Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 22 Mei 2024, 16:43

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2018, 19:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Ronald1947 schreef:
Vandaag de 40 km (38,8) gelopen. De route gaat (in grote lijnen) rond de Nieuwkoopse plassen. En met dit mooie weer is dat zeker geen straf. Wel even opletten voor de vele fietsers, motoren en auto's in de Meye en de Ziende. Maar verder prima.
En gelukkig is het donker rode krijt weg. De route is nu gepijld met witte, iet wat kleine, pijlen. Maar dat leverde mij in ieder geval geen problemen op.

En jawel. De route kon op een A4-tje. Zelfs op een half A4-tje. Maar ja. Als de Meye zelf al 10,5 km is....:-).


Ronald nog bedankt voor het helpende handje, zodat ik niet door het water hoefde te lopen. Wat leuk dat je me als Walker herkende; ik had niet eens mijn blauwe shirt aan.
Het was overigens een supermooie dag met blauwe lucht, vergezichten, strak asfalt, dus een über-Voy-parcours. De auto's, motoren en fietsers waren inderdaad wel eventjes een dingetje onderweg. Maar iedereen weet dat het asfalt van mij is, dus ik had met een waakzame blik geen problemen met de medeweggebruikers. (Zij misschien wel met mij.)
Samen met Annika, Adri en Rick hadden we een mooi groepje, en onderweg kwamen we Syl en Bianca ook nog een paar keer tegen.
Allemaal bedankt voor het lachen (ik weet niet eens meer waarover het allemaal ging, de "annekedotes" van Adri zijn gewoon niet na te vertellen) en Annika wat fijn dat ik met jou mocht meerijden.
Hier wat foto's, de plaatjes zeggen soms meer dan een heel verhaal. https://photos.app.goo.gl/cgzTdvGg42Gc1tic9

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2018, 19:34 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Jul 2016, 09:37
Berichten: 204
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 76
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 14500
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Voy con Dios schreef:
Ronald1947 schreef:
Vandaag de 40 km (38,8) gelopen. De route gaat (in grote lijnen) rond de Nieuwkoopse plassen. En met dit mooie weer is dat zeker geen straf. Wel even opletten voor de vele fietsers, motoren en auto's in de Meye en de Ziende. Maar verder prima.
En gelukkig is het donker rode krijt weg. De route is nu gepijld met witte, iet wat kleine, pijlen. Maar dat leverde mij in ieder geval geen problemen op.

En jawel. De route kon op een A4-tje. Zelfs op een half A4-tje. Maar ja. Als de Meye zelf al 10,5 km is....:-).


Ronald nog bedankt voor het helpende handje, zodat ik niet door het water hoefde te lopen. Wat leuk dat je me als Walker herkende; ik had niet eens mijn blauwe shirt aan. https://photos.app.goo.gl/cgzTdvGg42Gc1tic9

Graag gedaan. Leuke foto's!

_________________
Met vriendelijke groet,
Ronald


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2018, 17:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11209
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ingrid en ik waren hier vandaag van de partij.
Gestart voor 13 km. Halverwege kroop er kramp in mijn re.kuit.
Na een korte rust met wat massage was het ergste eruit maar de rest van de wandeling last van gehad (en nog).
Omdat het van dat heerlijke wandelweer was en we voor 12 uur terug waren besloten om de 6 km. er achteraan te doen.
Na de kas van de vereniging te hebben gespekt en een rust weer op pad.
Wat een mooie omgeving, we hebben echt genoten. Toch weer 19 km. in de pocket.
Om 13 uur binnen en ruim een uur later weer thuis.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2018, 10:38 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Okt 2013, 19:22
Berichten: 234
Woonplaats: Schiedam
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Hier gisteren de 27 km gelopen. Ik schrok al van de routebeschrijving. Een route van 20 regels belooft weinig afwisseling.
Heen vond ik de tocht prachtig. Terug vanaf De Meije vond ik het vreselijk.
Een lange polderweg. In de verte zie je de kerktoren van Aarlanderveen en aan de weg lijkt maar geen einde te komen.
Ik kan erg genieten van ons Nederlandse landschap maar iets meer afwisseling vind ik wel zo prettig.

_________________
Groeten van Charlotte

Wie over elke stap nadenkt, staat zijn hele leven op één been.

Chinese spreuk


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 08 Mei 2018, 07:37 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 15 Aug 2006, 17:47
Berichten: 861
Woonplaats: Zoetermeer
Charlotte schreef:
Hier gisteren de 27 km gelopen. Ik schrok al van de routebeschrijving. Een route van 20 regels belooft weinig afwisseling.
Heen vond ik de tocht prachtig. Terug vanaf De Meije vond ik het vreselijk.
Een lange polderweg. In de verte zie je de kerktoren van Aarlanderveen en aan de weg lijkt maar geen einde te komen.


Mijn ervaring toen ik deze tocht jaren geleden liep. Afgelopen zondag heb ik 10km gelopen met moeder Marjanneke. Op deze afstand staan geen rustmogelijkheden aangegeven, maar ze zijn er wel. 3 maar liefst. De 1e rust bij Nieuwkoop, die wij ons van vorig jaar herinnerden, was helaas nog gesloten. Maar daarna kwamen we bij een theetuin en die was wel open, joepie! :yo: En even verderop zat nog een eenvoudig rustpunt, dus we hadden niets te klagen.

