Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Jun 2024, 05:37

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6652 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2024, 20:55 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Fien schreef:
Marko schreef:
Vandaag heb ik mijn nieuwe M.B.T. schoenen (gisteren gekocht) ingelopen. De vorige M.B.T. schoenen waren versleten waardoor ik fysieke ongemakken begon te krijgen en dusdanig dat ik niet meer de gewenste 30 km aaneengesloten lekker kon lopen. De M.B.T. schoenen draag ik met name in de periode april-juli. Dat is doorgaans de periode waarin relatief veel kilometers worden gemaakt.
De rest van het jaar loop ik op (hoge) LOWA’s. Bij de laatste 2 wandelingen op deze schoenen kreeg ik ook klachten maar van een andere orde.
Van deze schoenen zijn de zolen dusdanig versleten dat deze moeten worden vervangen. Afspraak hiervoor is gemaakt.

Vandaag heb ik 13 km gelopen, van Zoetermeer naar Delft. Ik wilde in eerste instantie alléén over verharde paden gaan om de schoenen nog even netjes te houden. Dat plan mislukte toen bleek dat deze verharde paden in de volle zon en vrijwel windstil moesten worden gelopen.
Ik moest méér wennen aan de warmte dan aan de schoenen. Dus ben ik toch maar de bossen ingegaan met hier en daar een (licht) modderig pad.
De schoenen zitten als gegoten en lopen heerlijk!!

Twee vragen: kon je met de bus naar Woerdens Verlaat, eind april, ik dacht dat daar alleen een bus rijdt als de kinderen naar school gaan en weer uit school komen.
Ik zie dat je M.B.T. schoenen gekocht hebt. Ik dacht dat die niet meer verkocht werden. Fabriek gesloten of zoiets.

Ik meende me ook te herinneren dat er voorheen alleen een bus reed voor schoolkinderen.
Vanaf Woerden rijdt nu een bus naar Woerdens Verlaat, bus 101 richting Nieuwkoop. Niet op alle dagen en in een lage frequentie. In de vroege ochtend rijdt er een normale bus, dan 2 uur lang niets en daarna rijdt een buurtbus 1 x per uur.
Ik was de enige passagier in de normale bus.

MBT schoenen worden nog wel gemaakt echter ze worden bijna nergens meer verkocht. Het zijn zulke speciale schoenen dat het niet altijd loont om dit merk in je assortiment op te nemen.
In Den Haag zit een winkel waar nog volop MBT schoenen worden verknocht. Dat is een speciaalzaak voor MBT schoenen. De eigenaar van deze winkel is de zoon van degene die mij heeft laten kennismaken met MBT schoenen en bij wie ik een paar schoenen mocht uitproberen. Als tegenprestatie heb ik toen, op het oude 4-daagse forum, mijn ervaringen gedeeld. En vooral de verschillen met andere schoenen belicht.
De MBT’s werden toen verkocht in een shop-in-shop (eigenlijk dus shop-in-apotheek). De apotheek bestaat nog steeds en (heel toevallig) was de apotheker bij zijn zoon in de winkel aanwezig. Hij herkende mij nog, na ongeveer 15 jaar. ( in die tijd werkte ik, als verpleegkundige, nauw samen met deze apotheker).

Laatst gewijzigd door Marko op 12 Mei 2024, 21:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2024, 20:56 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Fien schreef:
Marko schreef:
van Woerdense Verlaat, via Bodegraven naar Woerden, 31 km.
Vandaag ben ik met trein en bus naar Woerdense Verlaat afgereisd. In Woerdense Verlaat heb ik de route van de vorige keer weer opgepakt.
Al snel ga ik langs het riviertje de Grecht, dit loopt lekker, ik loop over verharde paden en het is lekker wandelweer. Als ik langs de Grecht zou blijven lopen dan zou het een graspad worden en kom ik in Woerden uit. Ik wil wel naar Woerden maar via een andere route.
Via een kettingveerpont steek ik de Grecht over om bij een andere rivier te kunnen komen en dat is de Oude Meije.
Die kettingveerpont bedienen valt me zwaar. Ik heb mezelf (na 2,5 km) nog niet eens warm kunnen lopen en bovendien mag ik de pont eerst nog naar me toehalen want hij ligt aan de andere kant van de Grecht.

Hierna volg ik het riviertje de Meije. Eerst heet het de Oude Meije, later gaat dit over in Meije. De Meije loopt van de Nieuwkoopse Plassen naar de Oude Rijn.
Langs het water ligt het gelijknamige lintdorp De Meije.
Het pad langs het riviertje heet ook Meije. Zowel de rivier als het pad maken flinke kronkels en ik zie al snel in de verte de watertoren, in de volksmond Pietje Potlood genoemd (de toren heeft de vorm van een potlood).
Het duurt nog wel een poosje voordat ik daar aankom. Ik zie het Potlood dan weer links van me, dan weer rechts van me en soms recht voor me.
Eenmaal daar aangekomen gun ik mezelf een rust en ja, aan 1 kant van het Potlood staat een bankje, wel in de volle wind en dan voelt het ineens koud aan. De zon is ook net gevlogen.
Dus maar weer verder, langs de Meije en deze blijft kronkelen dat wordt pas in de laatste 3 km minder.

De Meije mondt uit in de Oude Rijn en hier loop ik de volgende ruim 11 km langs, heerlijk over rustige paden en nu valt er af en toe wat lichte regen.
In Woerden loop ik via wat tussendoor weggetjes naar het station. Ik kom er te laat achter dat ik hier, net als in sommige andere steden waar ik gelopen heb, een rondje om de vesting had kunnen lopen. Misschien dat ik daar dan de volgende keer mee begin.
In Woerden stap ik op de trein naar Zoetermeer.

De volgende keer wandel ik verder naar Utrecht, waarschijnlijk kies ik ook dan voor een route langs de Oude Rijn. In Utrecht staat een rondje om de singels in de planning.
Afstand tussen de 31 en 33 km.

Het stuk langs de Grecht, met de kettingpont oversteken, de Oude Meije en de Meije, Piet Potlood en dan door naar Bodegraven, is heel bekend. Daar heb ik met jou en Sylvia gelopen. En ik heb alleen heel vaak naar het Potlood gelopen en dan via verschillende routes verder. Heel leuk om te lezen Martin!

Inderdaad ik moest ook steeds aan jullie denken.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2024, 14:51 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Weer een mooi verslag Martin

Profiel   

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2024, 16:17 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Jeltsje schreef:
Weer een mooi verslag Martin

Dank je Liana!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2024, 23:31 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus is vandaag (dinsdag) wezen soppen. Ja, vandaag al, en woensdag weer. 1 Keer per jaar lopen ze nl een 2daagse tocht, dit jaar voor de 10de keer. Vanuit Wageningen werd gelopen, door Wageningen zelf, door de omringende uiterwaarden, en het Renkumse Beekdal. Daar hebben ze zelfs veel mooi bloeiende Riet Orchissen gezien. Mooi dat de natuur het daar weer zo goed gaat. Voor de foto's kan je hier kijken: https://myalbum.com/album/WiwAgaFPpW78/ ... e40087cbb0

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 15 Mei 2024, 22:49 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Vandaag is dus door Bertus en de andere soppers de 2de dag van deze 2 Daagse gelopen. Vanaf dezelde startplaats als de eerste dag. Iets minder mooi weer dan gisteren, maar toch een lekkere temperatuur. Alleen vielen er in het laatste stukje al wat druppels, maar de echte regen kwam pas na binnenkomst, en hoe. De route ging vandaag naar de overkant van de Nederrijn, naar Heteren. Heen via het Lexkesveer, en terug via het grote viaduct richting Renkum, en via het Arboretum terug naar de finish. Voor de foto's mag je hier klikken: https://myalbum.com/album/JF25DuwFuE3i/ ... f78e7b1c16

