Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Afgelopen maandag en donderdag 2 etappes (Meerstad en Delfzijl) mogen controleren van het Pronkjewailpad, samen met Albert en Hilly.
Het was weer goed toeven in Groningen, waar natuurlijk een eierbal niet mag ontbreken
Het was weer goed toeven in Groningen, waar natuurlijk een eierbal niet mag ontbreken
- Truitje

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Contacteer:
Bertus is vandaag naar Winterswijk gegaan om daar de Buurtschappen wandeltocht te lopen. Het was heerlijk wandelweer, en het was weer een mooie route. De wandeltocht ging vooral door bos en over boerenlandschappen, en vooral in het eerste gedeelte van de tocht was het mooi lopen. Ze kwamen nl door bossen waar momenteel de witte bosanemonen bloeien. En dat is zo'n mooi gezicht. Verder hebben ze veel langs sprengen, oftewel smalle beekjes gelopen, en kreeg hij vooral in het tweede gedeelte last van de zogenoemde overstapjes. Daar waren er 2 bij die wat lastig was omdat de palen nogal dicht op elkaar staan en niet iedereen even lenig is. Voor de vele foto's kan je hier kijken: https://myalbum.com/album/9mvRJM5aga6W/ ... 99c603c301
- Marko

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag 11,1 km achter de wandelwagen gelopen. Met kleindochter Lieke erin. Het is volop genieten zeker nu met dit prachtige lenteweer. Haar broer Jens is op schoolreis. Net als vorige week, een groot gedeelte langs de Oude Maas gelopen en deze keer ook onder de Spijkenisserbrug door. Er over heen doe ik maar niet, stel je voor dat de brug dan open gaat. Het is mij 1x overkomen dat ik deze brug overstak (liep toen het Grote Rivieren pad). Ik moest hollen omdat de alarmbellen begonnen te rinkelen en de slagbomen al naar beneden gingen.
- joyke

- Leeftijd: 39
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: quechua decathlon
dat was vast een angstige moment met die brugMarko schreef: 01 apr 2025, 12:35 Vandaag 11,1 km achter de wandelwagen gelopen. Met kleindochter Lieke erin. Het is volop genieten zeker nu met dit prachtige lenteweer. Haar broer Jens is op schoolreis. Net als vorige week, een groot gedeelte langs de Oude Maas gelopen en deze keer ook onder de Spijkenisserbrug door. Er over heen doe ik maar niet, stel je voor dat de brug dan open gaat. Het is mij 1x overkomen dat ik deze brug overstak (liep toen het Grote Rivieren pad). Ik moest hollen omdat de alarmbellen begonnen te rinkelen en de slagbomen al naar beneden gingen.
Heerlijk dat je hebt kunnen genieten met je kleindochter
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- Truitje

- Contacteer:
Het is woensdag en er kon weer gesopt worden, dus Bertus is vandaag naar Ugchelen geweest. Daar ging de groep namelijk deze keer Samen Op Pad. Het was vooral bos en heide en heide en bos wat ze vandaag gezien hebben. Daarnaast is hij ook een zandhagedis tegen gekomen, ja en natuurlijk staat die op de foto. De oplettende kijker zal hem (of haar) tegenkomen. Kijk maar of je hem kunt vinden: https://myalbum.com/album/NoesDervkZNR/ ... 488b52405e
- Marko

