Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 26 Apr 2024, 01:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verslag
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2019, 23:39 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Om mijn energie te bewaren voor de vier dagen die komen gaan, heb ik dit jaar de 'blauwe maandag' laten schieten.
Wat heb ik die dag wel gedaan?
Zie hier mijn verslag:

Vandaag ga ik inchecken in hotel De Bankier in Cuijk, samen met Esther, mijn zus. Leuk dat ze met me meegaat deze week. Helaas kan ze zelf niet meedoen want ze heeft een hardnekkige voetblessure. Dat is nog een souvenir van de 'roemruchte' vierdaagse twee jaar geleden. Esther gaat vandaag wel haar polsbandje ophalen zodat ze mij kan vergezellen op delen van de route en ook toegang heeft tot de Wedren. Onze grootste zorg is dat haar bandje wordt afgeknipt door een ijverige controleur, die erachter komt dat ze niet is gestart en dus tot de uitvallers behoort.

Eigenlijk is Cuijk niet zo'n logische logeerplek voor iemand die in de Achterhoek woont want het ligt aan de 'verkeerde' kant van Nijmegen. Bovendien kom ik er op de laatste dag niet door, nu ik dispensatie heb gekregen van de organisatie om 30 km per dag te lopen i.p.v. de voor mijn leeftijds¬groep geldende 40. Maar het is een sfeervol dorp en het hotel is mooi, met een ruime kamer en een groot ligbad. Wat we ons bij het inchecken nog niet realiseren is dat het temidden van de feestpodia staat en dat elke avond tot een uur of één onder ons raam zulke luide muziek wordt gespeeld, dat alles in onze kamer trilt. Esther heeft gelukkig oordopjes bij zich maar ik moet de geluidsoverlast zien te trotseren. Gelukkig hoef ik elke dag pas om 05:00 uur op te staan.....

Hier vind je mijn fotoverslag van alle dagen: https://myalbum.com/album/3EZMm7hAsDbQ


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 09:18 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005, 16:02
Berichten: 425
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 71
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 30-A-979
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Weet ik nog niet
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Mooie foto's en een mooi verslag. :vague:

_________________
Als je achteruit loopt, kom je nooit vooruit.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 16:22 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1529
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
En ook ik ben begonnen aan de verslagen van het jaarlijkse wandelfestijn, te beginnen met de dagen voorafgaand.

https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... aagse.html

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2019, 19:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4387
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Voorafgaand
Al vaker stond mijn huis open voor 4daagse logees, maar niet eerder waren het er zoveel tegelijk. Komende week is mijn huis de ‘thuisbasis’ voor Carola, haar moeder Harriëtte, wandelvriendin Hillie en wandelvriendin Peter (bekend op W4W).
Carola heeft vrijdagavond al haar intrek genomen omdat ze in de buurt een feestje van haar werk had. Weer op en neer rijden naar Twente is een beetje onzin.
De andere gasten zullen zaterdag aan het einde van middag afreizen. Dat geeft Carola en mij overdag de gelegenheid om nog wat te cachen in de omgeving. Het wordt een gezellige dag die we fietsend en wandelend doorbrengen in de omgeving van Bemmel, Gendt en Doornenburg.
Tegen 6 uur zijn we weer thuis en zijn ook Harriëtte, Hillie en Peter gearriveerd. Als bedankje voor het logeren word ik verrast met een groot Twents pakket van Bolletje met allerlei lekkere dingen erin. Wat ontzettend leuk!

Bijlage:
20190720_105012.jpg

De auto wordt uitgeladen en mijn huis is meteen helemaal vol spullen, waaronder 5 zakken met schapenwol. Nu hoef ik nooit meer blaren te lopen!

Om deze bijzondere week in te luiden, gaan we vanavond lekker BBQ-en met z’n vijven. Ik bereid alles voor en al gauw kunnen we heerlijk aanschuiven. Het weer is wat wisselvallig, maar gelukkig heb ik een overkapping en dus zitten we droog.
En dan heb ik ook nog een verrassing voor mijn gasten: een potje drop in 4daagse stijl om ze veel plezier en succes te wensen komende week!

