Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Jun 2024, 19:16

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Wandelmarathon Egmond -25-26 jan. 2020, Egmond aan Zee
BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 09:55 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
qltel schreef:
Nou, ik had dus ook een enerverend weekend. Ik ben vrijdag al naar mijn vriendin Monique gegaan.. Ze wandelt nog niet zo lang, maar doet dat nu wel bijna elke dag... Als het weer het een beetje toelaat.

Zaterdagmorgen zijn we vroeg opgestaan en per trein vanuit Alkmaar naar de pendelbus gegaan waardoor we omstreeks 8 uur al bij de start stonden. En dus maar gaan lopen. Onderweg SMS-contact met Martin gehad en daaruit begrepen dat Cobie en hij ongeveer een uur achter ons liepen. We hebben toch echt bij bijna elke rust een pauze genomen, maar wij blijken nogal vlotte lopers te zijn en kort te pauzeren waardoor Cobie en Martin niet dichterbij kwamen. Toen we gefinisht waren zijn we vrijwel direct terug gegaan naar Alkmaar aangezien de anderen kennelijk een stuk achter ons lagen. 's avonds nog wel 2 blaren gevonden op mijn grote teen en de teen ernaast. Die doorgeprikt en zondagmorgen afgetapet en wat watten op de plek van de blaar.

Zondagmorgen gelukkig wat later en een leuke groep W4W'ers getroffen. Die vertrokken net wat voor ons, en wij wilden nog even bij de Jumbo langs, dus liep het W4W-peleton ineens voor ons. Nouja,geen probleem, zou je zeggen. Dus wij lekker doorlopen in de verwachting het peloton wel in te zullen halen, maar dat liep toch mis, omdat er ergens een ons onbekende tussenstop was. Dus ook de zondag weer lekker doorgelopen en weinig gerust, maar wel gevloekt op het strand en genoten van de duinen.

Het was mijn eerste keer hier. En ik vond het indrukwekkend om zo'n lange rij wandelaars over een strand te zien wandelen. 1 lange rij wandelaars, 8 kilometer lang. Op zaterdag was het strand goed te doen, maar was er door de duinen best wel veel los zand wat het wat lastig maakte. Toch nog 5 km per uur gehaald.. :-)

Op zondag viel de strandwandeling ons nogal tegen. Wind tegen, zand tegen, en dat meer dan 2 uur lang.. Maar die dag had wel weer het voordeel dat de duinen veel beter te lopen waren. Veel vastere grond meestal. Ook wel veel hellingen, maar daar ben ik aan gewend en Monique had erop geoefend een week daarvoor in het Reichswald bij Kleef. (en dat er op de camping goede WC's en krentenbollen waren hielp ook mee)

We hadden dus 2 leuke dagen, en dat dankzij de goede organisatie alles erg gesmeerd liep was ook prettig.

Frank, wij hebben de 21 km gelopen in 6,5 uur, dus reken maar uit. ;-)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 11:39 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 57
Aantal N4D volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Marko schreef:

Het was zaterdag ruim 22 km.. :) En ik ging wat mis met de GPS, maar ik denk dat het zondag ook meer was dan 21.

Maar dan hebben jullie dus zo'n 3,5 km/h gelopen, maar ik neem aan dat dat inclusief pauzes was? Dus om half 9 weg en om 3 uur weer terug? Mooie snelheid toch?

Monique en ik wandelen veel op "saaie" wegen. Zij gaat meestal per trein ergens naartoe en wandelt dan weer naar een ander station en dat doet ze bijna iedere dag (vandaag van Purmerend naar Zaandam). Ik loop hier vaak over fietspaden langs drukke wegen. Op die manier loop je alleen maar en heb je niet zoveel oog voor je omgeving. Ik denk dat je dan sneller gaat lopen. We zullen het dus wel gewend zijn.. :)

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 13:52 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Het is een fantastisch weekend geweest!
Marianne en ik zijn op vrijdagmiddag naar Egmond aan Zee afgereisd.
We hebben, samen met Aike en Carola, een 4-persoonshuisje in het alom bekende “Roompot” park. Rond etenstijd is Aike er en Carola volgt iets later op de avond.
Nadat ik al 1,5 week werd geteisterd door een behoorlijke pijn in de rechterkaak en in het rechteroor, was het voor mij tot het laatste moment dubieus of ik überhaupt nog wel van start zou gaan en voor welke afstand ik dan zou gaan.
Wonderwel zijn de klachten na aankomst in het park nagenoeg weg gebleven en kon ik heerlijk genieten.

