Mijn printer heeft op kerstavond besloten om finaal vast te lopen. Als ik hem morgen niet aan de praat krijg, moet ik het kaartje op mijn OV-kaart zetten (gelukkig is dat ook een van de mogelijjkheden).Cornelia schreef:En de ticket is uitgeprint en ligt klaar bij de stempelkaart en het armbandje.Carola schreef:Top, ik heb inmiddels 8 personen bij elkaar. Ik wacht nog even af of er 2 bijkomen. Als het 8 blijft wordt het 8 euro per kaartje. Van hier heb ik Footloose, Carla en Tina meegeteld.
E-mailadressen mogen jullie mij pb-en.
Carola: bedankt voor het regelen.
Tot zondag allemaal.
27 december 2015: Light Walk Amsterdam (NH)
Moderators: Moderators, Beheerders
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Re: 27 december 2015: Light Walk Amsterdam (NH)
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Auto gaat sneller
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: nvt
- Loopnummer 2025: nvt
- Kilometers gelopen: 0,0
- Aantal N4D volbracht: 12
- Kennedymarsen volbracht: 3
- 100+ wandelingen: 6
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: MBT/LOWA
- Mood: Gewoon
Je kunt hem ook even hierheen sturen, printen wij hem uit.Tigelu schreef:Mijn printer heeft op kerstavond besloten om finaal vast te lopen. Als ik hem morgen niet aan de praat krijg, moet ik het kaartje op mijn OV-kaart zetten (gelukkig is dat ook een van de mogelijjkheden).Cornelia schreef:En de ticket is uitgeprint en ligt klaar bij de stempelkaart en het armbandje.Carola schreef:Top, ik heb inmiddels 8 personen bij elkaar. Ik wacht nog even af of er 2 bijkomen. Als het 8 blijft wordt het 8 euro per kaartje. Van hier heb ik Footloose, Carla en Tina meegeteld.
Tot zondag allemaal.
- Tigelu

- Leeftijd: 69
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
mailtje met pdf is inmiddels naar jullie onderweg!Auto gaat sneller schreef:Je kunt hem ook even hierheen sturen, printen wij hem uit.Tigelu schreef:Mijn printer heeft op kerstavond besloten om finaal vast te lopen. Als ik hem morgen niet aan de praat krijg, moet ik het kaartje op mijn OV-kaart zetten (gelukkig is dat ook een van de mogelijjkheden).Cornelia schreef:En de ticket is uitgeprint en ligt klaar bij de stempelkaart en het armbandje.Carola schreef:Top, ik heb inmiddels 8 personen bij elkaar. Ik wacht nog even af of er 2 bijkomen. Als het 8 blijft wordt het 8 euro per kaartje. Van hier heb ik Footloose, Carla en Tina meegeteld.
Tot zondag allemaal.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- hein
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 56
- Afstand 2025: 40Km
- Kilometers gelopen: 10000+
- Aantal N4D volbracht: 13
- Kennedymarsen volbracht: 21
- 100+ wandelingen: 9
- Aantal 11 steden gelopen: 8
- Merk wandelschoenen: Hanwag
Veel plezier in Amsterdam vanavond. Hopelijk blijft het wat droog vanavond.
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Contacteer:
Het is in Amsterdam droog gebleven en de temperatuur was ook prima.hein schreef:Veel plezier in Amsterdam vanavond. Hopelijk blijft het wat droog vanavond.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Cornelia

