schreef:
Sunny schreef:

Ruud,als mens op leeftijd moet je even wennen aan de opmerking van Marc.
Regelmatig hoor ik de opmerking Jan je heb je tijd gehad.
Ik zeg dan dat ze te weinig levenservaring hebben en nog niet droog achter de oren zijn.
Er volgt dan een stilte.
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..
despier
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Merk wandelschoenen: Brooks

Bericht door despier »

Jan Woordes schreef:
Ruud schreef:
despier schreef:
Sunny schreef:

Ik zeg dan dat ze te weinig levenservaring hebben en nog niet droog achter de oren zijn.
Er volgt dan een stilte.
Laat het nou geen loze opmerking zijn maar zaken die je in je leven hebt meegemaakt, noem het levenservaring Jan, het betreft hier niet mijn moeder Ruud maar andere personen die dicht bij mij staan of hebben gestaan waar het soort van activiteiten zoals bij de 4daagse mee werden gedaan omdat de bewoners 'dat zo leuk vinden'. Als je later als een van de mensen die nog kan communiceren met bovengenoemde personen het over de activiteiten hebt klinkt het allemaal niet heel positief. Maar ja misschien denken alle oudjes van St. Jozef er heel anders over.
Als ik tijdens de 4daagse langs deze rijen met mensen loop krijg ik er heel andere gevoelens bij mede door mijn eigen levenservaring.
Nuntius Transmittendus
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Contacteer:

Bericht door johnnywalker »

despier schreef:
Jan Woordes schreef:
Ruud schreef:
despier schreef:
Sunny schreef:

Er volgt dan een stilte.
Laat het nou geen loze opmerking zijn maar zaken die je in je leven hebt meegemaakt, noem het levenservaring Jan, het betreft hier niet mijn moeder Ruud maar andere personen die dicht bij mij staan of hebben gestaan waar het soort van activiteiten zoals bij de 4daagse mee werden gedaan omdat de bewoners 'dat zo leuk vinden'. Als je later als een van de mensen die nog kan communiceren met bovengenoemde personen het over de activiteiten hebt klinkt het allemaal niet heel positief. Maar ja misschien denken alle oudjes van St. Jozef er heel anders over.
Als ik tijdens de 4daagse langs deze rijen met mensen loop krijg ik er heel andere gevoelens bij mede door mijn eigen levenservaring.
Marc heeft wel gelijk, hoewel je altijd moet oppassen met generaliseren. Er wordt vaak over mensen beslist in de zorg i.p.v. met mensen. Vooral als mensen ouder worden en in meer of mindere mate demeterend, wordt al snel door het personeel beslist wat de mensen wel en niet leuk vinden.
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl
marsvrouwtje

Bericht door marsvrouwtje »

johnnywalker schreef: Marc heeft wel gelijk, hoewel je altijd moet oppassen met generaliseren. Er wordt vaak over mensen beslist in de zorg i.p.v. met mensen. Vooral als mensen ouder worden en in meer of mindere mate demeterend, wordt al snel door het personeel beslist wat de mensen wel en niet leuk vinden.
Deels hebben jullie wel gelijk, maar mijn ervaring (als verzorgster van (diep) dementerenden) is dat er altijd gevraagd wordt naar de voorgeschiedenis / karakter van de mensen voordat ze gingen dementeren. Ook bekijken we steeds per activiteit of de persoon ervan genoten heeft en dit wordt ook gerapporteerd in het dossier.
Uiteraard kan ik niet oordelen over andere huizen maar alleen over het verpleeghuis waar ik werk.
ZZeriouZZ

Bericht door ZZeriouZZ »

Even over die "file", je kunt toch ook even een sprintje trekken tot in Wijchen, ben je die file lekker voor, en ook nog eens bijtijds binnen :D
Sunny
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Mood: Erg blij
Contacteer:

Bericht door Sunny »

ZZeriouZZ schreef:Even over die "file", je kunt toch ook even een sprintje trekken tot in Wijchen, ben je die file lekker voor, en ook nog eens bijtijds binnen :D
Zorg je er wel voor dat je tijdens het sprinten altijd 1 voet aan de grond houdt, anders word je gediskwalificeerd ;-)
Jan Woordes
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT

Bericht door Jan Woordes »

Sunny schreef:
ZZeriouZZ schreef:Even over die "file", je kunt toch ook even een sprintje trekken tot in Wijchen, ben je die file lekker voor, en ook nog eens bijtijds binnen :D
Zorg je er wel voor dat je tijdens het sprinten altijd 1 voet aan de grond houdt, anders word je gediskwalificeerd ;-)
Die kans is wel heel klein om hiervoor te worden gediskwaliceerd.Ik zou wel eens willen weten hoeveel deelnemers per jaar worden gediskwlificeerd.De organisatie maakt nooit deze cijfers bekend.Bij de Airboretocht in Oosterbeek vertelde mij een bekende wandelaar uit het haagse,die voor de 40ste keer deelnam,de derde dag in Berg en Dal
door een van de stewards het hoesje met barcodekaart en controlekaart hardhandig van hem werd afgerukt wegens vermeende dronkenschap.
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..
Danyell
Beheerder
Beheerder
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Saucony
Contacteer:

Bericht door Danyell »

Jan Woordes schreef:Ik zou wel eens willen weten hoeveel deelnemers per jaar worden gediskwlificeerd.De organisatie maakt nooit deze cijfers bekend.
Ik ken wel dat verhaal van die snelwandelaar.
Die werd bij snelwandelwedstrijden vaak gediskwalificeerd (of gewaarschuwd) omdat hij niet correct snelwandelde.
Groot was dan ook de hilariteit toen hij tijdens de 4Daagse werd gewaarschuwd omdat hij aan het snelwandelen was ... :lol:
Alleen, maar niet eenzaam
langehalen
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS

Bericht door langehalen »

Danyell schreef:
Jan Woordes schreef:Ik zou wel eens willen weten hoeveel deelnemers per jaar worden gediskwlificeerd.De organisatie maakt nooit deze cijfers bekend.
Die werd bij snelwandelwedstrijden vaak gediskwalificeerd (of gewaarschuwd) omdat hij niet correct snelwandelde.
Groot was dan ook de hilariteit toen hij tijdens de 4Daagse werd gewaarschuwd omdat hij aan het snelwandelen was ... :lol:
Wat is er tegen SNELwandelen tijdens de N4D (niet dat ik me er ooit aan schuldig zal maken).
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.
Danyell
Beheerder
Beheerder
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Saucony
Contacteer:

Bericht door Danyell »

langehalen-snelthuis schreef:
Danyell schreef:
Wat is er tegen SNELwandelen tijdens de N4D (niet dat ik me er ooit aan schuldig zal maken).
Punt 5 van het 4Daagse regelement:

. Onder wandelen of marcheren wordt verstaan het zich zodanig voorwaarts bewegen, dat met de voeten voortdurend contact met de grond wordt gemaakt en het lichaamsgewicht beurtelings van het linker- op het rechterbeen wordt overgebracht. Derhalve is niet toegestaan:

♦ gebruik te maken van een of meer voorwerpen die lichaamsfunctie(s), nodig om te wandelen, in overwegende mate en anders dan als prothese, aan- of vervullen, dan wel ondersteunen;

♦ gebruik te maken van een vervoermiddel;

♦ te snelwandelen, Nordic walking (exerstriding, pole-walking en/of poletrekking) en/of in looppas voort te bewegen.

Ik heb het ook nooit gesnapt, hoor! Afbeelding
Alleen, maar niet eenzaam
Plaats reactie

Terug naar “Dag 2 - De dag van Wijchen”