Vrijdag 4 juli, Beek, 25 km
Ik heb gewandeld in en rondom de Ooijpolder. De route heb ik op internet gevonden en deze heb ik naar eigen behoefte aangepast. De route start in Beek, Beek uitlopen kostte me ongeveer 10 minuten, om daarna uit te komen bij het Wylerbergmeer. Dit Meer ligt langs de Duits/Nederlandse grens. Daarna volgt een rustige route over dijken richting de rivier de Waal. De rivier volg ik ca. 5 km. Ter hoogte van de Bisonbaai kom ik de 1e kudde Konikspaarden tegen en iets verderop ligt een Galloway rund. Op het Waalstrand is naaktrecreatie mogelijk en langs de Bisonbaai ook. Ik passeer iedereen (mens en dier) op gepaste afstand. Zodra ik het begrazingsgebied uitloop heb ik een rust bij een ruïne van een voormalige veldoven, waar in vroeger tijden baksteen werd geproduceerd.
Na mijn rust wandel ik in eerste instantie over de dijk verder. Later ga ik weer het begrazingsgebied in. Ook hier zijn Konikspaarden en Galloway runderen. Ik kom uiteindelijk uit bij de Nijmeegse Waalbrug. Ter hoogte van het Hollandsch-Duitsch gemaal wandel ik langs het Meertje terug richting Ooij. Het Meertje (ook wel Meer genoemd) is een gegraven watergang die uitmondt in de Waal. Het Meertje heeft een belangrijke afwateringsfunctie in de Ooijpolder en de achterliggende Duitse polder. Ter hoogte van Persingen steek ik het Meertje over met een trekpontje. De bediening hiervan is zwaar, zeker wanneer je deze eerst nog naar je toe mag halen vanaf de overkant. Gelukkig krijg ik hierbij ondersteuning van een wandelaarster die de Walk of Wisdom aan het lopen is. Na de oversteek lopen we een klein stukje samen en vertelt de dame dat ze de W-o-W loopt met een zekere intentie. Daar kort over gesproken totdat onze wegen zich scheidden. Ik wandel zoveel mogelijk langs het water van het Meertje. Voorbij Ooij volgt het laatste stuk langs het Meertje en dan ben ik al weer bijna terug in Beek. Eenmaal in Beek constateer ik een mooie kilometerstand, op de kop af 25 km.
Het was een warme dag. De route vond ik mooi, het was rustig lopen zowel over de dijken als direct langs het water van de Waal en het Meertje. De thuisreis met de auto was afzien mede dankzij al het fileleed onderweg , mede ontstaan door meerdere ongelukken en personenauto’s met pech.
Ik heb gewandeld in en rondom de Ooijpolder. De route heb ik op internet gevonden en deze heb ik naar eigen behoefte aangepast. De route start in Beek, Beek uitlopen kostte me ongeveer 10 minuten, om daarna uit te komen bij het Wylerbergmeer. Dit Meer ligt langs de Duits/Nederlandse grens. Daarna volgt een rustige route over dijken richting de rivier de Waal. De rivier volg ik ca. 5 km. Ter hoogte van de Bisonbaai kom ik de 1e kudde Konikspaarden tegen en iets verderop ligt een Galloway rund. Op het Waalstrand is naaktrecreatie mogelijk en langs de Bisonbaai ook. Ik passeer iedereen (mens en dier) op gepaste afstand. Zodra ik het begrazingsgebied uitloop heb ik een rust bij een ruïne van een voormalige veldoven, waar in vroeger tijden baksteen werd geproduceerd.
Na mijn rust wandel ik in eerste instantie over de dijk verder. Later ga ik weer het begrazingsgebied in. Ook hier zijn Konikspaarden en Galloway runderen. Ik kom uiteindelijk uit bij de Nijmeegse Waalbrug. Ter hoogte van het Hollandsch-Duitsch gemaal wandel ik langs het Meertje terug richting Ooij. Het Meertje (ook wel Meer genoemd) is een gegraven watergang die uitmondt in de Waal. Het Meertje heeft een belangrijke afwateringsfunctie in de Ooijpolder en de achterliggende Duitse polder. Ter hoogte van Persingen steek ik het Meertje over met een trekpontje. De bediening hiervan is zwaar, zeker wanneer je deze eerst nog naar je toe mag halen vanaf de overkant. Gelukkig krijg ik hierbij ondersteuning van een wandelaarster die de Walk of Wisdom aan het lopen is. Na de oversteek lopen we een klein stukje samen en vertelt de dame dat ze de W-o-W loopt met een zekere intentie. Daar kort over gesproken totdat onze wegen zich scheidden. Ik wandel zoveel mogelijk langs het water van het Meertje. Voorbij Ooij volgt het laatste stuk langs het Meertje en dan ben ik al weer bijna terug in Beek. Eenmaal in Beek constateer ik een mooie kilometerstand, op de kop af 25 km.
Het was een warme dag. De route vond ik mooi, het was rustig lopen zowel over de dijken als direct langs het water van de Waal en het Meertje. De thuisreis met de auto was afzien mede dankzij al het fileleed onderweg , mede ontstaan door meerdere ongelukken en personenauto’s met pech.
-
Spatoes

- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
- Mood: Gewoon
Dank voor je lange verslag van een mooie wandeling voor jou.
- Sammie6306

- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 40+
- Aantal N4D volbracht: 7
- 100+ wandelingen: 1
Ik krijg bijna heimwee als ik je verslag lees Martin.
- joyke

heerlijk lees materiaal Martin
- Marko

Jullie zijn alle 3 daar wel bekend, maar vooral Aike natuurlijk. Het is een heerlijk wandel gebied.
- Jeltsje

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
Mooie wandelverslagen 
- joyke

niet zo heel bekend voor mijn ben er maar 3x geweest in me leven er zou daar een wandel route lopen van 12 kilometer +- die moet ik nog steeds bewandelenMarko schreef: 06 apr 2025, 13:12 Jullie zijn alle 3 daar wel bekend, maar vooral Aike natuurlijk. Het is een heerlijk wandel gebied.
- Marko

9 april
Vandaag hebben Tina en ik gewandeld van Den Haag C.S. naar Schipluiden, ca. 18 km. Daarna hebben we nog een rondwandeling gemaakt in Delft, ca. 7 km.
Jacobsweg,
We hebben afgesproken op het Centraal Station van Den Haag. Van daaruit is het (met een kleine omweg langs de Hofvijver en het Binnenhof) bijna 2 km lopen naar de Grote of Sint-Jacobskerk waar de officiële start is van een etappe van Jacobsweg “die Haghe”. Tina volgt die Jacobsweg en ik mag een dagje mee op pad. Ikzelf heb deze Jacobsweg in 2018 gelopen, in omgekeerde richting, op weg naar Sint-Jacobiparochie in Friesland, destijds Santiago aan het Wad geheten. In de stad is het druk qua verkeer (ochtendspits) maar eenmaal de stad uit kunnen we volop genieten van rustige, merendeels autoluwe of autovrije wegen. Het is een waterrijke route. We volgen eerst de Trekvliet, aansluitend de Vliet, daarna de Buitenwatersloot en als laatste het riviertje de Gaag, waar Schipluiden aan gelegen is. We wandelen ook door Delft. In de Nieuwe Kerk heeft Tina een stempel gehaald. Verder hebben we hier niet rond gekeken, we komen er later op de dag nog terug. Onderweg naar Schipluiden zijn er de nodige onderbrekingen: een fietser vraagt ons de weg maar ze weet zelf geen adres (geen straatnaam, geen woonplaats) alleen de naam van het gebouw. We hebben haar hopelijk naar het juiste gebouw gestuurd. We komen langs restaurant “Op Hodenpijl”, dit is een voormalige Jacobus de Meerdere kerk, vlakbij Schipluiden. We bezichtigen het intact gebleven kerkgedeelte en beklimmen de toren. Het laatste stukje is op een stalen trap maar je moet flinke manoeuvres uithalen om op het bovenste platform te komen. Met rugzak is dit niet met goed fatsoen te doen dus dat heb ik maar gelaten. Tina kan het toch niet laten om naar het platform te gaan. In Schipluiden is het einde van deze etappe bij de Jacobus de Meerdere kerk. We kunnen tot 12.00 uur het secretariaat bellen om een stempel te verkrijgen in de kerk. Het is al na 12.30 uur maar Tina belt en krijgt het voor elkaar dat de dame in kwestie naar ons toe komt. Ze heeft ons al aan zien komen en gedacht: dat moeten Pelgrims zijn. In de kerk krijgen we een rondleiding en Tina een stempel in haar Pelgrimspaspoort. Daarna zijn we naar de bushalte gelopen om met de bus terug te gaan naar Delft. In verband met werkzaamheden rijden er geen reguliere bussen dus mogen wij in een klein busje mee naar het station, ook nog eens gratis.
Rondwandeling Delft
In Delft hebben we vervolgens een wandeling gemaakt langs meerdere bezienswaardigheden, waaronder vele (mozaïek/keramiek) voorwerpen, muurschilderingen en bijzondere voorwerpen en mooie gebouwen. We zijn ook in enkele hofjes geweest of er dwars door heen gelopen als dat mogelijk was. Eenmaal terug op het station zijn we best wel vermoeid, met name de rondwandeling in Delft is vermoeiend omdat er veel (weliswaar gewenst) oponthoud is. Toch nog zo’n 25 km bij elkaar weten te sprokkelen, gemeten met behulp van de app. van Wandel.nl.
.
Vandaag hebben Tina en ik gewandeld van Den Haag C.S. naar Schipluiden, ca. 18 km. Daarna hebben we nog een rondwandeling gemaakt in Delft, ca. 7 km.
Jacobsweg,
We hebben afgesproken op het Centraal Station van Den Haag. Van daaruit is het (met een kleine omweg langs de Hofvijver en het Binnenhof) bijna 2 km lopen naar de Grote of Sint-Jacobskerk waar de officiële start is van een etappe van Jacobsweg “die Haghe”. Tina volgt die Jacobsweg en ik mag een dagje mee op pad. Ikzelf heb deze Jacobsweg in 2018 gelopen, in omgekeerde richting, op weg naar Sint-Jacobiparochie in Friesland, destijds Santiago aan het Wad geheten. In de stad is het druk qua verkeer (ochtendspits) maar eenmaal de stad uit kunnen we volop genieten van rustige, merendeels autoluwe of autovrije wegen. Het is een waterrijke route. We volgen eerst de Trekvliet, aansluitend de Vliet, daarna de Buitenwatersloot en als laatste het riviertje de Gaag, waar Schipluiden aan gelegen is. We wandelen ook door Delft. In de Nieuwe Kerk heeft Tina een stempel gehaald. Verder hebben we hier niet rond gekeken, we komen er later op de dag nog terug. Onderweg naar Schipluiden zijn er de nodige onderbrekingen: een fietser vraagt ons de weg maar ze weet zelf geen adres (geen straatnaam, geen woonplaats) alleen de naam van het gebouw. We hebben haar hopelijk naar het juiste gebouw gestuurd. We komen langs restaurant “Op Hodenpijl”, dit is een voormalige Jacobus de Meerdere kerk, vlakbij Schipluiden. We bezichtigen het intact gebleven kerkgedeelte en beklimmen de toren. Het laatste stukje is op een stalen trap maar je moet flinke manoeuvres uithalen om op het bovenste platform te komen. Met rugzak is dit niet met goed fatsoen te doen dus dat heb ik maar gelaten. Tina kan het toch niet laten om naar het platform te gaan. In Schipluiden is het einde van deze etappe bij de Jacobus de Meerdere kerk. We kunnen tot 12.00 uur het secretariaat bellen om een stempel te verkrijgen in de kerk. Het is al na 12.30 uur maar Tina belt en krijgt het voor elkaar dat de dame in kwestie naar ons toe komt. Ze heeft ons al aan zien komen en gedacht: dat moeten Pelgrims zijn. In de kerk krijgen we een rondleiding en Tina een stempel in haar Pelgrimspaspoort. Daarna zijn we naar de bushalte gelopen om met de bus terug te gaan naar Delft. In verband met werkzaamheden rijden er geen reguliere bussen dus mogen wij in een klein busje mee naar het station, ook nog eens gratis.
Rondwandeling Delft
In Delft hebben we vervolgens een wandeling gemaakt langs meerdere bezienswaardigheden, waaronder vele (mozaïek/keramiek) voorwerpen, muurschilderingen en bijzondere voorwerpen en mooie gebouwen. We zijn ook in enkele hofjes geweest of er dwars door heen gelopen als dat mogelijk was. Eenmaal terug op het station zijn we best wel vermoeid, met name de rondwandeling in Delft is vermoeiend omdat er veel (weliswaar gewenst) oponthoud is. Toch nog zo’n 25 km bij elkaar weten te sprokkelen, gemeten met behulp van de app. van Wandel.nl.
.
- Truitje

- Contacteer:
Woensdag is Bertus niet wezen soppen, hij heeft in plaats daarvan een route gelopen die ik voor hem uitgezet heb. In 2021 heb ik dat met het zelfde onderwerp gedaan, Streetart en Bloesem. Ede heeft in der tussentijd veel nieuwe streetart gekregen en het leek me daardoor leuk om een nieuwe route uit te zetten. En aangezien de bomen nu heel mooi in bloei staan wilde Bertus liever deze tocht lopen dan verderweg gaan om te soppen. Het is een dik album geworden, maar ik heb nog niet eens 1 derde van alle foto's ingeplakt. Veel plezier: https://myalbum.com/album/Rzxtqknnuk3F/ ... bb5d6cbe48
- Truitje

- Contacteer:
Bertus is zaterdag naar Berg en Dal geweest om daar de Zevenheuvelentocht te lopen. Natuurlijk ging de route niet alleen over de Zevenheuvelenweg, maar ook door de mooie natuur rond Berg en Dal en Groesbeek. En op het einde ja hoor, daar konden ze een voorproefje nemen op het lopen op die bekende weg. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/PivskNsXLzS7/ ... 472c1a9f0d