Nog even een paar kleine zaken voor ik verder ga.
Hoewel ik de handelwijze van Jos afkeur vind ik niet dat hij het imago van de wandelsport schaadt. Dat imago is allang naar de vaantjes door snelwandelaars, zingende burgers, mensen die en groupe met dezelfde shirts lopen, SBS6, TV Gelderland, de KRO, zeurpieten, de Wegenwacht, Er Is Hoop, Heinz, etcetera.
Danyell zegt dat Annie Berkhout er echt 66 heeft gelopen. Dan zeg ik: dat zijn jóuw woorden.
Genoeg geïnsinueerd, terug naar de feiten.
Wij gaan er met zijn allen maar van uit dat het verhaal dat Jos hier heeft opgehangen ook WAAR is. Maar wie zegt dat? Jos heeft er immers alle belang bij om de zaak zo gunstig mogelijk voor te stellen. (sorry Jos, dit is te mooi om te laten liggen).
Ik ben zo vrij om mijn vraagtekens bij zijn verhaal te zetten. Het is vooral één strofe die mij speciaal aan het denken zet. Namelijk:
Wacht eens effe wacht eens effe. Bij de Dalai Loper gaat nu het belletje van de achterdocht luid rinkelen. Jos vindt het wel zo netjes om dat kenbaar te maken. Netjes hè? Hier klopt iets niet.Bosso schreef: Om kwart voor 5 zij er nog iemand dat ik me moest afmelden, ik dacht op dat moment nog "dat is wel zo netjes om dat kenbaar te maken" .
Wat gebeurt er eigenlijk als je dat nÃÂet kenbaar maakt. Raakt dan de organisatie in de war? Wis en waarachtig niet, die zal het worst wezen of je effe komt vertellen dat je bent uitgevallen. Die zien ´s avonds vanzelf dat Bosso zich niet meer heeft afgemeld, en dus is uitgevallen. De computer registreert het feilloos.
Je moet wel een heel heilig boontje zijn als je ook nog de moeite gaat nemen om je af te melden en aldus jezelf tegenover de officials te schande gaat zetten. Met gebogen hoofd loop je naar het afmeldloket. “Dag meneer, ik ben uitgevallen“.
Is Bosso zo´n heilig boontje? NO WAY!
Elementary my dear Watson. De Dalai Loper ziet een heel ander scenario. Bosso heeft geprofiteerd van de daasheid van die controlefiguren door een mooi verhaal op te dissen en heeft zo een nieuwe startkaart uit het vuur gesleept. Heel vilein Jos, een cunning plan!
Hierbij vergeleken is de handsbal van Maradona tegen Engeland in 1986 een onschuldig akkefietje!
En daarna moest nog een mooi verhaal worden verzonnen om al die naieve Walkers4walkers zand in de goedgelovige ogen te strooien.
Het is toch al te gek dat het weer de Dalai Loper moet zijn die al die andere forummers wakker moet schudden.
(By the way: eindelijk weer eens een echte discussie op het forum, zalig. Thanx Jos! Hiervoor krijg je volgend jaar een biertje, ook al vind ik je een fraudeur.)
Iets heel anders nog Jos: bij de blarentrappers loopt ook altijd zo´n relikwie uit de jaren ´70, met een staart. Die zag ik vrijdag ter hoogte van Mook een andere wandelaar bedreigen. Dat vond ik wel boeiend want had ik nog nooit gezien. Over imago van de wandelsport gesproken, haha. What was that all about?