Zaterdag lopen we met een aantal Walkers de Noordroute. Over de route kan ik alleen maar melden dat ik hier altijd van kan genieten: strand, duinen en (net niet teveel) bos.
We rusten deze keer in een restaurant op het strand, het heet “de Jongens” en hier is het goed vertoeven!
Natuurlijk zijn er nog volop andere rustmomenten ingelast, waarbij de meegenomen versnaperingen gretig aftrek vinden.
We zijn deze dag 6,5 uur onderweg geweest, het was dus een goede oefening op het rusten.

Op zondag lopen we de Zuidroute. Een iets langer stuk over het strand en weer een waanzinnig mooie route door de duinen terug naar Egmond aan Zee.
De "grote" rust vindt plaats in het strandpaviljoen "de Deining", voor velen van ons een traditie om hier koffie met wat lekkers erbij te nuttigen.
Ook vandaag zijn er weer volop andere rustmomenten die op ons pad komen. We hebben vooral veel plezier met elkaar en dan is het prima om lekker lang onderweg te zijn.
Een afsluiting in Santiago hoort daar zeker ook bij en dan zit ook deze wandeling er weer op.
Op beide dagen is er een prima wandelgezelschap!

Zoals Jannie al schreef, het is ieder jaar hetzelfde maar toch is het weer anders. Het lijkt "Nijmegen" wel. ;-)
Door omstandigheden gaan Marianne en ik na het avondeten alweer huiswaarts. Afgelopen donderdag heeft 1 van de vaste oppassers van onze kleinzoon een hartinfarct gekregen waardoor onze plannen moesten worden bijgesteld. Gelukkig gaat het weer goed met de (inmiddels geopereerde) persoon in kwestie.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 13:56 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Marko schreef:
De "grote" rust vindt plaats in het strandpaviljoen "de Deining", voor velen van ons een traditie om hier koffie met wat lekkers erbij te nuttigen.

Ah, en daar zijn wij jullie dus voorbij gelopen. Want bij de eerste rust hebben we elkaar nog gezien..

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 14:59 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
qltel schreef:
Marko schreef:

Ah, en daar zijn wij jullie dus voorbij gelopen. Want bij de eerste rust hebben we elkaar nog gezien..

Moet je volgend jaar ook doen hoor Frank: appel- of (nog lekkerder vind ik) worteltaart bij 'De Deining'! Dat is op de zuidroute ook eigenlijk de enige rustplek binnen. En heerlijk na dat lange stuk over het strand tegen de wind in en het zand is die kant op ook altijd wat ruller, heb ik de indruk.

Ook ik heb het weer erg naar mijn zin gehad tijdens deze, inmiddels traditionele, start van het nieuwe wandeljaar. We hebben lekker rustig aan gedaan. Dat begon al 's ochtends want mijn vriendin Irene en op de zaterdag ook mijn zus Esther en ikzelf moesten van 'ver' komen. Dit jaar geen logeerpartij in Egmond. Ondanks dat ik m'n knieën strak in de tape had, viel het parcours me zwaar. Het is toch echt wat anders dan even 20 km's wegtikken op een vlakke, verharde weg (alsof ik dat dagelijks doe :lol: ). Maar de afwisseling in ondergrond vind ik op zich wel fijn.
En het is zo'n mooi gebied!

Op de eerste dag haalden we de W4W-ers in bij 'De jongens' een strandtent bij Bergen aan Zee die wat mij betreft als rustplaats mag blijven. Lekkere soep, aardige (en snelle) bediening, prachtig uitzicht. Op de tweede dag liepen wij zo ver achteraan dat we de anderen pas in de sporthal zagen. Geen Santiago voor ons dus en ook het uitgebreide buffet op Camping Bakkum hebben we gemist. Maar wel uitgebreid kunnen bijpraten. Irene heb ik vorig jaar leren kennen tijdens de Barchemse 4daagse en dit was de tweede keer dat we elkaar ontmoetten, dus genoeg te vertellen. Maike, bedankt voor het leuke fotoverslag. Je hebt je kranig geweerd met al dat zand. Er schuilt vast (ook) een zandtijger in jou, mind my words!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 15:44 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 66
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
footloose schreef:
(...)Er schuilt vast (ook) een zandtijger in jou, mind my words!

Droom maar lekker door Truus.
Wat je zei over dat "wegtikken op asfalt". Kijk, dan hebben we een gesprek.
Wel fijn om te lezen, dat je lekker hebt gelopen. Met mooi gezelschap. (Dat maakt mulle zandpaden zoet. ;-) )

Profiel   

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 16:21 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

qltel schreef:
Marko schreef:

Het was zaterdag ruim 22 km.. :) En ik ging wat mis met de GPS, maar ik denk dat het zondag ook meer was dan 21.

Maar dan hebben jullie dus zo'n 3,5 km/h gelopen, maar ik neem aan dat dat inclusief pauzes was? Dus om half 9 weg en om 3 uur weer terug? Mooie snelheid toch?

