Nou, ik had dus ook een enerverend weekend. Ik ben vrijdag al naar mijn vriendin Monique gegaan.. Ze wandelt nog niet zo lang, maar doet dat nu wel bijna elke dag... Als het weer het een beetje toelaat.
Zaterdagmorgen zijn we vroeg opgestaan en per trein vanuit Alkmaar naar de pendelbus gegaan waardoor we omstreeks 8 uur al bij de start stonden. En dus maar gaan lopen. Onderweg SMS-contact met Martin gehad en daaruit begrepen dat Cobie en hij ongeveer een uur achter ons liepen. We hebben toch echt bij bijna elke rust een pauze genomen, maar wij blijken nogal vlotte lopers te zijn en kort te pauzeren waardoor Cobie en Martin niet dichterbij kwamen. Toen we gefinisht waren zijn we vrijwel direct terug gegaan naar Alkmaar aangezien de anderen kennelijk een stuk achter ons lagen. 's avonds nog wel 2 blaren gevonden op mijn grote teen en de teen ernaast. Die doorgeprikt en zondagmorgen afgetapet en wat watten op de plek van de blaar.
Zondagmorgen gelukkig wat later en een leuke groep W4W'ers getroffen. Die vertrokken net wat voor ons, en wij wilden nog even bij de Jumbo langs, dus liep het W4W-peleton ineens voor ons. Nouja,geen probleem, zou je zeggen. Dus wij lekker doorlopen in de verwachting het peloton wel in te zullen halen, maar dat liep toch mis, omdat er ergens een ons onbekende tussenstop was. Dus ook de zondag weer lekker doorgelopen en weinig gerust, maar wel gevloekt op het strand en genoten van de duinen.
Het was mijn eerste keer hier. En ik vond het indrukwekkend om zo'n lange rij wandelaars over een strand te zien wandelen. 1 lange rij wandelaars, 8 kilometer lang. Op zaterdag was het strand goed te doen, maar was er door de duinen best wel veel los zand wat het wat lastig maakte. Toch nog 5 km per uur gehaald..
Op zondag viel de strandwandeling ons nogal tegen. Wind tegen, zand tegen, en dat meer dan 2 uur lang.. Maar die dag had wel weer het voordeel dat de duinen veel beter te lopen waren. Veel vastere grond meestal. Ook wel veel hellingen, maar daar ben ik aan gewend en Monique had erop geoefend een week daarvoor in het Reichswald bij Kleef. (en dat er op de camping goede WC's en krentenbollen waren hielp ook mee)
We hadden dus 2 leuke dagen, en dat dankzij de goede organisatie alles erg gesmeerd liep was ook prettig.
Gewoon doorlopen, meer is het niet..