|
Walkers4Walkers.nlHet wandel-forum vóór en dóór wandelaars! |
|
Het is momenteel 04 Okt 2024, 08:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Ineke61
|
Titel: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 04 Aug 2024, 15:20 |
|
Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05 Berichten: 2737 Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
|
Ik plaats nu één berichtje hier onder dag 1. Het is dus een verslag van de hele Vierdaagse. Te lezen op mijn blog het adres vindt je in mijn onderschrift. Veel lees- en kijkplezier!
_________________ Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:
http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
|
|
Omhoog |
|
|
Spatoes
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 04 Aug 2024, 16:38 |
|
|
W4W Imperator Noviomagum |
|
Leeftijd: 70
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
|
Ineke61 schreef: Ik plaats nu één berichtje hier onder dag 1. Het is dus een verslag van de hele Vierdaagse. Te lezen op mijn blog het adres vindt je in mijn onderschrift. Veel lees- en kijkplezier! Ineke, met plezier gelezen! 2 leuke foto's op dag 3, hihi!
|
|
Omhoog |
|
|
Marko
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 04 Aug 2024, 18:29 |
|
Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13 Berichten: 6958 Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: >29.800
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
|
Ineke, ik heb genoten van je verslag(en). Zo te lezen zaten we op dag 1 in dezelfde korte maar felle bui boven op de Waalbrug.
|
|
Omhoog |
|
|
Marko
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 05 Aug 2024, 08:16 |
|
Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13 Berichten: 6958 Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: >29.800
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
|
1e wandeldag De bus vanaf mijn logeerplek naar het station vertrekt 1 x per uur. Aankomsttijd 5.00 uur of 6.00 uur. Ik heb geen behoefte om vroeg te starten en ik verwacht bovendien dat het erg druk zal zijn bij de start om 5.00 uur. Dus pak ik de 2e bus. Deze komt keurig op tijd aan en met de wandeling naar de start komt er nog een kleine 10 minuten bij. Daar aangekomen blijkt er geen wachtrij te staan (zoals ik had gehoopt) en kan ik dus direct doorlopen. De studenten, die vaak na de start erehagen vormen en/of high-fives geven zijn dan wel al grotendeels vertrokken. Op de Waalbrug is sprake van enige filevorming, niet van auto’s maar van wandelaars. Via Lent gaat het naar Oosterhout waar op dit vroege tijdstip al een lekker sfeertje is. Zoals ieder jaar gaan ook dit jaar mijn gedachten terug naar 2006, toen het op de dijk zo gigantisch mis ging en de 1e dag van de Vierdaagse meteen de laatste bleek te zijn. En weer verder....Een paar kilometer verderop volgt Slijk-Ewijk alwaar ik al snel de verzorgingspost van Post.NL zie staan. Anita en ik begroeten elkaar en er wordt een lekker bakje koffie voor me gehaald. Ik zie hier ook Petra en spreek nog een andere wandelaarster (Lieke) die dit jaar haar debuut maakt. Als Petra is vertrokken maakt Lieke kort daarna ook aanstalten om te vertrekken en weer een poosje later verlaat ik zelf ook deze rustpost. Via Valburg gaat de route naar Elst. Hier hoop ik Jannie te zien en dat lukt, met behulp van de beschrijving van de plek waar ze zou staan. We praten wat en maken een selfie. Er zullen deze week nog vele selfies volgen van even zovele ontmoetingen.
In het centrum van Elst bezoek ik een kerk, steek daar een kaarsje op en heb een mooi gesprek met een vrijwilligster van de kerk. Altijd even fijn om uit de drukte/het feest een kerk binnen te lopen. Dan weer verder: In de straten van Elst is het erg gezellig, met veel publiek en gezellige muziek. Daarna gaat de route langs de Rijkerswoerdse plassen verder. Ik wandel nu naar het punt waar de routes van de 50 en de 40 km samenkomen. Hier staat, net als vorig jaar, een oud-collega van mij. Zij maakt happy stones en heeft er ook enkele gemaakt speciaal voor deze 4-daagse. Ze staat hier met een “bekende” van Facebook en ook die persoon staat op deze plek 2 wandelaars op te wachten. Zij komen kort na mij hier aan. Ik heb hier een vrij lange rust gehouden. Heb er hier al zo’n 24 km wandelen opzitten. Volgens de 4-daagse volgapp. (die overigens verrassend goed werkt) passeren hier enkele bekenden. In real-life zie ik ze helaas niet. Ook onze andere oud-collega zien we niet. Dan ga ik door naar Bemmel, steek eerst nog de A15 over. Hier ergens valt een korte maar zeer felle regenbui en deze zorgt voor het nodige ongemak. Na de bui constateer ik dat de batterij van mijn telefoon bijna leeg is en deze helaas ook niet meer oplaadt. Dat is jammer maar geen ramp. Ik loop offline verder.
