Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
De afgelopen week, in 5 etappes, het Dommelpad gelopen. Start in Peer (België) en eindpunt in ‘s-Hertogenbosch. De laatste etappe heb ik gecombineerd met een route over 2 hangbruggen (nabij Sint-Michielsgestel) en over de Moerputtenbrug. Bij elkaar 140 km gewandeld in een schitterende omgeving en onder prima weersomstandigheden.
- Tigelu

- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Volgende wandeltocht: 12-08: iets op Texel
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Vandaag rondje St. Michael’s Mount (kasteel en tuin) in Marazion (Cornwall) gedaan + rondje Marazion (boodschappen en eten halen). Totaal “slechts 11 km maar wel over heel veel keien, rotstrappen en cobblestones met heul veel hoogtemeters.
Is vooralsnog prima training dus voor de IML van Zwitserland (Bern) over 1,5 week. Zeker nadat ik de afgelopen 2 dagen al de nodige km’s heb gewandeld over het West Coast Path hier.
Is vooralsnog prima training dus voor de IML van Zwitserland (Bern) over 1,5 week. Zeker nadat ik de afgelopen 2 dagen al de nodige km’s heb gewandeld over het West Coast Path hier.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Truitje

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Contacteer:
Bertus is vandaag weer wezen soppen. Deze keer een aardig eind van huis. In Warmond, onder de rook van Leiden dus. Een heel andere omgeving dan het vele bos en heide dat we hier kennen. Veel water en bootjes, over bruggetjes, langs landgoederen en oude huizen en meer van dat soort moois. Het is weer een mooi album geworden al zeg ik het zelf. Ik hoop dat jullie er ook zo over denken: https://myalbum.com/album/RQCMJWWruTkV/ ... e2ffb21dd9
- Tigelu

Vandaag eigen rondje gebreid door eerst van de camping naar Brockenhurst te lopen, daar even rond te kijken om vervolgens eerst een stukje wandelpad “Linwood” te doen en na de helft daarvan op een kruising (net boven de camping) over te stappen naar het wandelpad “ Beaulieu Heath” en die bij de camping te beëindigen (laatste 200 meter want de rest had ik al gedaan.
Totaal 21,3 km waarvan zeker 16 semi-verharde grindpaden. Hetgeen dus niet zo heel snel ging aangezien ik op mijn sandalen liep en dus steeds scherpe steentjes uit de schoenen moest werken. Maar het was mooi weer, mooie omgeving en het nodige loslopende beestenspul gespot: paarden, nog meer pony’s, koeien en een enkele ezel ( en daar bedoel ik mezelf niet mee mbt de schoenen). En heel veel verschillende vogels gezien en vooral gehoord.
Totaal 21,3 km waarvan zeker 16 semi-verharde grindpaden. Hetgeen dus niet zo heel snel ging aangezien ik op mijn sandalen liep en dus steeds scherpe steentjes uit de schoenen moest werken. Maar het was mooi weer, mooie omgeving en het nodige loslopende beestenspul gespot: paarden, nog meer pony’s, koeien en een enkele ezel ( en daar bedoel ik mezelf niet mee mbt de schoenen). En heel veel verschillende vogels gezien en vooral gehoord.
- Truitje

