7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)

Kennedymarsen in maand juli

Moderators: Moderators, Beheerders

herwin
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers

Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)

Bericht door herwin »

Nou, ik voel me ook weer een beetje in het land der levenden. Op zaterdag om 14:00 vertrokken en zondag om 23:00 was ik weer thuis. Samen met Coert en Ties zowel de Kennedymars als het Ronje Someren gelopen, voor mij de eerste keer dat ik meer dan 80 km liep. Toch een tijd geleden dat ik van een wandeltocht flink wat blaren en spierpijn heb overgehouden.

Ergens voor 20:00 stonden/zaten we vast klaar voorin het startvak, want als je het Rondje er achteraan wilt lopen moet je eigenlijk wel in minder dan 11 uur finishen en dan kun je die vertraging bij de start vanwege dat fantastische scansysteem en het moeten slalommen om alle langzamere wandelaars die voor je zitten gewoon niet gebruiken. Gelukkig ging de start redelijk voorspoedig en vrij snel liepen we behoorlijk voorin, toen we na een kort rondje door Someren weer langs het startplein kwamen was men daar nog steeds druk bezig met het scannen van wandelaars. Voor mij was dit de eerste Kennedymars waar echt flink veel publiek langs de kant aanwezig is, met allerhande muziek- en omroepinstallaties. Gedurende de eerste 40 kilometer ben ik ook vrij vaak aangezien voor de eerste vrouw :roll:
Het stuk dat me het meest bij is gebleven is het deel rond de heidevelden (geen idee meer hoe dat precies heet). Het begon met flink wat onweer, dat gelukkig wel op afstand bleef. Daarna begon de zon een beetje op te komen en kleurde de hele lucht erg dieprood door de donkere wolken die er hingen. Gaandeweg werd dit lichter rood en toen de zon echt opgekomen was kregen we een pracht van een regenboog. Ik heb echt behoorlijk wat zonsopkomsten gezien, maar deze was echt bijzonder.
Rond 09:18 waren we over de finish voor de Kennedymars, toch 18 minuten later dan gepland. Na het scannen en het snel in de tassen stoppen van alle spullen die je bij de finish krijgt zijn we direct verder gelopen voor het Rondje. Het grootste knelpunt hierbij zou de eerste rustpost zijn, die ook vrij vroeg weer dicht ging. De tweede rustpost lag weer op de route van de Kennedymars en was qua openingstijden een stuk ruimer. Gedurende dit stuk begon ik zowel een slaap- als een energiedip te krijgen en heb ik regelmatig even stil moeten staan om weer op krachten te komen. Of we op tijd waren bij de eerste rustpost weet ik niet, maar aangezien ze daar al hadden gehoord dat de laatste wandelaar intussen gepasseerd was hadden ze vast alles afgebroken. Gelukkig was de persoon die daar de verzorging deed nog aanwezig en werd er zo goed en zo kwaad als het ging nog even wat voor ons geregeld en konden we nog even wat cherrytomaatjes eten om op krachten te komen (Ik wist niet dat die in zoveel verschillende uitvoeringen kwamen als wat ik afgelopen weekend gezien heb). Hierna voelde ik me weer een stuk beter en konden we door naar de rustpost op 20KM, de grote tent met zitgelegenheid waar we ook tijdens de Kennedymars al geweest waren. Een of twee kilometer voor deze rust haalden we de achterste loper van de 40 in, dus we zaten weer in het deelnemersveld. Bij deze rust hebben we echt even wat langer gezeten, aardbeien gegeten en even hoi gezegd tegen Rob Keetlaer die op het punt stond om weer te vertrekken. Vanaf hier was het duidelijk weer druk op de route en mochten we weer slalommen om de mensen heen. Aangezien we toch wel een flink hoger tempo hadden dan de andere wandelaars op de route en volgens iedereen aan het snelwandelen waren kregen we regelmatig de vraag of wij die mensen waren die beide tochten aan het lopen waren. Blijkbaar was er toch nog wel wat ruchtbaarheid gegeven aan deze actie. Ook grappig was dat we vaak toch nog wel even wat langer zijn blijven zitten bij sommige rustposten, waardoor we regelmatig dezelfde personen inhaalden. Uiteindelijk om 16:18 voor de tweede keer over de finish. Daarna vond mijn lichaam dat het ook wel genoeg gewandeld had en heeft het me behoorlijk wat moeite gekost om de paar stappen naar een terrasje daar te doen en ben ik erg blij dat er een pendeldienst langs kwam toen we naar het busstation liepen om ons even het laatste stukje te brengen.
hawkeye
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T
Mood: Gewoon

