Het vervelende is dat de diverse revalidatieprogramma’s het in grote lijnen wel eens zijn:Cornelia schreef:Je kent Tina toch.Marko schreef:Met kleine stapjes voorruit kom je er ook.Tigelu schreef:Vandaag alleen de kortste weg naar de kapper en weer terug naar huis (ca 1800 mtr). Gisteren ietswat te veel gedaan (was de stad even in en dat was achteraf wat te ver en te lang achtereen) waardoor ik vannacht afgestraft werd met een zeer onrustige knie.
Dus maar even een stapje terug en kijken of het vannacht beter gaat.
- regelmatig bewegen ( maar de een zegt dan elk uur 10 min en de ander zegt 5-6 x per uur)
- als je zit: been hoog, knie zo gestrekt/ plat mogelijk, dus geen kussen er onder
- lopen opbouwen op geleide van pijn, al dan niet met hulpmiddel (iom fysio), maar dan wil de een minimaal 4 wk 2 krukken, de ander heeft het over 2 wk met 2 krukken en daarna met 1 en mijn fysio zegt: binnen mag zonder, buiten eerst 2 en als je je vertrouwd genoeg voelt met 1 kruk.
Meest vervelende is dat de knie nog steeds heel dik is en daardoor minder goed wil/ kan buigen. Zit ik een tijdje, met been hoog +plat, dan zijn daarna de eerste stappen weer heel stijf. Lopen op zich doet niet zeer, voelt alleen stijf en dik. Word ook niet stijver of warmer als ik wat langer loop. Alleen moe. Om dan pas in d3 nacht te gaan mokken dat hij het toch niet leuk vond.
Overdag valt de pijn wel mee, ik heb meer last van het gestrekt zitten (dat steekt in de knie) als lopen maar zo’n onrustig been in de nacht is slopend…. Dus tja wat is wijsheid en waar ligt de pijngeleidersrail die ik geacht word te volgen….ik weet het niet meer en ben Idd een slechte stilzitter.