Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 19:25

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2023, 15:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6722
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Catharina schreef:
Leuk verslag Martin

Dank je wel!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2023, 19:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Catharina schreef:
Leuk verslag Martin

+1 :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2023, 20:20 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Leuk alle verslagen! Kort verslagje van mijn kant :)

Ik had mijzelf ingeschreven voor de 30 km + 1 lap. Echter zou het m'n eerste wandeltocht weer zijn sinds de vierdaagse en mijn motivatie was vrijdag ver te zoeken (mede door het weer). Vrijdagavond in m'n eigenwijze hoofd (want ik wil altijd gaan waarvoor ik heb ingeschreven) de knop omgezet en besloten om de 18 km + 1 lap te doen. En dat was een uitstekend besluit!

Om 05:00 uur ging de wekker en om 06:15 uur zat ik in de auto richting Zandvoort. Deze keer parkeerde ik in Zandvoort, dat had ik nog niet eerder gedaan. De auto geparkeerd op de boulevard en dat was in ieder geval goedkoper dan parkeren op het circuit! Uiteindelijk was ik er € 7,93 kwijt i.p.v. de € 15 op het circuit. Aangekomen in Zandvoort heb ik nog even gewacht in de auto tot een buitje over was en vervolgens rond 07:15 uur gestart.

Na het rondje circuit richting het strand en daarbij kies ik ook altijd het eerste stuk voor de boulevard. De wind gierde om de oren, maar gelukkig hadden we deze mee. Bij Bergen aan Zee het strand op richting de splitsing. Het regende af en toe licht en het schuim van de zee rolde tussen alle wandelaars door vanaf de vrij woeste zee. De splitsing kwam inzicht en daar moest de duin opgeklommen worden richting Parnassia aan Zee. Compleet gezandstraald kwam ik boven, het zand op plekken waar je het liever niet hebt.

Bij Parnassia een lange rust met een lekker stuk appeltaart genomen, mede vanwege een overtrekkende bui. Ondertussen had ik ook contact met een collega, die van start ging op de 18 km. Daar ging ik maar niet op wachten, dus weer op weg gegaan.

De route ging verder over slingerende wandelpaadjes door de duinen. Dat zijn voor mij de beste wandelingen, dus ik genoot van het onverharde, de mooie uitzichten en de mooie omgeving! Op sommige plekken zorgde de wind ook nog voor het nodige zand in de haren, maar dat mocht de pret niet derven. Het tempo zat er lekker in en voor ik het wist was ik bij de Hemelse Pannenkoek. Hier was het overigens prima vertoeven, nog lekker rustig en geen rij te bekennen. Daar even een koffietje genomen en na 10 minuten op weg gegaan voor de laatste 7 km.

De laatste 7 km vlogen onder mij door, mede door het zonnetje dat vrolijk scheen. Tegen 12en liep ik Zandvoort in en finishte. De vrouw bij de finish stond erop dat ik gewoon een medaille omgehangen kreeg, ondanks mijn afwijkende route t.o.v. mijn stempelkaart. Vanaf de finish gelijk doorgelopen naar de auto en daar de frietkar nog even aangedaan. Al met al toch ruim 25 km gewandeld!

Een volgende keer zou ik zeker weer voor de 18 km gaan, ik vond het een prachtige route en vooral als je start met de 1 lap, is er weinig te merken van drukte.

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2023, 20:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ineke61 schreef:
fhd schreef:
Leuke verslagen! Ineke, ik zou je gezien moeten hebben bij de pannenkoeken, maar het was zo druk met mensen dat ik niet spotte.

Ondanks dat ik gedouched had zaterdag, vond ik zondag nog zand in mijn oor!

Jij was al weg denk ik? Toen wij er waren stond er geen rij bij de stempelpost.



Weet je nog hoe laat je er was? Ik was er van 11:45 tot 13:30 ongeveer. In het begin was er idd nog geen rij.