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2024, 22:35 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Bertus heeft vandaag weer een rondje gelopen, en wat een mooi rondje. Hij is daarbij op plekken geweest waar hij wel vaker komt, maar dan in een andere tijd van het jaar. Maar wat is deze tijd schitterend om daar te lopen, overal kwam hij bloeiende struiken Rhodondendrons tegen, mooie grote struiken boordevol bloemen. Paarse en rode, maar ook een soort en die was in het geel, en die rook volgens hem heerlijk, zo jammer dat je de geur niet op de foto krijgt. Zijn rondke bracht hem naar het Wekeromse zand, en als ik de foto's zo zie dan begin je steeds minder zand te zien en steeds meer planten. Het wordt tijd dat ze daar weer eens onderhoud plegen. Voor de foto's even hier klikken: https://myalbum.com/album/LB7s9GAaazZx/ ... a0f1e6cdeb

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2024, 07:16 
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Zondag met de vriend waarbij ik altijd overnacht tijdens de 4Daagse in Elst gewandeld. De Elster Pinkstertocht, 20km. Okee rondje, een lus rond Elst. De langere afstanden gingen bij Valburg nog de snelweg over. Perfect weer terwijl we liepen, niet lang daarna flinke buien maar toen zaten wij dus alweer thuis.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2024, 14:30 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

23 mei, van Utrecht naar Wijk bij Duurstede, 37 km
Vandaag wandel ik van Utrecht naar Wijk bij Duurstede. Het grootste gedeelte gaat langs de rivier de Kromme Rijn.
Even ter info: De Kromme Rijn wordt gevoed door de NederRijn en is de belangrijkste slagader voor het water in het Utrechtse grachtenstelsel.
Tijdens de Alternatieve Vierdaagse van 2021 was het Kromme Rijnpad 1 van mijn 4 etappes, toen 30 km lang. Vandaag maak ik gebruik van het Utrechtpad. T.o.v. het Kromme Rijnpad is deze iets uitgebreider.

M. en ik rijden met de auto naar Utrecht. Ik wil, achter het NS station Utrechtsche Vaart, de auto aan de kant zetten zodat ik kan uitstappen en M. het stuur kan overnemen om haar reis te vervolgen. Dat is nog even een dingetje als we een parkeerplaats oprijden. Omkeren lukt hier niet en bij doorrijden komen we uit op een fietspad. Dan toch maar een stukje van het drukke fietspad op en daar omkeren dan lukt het uiteindelijk wel. Weer de weg op en een paar 100 meter verderop stap ik alsnog uit de auto. Van hieruit is het slechts een paar 100 meter tot aan het station en vanaf het station een zelfde afstand tot aan de Kromme Rijn.

In de binnenstad van Utrecht (later ook op andere plekken langs de Kromme Rijn) loop ik onder meerdere viaducten door, waarvan enkele zo laag dat ik alléén gebukt er onder door kan. Ik maak een ommetje om het stadion de Galgenwaard, dit voegt eigenlijk niets toe behalve dat ik het stadion nu van dichtbij heb kunnen bekijken. Dit stukje had er niet in gehoeven, ik had beter gewoon de Kromme Rijn kunnen blijven volgen. Per abuis had ik dit stukje ingetekend op http://www.afstandmeten.nl en door omzetting in een GPX-bestand was deze route op mijn telefoon beland.
Langs de Kromme Rijn loopt een jaagpad en het is vrijwel overal rustig lopen. Vaak over kleine (of grotere) houten bruggetjes. Ondergrond veelal licht onverhard.
De 28 km lange rivier meandert via Bunnik, Odijk, Werkhoven en Cothen naar Wijk bij Duurstede. Eigenlijk dus omgekeerd omdat de rivier in Wijk bij Duurstede begint.
Echter ik loop tegen de stroomrichting in. Van dit laatste is weinig te merken, het is een kalme rivier.

