Klinkt heel gezellig. In ieder geval beter dan de 'kermis' op de Waalkade.Sunny schreef:Dat het jou niet uitmaakt komt misschien omdat je de tijd "voor de Waalkade" niet meegemaakt hebt. Vroegah (sprak oma), ging het einde van dag 2 niet over de kade, maar door de stad. Mega-druk, maar ook mega-gezellig! Het feest van Roze Woensdag kwam toen veel meer tot z'n recht dan dat het dat nu doet. Je werd naar binnen geschreeuwd door (voor je gevoel) duizenden homo's, zag overal de meest fantastisch uitgedoste drag-queens en langs de route was het één grote gezellige bende en kreeg je vaak zomaar spontaan een biertje aangeboden uit het publiek. Het was zo leuk dat je helemaal vergat hoe moe je was en als je de roze straatjes eenmaal door was was het jammer dat het roze feest op de Wedren niet net zo hard verder ging. Zo is dat "exact om 5 uur finishen" van ons ook ontstaan. Zo kon er namelijk zo lang mogelijk genoten worden van de laatste paar honderd meter!Joachim schreef:Maakt mij niet zo veel uit. Het is toch een moment na bijna 50 km waarbij de omgeving slechts wazig wordt waargenomen. Het einde van de lijdensweg is nabij en het enige dat telt is het zo snel en pijnvrij mogelijk bereiken van de eindstreep. Of dat via de kade, een winkelstraat of rosse buurt is maakt niks uit. Als er maar geen obstakels in de weg lopen (mede wandelaars uitgezonderd)De Haagse Règâh schreef:Precies in de juiste bewoordingen Sun!Sunny schreef:Beter?De Haagse Règâh schreef:Goed zo! Opzouten met die doodse Waalkade....![]()
Hoewel het ieder jaar een stukje beter werd.
Jaja....
Het was heul k*t, toen werd het behoorlijk k*t, het jaar daarna was het best k*t en vorig jaar was het gewoon k*t......
Vierdaagse moet Waalkade mijden
Moderators: Moderators, Beheerders
- Joachim
- W4W Freak

- Leeftijd: 54
- Afstand 2025: Geen
- Kilometers gelopen: Geen
- Aantal N4D volbracht: 2
- Kennedymarsen volbracht: 2
- Merk wandelschoenen: North Face
- Mood: Vrolijk
Re: Vierdaagse moet Waalkade mijden
- Ron van de Kant
- W4W Verslaafd

- Leeftijd: 55
- Afstand 2025: 0,0
- Kilometers gelopen: te weinig
- Aantal N4D volbracht: 12
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Gewoon
Het was (is) ook heel gezellig. Megadruk,dat wel ,maar een groot feest.Daarmee vergeleken is de route over de Waalkade zoiets als een anti-climaxJoachim schreef:Klinkt heel gezellig. In ieder geval beter dan de 'kermis' op de Waalkade.Sunny schreef:Dat het jou niet uitmaakt komt misschien omdat je de tijd "voor de Waalkade" niet meegemaakt hebt. Vroegah (sprak oma), ging het einde van dag 2 niet over de kade, maar door de stad. Mega-druk, maar ook mega-gezellig! Het feest van Roze Woensdag kwam toen veel meer tot z'n recht dan dat het dat nu doet. Je werd naar binnen geschreeuwd door (voor je gevoel) duizenden homo's, zag overal de meest fantastisch uitgedoste drag-queens en langs de route was het één grote gezellige bende en kreeg je vaak zomaar spontaan een biertje aangeboden uit het publiek. Het was zo leuk dat je helemaal vergat hoe moe je was en als je de roze straatjes eenmaal door was was het jammer dat het roze feest op de Wedren niet net zo hard verder ging. Zo is dat "exact om 5 uur finishen" van ons ook ontstaan. Zo kon er namelijk zo lang mogelijk genoten worden van de laatste paar honderd meter!Joachim schreef:Maakt mij niet zo veel uit. Het is toch een moment na bijna 50 km waarbij de omgeving slechts wazig wordt waargenomen. Het einde van de lijdensweg is nabij en het enige dat telt is het zo snel en pijnvrij mogelijk bereiken van de eindstreep. Of dat via de kade, een winkelstraat of rosse buurt is maakt niks uit. Als er maar geen obstakels in de weg lopen (mede wandelaars uitgezonderd)De Haagse Règâh schreef:Precies in de juiste bewoordingen Sun!Sunny schreef:Beter?De Haagse Règâh schreef:Goed zo! Opzouten met die doodse Waalkade....![]()
Hoewel het ieder jaar een stukje beter werd.
Jaja....
Het was heul k*t, toen werd het behoorlijk k*t, het jaar daarna was het best k*t en vorig jaar was het gewoon k*t......
Laatst gewijzigd door Ron van de Kant op 27 jun 2012, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het maakt niet uit of je snel of langzaam loopt,de weg blijft even lang.
(Chinese wijsheid)
(Chinese wijsheid)
- JHD1979
- Frequente W4W'er

