12 augustus 2011: Dodentocht Bornem (België)

Wandeltochten in de maand augustus

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Sunny
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Contacteer:

Re: 12 augustus 2011: Dodentocht Bornem (België)

Bericht door Sunny »

Otto schreef:
Bernard schreef:SPOEDIG TE BEKIJKEN !!!!

Deze nieuwsuitzending is tot ongeveer 18.00 u. (maandag 15/08/2011) te bekijken.
En het is de moeite, want er komen hier enkele gekende gezichten in beeld.
De nieuwsuitzending begint met de Dodentocht-reportage.

http://www.rtv-mechelen.be/online_mechelen.html
ik heb geen gekende gezichten mogen spotten hoor
Marc verdwijnt dan ook bijna helemaal achter zijn bierglas.... :D
Otto
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 45
Afstand 2025: 55
Loopnummer 2025: 50-B-442
Kilometers gelopen: trainen?
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de omloop
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa/newbalance
Mood: Gewoon

Bericht door Otto »

Sunny schreef:
Otto schreef:

Deze nieuwsuitzending is tot ongeveer 18.00 u. (maandag 15/08/2011) te bekijken.

nog eens kijken.....opzoek naar een glas bier :D
Sunny
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Sunny »

Otto schreef:
Sunny schreef:
Otto schreef:ik heb geen gekende gezichten mogen spotten hoor
Het is het allerlaatste shot van het item....
Bernard
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 50
Afstand 2025: nvt
Loopnummer 2025: nvt
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 0
Kennedymarsen volbracht: 0
Merk wandelschoenen: Saucony
Contacteer:

Bericht door Bernard »

Sunny schreef:
Otto schreef:

Heb je Voy ook gezien? Ik dacht die tussen de toeschouwers gezien te hebben, die de finishers opwachten.
Otto
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 45
Afstand 2025: 55
Loopnummer 2025: 50-B-442
Kilometers gelopen: trainen?
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de omloop
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa/newbalance

Bericht door Otto »

Sunny schreef:
Otto schreef:
Sunny schreef:
Otto schreef:ik heb geen gekende gezichten mogen spotten hoor
Het is het allerlaatste shot van het item....
zag m ja....en op 2.56 voy aan de kant als ik me niet vergis
Bernard
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Contacteer:

Bericht door Bernard »

Wil1956 schreef:
Sunny schreef:
Bernard schreef:Weer wat extra foto's geplaatst op http://bernard-w4w.hyves.nl/album/43281 ... /9Fo8efaf/
Superbedankt voor deze foto's Kurt! Je weet niet half hoe fijn het is om jou onderweg te zien (al denkt Nollie daar soms anders over ;-))
Jammer dat de Hyves-lozen onder ons het album niet mogen zien. Enige kans dat het album nog op een andere manier te zien zal zijn, Kurt?
Wil, om jou en andere niet-hyvers een plezier te doen heb ik een album samengesteld. Het is nog niet volledig af, maar ik zal het de volgende dagen nog bijwerken. http://www.mijnalbum.nl/Album=CZFS8RHK
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Wil1956 »

Bernard schreef:
Wil1956 schreef:
Sunny schreef:
Bernard schreef:Weer wat extra foto's geplaatst op http://bernard-w4w.hyves.nl/album/43281 ... /9Fo8efaf/
Superbedankt voor deze foto's Kurt! Je weet niet half hoe fijn het is om jou onderweg te zien (al denkt Nollie daar soms anders over ;-))
Jammer dat de Hyves-lozen onder ons het album niet mogen zien. Enige kans dat het album nog op een andere manier te zien zal zijn, Kurt?
Wil, om jou en andere niet-hyvers een plezier te doen heb ik een album samengesteld. Het is nog niet volledig af, maar ik zal het de volgende dagen nog bijwerken. http://www.mijnalbum.nl/Album=CZFS8RHK
Bedankt Kurt! Het zijn mooie foto's geworden =D>
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
pietman
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 56
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Meindle
Contacteer:

Bericht door pietman »

Wil1956 schreef:
Bernard schreef:
Wil1956 schreef:
Sunny schreef:
Bedankt Kurt! Het zijn mooie foto's geworden =D>
idd!! =D> bedankt!
http://www.slijkewijksestappers.nl

Tempus omnia vulnera sanat, cicatrices manent
Bernard
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Contacteer:

Bericht door Bernard »

Wie nog geïnteresseerd is in wat krantenartikels over DoTo 2011, kan hier terecht. :arrow: http://www.nieuwsblad.be/regio/gemeente ... index.aspx

en foto's op http://www.nieuwsblad.be/regio/gemeente ... index.aspx (Londerzeel-Steenhuffel)

en op http://www.nieuwsblad.be/regio/gemeente ... index.aspx (Merchtem)
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag

Bericht door Voy con Dios »

Zo hee, wat een leuke foto's Kurt!
(De Keet had dit jaar behoorlijk gescoord met zijn gezelschap zie ik!)
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Sunny
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Sunny »

Jan Jennes (de man met de beenporthese) heeft de eindstreep helaas niet gehaald...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=PA3E1NA4
Ben
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island

Bericht door Ben »

Allereerst iedereen bedankt voor het meeleven.De sms-jes, het volgen via de tracking en de felicitaties achteraf waren hartverwarmend.
Speciale dank aan Bart en het vertroetelteam, Maup voor het vinden van de finishfoto van Gery en mij.
Verder een extra proficiat voor Sunny die naast het lopen ook nog tijd heeft gehad om een schitterende fotoreportage te maken.