En Corne,je bent wel heel fout gelopen als je langs Bergen aan Zee bent geweest! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2023, 21:42 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
fhd schreef:
Ineke61 schreef:
fhd schreef:
Leuke verslagen! Ineke, ik zou je gezien moeten hebben bij de pannenkoeken, maar het was zo druk met mensen dat ik niet spotte.

Ondanks dat ik gedouched had zaterdag, vond ik zondag nog zand in mijn oor!

Jij was al weg denk ik? Toen wij er waren stond er geen rij bij de stempelpost.



Weet je nog hoe laat je er was? Ik was er van 11:45 tot 13:30 ongeveer. In het begin was er idd nog geen rij.

En Corne,je bent wel heel fout gelopen als je langs Bergen aan Zee bent geweest! :mrgreen:


Oeps :lol: Bloemendaal aan Zee dus haha

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2023, 09:33 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1556
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Leuke verslagen allemaal.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2023, 12:33 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 292
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuke stukjes iedereen!
Grappig om te lezen dat er veel overeenkomende ervaringen zijn, ik zal ook nog wat toevoegen;

30 van Zandvoort
Het was even afwachten of ik zou vertrekken richting Zandvoort voor mijn 30 kilometer plus het rondje over het circuit omdat het lange tijd niet zo goed zat met de weersvoorspellingen, maar vrijdag zag het er dan toch alsnog redelijk uit, in ieder geval voor tot in de middag. Dus ik zet 'gewoon' mijn wekker. Met het rondje over het circuit moet ik starten tussen 7 uur en kwart voor 8, en dat is nèt te vroeg om met het OV te gaan, dus het wordt de auto en ik vertrek om half 6. Ik heb van tevoren besloten om helemaal naar Spaarnwoude te rijden, omdat het daar gratis parkeren is bij de trein, en vlakbij de snelweg, en vandaar met de trein naar Zandvoort te gaan. Uiteindelijk heb ik volgens planning om kwart voor 7 de trein, en stap uit in Zandvoort om kwart over 7. Gelukkig pas ik nog in het pendeltreintje en hoef ik niet te lopen naar het circuit. Daar aangekomen start ik, gezien de klok boven de start, exact om half 8.

Het rondje over het circuit is erg leuk, en ik moet toegeven dat dit ook een grote reden was om nog eens naar Zandvoort te komen. Ik ben niet eens een Formule 1 fan, maar dit even vanaf deze kant bekijken is natuurlijk wel interessant. Je kunt even ervaren hoe breed zo'n baan is (meestal niet zo dus eigenlijk), hoe groot de bochten, en natuurlijk hoe stijl die kombochten zijn, en je loopt onder de lichten door van de start. Het hele rondje is ongeveer 4,5 kilometer, maar voor het gevoel vliegt het wel voorbij. Eigenlijk is die hele 30 van Zandvoort hiermee al wel geslaagd. Ik zou weer naar huis kunnen, maar dat doen we maar niet. Mijn rondetijd is zo'n 45 minuten, en ik loop naadloos over naar de route van de daadwerkelijke tocht.

Het eerste stuk loop ik over de boulevard, er komt nog genoeg strand. Hier staat al een flinke wind. Later op strand is dat niet minder, en ik voel nattigheid. Daar heb ik een capuchon voor dus die gaat op. Ik kan niet echt meekrijgen of het nu zeewater is door de wind, of dat het gewoon even regent, maar het is water. De wind veegt het schuim van de zee in vlokken schuin over het strand, en de trillende kraag is bijna hypnotiserend om naar te kijken. Aan het eind van het strand gaan we de duinen in, en voel ik geen waterspetters meer, ik gok dus dat het uit de zee kwam. De wind blijft evenwel.

Ik twijfel even waar ik wil gaan rusten, terwijl ik door de duinen en de prachtige omgeving kronkel, waar het overduidelijk is dat er erg veel water is gevallen, en waar de route iets anders verloopt dan toen ik enkele jaren geleden ook eens heb meegedaan. Bij landgoed Duin & Kruidberg, of toch nog een post verder bij Caprera, het openlucht theater. Als ik bij Duin & Kruidberg kom zie ik dat ik daar, inclusief het rondje circuit, op ongeveer 21 kilometer zit, dus ik besluit dat hier prima is, met nog zo'n 13 of 14 te gaan. Het is even zoeken naar een plekje, het is goed druk, maar aan de zijkant staan een paar uit pallets getimmerde bankjes verstopt en daar is nog plek. 20 minuten later vertrek ik weer.