- Leeftijd: 43
- Afstand 2025: 50
- Loopnummer 2025: 50-?-???
- Kilometers gelopen: 300
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: 17
- 100+ wandelingen: 4
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Opgewonden
Sunny schreef: Dat het jou niet uitmaakt komt misschien omdat je de tijd "voor de Waalkade" niet meegemaakt hebt. Vroegah (sprak oma), ging het einde van dag 2 niet over de kade, maar door de stad. Mega-druk, maar ook mega-gezellig! Het feest van Roze Woensdag kwam toen veel meer tot z'n recht dan dat het dat nu doet. Je werd naar binnen geschreeuwd door (voor je gevoel) duizenden homo's, zag overal de meest fantastisch uitgedoste drag-queens en langs de route was het één grote gezellige bende en kreeg je vaak zomaar spontaan een biertje aangeboden uit het publiek. Het was zo leuk dat je helemaal vergat hoe moe je was en als je de roze straatjes eenmaal door was was het jammer dat het roze feest op de Wedren niet net zo hard verder ging. Zo is dat "exact om 5 uur finishen" van ons ook ontstaan. Zo kon er namelijk zo lang mogelijk genoten worden van de laatste paar honderd meter!
Ik ben even de advocaat van de duivel.
Is het niet de taak van de 4Daagse organisatie om een goede doorstroming van het parcours te garanderen daar waar mogelijk? Als we het erover eens zijn dat de doorstroming op de In de Betrouwstraat en Van Welderenstraat (ronduit) slecht was en tot potentieel gevaarlijke situaties had kunnen leiden (mensen worden omwel, komen in de verdrukking e.d.) dan zou het niet ingrijpen van de 4Daagse organisatie toch een vorm van nalatigheid geweest zijn?
Ik begrijp dat er ook wandelaars zijn die het geweldig vonden, de tijd vergaten en exact om 5 uur binnenkwamen; zijn die wandelaars niet mede verantwoordelijk voor de slechte doorstroming en dus de uiteindelijke wijziging van de route?
Daarbij is de 2e dag voor veel wandelaars een zware dag en oponthoud zo vlak voor de finish niet wenselijk en misschien zelfs funest. Ik vraag me af of de route wijziging al dan niet een positief effect heeft gehad op het aantal uitvallers op de 2e dag.
Ik begrijp dat er een hoop wandelaars zijn die het jammer vinden dat er een route wijziging heeft plaatsgevonden maar uiteindelijk staat het belang van alle wandelaars en de sportieve prestatie voorop...
Maar goed, ik was er toen niet bij en moet me er daarom misschien niet mee bemoeien
Op naar de 100 Kennedymarsen (nog 83).
- johnnywalker
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 0
- Kilometers gelopen: veel
- Aantal N4D volbracht: 41
- Kennedymarsen volbracht: 29
- 100+ wandelingen: 9
- Merk wandelschoenen: Mephisto
- Mood: Blij
- Contacteer:
Ik was er wel bij en je hebt volkomen gelijk.JHD1979 schreef:Sunny schreef: Dat het jou niet uitmaakt komt misschien omdat je de tijd "voor de Waalkade" niet meegemaakt hebt. Vroegah (sprak oma), ging het einde van dag 2 niet over de kade, maar door de stad. Mega-druk, maar ook mega-gezellig! Het feest van Roze Woensdag kwam toen veel meer tot z'n recht dan dat het dat nu doet. Je werd naar binnen geschreeuwd door (voor je gevoel) duizenden homo's, zag overal de meest fantastisch uitgedoste drag-queens en langs de route was het één grote gezellige bende en kreeg je vaak zomaar spontaan een biertje aangeboden uit het publiek. Het was zo leuk dat je helemaal vergat hoe moe je was en als je de roze straatjes eenmaal door was was het jammer dat het roze feest op de Wedren niet net zo hard verder ging. Zo is dat "exact om 5 uur finishen" van ons ook ontstaan. Zo kon er namelijk zo lang mogelijk genoten worden van de laatste paar honderd meter!
Is het niet de taak van de 4Daagse organisatie om een goede doorstroming van het parcours te garanderen daar waar mogelijk? Als we het erover eens zijn dat de doorstroming op de In de Betrouwstraat en Van Welderenstraat (ronduit) slecht was en tot potentieel gevaarlijke situaties had kunnen leiden (mensen worden omwel, komen in de verdrukking e.d.) dan zou het niet ingrijpen van de 4Daagse organisatie toch een vorm van nalatigheid geweest zijn?
Ik begrijp dat er ook wandelaars zijn die het geweldig vonden, de tijd vergaten en exact om 5 uur binnenkwamen; zijn die wandelaars niet mede verantwoordelijk voor de slechte doorstroming en dus de uiteindelijke wijziging van de route?
Daarbij is de 2e dag voor veel wandelaars een zware dag en oponthoud zo vlak voor de finish niet wenselijk en misschien zelfs funest. Ik vraag me af of de route wijziging al dan niet een positief effect heeft gehad op het aantal uitvallers op de 2e dag.
Ik begrijp dat er een hoop wandelaars zijn die het jammer vinden dat er een route wijziging heeft plaatsgevonden maar uiteindelijk staat het belang van alle wandelaars en de sportieve prestatie voorop...
Maar goed, ik was er toen niet bij en moet me er daarom misschien niet mee bemoeien
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)
www.grootgennepsgenootschap.nl
www.grootgennepsgenootschap.nl
- Elly N
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 70
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 28
- Kennedymarsen volbracht: 1
- Merk wandelschoenen: geen
- Contacteer:
johnnywalker schreef:Volgens mij kan je daar gewoon nog gaan zitten, dat is niet pal aan de kadeElly N schreef:Had ik net zo'n mooi plekje daar om de hoek, onder de bomen in het gras....
Inderdaad Mirjam!Mirjam72 schreef:Er komt een zgn. Parallelroute : http://www.4daagse.nl/nl/nieuws/324-per ... 12012.html
Ik ben het wel eens met degenen die zeggen dat het vroeger (ondanks de drukte) mega gezellig was om door het centrum te lopen. Opstoppingen ja, maar je weet dat je er dan bijna bent.
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.
www.ellynoordover.nl
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.
www.ellynoordover.nl
- Ruud
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 78
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 25
- Kennedymarsen volbracht: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
Eens ging ik toen er nog gelopen werd door de lange spoortunnel bij het Kolpinghuis rechtsaf naar de Vereeniging , later rechtdoor bij plein '40-'45 naar de Wedren.johnnywalker schreef:Ik was er wel bij en je hebt volkomen gelijk.JHD1979 schreef:Sunny schreef: Dat het jou niet uitmaakt komt misschien omdat je de tijd "voor de Waalkade" niet meegemaakt hebt. Vroegah (sprak oma), ging het einde van dag 2 niet over de kade, maar door de stad. Mega-druk, maar ook mega-gezellig! Het feest van Roze Woensdag kwam toen veel meer tot z'n recht dan dat het dat nu doet. Je werd naar binnen geschreeuwd door (voor je gevoel) duizenden homo's, zag overal de meest fantastisch uitgedoste drag-queens en langs de route was het één grote gezellige bende en kreeg je vaak zomaar spontaan een biertje aangeboden uit het publiek. Het was zo leuk dat je helemaal vergat hoe moe je was en als je de roze straatjes eenmaal door was was het jammer dat het roze feest op de Wedren niet net zo hard verder ging. Zo is dat "exact om 5 uur finishen" van ons ook ontstaan. Zo kon er namelijk zo lang mogelijk genoten worden van de laatste paar honderd meter!
Stout hé.
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen
- opa-paul
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 77
- Kilometers gelopen: te weinig
- Aantal N4D volbracht: 9
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: NB.
Je bent een echt boefjeRuud schreef:Eens ging ik toen er nog gelopen werd door de lange spoortunnel bij het Kolpinghuis rechtsaf naar de Vereeniging , later rechtdoor bij plein '40-'45 naar de Wedren.johnnywalker schreef:Ik was er wel bij en je hebt volkomen gelijk.JHD1979 schreef:Sunny schreef: Dat het jou niet uitmaakt komt misschien omdat je de tijd "voor de Waalkade" niet meegemaakt hebt. Vroegah (sprak oma), ging het einde van dag 2 niet over de kade, maar door de stad. Mega-druk, maar ook mega-gezellig! Het feest van Roze Woensdag kwam toen veel meer tot z'n recht dan dat het dat nu doet. Je werd naar binnen geschreeuwd door (voor je gevoel) duizenden homo's, zag overal de meest fantastisch uitgedoste drag-queens en langs de route was het één grote gezellige bende en kreeg je vaak zomaar spontaan een biertje aangeboden uit het publiek. Het was zo leuk dat je helemaal vergat hoe moe je was en als je de roze straatjes eenmaal door was was het jammer dat het roze feest op de Wedren niet net zo hard verder ging. Zo is dat "exact om 5 uur finishen" van ons ook ontstaan. Zo kon er namelijk zo lang mogelijk genoten worden van de laatste paar honderd meter!
Stout hé.
- Bosso

