Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Nieuws en berichten over de vierdaagse van 2010

Moderators: Moderators, Beheerders

nynke

Re: Afschaffing barcodekaart

Bericht door nynke »

Even het bewuste stukje geknipt en geplakt:

De barcodekaart wordt afgeschaft en vervangen door een polsbandje waarop de barcode in veelvoud staat afgedrukt. Tegelijk wordt een nieuwe generatie scanners in gebruik genomen, waarbij de kans van een misscan tot nul is gereduceerd. Het scannen wordt, zoals eerder, in elk geval bij start en finish toegepast, terwijl de kans groot is dat het ook wordt doorgevoerd op alle controleposten. Dat laatste hangt nog af van onderhandelingen over logistieke en financiële consequenties. Het polsbandje zal bij het aanmelden op zondag of maandag worden bevestigd en het is dan de bedoeling dat het niet vóór de finish op vrijdag weer wordt verwijderd. Het is waterbestendig en er kan dus ook mee worden gedoucht. En het is getest op alle mogelijke en onmogelijke allergieën. Gewoon omhouden dus net zoals tijdens die vakantie in dat all inclusive resort. Naast de scantoepassingen maakt het zichtbaar wie op welke afstand loopt en is het ook snel duidelijk wie als zwartloper meedoet. Bovendien kunnen in de toekomst nieuwe mogelijkheden en voordelen met dit bandje worden uitgenut. Bijvoorbeeld door het te gebruiken voor de toegang tot en registratie van de blarenprik-posten. Of voor het verkrijgen van kortingen (openbaar vervoer, horeca, musea etc.). De mogelijkheden zijn legio en zullen in de komende jaren verder worden uitgewerkt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou het zo'n vies plastic, zweterig bandje zijn.......waar je een lelijke witte rand aan over houdt omdat de zon er niet kan komen....en waaronder het heerlijk gaat stinken omdat plastic lekker smet op je huid......

Het wordt mijn eerste vierdaagse, maar heb er nu al zin in :P:p

In plaats van blarenposten, nu armbandposten voor ingesneden plastic bandjes wegens het opzetten van polsen en open huis behandelingen wegens het schuren en smetten van het fijne plastic, hihi

Ik zit het helemaal voor me.......zal mijn ehbo kit aanpassen :P Polsblarenprikkers, polswondontsmetters
despier
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 43
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij

Bericht door despier »

nynke schreef:Gewoon omhouden dus net zoals tijdens die vakantie in dat all inclusive resort.
Alsof ik dat de normaalste zaak van de wereld is en iedereen dat principe kent :?
Nuntius Transmittendus
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 0
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Contacteer:

Bericht door johnnywalker »

despier schreef:
nynke schreef:Gewoon omhouden dus net zoals tijdens die vakantie in dat all inclusive resort.
Alsof ik dat de normaalste zaak van de wereld is en iedereen dat principe kent :?
Het zegt me niets en ik heb zomaar het idee dat ik dat graag zo wil houden :shock:
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl
Ineke61
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Contacteer:

Bericht door Ineke61 »

johnnywalker schreef:
despier schreef:
Het zegt me niets en ik heb zomaar het idee dat ik dat graag zo wil houden :shock:
Geen problemen gehad vorige zomer, twee weken lang zo'n ding om gehad in de bloedhitte. Dus ik zie geen problemen hoor! Was zelfs geen afdruk te zien nadat ik hem doorgeknipt had. Als het scannen hiermee sneller/efficienter kan, prima!
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
De Haagse Règâh
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 52
Loopnummer 2025: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door De Haagse Règâh »

Ineke61 schreef:
johnnywalker schreef:
despier schreef:
Geen problemen gehad vorige zomer, twee weken lang zo'n ding om gehad in de bloedhitte. Dus ik zie geen problemen hoor! Was zelfs geen afdruk te zien nadat ik hem doorgeknipt had. Als het scannen hiermee sneller/efficienter kan, prima!
Dat is dus de reden waarom ik een hekel heb aan zo'n bandje. Het irriteerd mij mateloos en zit altijd in de weg. Of de kleur staat niet bij mijn zwembroek.....
Tijdens die vakanties hou ik de eerste paar dagen het bandje om, daarna kent het personeel mij ondertussen wel en niemand die er wat van zegt dat ik het bandje niet om heb.

Aan die chip waar ik twee jaar geleden de 4d mee heb gelopen mankeerde niets trouwens. Prima systeem met veel mogelijkheden.
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
Douwine
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 39
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
Contacteer:

Bericht door Douwine »

ach.. als de organisatie graag eens een jaartje met zo een bandje wil proberen: best. Ze zijn met die barcodekaarten ook nooit moeilijk geweest wat betreft het zichtbaar dragen, dat zal nu ook wel een beetje meevallen.
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen
Gery
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Bericht door Gery »

Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon over gaan op chips. Zoals in Bornhem. Geen oponthoud meer bij het scannen, mensen kunnen gewoon doorlopen. En zo'n chip raak je niet zo makkelijk kwijt als je hem meteen goed op je schoenen vastmaakt.
tante wilma
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 54
Afstand 2025: 40km
Kilometers gelopen: 508 km
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Bericht door tante wilma »

Gery schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon over gaan op chips. Zoals in Bornhem. Geen oponthoud meer bij het scannen, mensen kunnen gewoon doorlopen. En zo'n chip raak je niet zo makkelijk kwijt als je hem meteen goed op je schoenen vastmaakt.