Caprera is niet ver, en na een paar wijken met gigantische huizen en hockeyclubs loop ik daar ook voorbij, door de volgende wijken met gigantische huizen. Dan kom ik langzaam bij De Hemelse Pannenkoek, nieuw voor mij, want de vorige keer dat ik mee deed kwamen we hier niet. Ik zie de menigte al staan schuin voor me aan de overkant van de weg, en ik zie ook dat de lopers van de 18 kilometer route me hier tegemoet komen. Eenmaal overgestoken sluit ik maar aan. Ik ben ik hier dus precies met spitsuur blijkbaar, het is een flinke rij naar de stempelpost en ik sta er dus midden in. Gelukkig is er vermaak via een plaatjesdraaier, en niet onbelangrijk, een stukje pannenkoek bij de stempel. Uiteindelijk gaat het tocht best snel, maar ik ga daarna meteen verder.

Onderweg voor het laatste stukje kom ik nog langs een ander mooi stuk waar ik niet eerder ben geweest. Van tussen de bomen slaan we links af, een gebied genaamd Middenduin in, en hebben prompt een weids uitzicht de diepte in over een vlak stuk tussen hoge duinen. Langs een kanaaltje komen we door Duinlust, wat ik weer herken, en richting het Visscherspad. Dit lange pad terug naar Zandvoort kan me nog altijd niet zo bekoren, en de wind staat hier ook frontaal. Zo hard dat ik gewoon mijn buik en rugspieren voel. Aangekomen in Zandvoort is het een keer links, rechts en links, door het centrum en rechts naar het pleintje bij de finish, waar ik om 14:05 mijn medaille, een mooiere dan diegene die ik al had van de vorige keer als je het mij vraagt, krijg omgehangen. Al met al een goede dag, afgerond 35 kilometer gelopen met aardig weer, wel veel wind.

Na even gezeten te hebben ga ik terug richting het station, niet met het pendeltreintje want ik zie dat ik daar zeker twee rondes op zou moeten wachten. Ik heb ook de trein van 14:50 en stap in Haarlem over richting Spaarnwoude, waar ik weer in mijn auto stap. Inmiddels regent het. En snel gaat het harder regenen. Als ik weg rij en de snelweg op draai, is er een heuse hoosbui. En lang ook. Als je nog loopt wordt je daar denk ik niet vrolijk van. Maar dat geld niet voor mij, ik heb net geluk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2023, 19:56 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1556
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Heel leuk verslag, meneer LOopmans.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2023, 21:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
LOopmans schreef:
Leuke stukjes iedereen!
Grappig om te lezen dat er veel overeenkomende ervaringen zijn, ik zal ook nog wat toevoegen;

30 van Zandvoort
Het was even afwachten of ik zou vertrekken richting Zandvoort voor mijn 30 kilometer plus het rondje over het circuit omdat het lange tijd niet zo goed zat met de weersvoorspellingen, maar vrijdag zag het er dan toch alsnog redelijk uit, in ieder geval voor tot in de middag. Dus ik zet 'gewoon' mijn wekker. Met het rondje over het circuit moet ik starten tussen 7 uur en kwart voor 8, en dat is nèt te vroeg om met het OV te gaan, dus het wordt de auto en ik vertrek om half 6. Ik heb van tevoren besloten om helemaal naar Spaarnwoude te rijden, omdat het daar gratis parkeren is bij de trein, en vlakbij de snelweg, en vandaar met de trein naar Zandvoort te gaan. Uiteindelijk heb ik volgens planning om kwart voor 7 de trein, en stap uit in Zandvoort om kwart over 7. Gelukkig pas ik nog in het pendeltreintje en hoef ik niet te lopen naar het circuit. Daar aangekomen start ik, gezien de klok boven de start, exact om half 8.