Ter hoogte van natuurgebied (met het nabijgelegen gelijknamige slot) de Beverweerd kan niet langs de Kromme Rijn worden gelopen en hier heeft het Utrechtpad een andere optie gekozen dan het Kromme Rijnpad. Ook nieuw voor mij is het stukje langs de Oude Kromme Rijn, dit is een scherpe meander van de Kromme Rijn welke in 1870 is afgesneden door een kanaal, in het kader van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Deels loop ik hier over een verharde weg en deels over een onverhard (gras) pad pal langs de Oude Kromme Rijn.

Wat ik aantref op het pad langs de Kromme Rijn: een hond op zoek naar zijn baasje, de hond loopt heen en weer en komt ook steeds mijn kant op. Iemand anders ontfermt zich later over het dier. Een schaap liggend op zijn rug en die verwoede pogingen doet om overeind te komen. Ik kan hier niks mee. Het schaap bevindt zich aan de andere kant van een groot hek en ik zie nergens een contactpersoon staan die ik kan bellen bij nood.
En verder veel slakken op het pad, waarvan velen lijken te zijn dood getrapt door andere wandelaars. Ik probeer ze te ontwijken en ga er ietwat zigzaggend omheen.

Na Cothen ga ik op weg naar Wijk bij Duurstede. In deze laatste plaats maak ik een behoorlijke slinger door en rondom het stadje (waar ik bij toeval Marianne tegenkom) om uit te komen aan de andere kant en wel bij het Amsterdam-Rijnkanaal. Hier heb ik een prima uitzicht op het water knooppunt Lek, Amsterdam-Rijnkanaal en NederRijn.
Ook hier even ter info: De Kromme Rijn staat door middel van een kanaal van 350 meter en een sluizencomplex in verbinding met de NederRijn, nog voordat deze het Amsterdam-Rijnkanaal oversteekt en verder gaat als de Lek.

Ik wil stoppen bij het veer van Wijk bij Duurstede naar Rijswijk, aan de Lek.
Ik heb contact met M. om te weten te komen waar onze auto geparkeerd staat, die blijkt naast het gemeentehuis in Wijk bij Duurstede te staan. M. is dan net bezig om de fiets op de auto te laden dus ik besluit om deze afstand (1,2 km) lopend te overbruggen. De thuisreis verloopt behoorlijk stroef: er staan wat files die voor het nodige oponthoud zorgen.
Het vervolg van de route is ietwat onduidelijk: eerst richting Tiel, daarna struinen door de uiterwaarden aan weerszijden van de Waal. In verband met de huidige hoge waterstanden van de Waal zijn de uiterwaarden deels onder water komen te staan.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2024, 21:06 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Bertus is vandaag naar Veenendaal gegaan om daar de Heuvelrug wandeltocht te lopen. Op de fiets had hij nog een beetje regen, maar tijdens het lopen was het droog. Het was een mooie route, door verschillende landgoederen, en het meeste door bosgebieden. Daar bloeiden vooral de Digitalissen vol op. Er was van alles te zien langs het pad, hij heeft zelfs een wolf gezien.....
Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/zcUG8ChTMC2S/ ... 148ad19d1b

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2024, 21:13 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Marko schreef:
23 mei, van Utrecht naar Wijk bij Duurstede, 37 km
Vandaag wandel ik van Utrecht naar Wijk bij Duurstede. Het grootste gedeelte gaat langs de rivier de Kromme Rijn.
Even ter info: De Kromme Rijn wordt gevoed door de NederRijn en is de belangrijkste slagader voor het water in het Utrechtse grachtenstelsel.
Tijdens de Alternatieve Vierdaagse van 2021 was het Kromme Rijnpad 1 van mijn 4 etappes, toen 30 km lang. Vandaag maak ik gebruik van het Utrechtpad. T.o.v. het Kromme Rijnpad is deze iets uitgebreider.