De route zelf was om zo maar eens te zeggen: 4x rechtsaf en 1x naar links, maar het polderlandschap en de rust waren wel genieten. Al was er op de Ziendweg wel veel haastig autoverkeer...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2019, 21:01 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 16 Okt 2017, 20:22
Berichten: 6
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 6148
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Op zondag de 40 kilometer gelopen, mooie wandeling. Helaas was er op zondag geen bepijling.

In de 40 km waren 2 koffiestops aangekondigd. De eerste hebben we nooit gezien dus maar 1x rust (en dus maar 1 keer wc). Volgens wandel.nl zouden er mobiele rustpunten zijn, maar dus niet.

Zonder bepijling zou de routebeschrijving perfect moeten zijn maar op een van de punten moest je linksaf naar de Kerkweg maar op dat punt heet die weg nog Zevenhovenseweg. Verderop in de route was er ook een foute straatnaam maar was er slechts 1 weg dus verkeerd lopen onmogelijk.

Routebeschrijving was geplastificeerd wat wel erg goed uitkwam in de regenbuien.

En aan het einde de Ziendeweg. Deze is 1 auto breed zonder fietspad. En meer verkeer dan op de A4 op een maandagmorgen. Ronduit gevaarlijk.

Mij zien ze niet meer terug


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2019, 22:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Haaren101 schreef:
Op zondag de 40 kilometer gelopen, mooie wandeling. Helaas was er op zondag geen bepijling.

In de 40 km waren 2 koffiestops aangekondigd. De eerste hebben we nooit gezien dus maar 1x rust (en dus maar 1 keer wc). Volgens wandel.nl zouden er mobiele rustpunten zijn, maar dus niet.

Zonder bepijling zou de routebeschrijving perfect moeten zijn maar op een van de punten moest je linksaf naar de Kerkweg maar op dat punt heet die weg nog Zevenhovenseweg. Verderop in de route was er ook een foute straatnaam maar was er slechts 1 weg dus verkeerd lopen onmogelijk.

Routebeschrijving was geplastificeerd wat wel erg goed uitkwam in de regenbuien.

En aan het einde de Ziendeweg. Deze is 1 auto breed zonder fietspad. En meer verkeer dan op de A4 op een maandagmorgen. Ronduit gevaarlijk.

Mij zien ze niet meer terug

Goeie waarschuwing, ik heb getwijfeld om te gaan, maar toen ik zag "40 km route onder voorbehoud" wist ik dat ik beter niet een eind kon rijden en dan horen dat er maar een kleine tocht klaar zou liggen.
Jammer dat ze het niet beter konden regelen dit keer; verleden jaar was alles prima in orde.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 06:57 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 16 Okt 2017, 20:22
Berichten: 6
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 6148
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Voy con Dios schreef:
Haaren101 schreef:
Op zondag de 40 kilometer gelopen, mooie wandeling. Helaas was er op zondag geen bepijling.

In de 40 km waren 2 koffiestops aangekondigd. De eerste hebben we nooit gezien dus maar 1x rust (en dus maar 1 keer wc). Volgens wandel.nl zouden er mobiele rustpunten zijn, maar dus niet.

Zonder bepijling zou de routebeschrijving perfect moeten zijn maar op een van de punten moest je linksaf naar de Kerkweg maar op dat punt heet die weg nog Zevenhovenseweg. Verderop in de route was er ook een foute straatnaam maar was er slechts 1 weg dus verkeerd lopen onmogelijk.

Routebeschrijving was geplastificeerd wat wel erg goed uitkwam in de regenbuien.

En aan het einde de Ziendeweg. Deze is 1 auto breed zonder fietspad. En meer verkeer dan op de A4 op een maandagmorgen. Ronduit gevaarlijk.

Mij zien ze niet meer terug

Goeie waarschuwing, ik heb getwijfeld om te gaan, maar toen ik zag "40 km route onder voorbehoud" wist ik dat ik beter niet een eind kon rijden en dan horen dat er maar een kleine tocht klaar zou liggen.
Jammer dat ze het niet beter konden regelen dit keer; verleden jaar was alles prima in orde.


Ik had de avond ervoor even een appje naar de organisatie gestuurd over "40 km route onder voorbehoud". Kreeg vlot antwoord dat die doorging


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 09:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Haaren101 schreef:

Ik had de avond ervoor even een appje naar de organisatie gestuurd over "40 km route onder voorbehoud". Kreeg vlot antwoord dat die doorging


Heb je de tocht gelopen?
Zo ja: wat vond je d'r van?

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 10:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Voy con Dios schreef:
Haaren101 schreef:

Ik had de avond ervoor even een appje naar de organisatie gestuurd over "40 km route onder voorbehoud". Kreeg vlot antwoord dat die doorging


Heb je de tocht gelopen?
Zo ja: wat vond je d'r van?



Zijn/haar verslag staat ern paar posts boven de jouwe..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 5 en 6 mei 2018: Molenviergangwandeltocht Aarlanderveen
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 15:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
fhd schreef:
Voy con Dios schreef:
Haaren101 schreef:

Ik had de avond ervoor even een appje naar de organisatie gestuurd over "40 km route onder voorbehoud". Kreeg vlot antwoord dat die doorging


Heb je de tocht gelopen?
Zo ja: wat vond je d'r van?



Zijn/haar verslag staat ern paar posts boven de jouwe..

Ow man, ik heb Alzheimer light hoor. :oops:

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.