Het rondje over het circuit is erg leuk, en ik moet toegeven dat dit ook een grote reden was om nog eens naar Zandvoort te komen. Ik ben niet eens een Formule 1 fan, maar dit even vanaf deze kant bekijken is natuurlijk wel interessant. Je kunt even ervaren hoe breed zo'n baan is (meestal niet zo dus eigenlijk), hoe groot de bochten, en natuurlijk hoe stijl die kombochten zijn, en je loopt onder de lichten door van de start. Het hele rondje is ongeveer 4,5 kilometer, maar voor het gevoel vliegt het wel voorbij. Eigenlijk is die hele 30 van Zandvoort hiermee al wel geslaagd. Ik zou weer naar huis kunnen, maar dat doen we maar niet. Mijn rondetijd is zo'n 45 minuten, en ik loop naadloos over naar de route van de daadwerkelijke tocht.

Het eerste stuk loop ik over de boulevard, er komt nog genoeg strand. Hier staat al een flinke wind. Later op strand is dat niet minder, en ik voel nattigheid. Daar heb ik een capuchon voor dus die gaat op. Ik kan niet echt meekrijgen of het nu zeewater is door de wind, of dat het gewoon even regent, maar het is water. De wind veegt het schuim van de zee in vlokken schuin over het strand, en de trillende kraag is bijna hypnotiserend om naar te kijken. Aan het eind van het strand gaan we de duinen in, en voel ik geen waterspetters meer, ik gok dus dat het uit de zee kwam. De wind blijft evenwel.

Ik twijfel even waar ik wil gaan rusten, terwijl ik door de duinen en de prachtige omgeving kronkel, waar het overduidelijk is dat er erg veel water is gevallen, en waar de route iets anders verloopt dan toen ik enkele jaren geleden ook eens heb meegedaan. Bij landgoed Duin & Kruidberg, of toch nog een post verder bij Caprera, het openlucht theater. Als ik bij Duin & Kruidberg kom zie ik dat ik daar, inclusief het rondje circuit, op ongeveer 21 kilometer zit, dus ik besluit dat hier prima is, met nog zo'n 13 of 14 te gaan. Het is even zoeken naar een plekje, het is goed druk, maar aan de zijkant staan een paar uit pallets getimmerde bankjes verstopt en daar is nog plek. 20 minuten later vertrek ik weer.

Caprera is niet ver, en na een paar wijken met gigantische huizen en hockeyclubs loop ik daar ook voorbij, door de volgende wijken met gigantische huizen. Dan kom ik langzaam bij De Hemelse Pannenkoek, nieuw voor mij, want de vorige keer dat ik mee deed kwamen we hier niet. Ik zie de menigte al staan schuin voor me aan de overkant van de weg, en ik zie ook dat de lopers van de 18 kilometer route me hier tegemoet komen. Eenmaal overgestoken sluit ik maar aan. Ik ben ik hier dus precies met spitsuur blijkbaar, het is een flinke rij naar de stempelpost en ik sta er dus midden in. Gelukkig is er vermaak via een plaatjesdraaier, en niet onbelangrijk, een stukje pannenkoek bij de stempel. Uiteindelijk gaat het tocht best snel, maar ik ga daarna meteen verder.

Onderweg voor het laatste stukje kom ik nog langs een ander mooi stuk waar ik niet eerder ben geweest. Van tussen de bomen slaan we links af, een gebied genaamd Middenduin in, en hebben prompt een weids uitzicht de diepte in over een vlak stuk tussen hoge duinen. Langs een kanaaltje komen we door Duinlust, wat ik weer herken, en richting het Visscherspad. Dit lange pad terug naar Zandvoort kan me nog altijd niet zo bekoren, en de wind staat hier ook frontaal. Zo hard dat ik gewoon mijn buik en rugspieren voel. Aangekomen in Zandvoort is het een keer links, rechts en links, door het centrum en rechts naar het pleintje bij de finish, waar ik om 14:05 mijn medaille, een mooiere dan diegene die ik al had van de vorige keer als je het mij vraagt, krijg omgehangen. Al met al een goede dag, afgerond 35 kilometer gelopen met aardig weer, wel veel wind.

Na even gezeten te hebben ga ik terug richting het station, niet met het pendeltreintje want ik zie dat ik daar zeker twee rondes op zou moeten wachten. Ik heb ook de trein van 14:50 en stap in Haarlem over richting Spaarnwoude, waar ik weer in mijn auto stap. Inmiddels regent het. En snel gaat het harder regenen. Als ik weg rij en de snelweg op draai, is er een heuse hoosbui. En lang ook. Als je nog loopt wordt je daar denk ik niet vrolijk van. Maar dat geld niet voor mij, ik heb net geluk.

Dan heb je vlakbij ons gelopen, wij waren 14.00 uur binnen. En in dezelfde trein, hoe is het mogelijk!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2023, 21:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Ineke61 schreef:
Marko schreef:
@Angelique, Tina en Ineke, bedankt voor jullie leuke verslagen. Hier volgt het mijne:

Onstuimig en nat?
De wekker staat op 4.30 uur maar ik ben al om 4.15 uur wakker. Ik hoor de regen tegen het slaapkamerraam kletteren en er staat een harde, vlagerige wind.
Ik heb vrijdagavond het besluit genomen om vandaag de wandelschoenen aan te trekken ondanks de voorspellingen van wind, regen, misschien hagel en een klap onweer.
Dat het een onstuimige en natte dag gaat worden lijkt vast te staan en daar bereid ik me ook op voor. Er gaat een zak met droge kleding mee.

Reisperikelen
Ik reis met de auto naar Overveen en parkeer aldaar bij het station mijn auto. Meerdere wandelaars lijken hiervoor te hebben gekozen want het parkeerterrein is binnen een mum van tijd vrijwel helemaal vol.
Ik verwacht een volle trein en ben dan ook stomverbaasd dat de 1e trein vrijwel leeg komt aanrijden. Angelique legt later uit dat dit de 1e trein is die vanuit Haarlem vertrekt en dat de wandelaars die van “ver” komen nooit die 1e trein in Haarlem hebben kunnen halen.
Ergens wist ik dat natuurlijk al want mede om die reden maak ik niet de hele reis met de trein. Het lukt dan niet om tijdig te starten voor de extra ronde over het circuit.
Met de auto naar Zandvoort gaan wordt sterk ontmoedigd door de organisatie. Ga je toch met de auto dan betaal je minimaal € 15,00 aan parkeerkosten. Tot vorig jaar kon ik altijd nog wel een plekje vinden waar gratis mocht worden geparkeerd. Nu geldt voor heel Zandvoort betaald parkeren. Voor de treinreis van Overveen naar Zandvoort v.v. betaal ik slechts 2 x het luttele bedrag van € 1,56.

One Lap
Als ik in Zandvoort uitstap valt wat lichte regen. Ik wandel naar de startlocatie (1,8 km) en besluit aldaar, gezien de drukte, direct te starten.
Het 1e onderdeel van deze wandeltocht speelt zich volledig binnen de hekken van het circuit af.
Vanuit de Pitstraat loop je een hele ronde over Circuit. Er is helaas geen mooie zonsopkomst zoals bij de vorige editie maar het is in ieder geval droog.

Strand of Boulevard
Na het circuit gaat het richting boulevard/strand alwaar je de keuze hebt om over de boulevard te lopen of direct het strand op te gaan. Net als in voorgaande jaren kies ik ervoor om het 1e gedeelte over de boulevard te lopen. Er staat een harde wind maar deze is gelukkig in de rug, dat scheelt alvast!!!
Vanaf de boulevard ziet het er “beneden aan zee” toch wel behoorlijk aantrekkelijk uit en ik besluit om al eerder dan ik van plan was af te dalen naar het strand. Op het strand aangekomen zie ik een groepje wandelaars stilstaan. Er ligt een zeehond op het strand en deze zeehond probeert om terug naar zee te gaan en dat lukt uiteindelijk!
Ik loop de stempelpost voorbij en loop dan enige tijd in de luwte van de strandtenten die hier staan.
Dan weer verder het strand op tot IJmuiden aan Zee. Ik heb al de hele ochtend last van mijn buik en heb dringend behoefte aan een toilet en die vind ik op het punt waar we het strand verlaten. In andere jaren was hier tevens een verzorgingspost, deze keer wordt er alleen gestempeld.
Ik ga de trappen op naar de boulevard, ook hier valt deze keer niets te beleven. Ik heb eigenlijk wel behoefte aan rust maar hier is het uitgestorven en iedereen loopt door, ik ook.

De duinen in
Via het fiets-en/of voetpad gaat het verder langs de Heerenduinweg. Halverwege deze weg pak ik een rust omdat ik daar nu toch wel aan toe ben. Ik heb 16 km gelopen. Het is geen comfortabele rust op een bankje in de volle wind en dus loop ik maar weer snel verder.
Deze te korte rust na net iets teveel en te snelle wandel kilometers moet ik bezuren als ik de route vervolg. Ik wandel het duingebied in. Met de wind valt het hier uiteraard mee op die enkele plek na waar nauwelijks begroeiing is en de wind vrij spel heeft. Ik blijf me gelukkig prijzen dat er nog niet of nauwelijks regen is gevallen (hier en daar een kort miezerig buitje van hooguit enkele minuten). Tegen alle verwachtingen in komt ook de zon tevoorschijn, eerst heel voorzichtig maar de gaten in de bewolking worden steeds groter en de lucht dus steeds blauwer.

Duin-en Kruidberg
Mijn buik is nog aan het rommelen dus ik kijk uit naar een volgend toiletbezoek en die vind ik bij de stempelpost bij landgoed Duin- en Kruidberg. Hier staan lange rijen om een consumptie te bemachtigen (is het soms gratis?).
Ik nuttig hier mijn zelf meegenomen proviand. Angelique sms’t mij met de vraag waar ik me op dit moment bevindt. Zij is bij het Pannenkoeken restaurant “de Hemelse Pannenkoek”.

Caprera
Na deze rust gaat het lopen niet echt lekker al zijn de buikklachten nu wel verdwenen. Ik besluit om nog wat vaker te rusten. De eerstvolgende mogelijkheid is bij het Open Luchttheater Caprera, dat is nog geen 5 km verderop.
Na het nodige klimwerk te hebben verricht, kom ik daar aan. Het is hier een drukte van jewelste en er heerst een gezellige sfeer. 2 dames vertolken liedjes uit mijn tienerjaren en dat is puur genieten. Onder de klanken van "Venus" van Shocking Blue bestel ik een kop koffie en strijk neer op een kruk pal achter de zingende dames.
Als de 2 dames pauze nemen en mijn cafeïnegehalte zich op een aangenaam niveau bevindt, stap ik op voor het volgende stuk tot aan het Pannenkoekenhuis.
Eindelijk voel ik de energie weer in mijn lijf stromen en is de moeheid verdwenen.

De Hemelse Pannenkoek
Deze is slechts 3 km voorbij het Openlucht theater. Ik sms Angelique dat ik er bijna ben en dan smst zij terug dat er een lange rij staat voor de stempelpost.
Eenmaal aangekomen zie ik inderdaad een enorme rij voor de stempelpost waar ook een mandarijn en een stukje pannenkoek worden aangeboden. Het is gelukkig nog steeds droog en er klinkt opnieuw muziek uit mijn jeugd door de luidsprekers, waardoor het lange wachten in deze rij niet geheel onaangenaam is. Nu is het meer muziek uit de jaren 70: Middle of the Road, Les Poppy's en Boney M.
Tina is hier net vertrokken, vertelt Angelique, zij is op pad voor de laatste loodjes. Ondertussen zitten Angelique en ik gezellig te kletsen.
Na ongeveer een half uur (exclusief de wachttijd in de lange rij) stappen we beiden op.