Bericht door hawkeye »

iedereen die 'm heeft uitgelopen gefeliciteerd

voor de genen die gestopt zijn het is inderdaad soms moeilijker om de beslissing om te stoppen te nemen dan door te lopen
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit
Syl
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 58
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: Genoeg.
Aantal N4D volbracht: 18
Kennedymarsen volbracht: 25
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Syl »

Dit was mijn 6de km in Someren, en ik vind deze tot nu toe de zwaarste.
Wat was het druk bij de start, konden niet meer op het plein erbij, en gingen rond half 11 van start.
In het begin was het echt een race tegen de klok, om op tijd bij de rusten te zijn In Mierlo zou de rust om 4 uur dicht gaan, wij waren daar even over 4en gelukkig deden zij daar niet zo moeilijk en werden wij gewoon gescand.
Bij de rust op 45km hoorden wij dat de posten tot de 60km nog extra 30min langer open zouden blijven, gelukkig maar anders waren er super veel uitvallers geweest.
Wij weer op pad, moesten nu door lopen naar de 60km rust, was geen tijd om bij de volgende rusten te gaan zitten.
Helaas was het gedeelte over de heide eruit gehaald, en was de route nu een aantal kilometers langs een snelweg, wat keken wij uit naar de rust op 60km.
Eenmaal daar aangekomen was het giga druk met de 40km lopers, konden nog net een plekje vinden om even te zitten.
Vanaf hier hadden wij nog tijd zat voor de laatste 20km.
De laatste kilometers waren weer erg gezellig onderweg. :D
Ineke61
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Contacteer:

Bericht door Ineke61 »

hawkeye schreef:iedereen die 'm heeft uitgelopen gefeliciteerd

voor de genen die gestopt zijn het is inderdaad soms moeilijker om de beslissing om te stoppen te nemen dan door te lopen
Wat zijn genen??
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Nanta

Bericht door Nanta »

Denk dat hij degene bedoelt.... ;)
herwin
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Bericht door herwin »

Genen bestaan ook wel hoor, dat zijn een soort van opbergvakjes waarmee je al je afwijkingen goed kunt praten. "Ja, maar dat zit in mijn genen"
LDW
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX

Bericht door LDW »

Zo, tijd voor een klein verslagje;
Het was de jubileum-editie, dus had de organisatie een extra uitdaging uitgeschreven: vanuit JOEK zouden er mensen de 80 + 40 lopen en bij verschillende evenementen zouden er andere lopers worden uitgenodigd, hetzelfde te doen. Ik heb direct naar de organisatie gemaild met de tip, waar ze deelnemers voor deze uitdaging zouden kunnen vinden, maar daar heeft de organisatie niets mee gedaan. :|
Toen wij ons dus om 18.00 u meldden bij de starttafel kregen we te horen, dat er slechts 4 deelnemers voor de 'dubbel' zouden gaan. De man van de organisatie die dit ook zou gaan doen, had zich inmiddels teruggetrokken: kennelijk was het eigen regelement, dat voorschrijft, dat je tussen 08.00 u en 09.00 u 's ochtends aan het Rondje begint, tóch een wat te groot obstakel; het zou immers tenminste het uitlopen van een KM in 11 uur vergen....
En zo kwam het dus, dat Ties, Herwin en ik gedrieën voor de 120 km vooraan in het startvak terecht kwamen. Wij vermoeden, dat Marcel Dekker de 4e inschrijver was, maar van diverse kanten hoorden wij, dat het hem onderweg niet helemaal goed ging; terwijl wij om 09.15 finishten van de 80 km, stapte hij om 08.35 u het 60-km punt binnen.....