Tenzij je de volgende dag op andere schoenen gaat lopen ;)
Wilma's albums

Ik kan alles weerstaan behalve verleiding.
De Haagse Règâh
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 52
Loopnummer 2025: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Contacteer:

Bericht door De Haagse Règâh »

tante wilma schreef:
Gery schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon over gaan op chips. Zoals in Bornhem. Geen oponthoud meer bij het scannen, mensen kunnen gewoon doorlopen. En zo'n chip raak je niet zo makkelijk kwijt als je hem meteen goed op je schoenen vastmaakt.

Tenzij je de volgende dag op andere schoenen gaat lopen ;)
Als je weet dat je nog wel eens van schoenen zou kunnen gaan verwisselen kan je de chip hoger op de schoen plaatsen. Dan hoef je de veters alleen maar uit de hoogste gaatjes te halen om te verwisselen.
Verwissel je toch niet van schoen dan kan je de chip ver naar onderen plaatsen.
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager
Douwine
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 39
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
Contacteer:

Bericht door Douwine »

en als ik dan uit ga vallen,neem jij dan mijn chip verder mee? :roll:
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen
Danyell
Beheerder
Beheerder
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Saucony
Contacteer:

Bericht door Danyell »

Misschien zijn er toch best veel mensen die tijdens de 4daagse van schoenen wisselen en dan de chip vergeten over te zetten. Als je daar achter komt is het een beetje laat om die chip nog op je logeeradres op te gaan halen. In Bornem ligt dat anders want dat is maar voor één (lange, zéér lange :? ) dag. Je pols laat je niet zo snel op je nachtkastje liggen … 8)

Ik moet trouwens wel een beetje lachen om dit topic hoor. Heel stoer 4 dagen lang 30, 40 of 50 kilometer gaan lopen, desnoods in de stromende regen of in de kokende hitte, en dan zeuren over een polsbandje van pakweg 2 cm breed … Nee, een rugzak of een heuptas bij meer dan 30°, dat wordt natuurlijk helemáál niet zweterig! :lol:

Overigens, toen ik een paar jaar geleden bierbandjes in de aanbieding had, heb ik helemaal geen bezwaren gehoord, ze vlógen weg … ;)
Alleen, maar niet eenzaam
hawkeye
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T

Bericht door hawkeye »

Het kan me eigelijk niet zo meer boeien nekkoord, chip, polsband zolang er geen latex in zit vindt ik het best
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit
Otto
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 45
Afstand 2025: 55
Loopnummer 2025: 50-B-442
Kilometers gelopen: trainen?
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de omloop
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa/newbalance

Bericht door Otto »

hawkeye schreef:Het kan me eigelijk niet zo meer boeien nekkoord, chip, polsband zolang er geen latex in zit vindt ik het best
allemaal in een latexpakje......... :-k
hawkeye
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T

Bericht door hawkeye »

Otto schreef:
hawkeye schreef:Het kan me eigelijk niet zo meer boeien nekkoord, chip, polsband zolang er geen latex in zit vindt ik het best
allemaal in een latexpakje......... :-k
Ik neem aan dat je 't als geintje bedoelt ;) anders loop ik wel effe om 8-[

Latex is namelijk dodelijk voor iemand die daar allergisch voor is :cry:
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit
johnnywalker
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Contacteer:

Bericht door johnnywalker »

Danyell schreef:Misschien zijn er toch best veel mensen die tijdens de 4daagse van schoenen wisselen en dan de chip vergeten over te zetten. Als je daar achter komt is het een beetje laat om die chip nog op je logeeradres op te gaan halen. In Bornem ligt dat anders want dat is maar voor één (lange, zéér lange :? ) dag. Je pols laat je niet zo snel op je nachtkastje liggen … 8)

Ik moet trouwens wel een beetje lachen om dit topic hoor. Heel stoer 4 dagen lang 30, 40 of 50 kilometer gaan lopen, desnoods in de stromende regen of in de kokende hitte, en dan zeuren over een polsbandje van pakweg 2 cm breed … Nee, een rugzak of een heuptas bij meer dan 30°, dat wordt natuurlijk helemáál niet zweterig! :lol:

Overigens, toen ik een paar jaar geleden bierbandjes in de aanbieding had, heb ik helemaal geen bezwaren gehoord, ze vlógen weg … ;)
Ik heb moeite met het verplicht zichtbaar moeten dragen van om het even wat. Ik wil het best in mijn tas stoppen of in mijn zak net als de barcodekaart, maar niet zichtbaar op mijn lijf.

Dit gaf de organisatie terug:

Geachte heer ter Haar,

Hartelijk dank voor uw email. Wij hebben besloten om de barcodekaart te vervangen door een polsbandje omdat dit meer voordelen geniet. Het is begrijpelijk dat deze verandering voor u misschien niet positief uitpakt, maar het polsbandje biedt ons nieuwe en betere mogelijkheden, zoals het aantal zwartlopers reduceren en het voorkomen van misscans. Wij hopen dan ook dat de komst van het polsbandje u niet weerhoudt om aan de Vierdaagse deel te nemen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Centrale Administratie

Ik heb geantwoord dat ik wel zal deelnemen, maar met het bandje in mijn zak.
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws 2010”