Het Visscherspad
Nog 7 km te gaan. Na 2 km volgt het Visscherspad. Het is hier druk met wandelaars om me heen. Ik ben deze drukte op dit gedeelte niet gewend, ik liep hier meestal in de achterhoede. Inhalen van andere wandelaars is wel mogelijk als ik wil "bermlopen".
Halverwege het Visscherspad staat een uitzichttoren en die wordt natuurlijk nog even door mij beklommen om van het uitzicht te genieten. Het uitzicht is hier magnifiek en ik zie dat Zandvoort niet ver meer is. Stilstaan op dit punt is bijna niet mogelijk, de wind zwiept mij alle kanten op.
Het geluid vanaf het circuit was al wel enige tijd goed hoorbaar en speelt een steeds prominentere rol.
De laatste kilometer gaat door het centrum van Zandvoort en eindigt op een plein waar het stik druk is. Niks voor mij en het begint bovendien zachtjes te regenen. Ik kijk snel of ik hier nog bekenden zie. Als dat niet zo is, dan hou ik het hier snel voor gezien en loop vrijwel direct door naar het station.

Finish en de thuisreis, het weer slaat om
Bij het station aangekomen regent het inmiddels pijpenstelen en mijn trein (waar Tina en Ineke dus in hebben gezeten) rijdt net weg en net als Tina loop ook ik naar de kiosk om nog iets lekkers te scoren, het wordt voor mij een kaasbroodje.
Ook nu ben ik verbaasd dat de trein bij lange na niet gevuld is, er is nog ruim voldoende plek als de trein het perron verlaat.
Ik stap de volgende halte uit en trek een flinke sprint naar de auto want het regent inmiddels pijpenstelen en de wind giert om me heen.
De terugreis naar huis is niet fijn met die stormachtige wind en de aanhoudende regen. Gelukkig niet de complete rit naar huis, het wordt nog droog en de zon begint er weer door te komen.
Bij thuiskomst is mijn oudste zoon er met zijn gezin, dat is gezellig maar kost natuurlijk ook weer energie!! Het gezin eet mee en het wordt een "afhaal Chinees".
De zak met droge kleding haal ik, ongebruikt, uit mijn rugzak.

Wat een avontuur! Maar wij hebben € 2,60 enkele reis betaald. Hoe dan jij veel minder?

Tja, dat zal de leeftijd zijn (40% dalurenkorting bij een voordeel abonnement voor 60-plussers)

Ja, zoiets vermoedde ik al! :-)%%

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2023, 21:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Ineke61 schreef:
fhd schreef:
Leuke verslagen! Ineke, ik zou je gezien moeten hebben bij de pannenkoeken, maar het was zo druk met mensen dat ik niet spotte.

Ondanks dat ik gedouched had zaterdag, vond ik zondag nog zand in mijn oor!

Jij was al weg denk ik? Toen wij er waren stond er geen rij bij de stempelpost.



Weet je nog hoe laat je er was? Ik was er van 11:45 tot 13:30 ongeveer. In het begin was er idd nog geen rij.

En Corne,je bent wel heel fout gelopen als je langs Bergen aan Zee bent geweest! :mrgreen:

Ik denk rond 13.00 uur, we waren om 14.00 uur in Zandvoort
Ik zag jou op Facebook op een foto, zware sweater, zwarte legging en een Vierdaagse tasje! Je was het dus toch maar ik kon je niet roepen want je had je muziekoortjes in en je liep te snel!!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2023, 21:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Dat klinkt als mijn persoon idd. Op Facebook zei je? Ga ik eens neuzen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 30 van Zandvoort, 25 maart 2023.
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2023, 09:26 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 292
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ineke61 schreef:
Dan heb je vlakbij ons gelopen, wij waren 14.00 uur binnen. En in dezelfde trein, hoe is het mogelijk!

Ja ik las hier al een paar keer ‘trein van 14:50’, dat is wel grappig ja.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.