- Contacteer:
Nu helemaal verrot in huis.
Wat een makkelijke 15 km. leek te zijn was een ware slijtage slag voor mij.
Tot donderdag nog spierpijn in de kuiten van 2 dagen Capelle.
Nou, die is dus weer terug (die spierpijn hè).
Gezellig gelopen met Tina, Fien, Truus en een deel met Rina.
Rina moest de trein van 22.00 uur halen dus nadat we koffie, thee of chocolademelk hadden gedronken op het Museumplein is zij alleen verder gegaan.
Mooie dingen gezien maar het Noorderlicht viel mij tegen en de regendruppels niet gezien.
We volgden dan ook een deel van de route waardoor je niet alles ziet.
Eén ding is zeker: volgend jaar met de boot.
En de afterparty was gewoonweg een aanfluiting.
Geen zitplaatsen en een zootje herrie wat ze muziek durven te noemen.
Start/finishlocatie was prima. De komende en gaande wandelaars liepen elkaar niet voor de voeten.
Wat een makkelijke 15 km. leek te zijn was een ware slijtage slag voor mij.
Tot donderdag nog spierpijn in de kuiten van 2 dagen Capelle.
Nou, die is dus weer terug (die spierpijn hè).
Gezellig gelopen met Tina, Fien, Truus en een deel met Rina.
Rina moest de trein van 22.00 uur halen dus nadat we koffie, thee of chocolademelk hadden gedronken op het Museumplein is zij alleen verder gegaan.
Mooie dingen gezien maar het Noorderlicht viel mij tegen en de regendruppels niet gezien.
We volgden dan ook een deel van de route waardoor je niet alles ziet.
Eén ding is zeker: volgend jaar met de boot.
En de afterparty was gewoonweg een aanfluiting.
Geen zitplaatsen en een zootje herrie wat ze muziek durven te noemen.
Start/finishlocatie was prima. De komende en gaande wandelaars liepen elkaar niet voor de voeten.
- footloose
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 64
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
Was een hele leuke tocht. Wat is Amsterdam toch sfeervol in deze tijd van het jaar. Ik vond het leuk om Tina, Fien en Erna ook eens in het echt te leren kennen, Carla kende ik natuurlijk al. Wat hem zwaar maakte was het vele slenteren en stilstaan (wéér een fotomomentje) en daar waar de officiële Illuminade onze tocht kruiste, kregen we ook te maken met wachttijden. Voor mij was dit juist goed omdat ik rustig aan moet doen met m'n enkel maar Carla liep zich daardoor stuk.
We hadden met Fien een privé-gids bij ons want die kent Amsterdam op haar duimpje. We liepen door het Vondelpark (nog nooit geweest), over de binnenplaats van de Hermitage en door de tuin van de Hortus waar ook drie lichtobjecten waren, waaronder een bodemloze put (ik vond zelf de virtuele brug over de gracht, die op hetzelfde principe is gebaseerd, indrukwekkender).
Naast het schaatsbaantje op het Leidseplein kochten we een zak oliebollen met heel veel poedersuiker. Voor mij de eerste van dit jaar, een echt vette 'guilty pleasure' maar man o man wat lekker. De resterende suiker namen we mee in mijn capuchon (wel in een zak hoor), voor de oliebol die we bij de eerste stempelpost zouden krijgen. Daar was de suiker al op dus het kwam goed uit dat we die zelf nog hadden. Voor mij geen bol zonder 'sneeuw'.
Onderweg kwamen we Carola en haar ouders tegen (nog bedankt voor de treinkaartjes!) en nog iemand die ik wel van foto's ken (KM?) maar van wie ik de naam ben vergeten. Na de finish even getwijfeld of we de tram naar het station zouden nemen maar Tina had haar OV-chipkaart niet bij zich. Dus langs het IJ teruggewandeld (geen straf want ik houd van het uitzicht over het IJ, vooral 's avonds) en elkaar uitgezwaaid op het station.
We hadden met Fien een privé-gids bij ons want die kent Amsterdam op haar duimpje. We liepen door het Vondelpark (nog nooit geweest), over de binnenplaats van de Hermitage en door de tuin van de Hortus waar ook drie lichtobjecten waren, waaronder een bodemloze put (ik vond zelf de virtuele brug over de gracht, die op hetzelfde principe is gebaseerd, indrukwekkender).
Naast het schaatsbaantje op het Leidseplein kochten we een zak oliebollen met heel veel poedersuiker. Voor mij de eerste van dit jaar, een echt vette 'guilty pleasure' maar man o man wat lekker. De resterende suiker namen we mee in mijn capuchon (wel in een zak hoor), voor de oliebol die we bij de eerste stempelpost zouden krijgen. Daar was de suiker al op dus het kwam goed uit dat we die zelf nog hadden. Voor mij geen bol zonder 'sneeuw'.
Onderweg kwamen we Carola en haar ouders tegen (nog bedankt voor de treinkaartjes!) en nog iemand die ik wel van foto's ken (KM?) maar van wie ik de naam ben vergeten. Na de finish even getwijfeld of we de tram naar het station zouden nemen maar Tina had haar OV-chipkaart niet bij zich. Dus langs het IJ teruggewandeld (geen straf want ik houd van het uitzicht over het IJ, vooral 's avonds) en elkaar uitgezwaaid op het station.
-
Fien
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 77
- Kilometers gelopen: 1500
- Aantal N4D volbracht: 15
- Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Footloose (Truus) heeft alles al gezegd. De oliebol op het Leidseplein smaakte me heerlijk.
De temperatuur was goed, mensen zaten op (onverwarmde) terrassen. In tegenstelling tot bij ons thuis stond er in Amsterdam nauwelijks wind en het was droog.
De lichtobjecten zijn mooi, het wandelen was gezellig. Maar steeds stilstaan en kijken, fotograferen, en opletten of we elkaar nog zien (we waren elkaar twee keer helemaal kwijt), neen, als ik in Amsterdam ga lopen loop ik liever met daglicht. En 15 km. in dit tempo is erg vermoeiend. Carla schreef het al: de afterparty was een aanfluiting. De Gluhwein die we bij de finish kregen was trouwens wel erg lekker.
Dit was voor mij een eenmalig ervaring. Zoals Carla zei: volgend jaar met de boot (dan wil Ger ook mee!) :icon_neutral:
De temperatuur was goed, mensen zaten op (onverwarmde) terrassen. In tegenstelling tot bij ons thuis stond er in Amsterdam nauwelijks wind en het was droog.
De lichtobjecten zijn mooi, het wandelen was gezellig. Maar steeds stilstaan en kijken, fotograferen, en opletten of we elkaar nog zien (we waren elkaar twee keer helemaal kwijt), neen, als ik in Amsterdam ga lopen loop ik liever met daglicht. En 15 km. in dit tempo is erg vermoeiend. Carla schreef het al: de afterparty was een aanfluiting. De Gluhwein die we bij de finish kregen was trouwens wel erg lekker.
Dit was voor mij een eenmalig ervaring. Zoals Carla zei: volgend jaar met de boot (dan wil Ger ook mee!) :icon_neutral:
- Carola
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 38
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: iktrainnie
- Aantal N4D volbracht: 16
- Volgende wandeltocht: KM..?
- Kennedymarsen volbracht: 56
- 100+ wandelingen: 9
- Aantal 11 steden gelopen: 2
- Merk wandelschoenen: Lowa
Al met al een heerlijk dagje Amsterdam. Ik was er rond 12 uur al om te gaan geocachen. Zo hebben we onder andere met de waterfiets door de grachten gefietst, een route door het Red Light District gemaakt en een route gedaan waar we ons moesten richten op de gevels van de grachtenpanden. Erg leuk allemaal.
Ik vond de Light Walk ook een geslaagde wandeltocht.
Wij mochten om 5 uur starten dus konden het rustig aan doen. Hoewel wij om half 11 de trein moesten hebben.
Het is van Le Champion, dus 16 euro voor 15 kilometer is overdreven duur. Temeer omdat je alleen een speldje, oliebol, chocomelk en glühwein ervoor krijgt. De rest van de knoopjes van de armband die erbij zat was onbruikbaar gisteren.
De route zelf bestond uit een heleboel kerstversiering en lichtobjecten. Veel op of langs het water, en er waren ook stukken waar we als wandelaar niet langs kwamen. (of doorheen konden, zoals het eerste kunstwerk in het water :icon_wink: )
Dus ik heb het idee dat je met de boot pas echt alles ziet.
Het was druk in de smalle straten, dat dan weer wel. Niets was afgezet waardoor je steeds aan de kant moest voor fietsers en auto's.
De rusten waren goed verdeeld, en leuk ingericht. Ook de start en finishlocatie was mooi en groot, maar helaas ontbrak daar de gezelligheid.
Bij binnenkomst waren ze tangomuziek aan het spelen en de tango aan het dansen... Bij de finish kon je alleen boven zitten maar beneden alleen maar staan.
Om 10 voor 10 waren wij weer terug en we hebben keurig de trein gehaald.
Ik vond het leuk om Charlotte aan het begin te zien, Elly Koopman onderweg en Fien, Tina, Rina, Carla en Truus bij de eerste rust. Verder geen bekenden gespot.
Foto's:
http://myalbum.com/album/dLzdFYEcjfxj
Ik vond de Light Walk ook een geslaagde wandeltocht.
Wij mochten om 5 uur starten dus konden het rustig aan doen. Hoewel wij om half 11 de trein moesten hebben.
Het is van Le Champion, dus 16 euro voor 15 kilometer is overdreven duur. Temeer omdat je alleen een speldje, oliebol, chocomelk en glühwein ervoor krijgt. De rest van de knoopjes van de armband die erbij zat was onbruikbaar gisteren.
De route zelf bestond uit een heleboel kerstversiering en lichtobjecten. Veel op of langs het water, en er waren ook stukken waar we als wandelaar niet langs kwamen. (of doorheen konden, zoals het eerste kunstwerk in het water :icon_wink: )
Het was druk in de smalle straten, dat dan weer wel. Niets was afgezet waardoor je steeds aan de kant moest voor fietsers en auto's.
De rusten waren goed verdeeld, en leuk ingericht. Ook de start en finishlocatie was mooi en groot, maar helaas ontbrak daar de gezelligheid.
Bij binnenkomst waren ze tangomuziek aan het spelen en de tango aan het dansen... Bij de finish kon je alleen boven zitten maar beneden alleen maar staan.
Om 10 voor 10 waren wij weer terug en we hebben keurig de trein gehaald.
Ik vond het leuk om Charlotte aan het begin te zien, Elly Koopman onderweg en Fien, Tina, Rina, Carla en Truus bij de eerste rust. Verder geen bekenden gespot.
Foto's:
http://myalbum.com/album/dLzdFYEcjfxj
- Ineke61

- Kilometers gelopen: 15.050
- Aantal N4D volbracht: 16
- Kennedymarsen volbracht: 12
- Merk wandelschoenen: Skechers
- Contacteer:
Ik vond het ook erg leuk maar wat mij betreft eenmalig. De prijs vond ik asociaal duur, zeker als je bedenkt dat je dit ook gewoon gratis kunt bekijken. De sfeer bij de start en de finish......mwah. Ik heb mijn eigen finish locatie gevonden, de bar ernaast. Helaas waren ze daar niet berekent op veel gasten......de wachtrij was lang........!!! Maar het was wel gezellig om na te kletsen met Annika en Willem. Verder geen bekenden gezien behalve Albert die ik voorbij zag stiefelen bij de finish maar kon even niet op zijn naam komen hihi....
We hebben lekker door kunnen lopen, op sommige stukken kon dat niet vanwege het publiek maar dat vond met name Hans niet zo erg, kon hij even op adem komen. :icon_mrgreen:
Mijn uitgebreide verslag volgt later evenals de foto's als ze gelukt zijn...
We hebben lekker door kunnen lopen, op sommige stukken kon dat niet vanwege het publiek maar dat vond met name Hans niet zo erg, kon hij even op adem komen. :icon_mrgreen:
Mijn uitgebreide verslag volgt later evenals de foto's als ze gelukt zijn...
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:
http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:
http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
- fhd

- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- Merk wandelschoenen: meindl
Wat jammer dat het bij sommige van jullie wat tegen viel. daar was ik al bang voor, dus ben blij dat ik gekozen heb om deze aan me voorbij te laten gaan. Ik ga vanavond een groot gedeelte lopen, zoals ieder jaar. De boot hoop ik ook te doen, als ik kaartjes win met de bankgiroloterij dan. Anders blijft het dit jaar alleen bij wandelen. Ben benieuwd wat voor kunstwerken ik dit jaar tegenkom, heb expres nog geen fotot,s gekeken.
- Cornelia

- Contacteer:
Met de boot zie je ook niet alles want daarmee kom je niet op de binnenplaats van de Hermitage of De Hortus maar dat is op een andere dag goed te doen.Carola schreef: De route zelf bestond uit een heleboel kerstversiering en lichtobjecten. Veel op of langs het water, en er waren ook stukken waar we als wandelaar niet langs kwamen. (of doorheen konden, zoals het eerste kunstwerk in het water :icon_wink: )
Rina had eerder al het een en ander bekeken en dat was nu haar redding om de trein van 22.00 uur te halen
- footloose
- W4W WalkKING

- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Ik ben net uit Amsterdam vertrokken en het zag bij de rondvaartboten zwart van de mensen. Je moet uren in de rij staan of vooraf tickets kopen als dat kan. Maar misschien sta je dan ook nog wel lang in de rij. Gisteravond was het ook al file varen op de grachten. Er zijn ook een hoop mensen die met een eigen sloep het water op gaan. Dus.... bezint eer ge begint.
- Cornelia

- Contacteer:
Het is nu nog vakantie en het weer is natuurlijk van dien aard dat de mensen er op deze tijd nog op uit gaan.footloose schreef:Ik ben net uit Amsterdam vertrokken en het zag bij de rondvaartboten zwart van de mensen. Je moet uren in de rij staan of vooraf tickets kopen als dat kan. Maar misschien sta je dan ook nog wel lang in de rij. Gisteravond was het ook al file varen op de grachten. Er zijn ook een hoop mensen die met een eigen sloep het water op gaan. Dus.... bezint eer ge begint.
Zien we volgend jaar wel.
Misschien dan handiger om voor de kerstdagen heen te gaan en natuurkijk kaarten vooraf bestellen.
- Sammie6306

- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 40+
- Merk wandelschoenen: Lowa
Kaarten voor de boot zijn en worden nog steeds regelmatig aangeboden op kortingssites zoals Groupon, sociale deal. Misschien een tip, zal volgend jaar ook wel weer zo zijn.Cornelia schreef:Het is nu nog vakantie en het weer is natuurlijk van dien aard dat de mensen er op deze tijd nog op uit gaan.footloose schreef:Ik ben net uit Amsterdam vertrokken en het zag bij de rondvaartboten zwart van de mensen. Je moet uren in de rij staan of vooraf tickets kopen als dat kan. Maar misschien sta je dan ook nog wel lang in de rij. Gisteravond was het ook al file varen op de grachten. Er zijn ook een hoop mensen die met een eigen sloep het water op gaan. Dus.... bezint eer ge begint.
Zien we volgend jaar wel.
Misschien dan handiger om voor de kerstdagen heen te gaan en natuurkijk kaarten vooraf bestellen.