- Leeftijd: 61
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: pfff.
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Volgende wandeltocht: In twijfel.
- Kennedymarsen volbracht: 7.
- 100+ wandelingen: 6
- Merk wandelschoenen: Hanwag.
JawelJHD1979 schreef:Maar goed, ik was er toen niet bij en moet me er daarom misschien niet mee bemoeien
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.
- Jeltsje

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
en daar hoort digitaal bier bij http://www.bier-winkel.com/Bosso schreef:JawelJHD1979 schreef:Maar goed, ik was er toen niet bij en moet me er daarom misschien niet mee bemoeienAltijd doen, je ermee bemoeien. Het is hier nog altijd een forum al lijkt het meer op een digitale kroeg.
-
Leo Hagestein
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 79
- Afstand 2025: 0
- Kilometers gelopen: (te)weinig
- Aantal N4D volbracht: 9
- Volgende wandeltocht: wat denk je?
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: New Balance
- Mood: Blij
Liana, doet dat nou niet!!!! Ik wordt daar zo zenuwachtig van, als ik moet kiezen uit zovele soorten, Dan neem ik ze straks allemaal en je weet wat er dan gebeurt.Jeltsje schreef:en daar hoort digitaal bier bij http://www.bier-winkel.com/Bosso schreef:JawelJHD1979 schreef:Maar goed, ik was er toen niet bij en moet me er daarom misschien niet mee bemoeienAltijd doen, je ermee bemoeien. Het is hier nog altijd een forum al lijkt het meer op een digitale kroeg.
Liefde die je geeft is gratis;
Liefde die je ontvangt is onbetaalbaar!
Liefde die je ontvangt is onbetaalbaar!
- Jeltsje