M. en ik rijden met de auto naar Utrecht. Ik wil, achter het NS station Utrechtsche Vaart, de auto aan de kant zetten zodat ik kan uitstappen en M. het stuur kan overnemen om haar reis te vervolgen. Dat is nog even een dingetje als we een parkeerplaats oprijden. Omkeren lukt hier niet en bij doorrijden komen we uit op een fietspad. Dan toch maar een stukje van het drukke fietspad op en daar omkeren dan lukt het uiteindelijk wel. Weer de weg op en een paar 100 meter verderop stap ik alsnog uit de auto. Van hieruit is het slechts een paar 100 meter tot aan het station en vanaf het station een zelfde afstand tot aan de Kromme Rijn.

In de binnenstad van Utrecht (later ook op andere plekken langs de Kromme Rijn) loop ik onder meerdere viaducten door, waarvan enkele zo laag dat ik alléén gebukt er onder door kan. Ik maak een ommetje om het stadion de Galgenwaard, dit voegt eigenlijk niets toe behalve dat ik het stadion nu van dichtbij heb kunnen bekijken. Dit stukje had er niet in gehoeven, ik had beter gewoon de Kromme Rijn kunnen blijven volgen. Per abuis had ik dit stukje ingetekend op http://www.afstandmeten.nl en door omzetting in een GPX-bestand was deze route op mijn telefoon beland.
Langs de Kromme Rijn loopt een jaagpad en het is vrijwel overal rustig lopen. Vaak over kleine (of grotere) houten bruggetjes. Ondergrond veelal licht onverhard.
De 28 km lange rivier meandert via Bunnik, Odijk, Werkhoven en Cothen naar Wijk bij Duurstede. Eigenlijk dus omgekeerd omdat de rivier in Wijk bij Duurstede begint.
Echter ik loop tegen de stroomrichting in. Van dit laatste is weinig te merken, het is een kalme rivier.

Ter hoogte van natuurgebied (met het nabijgelegen gelijknamige slot) de Beverweerd kan niet langs de Kromme Rijn worden gelopen en hier heeft het Utrechtpad een andere optie gekozen dan het Kromme Rijnpad. Ook nieuw voor mij is het stukje langs de Oude Kromme Rijn, dit is een scherpe meander van de Kromme Rijn welke in 1870 is afgesneden door een kanaal, in het kader van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Deels loop ik hier over een verharde weg en deels over een onverhard (gras) pad pal langs de Oude Kromme Rijn.

Wat ik aantref op het pad langs de Kromme Rijn: een hond op zoek naar zijn baasje, de hond loopt heen en weer en komt ook steeds mijn kant op. Iemand anders ontfermt zich later over het dier. Een schaap liggend op zijn rug en die verwoede pogingen doet om overeind te komen. Ik kan hier niks mee. Het schaap bevindt zich aan de andere kant van een groot hek en ik zie nergens een contactpersoon staan die ik kan bellen bij nood.
En verder veel slakken op het pad, waarvan velen lijken te zijn dood getrapt door andere wandelaars. Ik probeer ze te ontwijken en ga er ietwat zigzaggend omheen.

Na Cothen ga ik op weg naar Wijk bij Duurstede. In deze laatste plaats maak ik een behoorlijke slinger door en rondom het stadje (waar ik bij toeval Marianne tegenkom) om uit te komen aan de andere kant en wel bij het Amsterdam-Rijnkanaal. Hier heb ik een prima uitzicht op het water knooppunt Lek, Amsterdam-Rijnkanaal en NederRijn.
Ook hier even ter info: De Kromme Rijn staat door middel van een kanaal van 350 meter en een sluizencomplex in verbinding met de NederRijn, nog voordat deze het Amsterdam-Rijnkanaal oversteekt en verder gaat als de Lek.

Ik wil stoppen bij het veer van Wijk bij Duurstede naar Rijswijk, aan de Lek.
Ik heb contact met M. om te weten te komen waar onze auto geparkeerd staat, die blijkt naast het gemeentehuis in Wijk bij Duurstede te staan. M. is dan net bezig om de fiets op de auto te laden dus ik besluit om deze afstand (1,2 km) lopend te overbruggen. De thuisreis verloopt behoorlijk stroef: er staan wat files die voor het nodige oponthoud zorgen.
Het vervolg van de route is ietwat onduidelijk: eerst richting Tiel, daarna struinen door de uiterwaarden aan weerszijden van de Waal. In verband met de huidige hoge waterstanden van de Waal zijn de uiterwaarden deels onder water komen te staan.

