Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:24

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 10 Jun 2019, 16:18 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Hoi hoi,

Dit jaar ben ik op 1 blaartje na blaarvrij tijdens de training. :vague:

Echter.. dit jaar heb ik dus juist weer heel veel pijn aan mijn 4e teen (naast de kleine teen) en ook een beetje aan de middelteen, niet van mijn grootste voet maar juist van mijn kleinste voet (scheelt een maat ongeveer). Ik heb deze week met wandelwol gelopen en dat hielp genoeg bij de middelteen maar nu is mijn 4e teen dus blauw onder de nagel (en pijnlijk). Wat is nu wijsheid?
Ik dacht al meteen "nieuwe schoenen..." maar ja, waarschijnlijk heb ik de juiste maat, en misschien moet die iets groter omdat mijn voeten erg opzetten, echter blijft mijn rechter voet een maat kleiner. Ik heb al ergens gelezen dat het komt omdat mijn voet iets te veel zou schuiven, maar hoe los ik dat probleem op? Ik heb er al steunzolen in zitten. Intapen heeft weinig zin omdat ze blijven stoten.

Misschien hebben jullie ideeën zodat ik weet in welke richting ik kan denken voor ik impulsief nieuwe (dure) schoenen ga kopen en het probleem dan gewoon hou. O ja vorig jaar bij mijn grootste voet dus ook een nagel verloren door het stoten (misschien dus toch te klein als ik een paar dagen loop?).

Groetjes Daphne


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 10 Jun 2019, 17:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Daphne78 schreef:
Hoi hoi,

Dit jaar ben ik op 1 blaartje na blaarvrij tijdens de training. :vague:

Echter.. dit jaar heb ik dus juist weer heel veel pijn aan mijn 4e teen (naast de kleine teen) en ook een beetje aan de middelteen, niet van mijn grootste voet maar juist van mijn kleinste voet (scheelt een maat ongeveer). Ik heb deze week met wandelwol gelopen en dat hielp genoeg bij de middelteen maar nu is mijn 4e teen dus blauw onder de nagel (en pijnlijk). Wat is nu wijsheid?
Ik dacht al meteen "nieuwe schoenen..." maar ja, waarschijnlijk heb ik de juiste maat, en misschien moet die iets groter omdat mijn voeten erg opzetten, echter blijft mijn rechter voet een maat kleiner. Ik heb al ergens gelezen dat het komt omdat mijn voet iets te veel zou schuiven, maar hoe los ik dat probleem op? Ik heb er al steunzolen in zitten. Intapen heeft weinig zin omdat ze blijven stoten.

Misschien hebben jullie ideeën zodat ik weet in welke richting ik kan denken voor ik impulsief nieuwe (dure) schoenen ga kopen en het probleem dan gewoon hou. O ja vorig jaar bij mijn grootste voet dus ook een nagel verloren door het stoten (misschien dus toch te klein als ik een paar dagen loop?).

Groetjes Daphne

De wandelwol niet te zuinig bebruiken.
Misschien ook wat in de teen van je schoen doe.
Deden we vroeger ook als de schoenen, die je vaak overnam van een ouder zusje, toch nog iets te groot waren.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2019, 07:25 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Cornelia schreef:
Daphne78 schreef:
Hoi hoi,

Dit jaar ben ik op 1 blaartje na blaarvrij tijdens de training. :vague:

Echter.. dit jaar heb ik dus juist weer heel veel pijn aan mijn 4e teen (naast de kleine teen) en ook een beetje aan de middelteen, niet van mijn grootste voet maar juist van mijn kleinste voet (scheelt een maat ongeveer). Ik heb deze week met wandelwol gelopen en dat hielp genoeg bij de middelteen maar nu is mijn 4e teen dus blauw onder de nagel (en pijnlijk). Wat is nu wijsheid?
Ik dacht al meteen "nieuwe schoenen..." maar ja, waarschijnlijk heb ik de juiste maat, en misschien moet die iets groter omdat mijn voeten erg opzetten, echter blijft mijn rechter voet een maat kleiner. Ik heb al ergens gelezen dat het komt omdat mijn voet iets te veel zou schuiven, maar hoe los ik dat probleem op? Ik heb er al steunzolen in zitten. Intapen heeft weinig zin omdat ze blijven stoten.