Monique en ik wandelen veel op "saaie" wegen. Zij gaat meestal per trein ergens naartoe en wandelt dan weer naar een ander station en dat doet ze bijna iedere dag (vandaag van Purmerend naar Zaandam). Ik loop hier vaak over fietspaden langs drukke wegen. Op die manier loop je alleen maar en heb je niet zoveel oog voor je omgeving. Ik denk dat je dan sneller gaat lopen. We zullen het dus wel gewend zijn.. :)

zaterdag zijn wij om 9.00 uur vertrokken (kwartier later dan de W4W - groep). Binnenkomst rond 15.30 uur. We hebben bij iedere stempelpost gerust en soms ook nog tussendoor.
Als ik alléén wandel dan ben ik minder lang onderweg maar dat is natuurlijk minder gezellig.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2020, 16:26 
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Jullie hebben allemaal leuke verslagen geschreven. ik zag het voor me of ik er bij was. Ik heb deze tocht vaak gelopen maar het zit er voor mij niet meer in. Wel leuk om de verslagen te lezen. Bedankt allemaal!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2020, 07:03 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

footloose schreef:
Moet je volgend jaar ook doen hoor Frank: appel- of (nog lekkerder vind ik) worteltaart bij 'De Deining'! Dat is op de zuidroute ook eigenlijk de enige rustplek binnen. En heerlijk na dat lange stuk over het strand tegen de wind in en het zand is die kant op ook altijd wat ruller, heb ik de indruk.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de lange rusten tijdens een wandeling. Ik blijf liever een beetje in beweging. Nadeel is wel dat ik jou helemaal niet gezien heb.. :( Maar dat komt hopelijk een andere keer wel goed.

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2020, 10:27 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Leeftijd: 68
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
qltel schreef:
footloose schreef:

Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de lange rusten tijdens een wandeling. Ik blijf liever een beetje in beweging. Nadeel is wel dat ik jou helemaal niet gezien heb.. :( Maar dat komt hopelijk een andere keer wel goed.

"Egmond" is met niks te vergelijken! "Egmond" is uniek (vind ik).
Je wandelt "Egmond" niet om 'snel' weer binnen te zijn.
Bij "Egmond" gaat het om de gezelligheid, het genieten, het gezelschap, al het lekkers wat uit de tassen komt (vloeibaar en vast), de gesprekken onderweg, fotomomentjes, veel oefenen op het rusten. O ja, je 'moet' te voet van stempelpost naar stempelpost, dat wel. Als het weer dan ook nog meewerkt kan "Egmond" niet meer stuk!

Ik heb deze keer gemist, de herinneringen van de vorige keren blijven (en de foto's, in het verleden zelfs met SNEEUW!)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2020, 20:20 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 51
Kilometers gelopen: op schema
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Hierbij de foto's van Egmond:

De foto's van dag 2 van Wandelmams, mijzelf en een paar geleende: https://myalbum.com/album/DMu9dtPzBdrU

En de foto's van de dag 1, van Wandelmams: https://myalbum.com/album/oGZ2BEoXHjpr

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com

Laatst gewijzigd door liesie73 op 02 Feb 2020, 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2020, 20:54 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

En de verslagen:
https://wandelenenmeer.blogspot.com/202 ... dag-1.html

https://wandelenenmeer.blogspot.com/202 ... dag-2.html

Purper

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2020, 21:00 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
[quote="liesie73"]Hierbij de foto's van Egmond:

De foto's van dag 1 van Wandelmams: https://myalbum.com/album/DMu9dtPzBdrU

En de foto's van de dag 2, van Wandelmams, mijzelf en een paar geleende: https://myalbum.com/album/oGZ2BEoXHjpr[/quot]
Leuk om te zien.
Zucht, heb alweer heimwee. Volgend jaar weer lopend hoor.

Laatst gewijzigd door Cornelia op 02 Feb 2020, 21:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2020, 21:03 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Cornelia schreef:
liesie73 schreef:
Hierbij de foto's van Egmond:

De foto's van dag 1 van Wandelmams: https://myalbum.com/album/DMu9dtPzBdrU

En de foto's van de dag 2, van Wandelmams, mijzelf en een paar geleende: https://myalbum.com/album/oGZ2BEoXHjpr

Is precies andersom. De 1ste zijn van de 2de wandeldag en de de 2de zijn van de 1ste wandeldag.
Maakt niet uit. Leuk om te zien.

Oeps, voor de volgende kijkers toch maar even aangepast. Alleen in mijn eigen bericht dan.....

Purper

Profiel   

BerichtGeplaatst: 03 Feb 2020, 15:58 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 66
Kilometers gelopen: 53
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Heerlijke foto's en verslagen, dank je wel allemaal!
Kostbare wandelvrienden zijn jullie.

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur