10-11 sept 2010: Van Z tot Z tocht Zeewolde (FL)

Wandeltochten in de maand september

Moderators: Moderators, Beheerders

Tineke10
W4W Freak
W4W Freak
Leeftijd: 71
Kilometers gelopen: 60
Aantal N4D volbracht: 15
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 5
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindle/lowa
Mood: Gewoon

Re: 10-11 sept 2010: Van Z tot Z tocht Zeewolde (FL)

Bericht door Tineke10 »

BestuurZtotZ schreef:
knutsel schreef:is tineke n beetje n klein vrouwtje?
dan heeft ze heel lang by ons in de buurt gelopen
enne voy had belangstelling zat met r mooie jurk!
Voy was idd populair...ik begreep/begrijp dat het voor haar de 1e keer was...1 ding is zeker...we hebben een onuitwisbare indruk op haar gemaakt...en zij op ons !!
Nee, ik ben 1.76, Niet echt klein. Begrijp van het forum dat ik Voy gezien heb, geweldig.
Ben heel blij dat ik het gehaald heb. :D
Otto
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 45
Afstand 2025: 55
Loopnummer 2025: 50-B-442
Kilometers gelopen: trainen?
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de omloop
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa/newbalance

Bericht door Otto »

Tineke10 schreef:
BestuurZtotZ schreef:
knutsel schreef:is tineke n beetje n klein vrouwtje?
dan heeft ze heel lang by ons in de buurt gelopen
enne voy had belangstelling zat met r mooie jurk!
Voy was idd populair...ik begreep/begrijp dat het voor haar de 1e keer was...1 ding is zeker...we hebben een onuitwisbare indruk op haar gemaakt...en zij op ons !!
Nee, ik ben 1.76, Niet echt klein. Begrijp van het forum dat ik Voy gezien heb, geweldig.
Ben heel blij dat ik het gehaald heb. :D
ook gefeliciteerd met je super prestatie....
mss maar een fototje dr bij dan?
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Ook wij zijn inmiddels weer thuis nadat we van een heerlijke nachtrust hebben kunnen genieten op een perfekt slaapadres via "Vrienden op de fiets".
Een goede start (op de MBTs). Samen met Rob gestrat maar die liet ik al voor de eerste post gaan. Helaas wel met regen maar het zou alleen maar beter worden.
Liep lekker voor de voet maar tussen post 2 en 3 gewisseld vanwege de kuiten.
Bij elke post eten en drinken en de mogelijkheid om iets in de zakken te stoppen (biskwie en mini chocoladereepjes).
Voor de rest alleen maar water mee.
Niet geheel onbelangrijk: bij iedere (trailer)post een dixi aanwezig.
Bij de koffiebar een heerlijke dubbele esspresso met veel suiker genomen.
Ik had toen al een tijdje met Otto en Robert opgelopen maar die wilden sneller verder omdat het voor hun iets te langzaam ging.
Weer met Rob verder opgelopen die nooit om gespreksstof verlegen zit en zo liepen we redelijk vlot op de twee trailerposten af.
De voet begon toch weer op te spelen en bij post 7 mocht de sportmasseur (in opleiding) even z'n kunsten botvieren.
Ging daarna weer goed dus hij had z'n best gedaan.
Carola en Trudy liepen voor mij uit. De motorbegeleiding vond het niet zo'n prettig idee dat ik daar zo alleen liep, als vrouw, dus Carola en Trudy kregen de opdracht een beetje in te houden zodat ik aan kon sluiten.
Trudy liep niet al te makkelijk dus uiteindelijk liep ik ze voorbij om ze bij de schuren van het natuurpark weer te treffen.
Ook daar had ik m'n voet weer onder handen laten nemen en net toen ik klaar was strompelde Trudy naar binnen om hetzelfde te laten doen.
Helaas moest zij daar afhaken zodat Carola en ik samen verder gingen.
De ochtend breekt aan en dan "zie" je de lange stukken en zo ook de trailer aan het Zeeasterpad waar we voor de sluitingstijd scanden en vrij snel verder gingen.
Helaas kwamen we te laat op post 10 binnen en dat was voor Carola wel heel erg zuur omdat ze zich goed voelde en ruimschoots de tijd had om voor 10.00 uur de volgende 6 km. te overbruggen. Maar, zoals Marc al aangaf, regels zijn regels.
Ik had voor mezelf al besloten om hier de handdoek in de ring te gooien en vond de afgelegde 60 km. mooi genoeg.
Mooi genoeg om m'n voet niet verder te blesseren en zo m'n wandelvakantie in het water te zien vallen.
Carola besloot om met ons naar post 14 op 80 km. te gaan en de andere wandelaars te begroeten en in de watten te leggen.
Daar besloot ze alsnog met de bezemwagen naar Zeewolde terug te gaan.
De anderen vonden het toch wel fijn om haar even te zien en Appie en Jannie had ze hier ook nog even gesproken.
Voy had een klein blaartje opgelopen. Even naar De EHBO geweest en voila, niets geen last meer gehad. We konden na afloop niet eens meer zien waar ie gezeten had.
Rob vertrok een kwartier voor sluitingtijd van post 14 waarna Eric en ik zijn doorgereden naar post 17 bij het Flevostrand.
Hier een kleinigheid gegeten en heerlijk op een plaid in het zonnetje gelegen om de wandelaars weer binnen te zien komen en aan te moedigen voor de laatste 10 km.
Ronald was de rest vooruit gegaan en hij had een prachtig mooie ontvelling op z'n hak die hij liet behandelen door de EHBO. Ondertussen knabbelde hij lekker een Magnum naar binnen.
Een half uur later kwamen Teus, Otto en Voy aan en vleiden zich in het gras. Een verwennerij in de vorm van ijs, cola en een biertje.
Ook Marcel sloot zich weer aan en met z'n vieren gingen ze verder.
Inmiddels was bekend dat Robert op 87 km. was uitgestapt. Voor iemand die ongetraind dit soort fratsen uithaald was dat best een prestatie.
Rob moest nog zeker drie kwartier voordat hij er was en we besloten om niet op hem te wachten en alvast richting Zeewolde te gaan. Dan konden we Ronald zien finishen.
Zo gezegd zo gedaan. We hadden in Zeewolde een heerlijk plekje in de zon en konden de wandelaars aan zien komen.
Inmiddels was ook Heleen gearriveerd om Otto en Robert op te halen.
Alle wandelaars kregen bij het behalen van de finish een roos en konden in de Eclips het velbegeerde Z... tot Z... beeldje en een medaille ophalen.
Ik had m'n wandelboekje af laten stempelen en vroeg of er nog iets van een aandenken was voor de uitvallers (ik had tenslotte 60 km. volbracht) ik had zelf iets van een speldje in gedachten maar kreeg ook het beeldje.
Als eerste kwam Ronald over de eindstreep en anderhalf uur later bereikten Otto, Voy, Teus en Marcel het Kerkplein.
Rob moest nog 4 km. en om 18.48 uur bereikte hij de finish.
Nog wat te drinken gehaald en toen begon iedereen de boel op (en af) te breken.
Wij hebben nog een hapje gegeten om daarna naar ons overnachtingsadres te gaan (al 1200 m. verder).
Prachtige kamer en een badkamer tot ons beschikking met bad. Ik durfde van het bad geen gebruik te maken omdat ik bang was dat ik er niet meer uit kon komen omdat ik zo'n spierpijn had.
We zijn direct ons bed ingedoken en sliepen meteen als een blok.

Hier mijn, helaas weinige, foto's: http://cornelia-wandelt.mijnalbums.nl/
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Otto
W4W Super Freak
W4W Super Freak

Bericht door Otto »

Cornelia schreef:
Ik had m'n wandelboekje af laten stempelen en vroeg of er nog iets van een aandenken was voor de uitvallers (ik had tenslotte 60 km. volbracht) ik had zelf iets van een speldje in gedachten maar kreeg ook het beeldje.
Mijn wandelboekje was ik ook vergeten....zoals altijd :mrgreen:
Als hans van de ZtotZ dit ook leest: Is er mss nog een beeldje beschikbaar voor Robert. Ik persoonlijk vind dat hij een top prestatie geleverd heeft en ik weet zeker dat hij er trots op zou zijn dr ook 1 te krijgen.

Erg slim van je Carla om daar naar te vragen..Wij hebben daar helemaal niet aan gedacht.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Beste allemaal: ondanks dat ik moest uitvallen heb ik Genoten.
Ik heb er met Eric een prachtige dag van gemaakt.
Voor allen die het hebben volbracht een groot applaus en de felicitaties.
Volgend jaar gaat aan mij voorbij. Heb reeds andere plannen maar wie weet kom ik nog eens terug in Zeewolde om het te volbrengen of om de laatste 50 km. te voltooien.
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag

Bericht door Voy con Dios »

Dag schattebouten, ik ga aan mijn verhaaltje schrijven op mijn site. Dat wordt nog een toer, want "wat in Zeewolde is, blijft in Zeewolde". Wat heb ik een pareltjes voor het topic De Leus Van Teus! Hoe ga ik dat nu weer aanpakken.

Over de tocht niks dan lof. Nijmegen: ga maar es kijken in Z en dan kunnen jullie daar nog heel wat leren. Goud, wierrook en mirre dus voor alle vrijwilligers!

Zelf heb ik van de tocht geen fysieke schade ondervonden. Een handige EHBO-er maakte een mooi pleisterhakje voor me op 80 kilometer, dus kwam ik schadevrij thuis. Mensen, wat was het een eind lopen. 't Is dat het allemaal asfalt was, anders had ik het niet gered. AGS-catering was als altijd geweldig, veel wandelaars dachten dat het een echte ZtotZ-post was. Dan weet jij weer, hoe goed het eruit zag.

Ik kom nog met een beriggie als mijn site is bijgewerkt. En met foto's natuurlijk!
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Otto schreef:
Cornelia schreef:
Als hans van de ZtotZ dit ook leest: Is er mss nog een beeldje beschikbaar voor Robert. Ik persoonlijk vind dat hij een top prestatie geleverd heeft en ik weet zeker dat hij er trots op zou zijn dr ook 1 te krijgen.

Erg slim van je Carla om daar naar te vragen..Wij hebben daar helemaal niet aan gedacht.
Uuh, ik moet wel vermelden dat ik ook verrast was dat ik het beeldje kreeg :oops:
De halve Z... tot Z... en 50 km. lopers kregen ook het beeldje. Heb ik het dan met m'n 60 km. toch verdient?
Otto
W4W Super Freak
W4W Super Freak

Bericht door Otto »

Cornelia schreef:
Otto schreef:
Cornelia schreef:

Uuh, ik moet wel vermelden dat ik ook verrast was dat ik het beeldje kreeg :oops:
De halve Z... tot Z... en 50 km. lopers kregen ook het beeldje. Heb ik het dan met m'n 60 km. toch verdient?

ik vind zeker van wel

ik ben erg trots op t beeldje.....vanavond hebben wij een etentje met een speciale reden....ik geef zowiezo mijne aan robert
Carola
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 38
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk

Bericht door Carola »

Cornelia schreef:
Otto schreef:
Cornelia schreef:

Trudy moest eerst naar de Eclips nadat ze uitgevallen was omdat ze daar nog een aandenken kreeg. Ik smste haar toen en het bleek dat ze het Z-je had gekregen. Ook logisch natuurlijk, want zoals je al zegt, alle andere afstanden kregen m ook.
Tegen mij hebben ze niks gezegd, maar toen ik weer in de Eclips was en mn stempel had gehaald heb ik er toch maar naar gevraagd en toen kreeg ik hem ook.
Mijn relaas over deze tocht komt nog, ik ben nog een beetje aan het bijkomen van de teleurstelling, ;) maar het is zeker weten de best verzorgde tocht die ik ooit gelopen heb. Alle lof voor de vrijwilligers (behalve die ene die zo mijn kaartje van mn nek afhaalde :? )!!
Danyell
Beheerder
Beheerder
Kilometers gelopen: 39.057
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Contacteer:

Bericht door Danyell »

Carola schreef:Mijn relaas over deze tocht komt nog, ik ben nog een beetje aan het bijkomen van de teleurstelling, ;) maar het is zeker weten de best verzorgde tocht die ik ooit gelopen heb. Alle lof voor de vrijwilligers (behalve die ene die zo mijn kaartje van mn nek afhaalde :? )!!
Cornelia schreef:De motorbegeleiding vond het niet zo'n prettig idee dat ik daar zo alleen liep, als vrouw, dus Carola en Trudy kregen de opdracht een beetje in te houden zodat ik aan kon sluiten.

Als ik het goed begrijp uit het verhaal van Carla, hebben ze je dus eerst gevraagd om wat in te houden en je daarna uit de tocht gehaald omdat je een paar minuten te laat was?
Héél vreemde zaak ... :shock:
Alleen, maar niet eenzaam
Carola
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 38
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Carola »

Zo had ik het nog niet eens bekeken, maar ja inderdaad. De motorrijders vroegen ons 's nachts of we wilden wachten op Carla omdat zij op dat moment helemaal alleen en achteraan liep.
En dat doe ik met alle plezier, net zoals ik later steeds op Trudy wachtte of langzaam meeliep, daar ben je tenslotte wandelmaatjes voor. Het was best donker in sommige stukken en soms een tijdje geen motorrijder te zien en om dan als vrouw alleen te lopen...best eng
Danyell
Beheerder
Beheerder
Kilometers gelopen: 39.057
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Contacteer:

Bericht door Danyell »

Carola schreef:Zo had ik het nog niet eens bekeken, maar ja inderdaad. De motorrijders vroegen ons 's nachts of we wilden wachten op Carla omdat zij op dat moment helemaal alleen en achteraan liep.
En dat doe ik met alle plezier, net zoals ik later steeds op Trudy wachtte of langzaam meeliep, daar ben je tenslotte wandelmaatjes voor. Het was best donker in sommige stukken en soms een tijdje geen motorrijder te zien en om dan als vrouw alleen te lopen...best eng
Tuurlijk doe je dat met plezier, dat weet ik wel, daar ken ik je goed genoeg voor.
Maar ik vind het wel vreemd van de organisatie dat ze je eerst vragen om in te houden om anderen te helpen en je dan later uit de tocht halen.
Zeker als het maar om een kleine achterstand ging, die gemakkelijk ingehaald kon worden.
Geen goede manier om mensen te motiveren elkaar te helpen!
Alleen, maar niet eenzaam
BestuurZtotZ

Bericht door BestuurZtotZ »

Danyell schreef:
Carola schreef:Zo had ik het nog niet eens bekeken, maar ja inderdaad. De motorrijders vroegen ons 's nachts of we wilden wachten op Carla omdat zij op dat moment helemaal alleen en achteraan liep.
Tuurlijk doe je dat met plezier, dat weet ik wel, daar ken ik je goed genoeg voor.
Maar ik vind het wel vreemd van de organisatie dat ze je eerst vragen om in te houden om anderen te helpen en je dan later uit de tocht halen.
Zeker als het maar om een kleine achterstand ging, die gemakkelijk ingehaald kon worden.
Geen goede manier om mensen te motiveren elkaar te helpen!
Dat is idd een beetje wrang. Wij als organisatie waren/zijn daar ook niet van op de hoogte. Het hoort ook niet zo....dat is de taak van de motoren en niet van wandelaars onderling.
Ik ga het aankaarten en kom hier later op terug...kunnen jullie mij zeggen om welke start nrs het ging ?
BestuurZtotZ

Otto schreef:
Cornelia schreef:

Ja...Hans leest dit ook :D ....en ja er is ook een beeldje voor Robert....dan kan jij hem gewoon houden. Wat is zijn startnr, dan sturen wij hem op...leuk als verrassing
BestuurZtotZ

Hé...jij kwam naar me toe bij de start....jij had toch de boot gemist? Ik heb je later in de tocht niet meer gezien? Jou uitvallen heeft mijn aandacht zoals je hebt kunnen lezen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandeltochten september”