Ik begrijp natuurlijk best dat je na een kilometer of 85 niet helemaal helder mee kan nadenken.... Mevrouw Marc had het eigenlijk ook wel even kunnen bedenken! (Of gebruiken ze nooit paraplu's bij het hardlopen?!Douwine schreef:Sunny schreef:Je kent me toch..... Diesel Sunny.... het duuuuuuuurt even, maar ALS ik eenmaal ga nadenken.....despier schreef:Kom je nu mee, ik ben alweer bijna een week thuisSunny schreef:Even een serieuze vraag tussendoor.......... aangezien Marc altijd zo'n volle rugzak bij zich heeft. Zat er geen paraplu in die rugzak?! En had die op zo'n moment niet als parasol kunnen dienen?! En zou dat dan misschien geholpen hebben? (Of draaf ik door?!)
![]()
keep up the thinking sunny!!!
Warmtestuwing
Moderators: Carola, Tigelu, Moderators, Beheerders
- Sunny
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 43
- Kilometers gelopen: 9140
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- Kennedymarsen volbracht: 6
- Aantal 11 steden gelopen: 2
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Erg blij
- Contacteer:
- despier
- W4W WalkKING

- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: 16500
- Aantal N4D volbracht: 15¼
- Kennedymarsen volbracht: 100
- 100+ wandelingen: 11
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Brooks
- Mood: Blij
Dat zie je idd niet vaak bij het hardlopen, althans ik heb het nog nooit gezien, misschien dat de Régâh met zijn atletiekverleden hier opheldering over kan gevenSunny schreef:Ik begrijp natuurlijk best dat je na een kilometer of 85 niet helemaal helder mee kan nadenken.... Mevrouw Marc had het eigenlijk ook wel even kunnen bedenken! (Of gebruiken ze nooit paraplu's bij het hardlopen?!Douwine schreef:Sunny schreef:Je kent me toch..... Diesel Sunny.... het duuuuuuuurt even, maar ALS ik eenmaal ga nadenken.....despier schreef:Kom je nu mee, ik ben alweer bijna een week thuisSunny schreef:Even een serieuze vraag tussendoor.......... aangezien Marc altijd zo'n volle rugzak bij zich heeft. Zat er geen paraplu in die rugzak?! En had die op zo'n moment niet als parasol kunnen dienen?! En zou dat dan misschien geholpen hebben? (Of draaf ik door?!)
![]()
keep up the thinking sunny!!!
)
Nuntius Transmittendus
- Anneke
- W4W Expert

- Leeftijd: .
- Kilometers gelopen: 829/3209
- Aantal N4D volbracht: 7¼
- Volgende wandeltocht: NN
- Kennedymarsen volbracht: 3
- 100+ wandelingen: 1
- Peter B
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 70
- Afstand 2025: 30km
- Kilometers gelopen: 150
- Aantal N4D volbracht: 36
- Volgende wandeltocht: Airborne
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 8
- Mood: Vrolijk
- Anneke
- W4W Expert

- Leeftijd: .
- Kilometers gelopen: 829/3209
- Aantal N4D volbracht: 7¼
- Volgende wandeltocht: NN
- Kennedymarsen volbracht: 3
- despier
- W4W WalkKING

- Peter B
- W4W Super Freak

- despier
- W4W WalkKING

Eigenlijk gewoon enorm warm, continue zweten, onbehaaglijk gevoel in de maagann2ie schreef:hoi allemaal.
Ik heb een vraag, waar begint zo`n warmte stuwing mee.
wat bebeurd er voor dat je zo`n warmte stuwing krijg, het lichaam geeft toch zo iets vroeg aan?
hoofdpijn, trillen, transpiratie uitbraak etc
groetjes annie
Nuntius Transmittendus
- Danyell
- Beheerder

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: 39.057
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
- Kennedymarsen volbracht: 18
- 100+ wandelingen: 3
- Merk wandelschoenen: Saucony
- Contacteer:
Klinkt als een opvlieger die niet overgaat ...despier schreef:Eigenlijk gewoon enorm warm, continue zweten, onbehaaglijk gevoel in de maagann2ie schreef:hoi allemaal.
wat bebeurd er voor dat je zo`n warmte stuwing krijg, het lichaam geeft toch zo iets vroeg aan?
groetjes annie, hoofdpijn, zware benen, etc, etc....
Alleen, maar niet eenzaam
- Carola
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 38
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: iktrainnie
- Aantal N4D volbracht: 16
- Volgende wandeltocht: KM..?
- Kennedymarsen volbracht: 56
- 100+ wandelingen: 9
- Merk wandelschoenen: Lowa
hmm, afgelopen zondag liepen we 50 km, en het was enorm warm en benauwd. Mijn moeder en ik hadden beide steeds last van die 'hitte-explosies'. Ook continu zweten hadden we last van, en zoals jij hier beschrijft was dat het begin van warmte-stuwing? Op een gegeven moment werd ik raar in de maag net alsof er een blok beton inzat, en ook als ik heel diep inademde werd ik misselijk. Maar had toch meer het idee dat het een gebrek aan voedingsstoffen was...of gewoon van de hitte en de inspanning tegelijk. Ik weet het niet, maar was wel enorm blij toen de finish in zicht was.despier schreef:Eigenlijk gewoon enorm warm, continue zweten, onbehaaglijk gevoel in de maagann2ie schreef:hoi allemaal.
-
Jan Woordes
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 88
- Afstand 2025: 0
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 57
- Merk wandelschoenen: MBT
Volgens mij is zweten goed bij warm weer.De lichaamswarmte wordt dan afgegeven aan de buitenlucht.Het wordt pas gevaalijk als de lichaamswarmte net zo hoog of hoger dan de buitentemperatuur is,dan wordt de lichaamswarmte niet meer afgegeven aan de buitentemperatuur.Dit is dan levensgevaarlijk.Dit is alleen mogelijk bij bepaalde weersomstandigheden.Carola schreef:hmm, afgelopen zondag liepen we 50 km, en het was enorm warm en benauwd. Mijn moeder en ik hadden beide steeds last van die 'hitte-explosies'. Ook continu zweten hadden we last van, en zoals jij hier beschrijft was dat het begin van warmte-stuwing? Op een gegeven moment werd ik raar in de maag net alsof er een blok beton inzat, en ook als ik heel diep inademde werd ik misselijk. Maar had toch meer het idee dat het een gebrek aan voedingsstoffen was...of gewoon van de hitte en de inspanning tegelijk. Ik weet het niet, maar was wel enorm blij toen de finish in zicht was.despier schreef:Eigenlijk gewoon enorm warm, continue zweten, onbehaaglijk gevoel in de maagann2ie schreef:hoi allemaal.
- De Haagse Règâh
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 52
- Afstand 2025: 0
- Loopnummer 2025: 50-A-048
- Kilometers gelopen: 70
- Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
- Kennedymarsen volbracht: 1
- Merk wandelschoenen: Mizuno
- Mood: Gewoon
- Contacteer:
Zweten is sowieso goed. Het is namelijk het koelingsysteem van je lichaam.Jan Woordes schreef:Volgens mij is zweten goed bij warm weer.De lichaamswarmte wordt dan afgegeven aan de buitenlucht.Het wordt pas gevaalijk als de lichaamswarmte net zo hoog of hoger dan de buitentemperatuur is,dan wordt de lichaamswarmte niet meer afgegeven aan de buitentemperatuur.Dit is dan levensgevaarlijk.Dit is alleen mogelijk bij bepaalde weersomstandigheden.Carola schreef:hmm, afgelopen zondag liepen we 50 km, en het was enorm warm en benauwd. Mijn moeder en ik hadden beide steeds last van die 'hitte-explosies'. Ook continu zweten hadden we last van, en zoals jij hier beschrijft was dat het begin van warmte-stuwing? Op een gegeven moment werd ik raar in de maag net alsof er een blok beton inzat, en ook als ik heel diep inademde werd ik misselijk. Maar had toch meer het idee dat het een gebrek aan voedingsstoffen was...of gewoon van de hitte en de inspanning tegelijk. Ik weet het niet, maar was wel enorm blij toen de finish in zicht was.despier schreef:Eigenlijk gewoon enorm warm, continue zweten, onbehaaglijk gevoel in de maagann2ie schreef:hoi allemaal.
Ik denk dat je meer problemen krijgt als je niet zweet. Zweten is lastig maar het dient dus wèl ergens voor.....
http://nijmegen.dehaagseregah.nl
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
- Carola
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 38
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: iktrainnie
- Aantal N4D volbracht: 16
- Volgende wandeltocht: KM..?
- Kennedymarsen volbracht: 56
- 100+ wandelingen: 9
- Merk wandelschoenen: Lowa
Zweten is VIES!!! Elke keer als je rust droogt het op, je voelt je vies, het smaakt zout, als je over je gezicht wrijft schuur je alles kapot, en je handen zijn dan wit BAHDe Haagse Règâh schreef:Zweten is sowieso goed. Het is namelijk het koelingsysteem van je lichaam.
Ik denk dat je meer problemen krijgt als je niet zweet. Zweten is lastig maar het dient dus wèl ergens voor.....
Maar ok, het hoort erbij en het is goed dat je zweet. Dus elke keer als ik pauze had maakte ik mijn hele gezicht schoon met koud water
- Peter B
- W4W Super Freak

- Danyell
- Beheerder

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: 39.057
- Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
- Kennedymarsen volbracht: 18
- 100+ wandelingen: 3
- Merk wandelschoenen: Saucony
- Contacteer:
Ik zweet nagenoeg helemaal niet, daarom heb ik ook zo’n vreselijke hekel aan warm weer. 
Ik kan hondsberoerd worden als het zo warm is, het enig wat helpt is vaak je hoofd, gezicht en polsen nat maken met koud water. Tijdens de 4daagse is dat nog wel te regelen, denk maar aan al die toeschouwers met tuinslangen als het warm is, maar tijdens gewone tochten heb ik het best wel moeilijk met warmte. Soms reageert mijn lichaam zo heftig dat ik letterlijk met kippenvel van de warmte loop, heel gekke gewaarwording!

Ik kan hondsberoerd worden als het zo warm is, het enig wat helpt is vaak je hoofd, gezicht en polsen nat maken met koud water. Tijdens de 4daagse is dat nog wel te regelen, denk maar aan al die toeschouwers met tuinslangen als het warm is, maar tijdens gewone tochten heb ik het best wel moeilijk met warmte. Soms reageert mijn lichaam zo heftig dat ik letterlijk met kippenvel van de warmte loop, heel gekke gewaarwording!
Alleen, maar niet eenzaam