Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 04 Okt 2024, 09:56

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verslag 3e wandeldag
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2024, 15:08 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: >29.800
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Donderdag
Wachtend op de bus hoor ik in de verte het rumoer van de wandelaars. Dat zullen de 40 km wandelaars zijn die om 5.00 uur of iets later zijn gestart. Zij steken vanaf de Houtlaan de Sint Annastraat over. De Sint Annastraat zelf lijkt inmiddels veranderd in een meubelboulevard. Dagelijks komen er nog stoelen en banken bij. De bus is 5 minuten te vroeg (!!) en rijdt weg zodra ik ben ingestapt. De bus zit voller dan de 2 voorgaande dagen. Wellicht hebben meer wandelaars besloten om wat later te starten. Vandaag start ik zelf weer zo rond 6.05 uur. Wachttijd in de rij is ongeveer 1 minuut.
De 1e 10 km verlopen wat moeizaam. Mijn coördinatie laat vanochtend nog wat te wensen over en een paar keer in korte tijd struikel ik bijna. Zo af en toe heb ik daar nog last van (is een restverschijnsel na een auto-ongeluk in 2007).
Ik kom, net als woensdag, de militairen tegen die in Heumensoord zijn gestart en op de Houtlaan op de route komen. Vlak vòòr Malden loop ik naast een groep militairen uit Noorwegen. Ik ben op zoek naar 1 van hun. De vader van die persoon heeft een relatie met een nicht van Marianne. Begin juli heb ik deze nicht en haar partner gezien en gesproken. Ik heb toen de naam van de zoon gekregen zodat ik hem eventueel kon volgen via de Vierdaagse app.
De partner van mijn nicht wil volgend jaar zelf ook deelnemen en volgt mij deze week via de 4-daagse app. Ik spreek de militairen uit Noorwegen aan. De persoon die ik zoek kennen ze wel en loopt in een andere detachement (iets verderop). Helaas is op dit punt geen mogelijkheid om in te halen en ik besluit om het voor dit moment hierbij te laten.

Ik rust in Malden. Na mijn rust (op de dijk langs het Maas-Waalkanaal) lijkt het met mij al iets beter te gaan. Ik merk wel dat ik vaker emotioneel ben dan de vorige dagen. Als het nummer “Zo stil in mij” voorbij komt lukt het mij niet om mee te zingen. Ik wil nu tot Plasmolen doorlopen en daar een wat langere rust nemen. Het wordt inderdaad Plasmolen en daar geniet ik van alle drukte, gezelligheid, muziek, een hapje en een drankje op een terras.
Ik stiefel verder in mijn 1-tje. Dat doe ik op dit moment het liefst. Ik heb ook even behoefte aan een wat strakkere tijdsplanning. Na Milsbeek volgt de 1e klim. Een groep (Noorse!) militairen en een Nederlands politieteam houden het tempo hoog door het luidkeels roepen/zingen/schreeuwen “push, harder, push”. Op die manier zijn zij (en alle aansluitende individuele wandelaars) snel boven. Na Breedeweg volgt Groesbeek en daar word ik geraakt door het massaal zingen van “You”ll never walk alone”. Zó massaal en zó intens heb ik het nog niet eerder gehoord/beleefd.
Bij Post.NL drink ik een kop koffie. Jammer genoeg tref ik Anita hier niet direct, zij is net naar achteren gelopen. Als het hier wat drukker wordt stap ik weer op, mede om plaats te maken voor degenen voor wie de post echt bedoeld is. Anita komt dan net weer terug om zich te onderhouden met haar gasten. Even verderop staat Jannie tussen het publiek. Het lijkt erop dat ze het reuze naar haar zin heeft.

Het volgende punt om naar uit te kijken is de rustpost van Aike op de 7-heuvelenweg. Bijna aan het einde van de 7-heuvelenweg staat Aike met haar camper. Opnieuw worden we verwend met een hapje en een drankje. Wat een fijne verzorging! En wat fijn om hier ook weer enkele bekenden te ontmoeten!! Als ik mijn WhatsApp open zie ik een bericht van mijn oudste zoon: hij laat weten dat de routes voor de laatste wandeldag met 10 km zullen worden ingekort. Ik ben verbaasd en informeer bij de aanwezige Walkers. Ook zij hebben “iets” gehoord. Details zijn nog niet bekend gemaakt. De rust hier doet mij goed en welgemutst loop ik daarna weer verder, eerst samen met Elly en Corné, later alléén met Elly wanneer Corné zijn tempo wil verhogen. Mijn tempo past vandaag goed bij het tempo van Elly en met haar loop ik het laatste stuk tot aan de finish, inclusief de gezellige doorkomsten in de witte en de rode straat. We genieten volop! De Noorse militair heb ik niet meer gevonden. In de volgapp. zie ik dat hij dagelijks zo’n 11 tot 12 uur onderweg is geweest. De officiële afstand is 40 km maar deze kan per dag behoorlijk afwijken en is tussen 37,5 en 45,8 km.

Profiel   

Titel: Re: Verslag 3e wandeldag
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2024, 20:04 
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Ook weer een mooi verslag Martin.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2024, 13:38 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Fijn dat de rusten bij mij zo gewaardeerd werden en je goed hebben gedaan Martin! Ik vond het erg leuk dat je beide dagen langskwam :)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2024, 21:13 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Sammie6306 schreef:
Fijn dat de rusten bij mij zo gewaardeerd werden en je goed hebben gedaan Martin! Ik vond het erg leuk dat je beide dagen langskwam :)

Mijn vierdaagse kostte me dit jaar veel meer energie (denk door het herstellen van die val) dan de andere keren.. En dus heb ik ook meer gerust. Dus die rusten bij jou kwamen me prima van pas. En het was nog erg gezellig ook.

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2024, 06:41 
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 55
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5