In Bemmel komt ook de 30 km erbij en dat heeft direct een aanzienlijk (negatief) effect op de doorstroming van de wandelaars. Het is hier waanzinnig druk. Vanaf de 1e rotonde (richting centrum) staat het muurvast. Er zit enige tijd geen enkele beweging in de wandelmenigte. Meerdere wandelaars zijn zelfs op de rotonde neergestreken. Dan gaat het weer langzaam, voetje voor voetje, verder en zo ga ik uiteindelijk het feestvierende Bemmel door. Sinds de omkering van de routes vind ik Bemmel het hoogtepunt van de 1e dag en niet meer Elst. De “dag van Bemmel” zou een betere benaming zijn voor deze dag. Het file lopen is dan wel een klein smetje op deze dag, al kun je dan ook langer van het feest genieten. Opeens hoor ik iemand mijn naam roepen. Ik herken deze persoon niet direct. We hebben elkaar dan ook zeer lange tijd niet gezien. We kennen elkaar via een gemeenschappelijke vriend. En zijn vrouw was sinds enkele jaren een directe collega van mij. Leuk, zo’n onverwachte ontmoeting! De laatste 10 km gaan via Lent, zo her en der loopt het wat langzamer door enkele opstoppingen. Ondertussen zijn er donkere wolken die niet veel goeds voorspellen. Op de Waalbrug volgt uiteindelijk een fikse regenbui, ook deze is gelukkig van korte duur. Al is het boven op zo’n brug (met veel wind) niet fijn om jezelf in de poncho te moeten hijsen. Alles wappert alle kanten uit. Ik krijg fijn wat hulp van andere wandelaars. Na 9,5 uur onderweg te zijn geweest is daar de finish. De 1e dag zit erop! Het is vandaag zonniger en warmer dan verwacht, met een heel mooie temperatuur om te lopen, ca. 21 graden. Het lopen gaat prima, fysieke ongemakken zijn er niet.
|
|
Omhoog |
|
|
Spatoes
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 05 Aug 2024, 09:47 |
|
|
|
|
Martin, dank voor je verslag van dag 1.
|
|
Omhoog |
|
|
Sammie6306
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 05 Aug 2024, 19:05 |
|
Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44 Berichten: 4440 Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
|
Leuk verslag van de eerste dag
|
|
Omhoog |
|
|
Spatoes
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 11 Aug 2024, 15:33 |
|
|
|
|
De dag van Elst, Blauwe Dinsdag (verwijzing naar de Waal, Linge en Rijkerswoerdse plassen).
Vroeg op! De eerste bus van de normale dienstregeling vertrekt om 10 voor 6! Er zitten een paar lopers in de bus. Ik zie er wel 'wandelachtig' uit maar ik loop niet zeg ik. Een medepassagier zegt: "Ik zag al geen polsbandje". Leuk babbeltje in de bus met dames uit Noord-Holland: familie van zand/grindtransport Spaansen uit Winkel en familie van slager Klaver in Schagen. In Nijmegen geef ik de dames aan waar de bushalte is op de Prins Bernhardstraat en dan linksaf naar de Wedren lopen. De bus stroomt bijna leeg en brengt mij dan naar het NS station. Op het station in de Sprinter naar Elst gestapt, korte reis en om 7 uur al in Elst.
Een enkele "50-er" loopt al 'gehaast', hihi, door het centrum. In de Grote Kerk een kaarsje gebrand voor de 4Daagse, voor de lopers, voor Joyce en Helen (collega in 1984, krijgt ook chemokuren). Verder 'tegendraads' door het nog rustige centrum naar Eric (collega in 1991) en zijn vrouw Yolanda gelopen bij de twee begraafplaatsen. Met vrienden zijn ze de boel nog aan het optuigen. Mijn bord met “Spatoes” wordt aan de partytent vastgemaakt. Yolanda haalt vanwege mijn knie heel lief een stoel. Daar zit ik weinig in want staand heb ik een beter overzicht.
