18-10-2025, Tussen Slik en Zand, Ameland.
Moderators: Moderators, Beheerders
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Contacteer:
18-10-2025, Tussen Slik en Zand, Ameland.
Inmiddels al de 14e editie van dit wandelevenement.
Tina hebben hier al meerdere keren gelopen en reizen dit jaar weer af.
Tina gaat voor de 25 km. en ik voor de 10 km.
Wie gaat er mee?
www.tussenslikenzand.nl
Tina hebben hier al meerdere keren gelopen en reizen dit jaar weer af.
Tina gaat voor de 25 km. en ik voor de 10 km.
Wie gaat er mee?
www.tussenslikenzand.nl
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Ineke61

- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 15.050
- Aantal N4D volbracht: 16
- Kennedymarsen volbracht: 12
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Skechers
- Mood: Vrolijk
- Contacteer:
Re: 18-10-2025, Tussen Slik en Zand, Ameland.
Plannen zijn er wel. Vorig jaar overgeslagen maar ik mistte het wel. Zo leuk daar!
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:
http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
- Sammie6306

- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 40+
- Merk wandelschoenen: Lowa
Helaas, lijkt me leuk om ook een keer aan deel te nemen, maar tot nog toe waren we in de herfstvakantie altijd op vakantie en dat is dit jaar niet anders. Althans, nog niet geboekt, maar het plan is om met vrienden naar Dublin te gaan.
- Ineke61

- Contacteer:
Wij hebben ingeschreven! Hotel Westcord heet nu anders, het is Fletcher geworden. Ik hoop dat de keuken ook is veranderd want ik vond het toen niet best (lees: te duur voor wat je kreeg). Dus vrijdag bootreis, overnachting, zaterdag lopen en zondag weer terug.
Zin in!!
- Sammie6306

- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 40+
- Merk wandelschoenen: Lowa
Ik vind over het algemeen de keuken van een Fletcher-hotel ook niet om over naar huis te schrijvenIneke61 schreef: 05 jun 2025, 12:54 Wij hebben ingeschreven! Hotel Westcord heet nu anders, het is Fletcher geworden. Ik hoop dat de keuken ook is veranderd want ik vond het toen niet best (lees: te duur voor wat je kreeg). Dus vrijdag bootreis, overnachting, zaterdag lopen en zondag weer terug.Zin in!!
- Cornelia

- Contacteer:
Inschrijving is nog geopend tot 16 oktober.
- Ineke61

- Contacteer:
En weer thuis. Het eten was prima maar omdat het te druk was, en de reservering niet goed genoteerd was, moesten wij erg lang wachten op ons eten. De tweede dag moesten we zelfs in het ontbijt restaurant gaan zitten! De bediening kon het niet aan, ook al liepen ze het vuur uit de sloffen. Elke keer was er wat. De apparatuur deed het niet, een accident in the kitchen (de meesten waren van buitenlandse afkomst), too busy, etc.etc.Sammie6306 schreef: 05 jun 2025, 15:45Ik vind over het algemeen de keuken van een Fletcher-hotel ook niet om over naar huis te schrijvenIneke61 schreef: 05 jun 2025, 12:54 Wij hebben ingeschreven! Hotel Westcord heet nu anders, het is Fletcher geworden. Ik hoop dat de keuken ook is veranderd want ik vond het toen niet best (lees: te duur voor wat je kreeg). Dus vrijdag bootreis, overnachting, zaterdag lopen en zondag weer terug.Zin in!!
![]()
De wandeltocht was op het eerste stuk erg mooi maar toen we bij de eerste rust kwamen stond er een lange rij. Stempelen en consumpties uitdelen was niet goed georganiseerd en toen we uiteindelijk binnen waren, was de koffie op! De dame achter de tafel reageerde ook erg bitcherig! Er stonden geen dixies dus overvolle toiletten (ik heb een plastuit dus geen last ervan). Bij de start ook geen dixies.
Het laatste stuk van de route was voor mensen die houden van lange rechte stukken en uitzichten maar mij kon het niet bekoren, wat een saaiheid. Maar het weer vergoedde veel, het was heerlijk wandelweer. De “extra’s” die bij de inschrijving horen: een partje sinaasappel, een kwart banaan, een halve ontbijtkoek of een halve plak cake…..de thee was koud, want bij gebrek aan koffie die maar genomen……
Dit was de laatste keer dat ik hier aan meegedaan heb. Als ik ooit weer eens naar Ameland ga, dan loop ik wel mijn eigen route en logeer ik niet meer bij het Fletcher hotel! Een klein positief nootje: de shuttlebus naar de haven was perfect geregeld.
Oh ja, en een buff, een speldje en een sleutelhanger kregen we mee bij de finish. Dat was wel leuk.
- Cornelia