- Contacteer:
Ik was er van overtuigd dat ik onderstaand bericht afgelopen zaterdag al geposted had, maar ontdekte net dat dit niet zo was. Dus hier is mijn bericht alsnog:
Bertus is vandaag met zijn wandelmaten naar Nijkerk geweest voor de Veluwe Wandeltocht. Het was een tocht die afwisselend langs boerenlandschap en door bossen ging. Tijdens deze tocht kwamen ze auto's tegen van maar liefst 2 verschillende autorally's. De eerste was de Rotary Cabrio & Classic Rally Vanuit het Naarderbos, en daaraan deden vooral oldtimers mee. De 2de was de Molentourtocht en die was gestart in Ermelo. En daar deden oldtimers, maar ook een aantal zeer luxe auto's aan mee. Tijdens het eerste gedeelte van de tocht was het redelijk droog, maar in het 2de gedeelte kregen ze meer regen op de pet, goed voor de natuur, maar toch minder lekker met lopen. Van dit alles zijn weer foto's te zien, kijk maar: https://myalbum.com/album/xHDp4SdMU9jh/ ... c36ed0159f
Bertus is vandaag met zijn wandelmaten naar Nijkerk geweest voor de Veluwe Wandeltocht. Het was een tocht die afwisselend langs boerenlandschap en door bossen ging. Tijdens deze tocht kwamen ze auto's tegen van maar liefst 2 verschillende autorally's. De eerste was de Rotary Cabrio & Classic Rally Vanuit het Naarderbos, en daaraan deden vooral oldtimers mee. De 2de was de Molentourtocht en die was gestart in Ermelo. En daar deden oldtimers, maar ook een aantal zeer luxe auto's aan mee. Tijdens het eerste gedeelte van de tocht was het redelijk droog, maar in het 2de gedeelte kregen ze meer regen op de pet, goed voor de natuur, maar toch minder lekker met lopen. Van dit alles zijn weer foto's te zien, kijk maar: https://myalbum.com/album/xHDp4SdMU9jh/ ... c36ed0159f
- Tigelu

Afgelopen zaterdag de Engeland-toer afgesloten met een dag Brighton. Nou, dat heb ik geweten! Het aantal kilometers was niet echt giga: slechts 13,7 in totaal. Maar al vrij vroeg ging ik, om me heen kijkend en lopend over de boulevard te bedenken wat ik nu, na de pier (voornamelijk vol met gokkasten en kermisattracties, dus ABSOLUUT niet interessant voor mij) en de i360-ervaring (126 meter omhoog en uitkijken over Brighton en -helaas wazige omgeving, want bewolkt en helaas wat zee/land mist- maar evengoed een fantastische ervaring) zou gaan doen, toen ik ineens onderuit ging. De boulevard vroeg al de nodige aandacht ivm wisselende ondergronden van klinkers, cobblestones, grind en asfaltplaten maar een tegel die aan één kant bijna 10 cm lager lag dan de nadere kant had ik niet gezien. Dus was ik ineens (weer!) een gevallen vrouw. Toen ik weer stond bleek ik, behalve een deuk in mijn ego ook een pijnlijke rechtervoet en enkel te hebben en een gevoelige linkerheup. Evengoed toch nog naar het Royal Paviljoen geweest en de hele toer gedaan. Wel voorzichtig lopend en zeker de trappen want iedere stap was gevoelig.
Eenmaal terug in Bussy direct mijn voet/enkel stretch braces opgezocht (meegenomen omdat ik een enkele keer meer last heb van de artrose invoer en enkel en dan zijn die dingen toch wel erg fijn).
Nu ben ik 2 dagen verder met vooral veel autorijden en weinig lopen en het gaat goed met de kwetsuren. Da’s mooi, want ik wil aankomend weekend toch echt wel die ImL van Zwitserland lopen. Of er dus aankomende week nog uitgebreider gewandeld word weet ik niet, maar zo ja: dan meld ik het hier wel.
Eenmaal terug in Bussy direct mijn voet/enkel stretch braces opgezocht (meegenomen omdat ik een enkele keer meer last heb van de artrose invoer en enkel en dan zijn die dingen toch wel erg fijn).
Nu ben ik 2 dagen verder met vooral veel autorijden en weinig lopen en het gaat goed met de kwetsuren. Da’s mooi, want ik wil aankomend weekend toch echt wel die ImL van Zwitserland lopen. Of er dus aankomende week nog uitgebreider gewandeld word weet ik niet, maar zo ja: dan meld ik het hier wel.
- Jeltsje

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Oeps Tina, sterkte met je onderdanen.
- Truitje

- Contacteer:
Sterkte met je onderstel. Hoop dat je in Zwitserland gewoon lekker kunt lopen
- Tigelu

Vandaag weinig gelopen, maar niet omdat het onderstel het niet doet. Die blessure is zo goed als over.
Vandaag van Frankrijk naar Zwitserland gereden. Bedoeling was dagje Neuchatel, maar omdat ik daar de stadcamping niet kon vinden, de andere in het voorstadje bezet was en de huidige zeker 20 km verderop aan de andere kant van het meer staat en het de hele dag nat is. Zijn alle plannen weggespoeld.
Ach ja…morgen is er weer een dag en die zal droog blijven…..zegt het weerbericht.
Vandaag van Frankrijk naar Zwitserland gereden. Bedoeling was dagje Neuchatel, maar omdat ik daar de stadcamping niet kon vinden, de andere in het voorstadje bezet was en de huidige zeker 20 km verderop aan de andere kant van het meer staat en het de hele dag nat is. Zijn alle plannen weggespoeld.
Ach ja…morgen is er weer een dag en die zal droog blijven…..zegt het weerbericht.
- Truitje

- Contacteer:
Bertus is vandaag naar Lunteren geweest om weer een Soptocht te gaan lopen. Eentje door de mooie omgeving van Lunteren. Ze kwamen langs de replica van de IJzertijd boederij op het Wekeromse zand. En deze keer zijn ze de tijdlijntrap van de ijstijd naar het heden opgelopen ipv afgedaald. Voeg daar nog boerenlandschap, bossen en het centrum van Lunteren aan toe en je hebt een mooie tocht. Gelukkig hebben ze het op een paar kleine buitjes na droog gehouden. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/By44gUMfYdtG/ ... 5021a56764
- Marko

Vandaag heb ik gewandeld van Zoetermeer naar Delft en in Delft nog wat rond gelopen. Daar geluncht en terug met de bus. Ik heb m’n MBT-schoenen weer eens tevoorschijn gehaald. Had dat al in april willen doen maar dat leek me toen minder geschikt in verband met nog te lopen routes over met name onverharde (en vaak gladdere) paden. Daar vind ik ze minder geschikt voor (lees: groter risico op valpartijen doordat de zolen weinig profiel bevatten).
Richting de Vierdaagse wil ik wat meer verhard gaan lopen en dan zijn de MBT-schoenen een betere optie.
Het liep weer als vanouds erg lekker.
15 km op de teller.
Richting de Vierdaagse wil ik wat meer verhard gaan lopen en dan zijn de MBT-schoenen een betere optie.
Het liep weer als vanouds erg lekker.
15 km op de teller.
- Truitje

- Contacteer:
Bertus is vandaag naar Veenendaal geweest om daar de Heuvelrug Wandeltocht te lopen. Hij deed dat met 3 wandelmaten waarvan er eentje eerder afboog omdat hij een kortere afstand liep. Het was weer een heel mooie route, gelopen met prettig gezelschap en met mooi weer. Er waren genoeg rustmogelijkheden, kortom het was een zeer prettige wandeling, voor de foto's klik hier : https://myalbum.com/album/2BdR3R2SYC96/ ... 9e95a64111
- Marko

Van Delft naar Rotterdam
In Delft ben ik vrijwel direct langs het Rijn-Schiekanaal gaan lopen en volg dit kanaal tot aan hartje Rotterdam (nabij de Euromast). Op het kanaal zijn meerdere kanovaarders actief en op de paden langs het kanaal vele wandelaars en hardlopers. Op meerdere pekken wordt het pad ook gedeeld met fietsers en wielrenners, tenzij ik op het hele smalle paadje langs het kanaal loop wat ik op sommige momenten ook doe. Na ongeveer 12 km wil ik rusten om een broodje te eten maar dat hou ik snel voor gezien want de meeuwen zijn in grote getalen aanwezig.
Ik loop nog een paar km door en pak dan een rust onder aan de Euromast, waar zojuist een groepje van 3 Abseilers van het hoogste punt van de Euromast aan een afdaling zijn begonnen. Gaaf om te zien!
Na deze rust vervolg ik mijn route door de voetgangerstunnel onder de Nieuwe Maas door. Er is een aparte tunnelbuis voor fietsers. Na de Maastunnel maak ik de nodige rondjes: om de Maashaven, Rijnhaven en Koningshaven heen, rondom de Rotterdamse wijken Katendrecht en de Kop van Zuid en het (bewoonde) Noordereiland. Ik maak ook gebruik van de nodige oeververbindingen, zoals de Rijnhavenbrug, de Koningsbrug en de Willemsbrug. Ik eindig vlakbij de Maasboulevard aan de centrumzijde van Rotterdam.
Op de rivier is weer veel bedrijvigheid. Ik geniet met volle teugen.
Weer een mooie 30 km afgelegd. De M.B.T.-schoenen lopen lekker, maar voor nu is 30 km genoeg.
In Delft ben ik vrijwel direct langs het Rijn-Schiekanaal gaan lopen en volg dit kanaal tot aan hartje Rotterdam (nabij de Euromast). Op het kanaal zijn meerdere kanovaarders actief en op de paden langs het kanaal vele wandelaars en hardlopers. Op meerdere pekken wordt het pad ook gedeeld met fietsers en wielrenners, tenzij ik op het hele smalle paadje langs het kanaal loop wat ik op sommige momenten ook doe. Na ongeveer 12 km wil ik rusten om een broodje te eten maar dat hou ik snel voor gezien want de meeuwen zijn in grote getalen aanwezig.
Ik loop nog een paar km door en pak dan een rust onder aan de Euromast, waar zojuist een groepje van 3 Abseilers van het hoogste punt van de Euromast aan een afdaling zijn begonnen. Gaaf om te zien!
Na deze rust vervolg ik mijn route door de voetgangerstunnel onder de Nieuwe Maas door. Er is een aparte tunnelbuis voor fietsers. Na de Maastunnel maak ik de nodige rondjes: om de Maashaven, Rijnhaven en Koningshaven heen, rondom de Rotterdamse wijken Katendrecht en de Kop van Zuid en het (bewoonde) Noordereiland. Ik maak ook gebruik van de nodige oeververbindingen, zoals de Rijnhavenbrug, de Koningsbrug en de Willemsbrug. Ik eindig vlakbij de Maasboulevard aan de centrumzijde van Rotterdam.
Op de rivier is weer veel bedrijvigheid. Ik geniet met volle teugen.
Weer een mooie 30 km afgelegd. De M.B.T.-schoenen lopen lekker, maar voor nu is 30 km genoeg.
- fhd

- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: meindl
Leuk verslag weer, Martin.
- Tigelu

