zo, alles wat gister viel, viel vandaag dubbel zo veel

Wat kan het regenen! De route direct vanuit de start is jarenlang het laatste stukje geweest, dit is achteraf een geweldige wissel geweest. Je moet er niet aan denken daar omhoog te blubberen. Alhoewel het de hele dag (33 km) wel blubberen was. In het begin nog prima te doen trouwens. Vertrokken in de poncho, het was al begonnen met regenen. De eerste rust voorbij gelopen, lekker een bakkie koffie zou het niet gaan worden... Vervolgens Wildpark het Aardhuis in. Prachtig mooi open stuk met fantastisch uitzicht. Wel nat en erg koud inmiddels, de poncho was niet tegen al dat water opgewassen. Bij de 'grote' rust, op 17 km. kon er eindelijk even droog gestaan worden. Het was er zo druk, dat ik mijn boterham maar in de hal heb opgegeten. Hier heb ik ook een wegwerpponcho onder mijn echte poncho gedaan. Ik vond het echt een supergoed idee van mezelf, het gaf meer warmte en de natte poncho zat niet meer tegen mijn natte trui aangeplakt. Het enige kleine nadeel was twee capuchons op, dat was af en toe een gevecht
Daarna Kroondomein Het Loo in, ook al zo mooi. Zo rond 12:00 uur was de vaart er een beetje uit, mijn sokken waren nat en de blubber kwam inmiddels af en toe tot enkelhoogte bij het verkeerd inschatten van een plas

Vanaf de laatste rust, die ook de eerste is, werd het pas echt professioneel baggerlopen. De 20 en ongeveer 12 kilometerlopers waren hier al geweest, waardoor de paden erg slecht waren geworden. Op sommigen kon je ook niet meer lopen, dan ging het hele zwikkie over de rand van het bos. Uiteindelijk was ik weer bij de finish om 13:45 uur. Wonder boven wonder geen blaren gelopen. Wel enorme spierpijn nu

Heb weer genoten vandaag, hard om mezelf moeten lachen als ik weer bijna uitgleed en stiekem gelachen om het vele gemopper om me heen.
Ik heb niet zo heel veel foto's gemaakt. Heb er wat onscherpe tussen laten zitten, evenals wat onduidelijke door druppels op de lens. Er bleef anders weinig over. Ook weer geen commentaar, dat komt wel als ik weer degelijk internet heb...