- Contacteer:
Bij ons was het goed geregeld maar ook hier wat op en aanmerkingen.
We wisten dat we pas om 16.00 uur in onze "suite" konden maar de bagage konden we wel kwijt.
We zouden een berichtje krijgen als de suite klaar was.
Om 15.15 uur uiteindelijk toch maar naar het hotel en toen bleek dat we er al in konden.
Door drukte geen tijd om ons dat te laten weten maar we werden keurig naar onze suite gebracht.
We hadden een nesprezzo apparaat op de kamer maar de capsule wilde er niet in vallen. Later bleek dat er nog/al een capsule in zat. Nu ben ik geen liefhebber van Nesprezzo en Tina had zakjes oplos koffie mee.
Bij de wastafel en de douche flessen met zeep, champoo, conditioner en bodylotion maar sommige onbruikbaar want er kwam weinig tot niets uit of het belandde ergens waar je het niet wilde hebben.
Restaurants voor de vrijdag en zaterdagavond waren gereserveerd.
Bij RIXT heerlijk gegeten en zeer gezellig gezeten.
Bij The Harbour hadden we de jassen nog aan dat ze al vroegen wat we wilden drinken.
Even op de rem getrapt dat we dat even wilde bekijken. Daarna wat moeite om de aandacht te trekken.
Het was een eindje lopen naar The Harbour en hadden het niet echt warm. Binnen duurde het even voordat we op temperatuur kwamen want niet echt behaaglijk. Ook de aankleding was aan de kale kant.
Eten was prima maar hier gaan gaan we niet meer heen. Genoeg andere leukere restaurantjes in het centrum.
Ontbijt was prima maar aan de late kant, vanaf 8.30 uur terwijl de 25 km. om die tijd al mocht starten.
Wel raar, je bied een arrangement bij een wandelevenement aan dus dat kan beter.
Uiteindelijk gingen we om 9.30 uur van start. De route bracht ons inderdaad niet op nieuwe plekjes maar het weer en het gezelschap maakte alles goed.
Tina liep met mij mee totdat we het strand op gingen. Tina kreeg later nog een 2de stuk strand.
Was goed te belopen. Wij noemen het strand van Ameland al gekscherend "de Polderbaan" van Ameland. Ik hoorde later wel dat dit niet altijd zo is. Nou, dan hebben wij het altijd nog getroffen.
De rust bij Klein Vaarwater was inderdaad een drama. Dat ze dat nog steeds niet verbeterd hebben.
Ik maakte nog de opmerking om de tafel om te stempelen buiten te zetten.
Dat ik later zat zag ik dat ze deze inderdaad naar buiten brachten.
Ook voor mij was er geen koffie. De limonade smaakte nergens naar en de thee was inderdaad koud.
Ik had de eerste 5,5 km. erop zitten en had hier 2 uur over gedaan.
De 2de helft was in het begin nog wel aardig. Stilte, mooi weer en de vogeltjes floten. Wat wil een mens nog meer.
Helaas ging het daarna verder over Klein Vaarwater tussen de vakantiewoningen door.
Het laatste stukje, voor mij op de 11 km., ging achter Buren langs en was ook weer bekend terrein. Om eerlijk te zeggen was het dezelfde route als 2 jaar geleden maar dan andersom.
Op de 2de helft regelmatig een bankje in het zonnetje genomen. Ik had geen haast. Voelde de knie niet echt maar voelde wel dat hij dikker werd en daardoor stijver.
Ik had vrijdag helaas gekozen voor het verkeerde schoeisel en een blaar opgelopen. Deze was open gegaan en had ik ''s morgens flink ingesmeerd met Hirshtalgcreme en een plak wandelwol er op gedaan. Hier gelukkig weinig last van gehad.
Vlak voor de finish kwam ik langs onze suite en heb daar een lekkere bak koffie gemaakt en gewacht op Tina.
Die was er eerder dan verwacht dus zij ook eerst een bak koffie.
Samen over de finish en op de foto.
Uiteindelijk over de laatste 5,5 km. 3,5 uur gedaan maar ik had het geflikt.
Het arrangement was leuk voor een keer maar de volgende keer gaan we weer voor een appartementje bij de Berkenhof, lekker zelf studderen en restaurantjes uitkiezen.
Of dat volgend jaar is (de halve van Ameland staat ook met potlood in de agenda)? Zeer waarschijnlijk gaat de route dan richting Hollum.
We wisten dat we pas om 16.00 uur in onze "suite" konden maar de bagage konden we wel kwijt.
We zouden een berichtje krijgen als de suite klaar was.
Om 15.15 uur uiteindelijk toch maar naar het hotel en toen bleek dat we er al in konden.
Door drukte geen tijd om ons dat te laten weten maar we werden keurig naar onze suite gebracht.
We hadden een nesprezzo apparaat op de kamer maar de capsule wilde er niet in vallen. Later bleek dat er nog/al een capsule in zat. Nu ben ik geen liefhebber van Nesprezzo en Tina had zakjes oplos koffie mee.
Bij de wastafel en de douche flessen met zeep, champoo, conditioner en bodylotion maar sommige onbruikbaar want er kwam weinig tot niets uit of het belandde ergens waar je het niet wilde hebben.
Restaurants voor de vrijdag en zaterdagavond waren gereserveerd.
Bij RIXT heerlijk gegeten en zeer gezellig gezeten.
Bij The Harbour hadden we de jassen nog aan dat ze al vroegen wat we wilden drinken.
Even op de rem getrapt dat we dat even wilde bekijken. Daarna wat moeite om de aandacht te trekken.
Het was een eindje lopen naar The Harbour en hadden het niet echt warm. Binnen duurde het even voordat we op temperatuur kwamen want niet echt behaaglijk. Ook de aankleding was aan de kale kant.
Eten was prima maar hier gaan gaan we niet meer heen. Genoeg andere leukere restaurantjes in het centrum.
Ontbijt was prima maar aan de late kant, vanaf 8.30 uur terwijl de 25 km. om die tijd al mocht starten.
Wel raar, je bied een arrangement bij een wandelevenement aan dus dat kan beter.
Uiteindelijk gingen we om 9.30 uur van start. De route bracht ons inderdaad niet op nieuwe plekjes maar het weer en het gezelschap maakte alles goed.
Tina liep met mij mee totdat we het strand op gingen. Tina kreeg later nog een 2de stuk strand.
Was goed te belopen. Wij noemen het strand van Ameland al gekscherend "de Polderbaan" van Ameland. Ik hoorde later wel dat dit niet altijd zo is. Nou, dan hebben wij het altijd nog getroffen.
De rust bij Klein Vaarwater was inderdaad een drama. Dat ze dat nog steeds niet verbeterd hebben.
Ik maakte nog de opmerking om de tafel om te stempelen buiten te zetten.
Dat ik later zat zag ik dat ze deze inderdaad naar buiten brachten.
Ook voor mij was er geen koffie. De limonade smaakte nergens naar en de thee was inderdaad koud.
Ik had de eerste 5,5 km. erop zitten en had hier 2 uur over gedaan.
De 2de helft was in het begin nog wel aardig. Stilte, mooi weer en de vogeltjes floten. Wat wil een mens nog meer.
Helaas ging het daarna verder over Klein Vaarwater tussen de vakantiewoningen door.
Het laatste stukje, voor mij op de 11 km., ging achter Buren langs en was ook weer bekend terrein. Om eerlijk te zeggen was het dezelfde route als 2 jaar geleden maar dan andersom.
Op de 2de helft regelmatig een bankje in het zonnetje genomen. Ik had geen haast. Voelde de knie niet echt maar voelde wel dat hij dikker werd en daardoor stijver.
Ik had vrijdag helaas gekozen voor het verkeerde schoeisel en een blaar opgelopen. Deze was open gegaan en had ik ''s morgens flink ingesmeerd met Hirshtalgcreme en een plak wandelwol er op gedaan. Hier gelukkig weinig last van gehad.
Vlak voor de finish kwam ik langs onze suite en heb daar een lekkere bak koffie gemaakt en gewacht op Tina.
Die was er eerder dan verwacht dus zij ook eerst een bak koffie.
Samen over de finish en op de foto.
Uiteindelijk over de laatste 5,5 km. 3,5 uur gedaan maar ik had het geflikt.
Het arrangement was leuk voor een keer maar de volgende keer gaan we weer voor een appartementje bij de Berkenhof, lekker zelf studderen en restaurantjes uitkiezen.
Of dat volgend jaar is (de halve van Ameland staat ook met potlood in de agenda)? Zeer waarschijnlijk gaat de route dan richting Hollum.
- fhd

- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- Merk wandelschoenen: meindl
Wat jammer dat het dit keer zo tegenviel. Je zou toch denken dat een wandelevenement met het jaar beter wordt ipv slechter.
Maar Carla, je hebt het mooi geflikt en ik vind dat heel knap van jou!
- Cornelia

- Contacteer:
Wat de routes betreft kunnen ze ook niet veel kanten op.fhd schreef: 22 okt 2025, 10:30 Wat jammer dat het dit keer zo tegenviel. Je zou toch denken dat een wandelevenement met het jaar beter wordt ipv slechter.
De eerste jaren was alles nieuw en later was het gewoon genieten als we toch weer door een onbekend pad gestuurd werden.
En het is natuurlijk toch een beetje vakantie en als het weer dan meezit (zelden slecht weer gehad) is het al snel goed.
Onbekend met Ameland dan zeg ik doen.
Wat organisatie betreft: altijd vervelend als je koffiezetapparaat het begeeft. En ze hadden een chronisch tekort aan vrijwilligers.
- Ineke61

- Contacteer:
Ja, en de feedback die ik gaf daar waren ze niet blij mee…..fhd schreef: 22 okt 2025, 10:30 Wat jammer dat het dit keer zo tegenviel. Je zou toch denken dat een wandelevenement met het jaar beter wordt ipv slechter.
Aan overmacht kun je niet veel doen maar zorg dan dat het bekend is dat er een storing is, leid de wandelaars om ofzo en ga de mensen niet afkatten als je om koffie vraagt. Voor de prijs die je ervoor betaald mag je verwachten dat je goed verzorgt wordt!
Jammer hoor, mij zien ze daar niet meer. Ameland is mooi, daar heb ik Tussen slik en zand niet voor nodig!
En Carla, dat heb je goed gedaan hoor! Jammer dat ik je niet gezien heb!