Vandaag dag 2 van de Zwei Tagen Marsch in Bern. Wederom keurig 20 km. Vandaag minder natuur maar wel veel meer hoogtemeters zowel omhoog als omlaag. Bern is natuurlijk een vrij uitgebreide stad met heel veel groen binnen de gemeente/stadsgrenzen. Dat krijg je vanzelf als je het oude stadscentrum op een soort Tafelberg bouwt met daaromheen allemaal heuvels waar dan later de uitbreidingen op, in en tussen gebouwd worden. Dan blijven er vanzelf groene ruimten over.
Een rondje van 20 km is niet zo groot dat je heel ver weg kunt. Gisteren hebben we door vele groene stukken links en rechts van de Aare gewandeld, dat is dan meer op rivierniveau, dus kleinere hellingen.
Vandaag gingen we de andere kant op. Eerst via het handels-en sportgedeelte (expo, stadion, industrie) de stad uit waarbij we regelmatig onder en boven drukke verkeersaders moesten, dus klimmen en dalen. Daarna via omliggende dorpjes, bouw/Vreeland en bossen met een bocht terug. Bijna elk dorpje heeft zich min of meer bovenop een heuvel gepland dus heel veel (soms behoorlijk steile) hellingen om via weiden, bouwland en/bos weer door en langs het volgende dorpje te gaan.
Uiteindelijk via de grote gemeentelijke sportvelden (zonder hekken en de vlakke open stukken afgezoomd met wilde banen hoog gras met bloemen) die door iedereen en altijd gebruikt kunnen worden woor alle (gras)veldsporten die je wilt. Zolang je het gras maar niet beschadigd en je rommel opruimt. Aan het eind nog over het terrein van een gigagrote manege met terreinen voor lostijden, springen en lesgeven. Dit was een omleiding omdat er een belangrijke voetbalwedstrijd (Bern tegen ???) gepland stond en het niet handig is om dan een wandelroute dwars door een supportersroute te laten lopen. Gelukkig was ik al binnen voordat die verkeerschaos losbarstte.
Wederom benauwd warm. Het heeft afgelopen nacht net buiten Bern behoorlijk gedonderd en geregend en dan word wandelen bij 21-27 graden met een luchtvochtigheid van ruim 80-90% toch iets minder prettig. Toen ik startte net na 7 uur was het nog een aangename 18 graden, maar dat liep heel snel op. Toen ik finishte was het nog “maar” 25 graden. Toen ik methode shuttlebus terug kon naar Lyss was het 27 graden en nog steeds een strakblauwe lucht.
Ondanks een aantal organisatorische zaken die ik wat minder vond, is dit een prima IML tocht. Maar Zwitserland is wel een duur land…voor alles: kamperen, boodschappen, catering en uit eten.
Een rondje van 20 km is niet zo groot dat je heel ver weg kunt. Gisteren hebben we door vele groene stukken links en rechts van de Aare gewandeld, dat is dan meer op rivierniveau, dus kleinere hellingen.
Vandaag gingen we de andere kant op. Eerst via het handels-en sportgedeelte (expo, stadion, industrie) de stad uit waarbij we regelmatig onder en boven drukke verkeersaders moesten, dus klimmen en dalen. Daarna via omliggende dorpjes, bouw/Vreeland en bossen met een bocht terug. Bijna elk dorpje heeft zich min of meer bovenop een heuvel gepland dus heel veel (soms behoorlijk steile) hellingen om via weiden, bouwland en/bos weer door en langs het volgende dorpje te gaan.
Uiteindelijk via de grote gemeentelijke sportvelden (zonder hekken en de vlakke open stukken afgezoomd met wilde banen hoog gras met bloemen) die door iedereen en altijd gebruikt kunnen worden woor alle (gras)veldsporten die je wilt. Zolang je het gras maar niet beschadigd en je rommel opruimt. Aan het eind nog over het terrein van een gigagrote manege met terreinen voor lostijden, springen en lesgeven. Dit was een omleiding omdat er een belangrijke voetbalwedstrijd (Bern tegen ???) gepland stond en het niet handig is om dan een wandelroute dwars door een supportersroute te laten lopen. Gelukkig was ik al binnen voordat die verkeerschaos losbarstte.
Wederom benauwd warm. Het heeft afgelopen nacht net buiten Bern behoorlijk gedonderd en geregend en dan word wandelen bij 21-27 graden met een luchtvochtigheid van ruim 80-90% toch iets minder prettig. Toen ik startte net na 7 uur was het nog een aangename 18 graden, maar dat liep heel snel op. Toen ik finishte was het nog “maar” 25 graden. Toen ik methode shuttlebus terug kon naar Lyss was het 27 graden en nog steeds een strakblauwe lucht.
Ondanks een aantal organisatorische zaken die ik wat minder vond, is dit een prima IML tocht. Maar Zwitserland is wel een duur land…voor alles: kamperen, boodschappen, catering en uit eten.