Misschien hebben jullie ideeën zodat ik weet in welke richting ik kan denken voor ik impulsief nieuwe (dure) schoenen ga kopen en het probleem dan gewoon hou. O ja vorig jaar bij mijn grootste voet dus ook een nagel verloren door het stoten (misschien dus toch te klein als ik een paar dagen loop?).

Groetjes Daphne

De wandelwol niet te zuinig bebruiken.
Misschien ook wat in de teen van je schoen doe.
Deden we vroeger ook als de schoenen, die je vaak overnam van een ouder zusje, toch nog iets te groot waren.



Passen de zooltjes wel goed in de schoen
Ik kreeg wat ik nog nooit had gehad(33jaar)Ook een
blauwe teen...na onderzoek bleek mn zooltje net iets te klein waardoor ik met mn teen nets iets over de rand van het zooitje kwam en knelde..nu met andere schoenen waar het zooitje wel goed in past niets meer aan de hand


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2019, 14:12 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Mijn zooltjes zijn aangepast op mijn wandelschoenen, dus het zijn geen zooltjes die in andere schoenen hebben gezeten. Als ik er in voel voel ik ook geen ruimte.

Ik heb trouwens misschien wel te weinig wandelwol gebruikt, zal de volgende keer iets meer gebruiken en ik dacht er ook al aan om het voorin te doen, maar ik dacht dat dat een gek idee zou zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2022, 21:11 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Dec 2009, 19:16
Berichten: 30
Woonplaats: Annen(Drenthe)
Leeftijd: 71
Afstand 2024: 4x30km
Kilometers gelopen: 400
Aantal N4D volbracht: 8x
Volgende wandeltocht: Airborne wandeltocht
Merk wandelschoenen: Merrell
Mood: Gewoon
Verderop in de medische hoek ook reacties op blauwe teennagels.
Na elke 10km wandelen trok ik mijn sokken wat naar voren en nooit meer blauwe nagels.
Ik had een keer na 15 km wandelen de middelste teen krom staan of je het geloofd of niet.
Enorme spanning tegen de nagels en die sokken worden a.h.w.naar achteren gemasseerd tijdens het lopen.
Ik heb het destijds het advies van een medeloper gekregen en kon het nauwelijks geloven!
Fixomull is ook geweldig spul om te gebruiken.doe enkele stroken onder beide voorvoeten en de grote tenen.Veel plezier allemaal dit jaar en duimen dat we mogen.Lopersgroet Wipo Drenthe.

_________________
De paden op de lanen in met frisse moed!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2022, 21:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
wipo schreef:
Verderop in de medische hoek ook reacties op blauwe teennagels.
Na elke 10km wandelen trok ik mijn sokken wat naar voren en nooit meer blauwe nagels.
Ik had een keer na 15 km wandelen de middelste teen krom staan of je het geloofd of niet.
Enorme spanning tegen de nagels en die sokken worden a.h.w.naar achteren gemasseerd tijdens het lopen.
Ik heb het destijds het advies van een medeloper gekregen en kon het nauwelijks geloven!
Fixomull is ook geweldig spul om te gebruiken.doe enkele stroken onder beide voorvoeten en de grote tenen.Veel plezier allemaal dit jaar en duimen dat we mogen.Lopersgroet Wipo Drenthe.


Wat een binnenkomer,tot ziens in september. :-)%%

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2022, 09:57 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Interessant topic; ik ga eens zoeken op "wandelwol" want daar heb ik geen ervaring mee, wel met een chronische blauwe teennagel in m'n wandelschoenen, waarvoor ik geen andere wil kopen want ik ben veels te tevreden met m'n Meindl's.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blauwe teennagel (4e teen van mijn kleinste voet)
BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2022, 20:00 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Je kan ook kijken via Wollie love it (dat is van Mirjam Put, die heeft een facebook pagina). Zij prepareert haar eigen wol, en is een heeeeeel stuk goedkoper. Daar heb ik nu een hele voorraad van liggen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.