Bijlage:
Kaartje 4daagse drop.png

Zondag 14 juli 2019
Op zondag gaan we met z’n vijven de stad in. Vandaag staat in het teken van shoppen, shoppen en nog meer shoppen. Ik scoor een leuke 4daagse armband, nieuwe wandelschoenen en wandelsokken. De wandelschoenen trek ik meteen aan, kan ik ze alvast inlopen. Wie weet kan ik ze komende 4daagse al aan.
We komen de eerste bekenden tegen, altijd leuk om iedereen weer te zien.
Ook belanden we nog op de Wedren om alvast de bestelde 4daagseshirts op te halen. En daar blijkt dat ik de enige ben die de inschrijvingsformulieren niet heeft meegenomen; inschrijven zouden we immers op maandag doen. Maar omdat we er nu toch zijn, gaat de rest zich alsnog inschrijven. En zo is iedereen vandaag al ‘geringd’, behalve ik.
Halverwege de dag gaan Carola en ik zelf verder met de afspraak dat we Harriëtte, Hillie en Peter ’s avonds weer treffen op de Waalkade om samen het vuurwerk bij te wonen. Zo kunnen we allemaal even ons eigen ding doen. Carola en ik eten ’s avonds een pannenkoek bij ’t Hoogstraatje en daarna lopen we via het Valkhofpark en De Kaaij naar de Waalkade. Het vuurwerk is voor mij jeugdsentiment, als kind al ging ik met mijn ouders bij het vuurwerk kijken.
Na het vuurwerk gaan we richting de Grote Markt waar het Gevelconcert plaatsvindt. Ook aan de Grote Markt bewaar ik leuke jeugdherinneringen, want mijn vader mocht in zijn werkzame leven jarenlang aan het begin van de 4daagse de groen-oranje 4daagse vlag uithangen in het Waaggebouw. Toen mocht je nog met de auto de stad in en stonden wij beneden op de Grote Markt in de auto te wachten en te kijken hoe mijn vader daarboven uit het raam hing.
Het Gevelconcert is leuk, maar bijzonder vind ik het niet. Als we aan komen lopen, is er nog een voorgaand programma bezig en dat klonk veel leuker en swingender. Toch blijven we tot het einde en dan is het mooi geweest en gaan we richting huis.

Maandag 15 juli 2019
Op maandag gaan we met z’n vieren naar Nijmegen, Peter gaat vandaag iets anders doen want 1 dagje shoppen vond hij meer dan genoeg.
We gaan eerst koffiedrinken bij het logeeradres waar Carola afgelopen jaren verbleef en waar we Syl en Bianca ontmoeten. Na de koffie met gebak lopen we met z’n zessen naar de stad.
Ook vandaag splitsen we weer op, want we hebben allemaal andere dingen te doen. Harriëtte en Hillie gaan vooral shoppen, Syl en Bianca gaan rechtstreeks naar de Wedren om aan te melden en Carola en ik doen nog een paar inkopen voordat we naar de Wedren gaan voor haar 4e Meet & Greet-event (geocachen). Dit event vindt plaats bij een toegangspoort op de Wedren, in de buurt van de RWV-verzamelplaats en voorafgaand aan de forummeeting. Maar omdat er al veel forumleden op de Wedren zijn en een deel daarvan ook aan geocachen doet, loopt de forummeeting en het geocache-event al heel snel door elkaar heen. Ik blijf bekenden begroeten!
Om half 3 ga ik maar eens kijken bij de aanmeldhokjes, want ik ben nog steeds niet aangemeld. Maar jee…. De rijen zijn ellenlang. Ik wacht nog wel even.
Carola en ik gaan eerst nog even de stad in om wat te eten, we hebben nog niet geluncht. We belanden bij bioscoop Lux. En na nog wat inkopen, gaan we weer terug naar de Wedren. Het is nu écht wel tijd geworden voor mij om aan te melden. Zo laat ben ik nog nooit geweest. Maar de rijen zijn nu wel weg, ik ben direct aan de beurt en 3 kwartier voor sluiting ben ik dan ook ‘geringd’: ik mag morgen van start!
Daarna lopen we naar de Ramblas, want Carola wil nog graag even bij Theo en Joke langs. En dan lopen we door naar de auto om weer naar huis te gaan. Bij thuiskomst is het eten klaar: Peter heeft nasi voor ons gemaakt.
’s Avond wordt alles klaargelegd voor de eerste wandeldag, drinken we nog een drankje en dan is het tijd om naar bed te gaan.


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2019, 20:23 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Hiep hoi, leuk dat jij ook nog verslagen schrijft!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.