Op de hoek van de J. P. Heijestraat en de Overtoom hebben Ger en ik de receptie gegeven op onze trouwdagCornelia schreef: 11 mar 2025, 10:15Een oom en tante van Eric hebben jaren op de J.P. Heijestraat gewoond.Fien schreef: 11 mar 2025, 09:39Leuk verslag Angelique. Heel herkenbaar. Jan Pieter Heijestraat bekend. Daar in de buurt komt Ger vandaan.Marko schreef: 11 mar 2025, 09:21Leuk verslag Angelique!fhd schreef: 10 mar 2025, 16:26 Afgelopen vrijdag een kleine 7km gelopen in Amsterdam. Ik werkte tot 13u, toen de trein genomen naar Amsterdam centraal. Het was heerlijk weer en lekker druk. Gelukkig liep ik maar 7km, dat vond ik meer dan genoeg omdat ik me steeds moest inhouden qua tempo. Bij deze denk ik dan ook dat ik de Wandelbanbeltocht in Amsterdam aan me voorbij laat gaan, of misschien dat ik een korte afstand van max 10km meeloop.
De route begon op Amsterdam centraal. Via de Zeedijk met allerlei pluimages, rasechte Amsterdammers en touristen via de Waag, klein stukje Wallen naar de dam. Bijna struikelend over de touristen vervolgde de route langs het Magna Plaza naar de Raadhuisstraat. Vervolgens naar de Westermarkt om via de negen sttraatjes uit te komen in de Leidsche straat en uiteindelijk het Leidsche plein. Hier op een bankje van de zon genoten en gekeken naar de touristen. Vervolgens een rondje Leidsekade,Nassaukade,Stadhouderskade wat ik eigenlijk net zo goed kon overslaan. Ik weet niet zo goed waarom dit lusje in de route zit. Eenmaal weer bij het Leidsche plein aangekomen via de Leidsche bosjes naar het Vondelpark. Na ongeveer een kilometer mocht ik de uitgang alweer opzoeken en bia de Overtoom kwam ik dan bij de Jan Pieter Heijdenstraat uit waar de brouwerij Gebrouwen door vrouwen zit, eindpunt van deze route.
Je kan de route in je telefoon zetten en hem zo via gps lopen, maar dat was ik vergeten. Dat zal ik de volgende tocht proberen. Nu liep ik met het dikke boek in de hand en moest ik soms goed zoeken waar ik nu was. Daarom ook ietsjes om gelopen,maar het was prachtig weer dus dat was geen straf. Ook staat er heel veel info over waar je loopt, dat is wel interessant.
Ik hoop binnenkort weer een route te lopen!
Inmiddels ben ik al zover bekend in Amsterdam, dat ik meerdere punten uit jouw route herken. De 9 straatjes heb ik nog niet gezien. Ben hier erg benieuwd naar.
Wat betreft de drukte in de stad i.c.m. de forumwandeltocht, hier ga ik op een later moment nog naar kijken.
Ze zijn jaren beheerders geweest van de kantine bij de tennisbanen in het Vondelpark.
(56 en een half jaar geleden).