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Aantal 11 steden gelopen: 4
Dat wil ik wel eens zienLeo Hagestein schreef:Liana, doet dat nou niet!!!! Ik wordt daar zo zenuwachtig van, als ik moet kiezen uit zovele soorten, Dan neem ik ze straks allemaal en je weet wat er dan gebeurt.Jeltsje schreef:en daar hoort digitaal bier bij http://www.bier-winkel.com/Bosso schreef:JawelJHD1979 schreef:Maar goed, ik was er toen niet bij en moet me er daarom misschien niet mee bemoeienAltijd doen, je ermee bemoeien. Het is hier nog altijd een forum al lijkt het meer op een digitale kroeg.
-
Spatoes

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
NEE, vertel eens Leo!Leo Hagestein schreef:Liana, doet dat nou niet!!!! Ik wordt daar zo zenuwachtig van, als ik moet kiezen uit zovele soorten, Dan neem ik ze straks allemaal en je weet wat er dan gebeurt.Jeltsje schreef:en daar hoort digitaal bier bij http://www.bier-winkel.com/Bosso schreef:JawelJHD1979 schreef:Maar goed, ik was er toen niet bij en moet me er daarom misschien niet mee bemoeienAltijd doen, je ermee bemoeien. Het is hier nog altijd een forum al lijkt het meer op een digitale kroeg.
-
Spatoes

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
@Ruud: Nijmegen heeft geen plein '40-'45.Ruud schreef: Eens ging ik toen er nog gelopen werd door de lange spoortunnel bij het Kolpinghuis rechtsaf naar de Vereeniging, later rechtdoor bij plein '40-'45 naar de Wedren.
Stout hè.
Annekedote: Iemand hoorde iemand eens over 'plein 44' praten. Vroeg die iemand: HOEVEEL pleinen heeft Nijmegen dan????
In het verre verleden ben ik ook weleens op de tweede dag bij het Kolpinghuis rechtsaf rechtstreeks naar de Vereeniging gelopen, was ik al erg laat, erg moe en had geen zin meer in 'het winkeliersrondje'.
- Danyell
- Beheerder

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: 39.057
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
- Kennedymarsen volbracht: 18
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Saucony
- Contacteer:
Inleveren die medailles!Overloper schreef:@Ruud: Nijmegen heeft geen plein '40-'45.Ruud schreef: Eens ging ik toen er nog gelopen werd door de lange spoortunnel bij het Kolpinghuis rechtsaf naar de Vereeniging, later rechtdoor bij plein '40-'45 naar de Wedren.
Stout hè.Wel Plein 1944 waar een parkeergarage onder komt en aan 2 kanten zijn nieuwe appartementen in aanbouw.
Annekedote: Iemand hoorde iemand eens over 'plein 44' praten. Vroeg die iemand: HOEVEEL pleinen heeft Nijmegen dan????
In het verre verleden ben ik ook weleens op de tweede dag bij het Kolpinghuis rechtsaf rechtstreeks naar de Vereeniging gelopen, was ik al erg laat, erg moe en had geen zin meer in 'het winkeliersrondje'.
En wel nu direct!
Zijn jullie nou helemaal betoeterd!
Alleen, maar niet eenzaam
- Bosso

- Leeftijd: 61
- Kilometers gelopen: pfff.
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Volgende wandeltocht: In twijfel.
- Kennedymarsen volbracht: 7.
- 100+ wandelingen: 6
- Merk wandelschoenen: Hanwag.
Danyell schreef:
Inleveren die medailles!![]()
En wel nu direct!![]()
![]()
Zijn jullie nou helemaal betoeterd!![]()
![]()
![]()
NEEEEHHEEEEEEHEEEEJJJ
Bosso zit nu weer in een hoekje te huilen.
Laatst gewijzigd door Bosso op 06 jul 2012, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.