Wolfje schreef:johnnywalker schreef:Zoals ik al zei, de organisatie organiseert in dat verband veel voor de deelnemers. Maar het is voor een zwartloper geen enkel probleem om waar dan ook op de route in te stappen. Het dragen van zo'n polsbandje is daartegen geen garantie als er niet frequent langs de route controleurs staan op een zodanige manier dat je ze niet kunt passeren, ook niet via een omweggetje zonder je bandje te laten scannen. Een belangrijk argument voor het bandje is het tegengaan van zwartlopen en het misbruik maken van faciliteiten door mensen die niet betaald hebben. Ik beweer dat dat met een barcodekaart net zo goed kan. Voorts heb ik al eerder gezegd dat ik niets heb tegen het dragen van een bandje, ik heb er groot bezwaar tegen dat ik dat verplicht ook buiten de uren van deelname moet doen.
Mijn overbuurman op de camping had het na 1 dag 50 kilometer lopen wel erg zwaar, het vroege opstaan en de blaren. Zij vrouw vertroetelde hem zoveel zij kon. Dag 2 ging zij van start met zij startkaart, manlief kon uitslapen en bijtanken. Dag 3 en 4 liep hij weer. Trots als een pauw zat hij voor zijn tent met "hun"
vierdaagse kruis.
Als meneer een polsbandje had, nou ja, je kan zelf bedenken hoe het verhaal dan zou kunnen gaan.
Ik denk dus dat het wel helpt tegen fraude, hoewel er altijd slimmeriken zijn die hier ook iets op bedenken
Dat klopt, hiertegen helpt het, maar dat heeft weer geen invloed op de organisatie. Daarvoor maakt het niet uit wie er loopt, het aantal mensen op de weg blijft gelijk.
Dan kun je natuurlijk zeggen dat je daarmee de waarde van het kruisje omlaag haalt omdat je het blijkbaar ook kunt krijgen als je niet de volle prestatie levert, maar dat interesseert mij eerlijk gezegd niets. Ik weet wat ik voor mijn kruisjes heb gedaan en dat bepaalt voor mij de waarde ervan. En als anderen er een estafetteloop van maken dan belazeren ze zichzelf en als ze ondanks dat trots zijn op hun kruisje vind ik dat sneu, maar voor mij geen argument om dus maar met een bandje te moeten lopen.