Nijmegen Duckstad
Moderators: Moderators, Beheerders
- jsmbijl
- W4W Expert

- Leeftijd: 60
- Kilometers gelopen: 25
- Aantal N4D volbracht: 16
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Mood: Vrolijk
- Contacteer:
Nijmegen Duckstad
NIJMEGEN - Nijmegen is even Duckstad. Donald Duck en zijn neefjes Kwik, Kwek en Kwak lopen dit jaar namelijk de Nijmeegse Vierdaagse mee. Want de driftige eend is in de juli-editie van het vrolijke weekblad in Gelderland beland.
Het avontuur van de beroemde eendenfamilie waarin de Vierdaagse een hoofdrol speelt, begint met het besluit van het Gelderse provinciebestuur om plaatsnaamborden te vervangen door digitale borden. Maar dat blijkt een fiasco. Stripneefjes Kwik, Kwek en Kwak verdwalen hopeloos, net als de tienduizenden Vierdaagsewandelaars. Donald redt uiteindelijk het evenement. In de strip figureren de Stevenstoren en de Waalbrug, maar ook andere bekende gebouwen in de regio zoals de toren van Elst en het Kröller-Müller Museum bij Arnhem. Eerder deden de Ducks Friesland, Brabant, Limburg, Zuid-Holland, Drenthe en Noord-Holland aan.
Het Gelderse nummer ligt op vrijdag 13 juli - een paar dagen voor de Vierdaagse - in de winkel. Het stripblad verschijnt in een oplage van 310.000 stuks. Hij kost 2,25 euro. Donald Duck viert dit jaar het 60-jarig bestaan met twaalf nummers die zich afspelen in de verschillende provincies.
Het avontuur van de beroemde eendenfamilie waarin de Vierdaagse een hoofdrol speelt, begint met het besluit van het Gelderse provinciebestuur om plaatsnaamborden te vervangen door digitale borden. Maar dat blijkt een fiasco. Stripneefjes Kwik, Kwek en Kwak verdwalen hopeloos, net als de tienduizenden Vierdaagsewandelaars. Donald redt uiteindelijk het evenement. In de strip figureren de Stevenstoren en de Waalbrug, maar ook andere bekende gebouwen in de regio zoals de toren van Elst en het Kröller-Müller Museum bij Arnhem. Eerder deden de Ducks Friesland, Brabant, Limburg, Zuid-Holland, Drenthe en Noord-Holland aan.
Het Gelderse nummer ligt op vrijdag 13 juli - een paar dagen voor de Vierdaagse - in de winkel. Het stripblad verschijnt in een oplage van 310.000 stuks. Hij kost 2,25 euro. Donald Duck viert dit jaar het 60-jarig bestaan met twaalf nummers die zich afspelen in de verschillende provincies.
- Bosso
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 61
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: pfff.
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Volgende wandeltocht: In twijfel.
- Kennedymarsen volbracht: 7.
- 100+ wandelingen: 6
- Merk wandelschoenen: Hanwag.
Re: Nijmegen Duckstad
jsmbijl schreef:NIJMEGEN - Nijmegen is even Duckstad. Donald Duck en zijn neefjes Kwik, Kwek en Kwak lopen dit jaar namelijk de Nijmeegse Vierdaagse mee. Want de driftige eend is in de juli-editie van het vrolijke weekblad in Gelderland beland.
Kaupûhhhhhh!!!! Dat de uitgever de oplage verdubbelt.
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.
- Ilonka1
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 42
- Afstand 2025: 4 x 40
- Kilometers gelopen: genoeg
- Aantal N4D volbracht: 5
- Kennedymarsen volbracht: 11
- 100+ wandelingen: 2
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Brooks
- Mood: Blij
Is dit gewoon het reguliere/wekelijkse Donald Duck-blad? Ik hoop het, want dan krijgen wij hem automatisch thuis. Ga ik ook eens de Donald Duck lezen... 
Behoorlijk wandelverslaafd...
- bahkos
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 45
- Kilometers gelopen: x
- Aantal N4D volbracht: 8
- Kennedymarsen volbracht: 16
- 100+ wandelingen: 7
- Merk wandelschoenen: Asics
- Contacteer:
Leuk, thanx voor de tipjsmbijl schreef:NIJMEGEN - Nijmegen is even Duckstad. Donald Duck en zijn neefjes Kwik, Kwek en Kwak lopen dit jaar namelijk de Nijmeegse Vierdaagse mee. Want de driftige eend is in de juli-editie van het vrolijke weekblad in Gelderland beland.
- Mira
- Frequente W4W'er

- Leeftijd: 44
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 3161+
- Aantal N4D volbracht: 8
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: New Balance
Het is een gewoon nummer, we hadden het donderdag in de bus. Leuk idee, mooie kaft, grappig verhaaltje, maar of ze begrepen hoe het er in de Vierdaagse echt aan toe gaat...??
Wir laufen nicht, wir gehen...
- LDW
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 55
- Kilometers gelopen: 20.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
- Kennedymarsen volbracht: 56
- 100+ wandelingen: 46
- Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
- Mood: Gewoon
Ze besluiten ook tamelijk luchthartig, er door de bezuinigingen een eendaagse van te maken en dat leidt in de strip tot geen enkele reactie......
Ambulo ergo sum
- pietman
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 56
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: ??
- Aantal N4D volbracht: eeh
- Volgende wandeltocht: nijmegen!
- 100+ wandelingen: 5
- Merk wandelschoenen: Meindle
- Contacteer:
Ach, net als op tv kan in strips alles, leuk nummer!
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Contacteer:
Een slapie, die de DD meegenomen had naar Nijmegen, heeft hem daar laten liggen voor het dochtertje van onze huurbazin.
Niet gelezen maar ook niets gemist.
Het hele merchandice gebeuren heeft de omzet aardig omhoog gebracht.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- jsmbijl
- W4W Expert

- Leeftijd: 60
- Kilometers gelopen: 25
- Aantal N4D volbracht: 16
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Mood: Vrolijk
- Contacteer:
Als je het niet gelezen heb, hoe weet je dan dat je niets heb gemist?Cornelia schreef:Een slapie, die de DD meegenomen had naar Nijmegen, heeft hem daar laten liggen voor het dochtertje van onze huurbazin.
- Cornelia

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Contacteer:
Reacties waren niet positief en vonden het hele DD verhaal wat opgeblazen.jsmbijl schreef:Als je het niet gelezen heb, hoe weet je dan dat je niets heb gemist?Cornelia schreef:Een slapie, die de DD meegenomen had naar Nijmegen, heeft hem daar laten liggen voor het dochtertje van onze huurbazin.
Velen dachten dat het hele verhaal over de N4d ging maar het hoofditem was Gelderland met daarin de N4d verwerkt (en daardoor ingekort tot een 1 daagse).
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Voy con Dios

- Leeftijd: 66
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Een aardige buurvrouw kwam met deze DD naar me toe.
Zij is al gepensioneerd, maar haar hele leven al geabonneerd op DD; bewaart alles. Maar deze kreeg ik van haar, lief he.
(Bovendien was ze vroeger dokter, ik heb haar maar even naar mijn voeten laten kijken
Zij is al gepensioneerd, maar haar hele leven al geabonneerd op DD; bewaart alles. Maar deze kreeg ik van haar, lief he.
(Bovendien was ze vroeger dokter, ik heb haar maar even naar mijn voeten laten kijken
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- johnnywalker

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 0
- Kilometers gelopen: veel
- Aantal N4D volbracht: 41
- Kennedymarsen volbracht: 29
- 100+ wandelingen: 9
- Merk wandelschoenen: Mephisto
- Contacteer:
En wat zei ze ervan??Voy con Dios schreef:Een aardige buurvrouw kwam met deze DD naar me toe.
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)
www.grootgennepsgenootschap.nl
www.grootgennepsgenootschap.nl
- Doctor Pain
- W4W Expert

- Leeftijd: 57
- Kilometers gelopen: 1
- Aantal N4D volbracht: 0
- Merk wandelschoenen: ?
ze zitten nog op de goede plaats? #-o :-# :-kjohnnywalker schreef:En wat zei ze ervan??Voy con Dios schreef:Een aardige buurvrouw kwam met deze DD naar me toe.
- Voy con Dios

- Leeftijd: 66
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
De blaar op mijn rechtervoet zit onder het eelt en is donkerrood. Ze geeft hetzelfde advies als Bill: badedasbadje. En niet teveel lopenDoctor Pain schreef:ze zitten nog op de goede plaats? #-o :-# :-kjohnnywalker schreef:En wat zei ze ervan??Voy con Dios schreef: (Bovendien was ze vroeger dokter, ik heb haar maar even naar mijn voeten laten kijken
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- Bill de oud naut

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: 2016/30
- Aantal N4D volbracht: 30
- Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
- Kennedymarsen volbracht: 18
- 100+ wandelingen: 4
- Merk wandelschoenen: lowa
- Contacteer:
Goeie dokter, als je er geen last van hebt verder niets aan doen, het gaat vanzelf over. Maar wel last, toch even laten prikken, bij iemand die weet wat hij of zij moet doen.Voy con Dios schreef:De blaar op mijn rechtervoet zit onder het eelt en is donkerrood. Ze geeft hetzelfde advies als Bill: badedasbadje. En niet teveel lopenDoctor Pain schreef:ze zitten nog op de goede plaats? #-o :-# :-kjohnnywalker schreef:En wat zei ze ervan??Voy con Dios schreef: (Bovendien was ze vroeger dokter, ik heb haar maar even naar mijn voeten laten kijken
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!
http://www.deoudnaut.nl
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!
http://www.deoudnaut.nl