Nog 1x wilde ik het doen. Drie opeenvolgende jaren de Doto lopen. Toch was het voor mij lange tijd niet zeker of ik zou gaan totdat Gery opteerde om misschien zelf ook mee te lopen. Dat maakte mij pas echt enthousiast. Nog 1x die 100km en dan samen lopen.
De temperaturen beloofden niet zo heet te worden als voorgaande twee jaren dus togen we met het hele gezin 's woensdags al richting Bornem. Beetje bieren en de garçonrace bekijken. Dit is een race waarbij kelners van de horeca uit Bornem een rondje of 12 met een dienblad met bier af moeten leggen. Tussendoor zijn er dan verplichte pittstops waarbij gedurende de race 3 consumpties volledig genuttigd dienen te worden; een Duvel, en Vedette en een cola. Eerste prijs is dan 16 kisten Duvel. Tijdens het kijken een heerlijke Vlaamse friet genuttigd.
Terug op de camping lekker bieren bij de scouts van Bornem en rond het kampvuur zitten, beetje praten en zingen. Wandelen daar denk je dan even niet aan.
De volgende dag te laat op voor het ontbijt dus rustig afgetaaid naar Bornem voor de lunch.
Terug op de camping genieten van het mooie weer en kijken hoe steeds meer tentjes op het grote veld verschijnen.
Vrijdag voorafgaand aan de start maar lekker gerelaxed en geprobeerd een beetje te slapen.
Dan is het bijna zover. Na een bordje koolhydraten van de scouts voetjes tapen, Gehwol smeren en richting start.
Tijdens het wachten op het startsignaal begon het al serieus te regenen dus in poncho hebben we de eerste 2km afgelegd.
Daarna werd het droog en avondtemperatuur was goed. Op 7km water ingenomen, op 14km een sanitaire stop en op 17km bij Frieslandfoods 5 minuten gezeten om een rijstevlaaitje te nuttigen en het aangeboden flesje ijskoude Aquarius in mijn inmiddels weer half lege bidon te kieperen.
Ik begrijp niet waarom ze de dop er niet op kunnen laten zitten zodat je het flesje mee kan nemen voor onderweg. Veel mensen nemen een paar slokken en zetten dan het flesje aan de kant van de weg waar je de eerst volgende 1,5km al die nog grotendeels gevulde flesjes ziet staan.
Inmiddels was het na 00:00u en verder gingen wij over de Scheldedijk, een stukje bos en kasseien. Het ging lekker en voor we het wisten zagen we op 25km Bart strategisch opgesteld staan. Plof in een stoel, koffie en pannenkoek worden in notime aangereikt. Klasse! Even nog een peukie roken en daar gaan we weer. 30km; water bijvullen en een droge wafel knagen niet echt mijn ding maar je moet wat eten onderweg.
Na precies 8 uur doen we op 40km de Duvel aan. Nog nooit voor zonsopgang daar aangekomen nu is het nog donker. Er is zelfs nog soep! Eerst nog een toilet bezoek en dan terwijl de ochtend begint te gloren op naar de Palm op 50km.
Ik merk dat er al wat kilometertjes gelopen zijn en begin uit te zien naar het busje van het vertroetelteam.
Het duurt even maar daar is ie dan. Ik pak een stoel uit de dependance waar bij ik bijna mijn enkel verzwik op het rondliggende puin en ga meer eerste klas zitten. Inderdaad eerste klas macaronie en een bakkie koffie. De volgende 7km voert ons naar Merchtem. Het is bloedheet in de sporthal en waar zijn alle stoelen?
Geen zitgelegenheid dus even drinken, een kersenvaaitje eten en bidon vullen. Bij wijze van rust de volgende 8km naar Buggenhout maar wat langzamer gelopen. Gery heeft het idee dat we alleen maar ingehaald worden maar af en toe gaan wij ook wel wandelaars voorbij die het zo te zien best zwaar hebben.
We bereiken de Sporthal in Buggenhout net voordat er een grote bui losbarst. De bui afwachtend brengen we enige tijd binnen door. Even een echt toilet en stromend water om gezicht en handen te wassen. Annika, Jan en Eelko zijn er ook en even later arriveren Inger, Nollie en Sunny op het moment dat wij besloten hebben maar weer op te stappen.
Het ziet er niet naar uit dat het snel droog wordt dus in de poncho ploeteren we naar de volgende post in Opdorp op 70km. Daar regent het nog steeds. Onder een druipende boom eten we daar de aangeboden etenswaar. Een shaggie draaien met natte handen zit er niet in dus we verlaten weer snel deze troosteloze locatie in de wetenschap dat over een kleine 5km Bart en Ilona weer langs de weg staan. Het zal later blijken dat de regenval de laatse 30km van het parcours omgetoverd heeft in een ouderwetse WS78 route. Hetgeen deze editie van de Doto met een super stip op plaats nummer 7 brengt van de meest zware Dodentochten in de geschiedenis van het evenement.