Leuk verslag weer Martin. Carola gaat zaterdag, in het kader van haar 4daagse training, samen met haar Douane-kamergenootjes ook deze etappe lopen. Nu weet ik een.beetje wat ze tegen gaat komen op haar route :marche:

Profiel   

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2024, 07:09 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Sammie6306 schreef:
Leuk verslag weer Martin. Carola gaat zaterdag, in het kader van haar 4daagse training, samen met haar Douane-kamergenootjes ook deze etappe lopen. Nu weet ik een.beetje wat ze tegen gaat komen op haar route :marche:

Dank je Aike! Leuk dat Carola en haar ploeg deze etappe ook gaan lopen. Gebruiken zij hiervoor ook het Utrechtpad? Hoewel de route niet moeilijk is om te volgen, je volgt in grote lijnen gewoon de rivier, kan het toch verstandig zijn om de route digitaal te volgen. De bewegwijzering van dit deel van het Utrechtpad laat te wensen over. Zowel de editie van het Utrechtpad als die van het Kromme Rijnpad zijn te vinden in de app. van WandelWeb.
Carola, succes en veel plezier alvast!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2024, 22:21 
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Kennedymarsen volbracht: 5
Gisteren gelopen in Volendam; de Zuiderzeetocht, 40km.
De route ging van Volendam via Edam, een rondje door de polder en terug naar Volendam, Monnickendam en Marken tot de veerboot terug naar Volendam. De route had wel goede hoogtepunten maar ook wat dieptepunten. De dorpen waar doorheen gelopen wordt zijn mooi en karakteristiek, maar er waren ook wat nietszeggende stukken langs de erg drukke hoofdweg. Het eind met de veerboot terug is natuurlijk een prima toetje. De start was bij de kantine van een tennisvereniging, en, voor de voetballiefhebbers hier, bij terugkomst zag ik daar op het terrasje nog Wim Jonk zitten, tennis te kijken.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2024, 08:01 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:

Dank je Aike! Leuk dat Carola en haar ploeg deze etappe ook gaan lopen. Gebruiken zij hiervoor ook het Utrechtpad? Hoewel de route niet moeilijk is om te volgen, je volgt in grote lijnen gewoon de rivier, kan het toch verstandig zijn om de route digitaal te volgen. De bewegwijzering van dit deel van het Utrechtpad laat te wensen over. Zowel de editie van het Utrechtpad als die van het Kromme Rijnpad zijn te vinden in de app. van WandelWeb.
Carola, succes en veel plezier alvast!

Ze gaat de route van het Kromme Rijnpad volgen. En ze loopt altijd met route, Je hebt daar een hele handige app voor: Wandelweb. Staan heel veel LAW' en andere routes in, inclusief alle bankjes, OV-mogelijkheden etc.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2024, 10:38 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
LOopmans schreef:
Gisteren gelopen in Volendam; de Zuiderzeetocht, 40km.
De route ging van Volendam via Edam, een rondje door de polder en terug naar Volendam, Monnickendam en Marken tot de veerboot terug naar Volendam. De route had wel goede hoogtepunten maar ook wat dieptepunten. De dorpen waar doorheen gelopen wordt zijn mooi en karakteristiek, maar er waren ook wat nietszeggende stukken langs de erg drukke hoofdweg. Het eind met de veerboot terug is natuurlijk een prima toetje. De start was bij de kantine van een tennisvereniging, en, voor de voetballiefhebbers hier, bij terugkomst zag ik daar op het terrasje nog Wim Jonk zitten, tennis te kijken.

Langs een drukke weg lopen is inderdaad niet altijd een pretje.
Zo had ik altijd de pest in als we door een stuk industrieterrein werden gestuurd.
De dorpjes,en met name Marken, is altijd leuk om doorheen te gaan.

Profiel  WWW  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6652 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur