De barcodekaart wordt afgeschaft en vervangen door een polsbandje waarop de barcode in veelvoud staat afgedrukt. Tegelijk wordt een nieuwe generatie scanners in gebruik genomen, waarbij de kans van een misscan tot nul is gereduceerd. Het scannen wordt, zoals eerder, in elk geval bij start en finish toegepast, terwijl de kans groot is dat het ook wordt doorgevoerd op alle controleposten. Dat laatste hangt nog af van onderhandelingen over logistieke en financiële consequenties. Het polsbandje zal bij het aanmelden op zondag of maandag worden bevestigd en het is dan de bedoeling dat het niet vóór de finish op vrijdag weer wordt verwijderd. Het is waterbestendig en er kan dus ook mee worden gedoucht. En het is getest op alle mogelijke en onmogelijke allergieën. Gewoon omhouden dus net zoals tijdens die vakantie in dat all inclusive resort. Naast de scantoepassingen maakt het zichtbaar wie op welke afstand loopt en is het ook snel duidelijk wie als zwartloper meedoet. Bovendien kunnen in de toekomst nieuwe mogelijkheden en voordelen met dit bandje worden uitgenut. Bijvoorbeeld door het te gebruiken voor de toegang tot en registratie van de blarenprik-posten. Of voor het verkrijgen van kortingen (openbaar vervoer, horeca, musea etc.). De mogelijkheden zijn legio en zullen in de komende jaren verder worden uitgewerkt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zou het zo'n vies plastic, zweterig bandje zijn.......waar je een lelijke witte rand aan over houdt omdat de zon er niet kan komen....en waaronder het heerlijk gaat stinken omdat plastic lekker smet op je huid......
Het wordt mijn eerste vierdaagse, maar heb er nu al zin in
In plaats van blarenposten, nu armbandposten voor ingesneden plastic bandjes wegens het opzetten van polsen en open huis behandelingen wegens het schuren en smetten van het fijne plastic, hihi
Ik zit het helemaal voor me.......zal mijn ehbo kit aanpassen