Er staat een frisse wind, ik had beter een hemdje onder mijn blauwe “102 Vierdaagse”shirt aan kunnen doen, dan kon de bodywarmer uit! Helaas, inschattingsfoutje. En nu wachten op de wandelaars die komen! Cobie is om plm 08.15 uur de eerste. Ik noteer de ‘doorkomsttijden’: Jacqueline is een half uur later, ze heeft het op momenten moeilijk omdat het de eerste 4Daagse zonder haar vader is. Elke dag stond hij een paar keer langs de route op haar te wachten. Wat een horde mensen! De ‘vijftigers’, militairen, groepen en al een enkel geel polsbandje. Yolanda wordt de fotograaf: “Yolanda, ik heb er weer één!” Of: Yolanda, ik heb er weer één gevangen!” Zo komen Marieke, Martin en Louise voor de lens en ze maken selfies met mij. Er komen al snelle ‘dertigers’ voorbij, moeten ze ‘diskwalificeren’ als ze zo goed/snel kunnen lopen, schrijf ik met enige jaloezie. Plm half 12 Tina en Elly en plm kwart voor 12 Wil als ‘hekkensluiter’ van de W4W-ers met hetzelfde shirt aan als ik, ook voor de lens van fotografe Yolanda.
Als ‘toejuichert’ vermaak ik me prima en zo leuk om jullie te zien en heel even te spreken, dat jullie ook tijd voor mij namen! Oei, was wel de hele tijd harde muziek uit twee boxen, soms met zware bas maar ook leuke meezingers voor de lopers: ‘Caroline, oh, oh, oooh’, ‘Links, Rechts’, ‘We hebben een bootje . . .’, ‘Leef’ enz. Niet op de bezemwagen gewacht, meer toeschouwers vertrokken. Wel een beetje zielig/sneu voor de laatste lopers. Meegeholpen met de stoelen en spullen naar Eric’s huis brengen. Ze hebben heel rustige buren: de begraafplaats. Na een mok koffie afscheid genomen van Eric en Yolanda, was super leuk!
De knie hield zich goed na 6 uur veel staan, wel met een elastisch kniestuk om. Het terug lopen naar het centrum gaat goed tot midden Dorpsstraat, aj opeens toch last van linkerknie en linkerbeen! De Dorpsstraat is al opvallend schoon en rustig, of er geen massa gelopen heeft. De terrassen zitten nog vol.
Ik kom langs een huis, de deur staat open: “mag ik even naar de wc?” Dat mag: 50 cent. Als ik boven wil kost het een euro. Grapje! Na het toiletbezoek de jonge (dertigers?) aanwezigen hartelijk bedankt. Een stukje teruggelopen. Zou een schoonzus van een collega (v, 1973) thuis zijn? Ik loop achter een ouder echtpaar aan en die gaan ook naar nr 7. Ze komen net terug van boodschappen doen want ze hebben 2 logées, dochter van die collega en wandelvriendin. Hartelijke ontvangst, gezellig thee gedronken en na drieën naar het station gelopen. Onderweg een paar druppels en in de trein een felle bui buiten op de ramen! In Nijmegen de bus en tegen 17.30 weer thuis.
|
|
Omhoog |
|
|
Fien
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 11 Aug 2024, 19:51 |
|
|
W4W WalkKING |
|
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
|
Martin en Jannie, bedankt voor de verslagen van de eerste wandeldag!
|
|
Omhoog |
|
|
Fien
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 11 Aug 2024, 20:28 |
|
|
W4W WalkKING |
|
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
|
Ook de verslagen van Ineke gelezen. Leuk!
|
|
Omhoog |
|
|
joyke
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 12 Aug 2024, 11:49 |
|
Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31 Berichten: 7772 Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
|
fijn dat je genoten hebt ja nie En wat ontzettend lief dat je een kaarsje brand voor ons
_________________ ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
|
|
Omhoog |
|
|
pietman
|
Titel: Re: Vierdaagse verslag 2024 Geplaatst: 23 Aug 2024, 06:40 |
|
Geregistreerd: 25 Jul 2007, 06:43 Berichten: 429 Woonplaats: Slijk Ewijk
Leeftijd: 55