Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Fien »

Cornelia schreef: 11 mar 2025, 10:15
Fien schreef: 11 mar 2025, 09:39
Marko schreef: 11 mar 2025, 09:21
fhd schreef: 10 mar 2025, 16:26 Afgelopen vrijdag een kleine 7km gelopen in Amsterdam. Ik werkte tot 13u, toen de trein genomen naar Amsterdam centraal. Het was heerlijk weer en lekker druk. Gelukkig liep ik maar 7km, dat vond ik meer dan genoeg omdat ik me steeds moest inhouden qua tempo. Bij deze denk ik dan ook dat ik de Wandelbanbeltocht in Amsterdam aan me voorbij laat gaan, of misschien dat ik een korte afstand van max 10km meeloop.

De route begon op Amsterdam centraal. Via de Zeedijk met allerlei pluimages, rasechte Amsterdammers en touristen via de Waag, klein stukje Wallen naar de dam. Bijna struikelend over de touristen vervolgde de route langs het Magna Plaza naar de Raadhuisstraat. Vervolgens naar de Westermarkt om via de negen sttraatjes uit te komen in de Leidsche straat en uiteindelijk het Leidsche plein. Hier op een bankje van de zon genoten en gekeken naar de touristen. Vervolgens een rondje Leidsekade,Nassaukade,Stadhouderskade wat ik eigenlijk net zo goed kon overslaan. Ik weet niet zo goed waarom dit lusje in de route zit. Eenmaal weer bij het Leidsche plein aangekomen via de Leidsche bosjes naar het Vondelpark. Na ongeveer een kilometer mocht ik de uitgang alweer opzoeken en bia de Overtoom kwam ik dan bij de Jan Pieter Heijdenstraat uit waar de brouwerij Gebrouwen door vrouwen zit, eindpunt van deze route.

Je kan de route in je telefoon zetten en hem zo via gps lopen, maar dat was ik vergeten. Dat zal ik de volgende tocht proberen. Nu liep ik met het dikke boek in de hand en moest ik soms goed zoeken waar ik nu was. Daarom ook ietsjes om gelopen,maar het was prachtig weer dus dat was geen straf. Ook staat er heel veel info over waar je loopt, dat is wel interessant.

Ik hoop binnenkort weer een route te lopen!
Leuk verslag Angelique!
Inmiddels ben ik al zover bekend in Amsterdam, dat ik meerdere punten uit jouw route herken. De 9 straatjes heb ik nog niet gezien. Ben hier erg benieuwd naar.
Wat betreft de drukte in de stad i.c.m. de forumwandeltocht, hier ga ik op een later moment nog naar kijken.
Leuk verslag Angelique. Heel herkenbaar. Jan Pieter Heijestraat bekend. Daar in de buurt komt Ger vandaan.
Een oom en tante van Eric hebben jaren op de J.P. Heijestraat gewoond.
Ze zijn jaren beheerders geweest van de kantine bij de tennisbanen in het Vondelpark.
Op de hoek van de J. P. Heijestraat en de Overtoom hebben Ger en ik de receptie gegeven op onze trouwdag
(56 en een half jaar geleden).
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Oeps, ik heb de straatnaam verkeerd geschreven zie ik. Zijn jullie wel gewend van mij, toch? Hihi. Gelukkig snapten jullie welke straat ik bedoelde. Leuk om jullie verhalen uit de oude doos te lezen.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is vandaag (zondag) te voet naar Ederveen gegaan voor de derde 2 hobbiestocht. Dat is een tocht waarin hij het wandelen combineert met het fotograferen van vrachtwagens. Die vrachtwagenfoto's hoef ik gelukkig niet in de albums erbij in te doen, dat zijn er wel heel erg veel. Maar in dit album zul je er wel een paar tegenkomen, dat mag wel met deze naam. Verder was het mooi weer om te lopen, zonder pijlen of routebeschrijving, maar hij is weer veilig thuis gekomen. Anders zou ik jullie ook de foto's niet kunnen laten zien: https://myalbum.com/album/BNusNTTp9p8h/ ... 26fb2e599b
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Vandaag was het weer sopdag, dus Bertus is vandaag naar Arnhem geweest. Daar was het soppen vandaag. Mooi weer, gezellige groep mensen en volgens mij hebben ze ieder park in Arnhem bezocht. Om mee te genieten hoef je maar op de foto's te klikken: https://myalbum.com/album/bBMY2JK6XQ7a/ ... dde3f6c801
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Bericht door Spatoes »

Een vreemd 'achtje' hier in de omgeving gewandeld, prachtig weer! 5.6 km in 1 uur 12. Op het laatst verdoofde, slapende voetzolen.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Gisteren: een lijnwandeling naar Delft. 13 km.
Vandaag: een rondwandeling met kleindochter L. in Spijkenisse. 10 km.
Beide dagen heerlijk wandelweer.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Bericht door Spatoes »

Spatoes schreef: 20 mar 2025, 13:12 Een vreemd 'achtje' hier in de omgeving gewandeld, prachtig weer! 5.6 km in 1 uur 12. Op het laatst verdoofde, slapende voetzolen.
Met 2 lange rusten (thuis en op visite) toch 11.4 km 'weggestapt'. Met een kniebandage en voetzolen hielden zich beter. Knie protesteert (nog) niet.
Geoefend voor een Stiltewandeling op 29 maart van 12 a 14 km.[youtube][/youtube]
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen

Bericht door Cobie »

Gisteren mijn 3e etappe gelopen van het Oranje-Nassaupad.
Omdat het beter uitkwam met de (OV-)reis naar de start en de terugreis heb ik er ook nog het eerste deel van etappe 4 aan vast geplakt. Zo werden het 38 kilometers van Baarle-Nassau naar het station Tilburg-Reeshof.
Weer een mooie tocht door mijn geliefde Brabantse land met veel afwisseling: boerenland, bos, landgoederen, heide met grafheuvels uit de bronstijd, moerasgebieden en kleine dorpen en gehuchten.
Ik begin me inmiddels wel een beetje af te vragen waarom het pad de naam Oranje-Nassaupad draagt. Onderweg kom ik eigenlijk geen verwijzingen tegen naar de Oranje's en de Nassau's, behalve dan een opmerking in de beschrijving dat het hele gebied vroeger behoorde tot de jachtgebieden van deze edelen. Misschien dat het in de volgende etappe(s) wel wat meer het geval zal zijn als de wandelingen om en door Breda gaan.

En wat het weer van gisteren betreft:
Het leek wel zomer, toch was het pas half maart ....
(vrij naar Rob de Nijs, † 16-3-2025 R.I.P.)
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Ook in Zoetermeer was het vandaag Zomer.
In eigen omgeving 15 km gewandeld. Ik ben m’n conditie aan het opbouwen na een fikse verkoudheid.
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Bericht door Jeltsje »

Afgelopen woensdag en vanmiddag een tochtje van ongeveer 8km met manlief gemaakt. Hij krijgt de smaak ook te pakken. Nu het tempo nog wat omhoog :rofl:
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Jeltsje schreef: 21 mar 2025, 19:28 Afgelopen woensdag en vanmiddag een tochtje van ongeveer 8km met manlief gemaakt. Hij krijgt de smaak ook te pakken. Nu het tempo nog wat omhoog :rofl:
Goed bezig!!
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 22181
Volgende wandeltocht: 12-08: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Bericht door Tigelu »

Jeltsje schreef: 21 mar 2025, 19:28 Afgelopen woensdag en vanmiddag een tochtje van ongeveer 8km met manlief gemaakt. Hij krijgt de smaak ook te pakken. Nu het tempo nog wat omhoog :rofl:
Samen oefenen voor de Vierdaagse van de IJzer?
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Bericht door Jeltsje »

Geen wandel IJzer voor manlief, hij houdt niet van slapen in een tent. :lol: Vandaag bij de Flal in Kropswolde 25km gewandeld. Prachtige natuur in de buurt van het Zuidlaardermeer. Hoewel de vele grasdijken niet zo prettig liepen, genoten we van 3 reeën die door het water " dansten". Nu de boeren bezig zijn om het land klaar te maken voor beplanting, het erg droog is en Jan deWind een dagje kwam mee spelen, was het soms mistig van het zand en werden wij gratis geschrubt. Het was nog te vroeg voor Sinterklaas, maar iedereen was al half geschminkt., inclusief ogen, oren haar, neus en de kleren hadden ook een andere tint. We hebben er smakelijk om gelachen. Het was een leuke tocht, die we niet snel vergeten. :lol:
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is vandaag samen met zijn zus naar Klarenbeek gegaan. Zij hebben daar een 20km lang Rondje Klarenbeek gelopen. Het was wederom lekker wandel weer en een mooie route om te lopen. Ze hebben zelfs onderweg bloeiende bosanemoontjes gezien. Altijd een mooi gezicht zo'n groen tapijt met witte bloemetjes. En als je dan ook nog een landhuis ziet met een heuse waterval in de voortuin, dan maakt dat die route extra leuk. Voor de foto's mag je weer hier klikken: https://myalbum.com/album/5ZoahK9vRTWS/ ... 1c9c113c61
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Vandaag 10,7 km gewandeld met kleindochter L. in de wandelwagen, in Spijkenisse. Een groot gedeelte langs de Oude Maas gelopen. Het was heerlijk wandelweer. L. was lange tijd aan het brabbelen. Ze leek te genieten.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”