Het voorprogramma was leuk, gezellig en 'op z'n Someren's': dwz een beetje te luid, een beetje te 'incrowd' en een beetje te amateuristisch, maar alles bij elkaar doodde het de tijd prima. Na de start eerst even vrijlopen om uit het gedrang te komen en al vlot stapten we fiks, maar vrolijk door. Om half twaalf werd de eerste controle op 14 km bereikt, dus het ging lekker. Misschien voor Herwin echter een slag té lekker, want even later voelde hij toch de eerste tekenen van protest in zijn lijf: misschien toch nog niet helemaal hersteld van de reden van opgave tijdens Amsterdam - Leeuwarden.

We 'dieselden' lekker door totdat we op de Strabrechtse Hei overvallen werden door een fikse regenbui: die werd ingeleid door een enorme witte wolk en ontaardde in een stevig onweer; af en toe leek het, of je een flitsende camera tegemoet liep. We zagen een regenboog ontstaan en Ties maakte ons er even later op attent, dat de boog nu volledig was: we keken om en zagen een prachtboog afgetekend tegen de nog steeds dreigende regenlucht, terwijl zich er pal voor een tweede begon te vormen.
We keerden oostwaarts en liepen de opkomende zon tegemoet, die door de donkere wolken brak: dit gaf de aanblik van een brandende heide: zo'n zwart landschap vóór je met die vuurrode lucht daarboven: prachtig - vooral omdat je weet, dat het hier niet werkelijk over 'brandende heí' gaat, zoals enkele jaren geleden.

Door het weer en het feit, dat we nu toch wel af en toe alle drie aandacht moesten schenken aan wat lichamelijk ongemak werd het nog 'spannend' of we op tijd terug aan de finish zouden zijn voor de tweede etappe; toen het rond 7.00 u fiks regende, heb ik dan ook even overleg gevoerd: heel veel behoefte aan nog eens 6 uur door de regen banjeren had ik niet, maar Ties en Herwin haalden mij over, tóch door te gaan. Dus na de stille finish (de binnenproaters beginnen pas rond 10.00 u) snel door voor de tweede etappe.

Hierbij viel vooral het contrast met de Kennedymars in de eerste kilometers op: waar de KM ruim door 'bewoond gebied' gaat en de lopers enthousiast worden onthaald, moeten de lopers op het Rondje de eerste 20 km vooral rechte haken tussen landerijen door afwerken: dus stil, zonder publiek (er staat geen huis) en - achteraan: tamelijk eenzaam.
De verkeersregelaars kwamen bij ons om te controleren, of wij werkelijk de laatsten waren en meldden ons en passant dat ze voor ons het verkeer niet meer zouden tegenhouden - of we zelf wilden uitkijken met oversteken :roll: .

We bereikten de eerste controle op 11 km om 10.45 u; een kwartier eerder dan ik twee jaar geleden had gedaan, maar jammer genoeg tóch nog te laat: de tijdwaarneming was al gestopt en de post was feitelijk al afgebroken. We hebben de medewerkers onze 'bijzondere situatie' uitgelegd en konden nog wat te drinken krijgen en een hand tomaatjes, die erg welkom waren. (blijkbaar had de organisatie hen niet ingeseind, dat er enkele 'dubbelaars' op het parcours verwacht moesten worden :| ) We kregen als boodschap mee, dat we voor 13.30 u het 20-km punt zouden moeten bereiken. Toen we dit om 12.32 u bereikten, wisten we, dat we 'veilig' waren. We besloten, in de tent iets langer te pauzeren, zodat iedereen weer een beetje bij kon komen. Ties trakteerde op aardbeien, die mij in staat stelden, ook weer een boterham te eten - die extra energie had ik wél nodig :!:

We liepen nu niet meer helemaal achteraan en gestaag haalden we nu andere lopers in; met een gangetje van circa 6.7 km/h ging het verder. Inmiddels dachten heel wat 40-km lopers, dat ze werden ingehaald door '80-ers' maar de verbazing en het ongeloof vochten om voorrang, als wij vertelden, dat we '120-ers' waren :mrgreen:
We passeerden Rob Keetlaer enkele malen, lieten ons onderweg door Bertus fotograferen en ik werd op 29 km nog begroet door Tina/Tigelu. Uiteindelijk passeerden we bij stralende zon om 16.18 u de finishlijn voor de tweede keer. De binnenproaters hadden geen aandacht voor ons: ze wisten niet, wie ze voor zich hadden - opnieuw; ik had de organisatie al in een vroeg stadium geïnformeerd, dat het leuk zou zijn, als voor het uitlopen van de 'dubbel' wat aandacht zou zijn :shock: ; dit soort signalen gaat dan toch een beetje verloren en dat is jammer voor een verder geslaagd evenement.
Dan is het toch leuk, dat je achteraf, bij een biertje, wordt aangesproken door één van de vele vrijwilligers die je twee keer op haar post heeft gezien en die de prestatie wél kan waarderen.