Aldus stekkeren Gery en ik verder over modderpaden en karresporen maar tegen de tijd dat we bij de vertroetelpost in Lippelo aankomen is het gelukkig droog en zijn de ponchos uit.
Er is een heerlijk bakkie soep bij Bart en Ilona. Er wordt ook nog een broodje ei aangeboden maar zo'n honger heb ik niet en de soep zou voldoende moeten zijn.
Het gaat goed! We hebben nog ruim de tijd dus in een niet geforceerd tempo (Wel erg lekker dat Gery en ik een beetje het zelfde wandeltempo hebben) leggen we samen de volgende 6km af naar de sporthal in Puurs op 80km.
Voordat we die bereiken is het nog even kruip door, sluip door door straatjes en steegjes in Puurs. Bij de rust is het moeilijk om een zitplaats te bemachtigen. Later bedenk ik dat binnen in de hal de meeste stoelen wel zullen staan. Dit i.v.m. de eerdere regen bui. We drinken een colaatje en kijken een beetje in het rond. We zitten in de achterhoede en zien moeie gezichten rond om ons.
De 80km is een beetje een psychologische grens. Je hebt een Kennedymars gelopen maar je moet nóg 20km. We staan op om deze imaginaire barriere achter ons te laten. Na een paar honderd meter verlaten we Puurs via smalle glibber paadjes. Slechts 4km tot Oppuurs. Dat is een geruststellende gedachte en deze volgende post is dan ook snel bereikt wat een mentale opkikker is. De grasgroene banaan die ik in Merchtem meegenomen heb is in mijn broekzak gerijpt en smaakt mij nu prima.
Na even gezeten te hebben duurt het lang voor we weer een beetje op gang zijn. Op naar Sint-Amands op 90km. Deze etappe vind ik de vervelendste van de Doto. Meer ongelijke veldwegen en modderpaden en voor het gevoel komt de sporthal maar niet in zicht. Als we maar door blijven stappen komen we er vanzelf. Ook hier in de sporthal is het loei heet en we ploffen op de eerste stoelen buiten na de sporthal.
We zien Bart en hij zegt dat hij even verderop staat en dat we nog een Bifi worstje bij hem kunnen scoren. Maar we zitten hier goed en ik heb geen trek meer. Wel krijg ik visioenen van een heerlijk glas Jupiler. Waneer Gery en ik de vertroetelpost passeren zien we dat alle W4Wers hier zitten. Da's mooi denk ik. Van af hier gaat iedereen het redden.
Via weer een blubberpad bereiken we de Scheldedijk die we voor 4km moeten volgen tot de laatste scanning in Branst-Zates. Het stuk dijk is lang maar dat wist ik dus ik was voorbereid. Het tempo is er uit en toch halen we nog andere wandelaars in.
We komen een jongen tegen die we de laatste 10km alleen maar hebben zien dribbelen. Normaal lopen gaat niet meer maar hij gaat het redden.
Bij de laatste rust gaan we niet zitten. 2km verderop in Branst kan je bij een frituurtent op het terras zitten. Hier gaan we dan even zitten en ik probeer alvast een Jupiler. Amai! Da's lekker.
We proberen toch om 21:00u binnen te zijn dus de laatste 4km lopen we flink door. Althans voor het gevoel. Achteraf bleek dat onze ferme pas geen 4km per uur meer was en wat is die Kloosterstraat lang! Uiteindelijk passeren we het spandoek "Proficiat, nog 500 meter" en lopen Gery en ik hand in hand de laatste meters door de Boomstraat naar de finish en klokken uit om 21:06u
Geen tranen maar opluchting en blijdschap. Drie keer in successie de Doto uitgelopen. Ik ben er klaar mee maar... "Nooit meer", zal je mij niet horen zeggen.
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”
Ed
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei

Bericht door Ed »

leest lekker weg Ben,dat je het allemaal nog weet
Facta non verba.
Ben
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Merk wandelschoenen: Meindl Island

Bericht door Ben »

Ed schreef:leest lekker weg Ben,dat je het allemaal nog weet
Ik was fris genoeg om alles in me op te nemen. Alleen de voetjes he? Die gaan uiteindelijk toch zeer doen.
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”
knutsel
W4W Super Freak
W4W Super Freak

Bericht door knutsel »

supermooi verslag ben!
Plaats reactie

Terug naar “Wandeltochten in augustus”