Terug naar de bushalte bleek nog een fikse opgave: gelukkig konden we een lift krijgen van de parkeerplaatspendel naar de (enige werkende) bushalte; Someren 2013 ga ik zeker weer doen, maar dan weer 'gewoon' alleen de 80.
Dubbelen is leuk, maar je moet er geen gewoonte van maken.

leuk detail: mijn lichtjes branden momenteel nog steeds...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door LDW op 10 jul 2012, 09:40, 6 keer totaal gewijzigd.
Ambulo ergo sum
herwin
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Bericht door herwin »

Bij de finish kreeg iedere deelnemer ook nog een glossy mee over de historie van de KM Someren. Het is een mooie verzameling plaatjes en spelfouten geworden, met als grootste klassieker toch wel het "episch centrum".

Ik schoot wel in de lach toen ik de achterkant zag, een blad over wandelen gedrukt door drukkerij Antilope.
Carla68
W4W Expert
W4W Expert
Leeftijd: 45
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: 775
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: brooks

Bericht door Carla68 »

Leuk om te lezen Herwin en Coert....
Auto gaat sneller
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 67
Afstand 2025: nvt
Loopnummer 2025: nvt
Kilometers gelopen: 0,0
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: MBT

Bericht door Auto gaat sneller »

herwin schreef:Bij de finish kreeg iedere deelnemer ook nog een glossy mee over de historie van de KM Someren. Het is een mooie verzameling plaatjes en spelfouten geworden, met als grootste klassieker toch wel het "episch centrum".

Ik schoot wel in de lach toen ik de achterkant zag, een blad over wandelen gedrukt door drukkerij Antilope.
Ik weet van niks. tong :mrgreen:
Rinster24

Bericht door Rinster24 »

Zo en dan is mijn 10de kennedymars een feit!
Ik had vele verhalen gehoord dat deze kennedymars super gezellig moest zijn... en de start vond ik fantastisch waarin het jubileum centraal stond. voordat ik bij de start arriveerde waren alle vrijwilligers behulpzaam door me naar de juiste plaats te wijzen voor het ophalen van mijn startkaart en bagagevervoer. want wat was het druk met mensen en supporters. even wennen dat ik alleen was.... alleen wandelde ipv van samen met Peter. Vaak alleen gewandeld dus dat moet geen probleem zijn tussen de bijna 3000 mensen.
De nacht breekt aan en de supporters verdwijnen. Ik doe t rustig aan... op tijd pauze en al snel blijkt dat de pauzes langer zijn dan gewenst want bij elke toilet moet je als dame wachten... en al snel 10 tot 15 min. vooral in t laatste stuk is dat niet leuk. de verzorging is helemaal top er is van alles verkrijgbaar.
Als ik rond de 35km ben begint t te hozen en na 35min schuilen besluit ik verder te gaan... mijn schoenen zijn aan de binnenkant maar een beetje nat. op de kleine helft ga ik eten, drinken en schone kleding aan. na een overheerlijke voetenverzorging door mezelf ga ik weer met goede moed verder. t is dan 7uur nog 11uur voor de laatste 42km. een makkie!
De regen houdt maar niet op maar ik blijf positief. k voel me goed en geen blaren of dergelijke! het aftellen is begonnen... van post naar post. die regen maakt het frisser, dat is een voordeel want het is benauwd, maar er is wel genoeg gevallen. steeds tref ik wel ff een prater en dat zorgt ervoor dat de tijd voorbij vliegt, dan ook de kilometers enne ik geen slaap of dip heb gehad.
Om 10.45 uur kom ik aan op de 60km. wat een verwennerij daar... ik zit daar, net zoals op de helft bijna een uur want ook de voetverzorging kost de nodige tijd. mijn voeten zijn zwaar doorweekten week waardoor ik besluit ze op een handdoek te zetten... drogen! en dat heeft een goed effect voor de eerste kilometers met droge sokken aan. Ook weer houdt de regen aan en op de 65km komen er een beetje supporters aan de kant te staan.
Op nog 12km te gaan voel ik de slaap komen en wil het niet best meer... uiteindelijk kom ik op de 73km en aangezien de tijd gaat dringen 15uur besluit ik toch maar ff te zitten. Door de slaap in mijn hoofd ben ik niet vooruit te branden!!! mensen zien dat ik slaperig ben en vertellen me dat ik ff bouillon moet gaan drinken. Ja dat was een heel goed idee want ik heb altijd een paar opkikkers bij me voor het geval dat. Dus ik bestel een kopje warm water en na de bouillon toch maar weer op pad. Binnen 2km wandel ik weer als een tierelier en na het bord 75km ben ik niet meer te stoppen!!! Had ik dat zelf niet kunnen bedenken?
Ik raak met twee iets jongere dames aan de praat die nog een flink tempo wandelen voor hun rondje someren. we kletsen wat, vragen over en weer en dan de finish! vooraf bedank ik hun voor het vasthouden van het geweldige tempo.... ze kijken me vreemd aan en leg t hen uit.
De finish is genieten en als ik over de rode loper loop dan valt er een last van me af. ook deze km zit er op. als de microfoon voor mn mond wordt gedrukt weet ik moeilijk uit te drukken dat het wel mijn tiende is...
daarna is het zitten, genieten en ff uitpuffen... ik heb t niet bepaald zwaar gehad maar de regen doet mentaal wat met je. door het dipje dat mijn hoofd en ook mijn lijf ff niet wou en dan nog de drie mannen voorbij zien razen op 73 km, ongelooflijk dapper!!! de spierpijn valt reuze mee, 1 grote pijnlijke blaar vermoedelijk door de natte schoenen/sokken en 2 kleintjes wat geen naam mag hebben. dus op naar nijmegen!

dank voor alle support via sms,telefoon,facebook en vooral live. ik heb ongelooflijk veel wandelaars gesproken en gezien. super bedankt, alsof je in een warm bed stapt!!!

Rond 19uur was ik op mijn slaapadres in eindhoven en toen ik ff op bed ging liggen sliep ik al. gelukkig belde mijn vriend me om 23u wakker om te vragen of ik al sliep... na een douche de nacht normaal voortgezet. Rond half 11 was ik weer thuis met weer een bijzondere km. en als mensen nu zeggen welke km het leukst is... waalwijk is ook zeker een favoriet van me!

Proficiat voor de uitlopers en voor de uitvallers of het nu door het weer kwam of het sparen van je lijf voor nijmegen: dapper!!!
Carolien
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: 48
Aantal N4D volbracht: 3!
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 0
Merk wandelschoenen: Hanwag
Contacteer:

Bericht door Carolien »

Leuke verhalen van 1 ieder! Balen van het weer, maar denk maar zo jullie hebben jullie regentraining voor nijmegen al gehad! Mirjam gefeliciteerd met je 10e KM!
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Bericht door Jeltsje »

Wat een knappe prestaties in dat rot weer =D> en erg leuk om de verhalen te lezen.
herwin
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Bericht door herwin »

https://www.youtube.com/watch?v=E3p_LqY ... re=related

Ik zit het nu al zo'n 4 minuten te kijken, maar ik heb nog steeds geen idee wat het filmpje met de Kennedymars te maken heeft :roll:
Carla68
W4W Expert
W4W Expert
Leeftijd: 45
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: 775
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: brooks

Bericht door Carla68 »

herwin schreef:https://www.youtube.com/watch?v=E3p_LqYqacU&feature=related

Ik zit het nu al zo'n 4 minuten te kijken, maar ik heb nog steeds geen idee wat het filmpje met de Kennedymars te maken heeft :roll:
Knap dat je dat al 4 min vol houdt....
Plaats reactie

Terug naar “Kennedymarsen in juli”