Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Mei 2024, 11:26

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6621 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2024, 23:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6097
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Marieke schreef:
Bedankt voor alle succeswensen, ik heb ze met me meegenomen tijdens de Waterpoortloop!

De tocht ging vlot van start van Ooltgensplaat richting Oude Tonge. Voordat we de Philipsdam bereikten liep het deelnemersveld al iets uit elkaar, en kreeg ik het voor elkaar om een afslag te missen, met 1 andere wandelaar die vrolijk achter mij aan liep. Gelukkig hadden we dat binnen een paar honderd meter door. Over de dam lopen blijft een indrukwekkende gewaarwording, waar we onder andere ook vlak langs de windmolens liepen (dat gebeurde nog vaker in deze tocht). Ik kreeg net een slaapdipje, toen we van het asfalt een grasdijk op gingen, en daar moet ik in het donker zo bij opletten dat ik meteen weer wakker was. In Zeeland wachtte ons nog een leuke verrassing: een groep schapen, inclusief lammetjes die onder een viaduct lagen. Met zonsopgang het kanaal over naar het westen van Brabant, en toen waren we al redelijk snel bij de grote rust in De Heen. We liepen door de Dintelse Gorzen, en langs Dinteloord. Ergens in deze kilometers had ik nog een aardige slaapdip, maar als je gewoon door blijft lopen, trekt die vanzelf weer weg... Bij fort Sabina was de volgende grote rust, op 60 km. Vervolgens gingen we langs fort De Hel naar Willemstad, waar we een rondje over de vestingwal liepen. Een heel mooi plaatsje, al wilde ik op dat moment vooral heel graag bij de volgende rust zijn. We hadden nog een stukje bos na Willemstad met een hoop omgevallen bomen, zodat er nog wat te klauteren was, en daarna richting de Volkeraksluizen weer naar Goeree Overflakkee. Er was nog een erg lange rechte weg tegen het einde, maar ik rook de finish toen al, dus ik kon het hebben. Uiteindelijk was ik na 19 uur en 20 minuten weer binnen.
Het was een mooie tocht, en goed verzorgd.

Marieke: GEFELICITEERD! :clap:
En dank voor je verslag. TOPPER!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2024, 00:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5070
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Top gedaan Marieke :vague:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2024, 02:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Knap gedaan hoor, gefeliciteerd.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2024, 08:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Super gedaan weer Marieke. Ik herinner me nog hoe wij hier in 2017 of was het 2018 met z'n drieën liepen. Wat was ik blij dat we na bijna 82 km bij de finish waren!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2024, 08:11 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 301
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Gefeliciteerd!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2024, 08:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Marieke schreef:
Bedankt voor alle succeswensen, ik heb ze met me meegenomen tijdens de Waterpoortloop!

De tocht ging vlot van start van Ooltgensplaat richting Oude Tonge. Voordat we de Philipsdam bereikten liep het deelnemersveld al iets uit elkaar, en kreeg ik het voor elkaar om een afslag te missen, met 1 andere wandelaar die vrolijk achter mij aan liep. Gelukkig hadden we dat binnen een paar honderd meter door. Over de dam lopen blijft een indrukwekkende gewaarwording, waar we onder andere ook vlak langs de windmolens liepen (dat gebeurde nog vaker in deze tocht). Ik kreeg net een slaapdipje, toen we van het asfalt een grasdijk op gingen, en daar moet ik in het donker zo bij opletten dat ik meteen weer wakker was. In Zeeland wachtte ons nog een leuke verrassing: een groep schapen, inclusief lammetjes die onder een viaduct lagen. Met zonsopgang het kanaal over naar het westen van Brabant, en toen waren we al redelijk snel bij de grote rust in De Heen. We liepen door de Dintelse Gorzen, en langs Dinteloord. Ergens in deze kilometers had ik nog een aardige slaapdip, maar als je gewoon door blijft lopen, trekt die vanzelf weer weg... Bij fort Sabina was de volgende grote rust, op 60 km. Vervolgens gingen we langs fort De Hel naar Willemstad, waar we een rondje over de vestingwal liepen. Een heel mooi plaatsje, al wilde ik op dat moment vooral heel graag bij de volgende rust zijn. We hadden nog een stukje bos na Willemstad met een hoop omgevallen bomen, zodat er nog wat te klauteren was, en daarna richting de Volkeraksluizen weer naar Goeree Overflakkee. Er was nog een erg lange rechte weg tegen het einde, maar ik rook de finish toen al, dus ik kon het hebben. Uiteindelijk was ik na 19 uur en 20 minuten weer binnen.
Het was een mooie tocht, en goed verzorgd.



Super knap


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2024, 14:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Gefeliciteerd Marieke. TOP gedaan en gelukkig dat je het missen van die afslag snel in de gaten kreeg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2024, 01:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4307
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus heeft woensdag weer een Soptocht gelopen, eentje vanuit Zaltbommel. Deze tocht ging grotendeels over verharde ondergrond, maar er waren ook een paar echte sop en glibberpaden in verstopt. Het geheel heeft dan ook weer heel foto's opgeleverd, waarvan de mooiste en/of leukste hier te vinden zijn: https://myalbum.com/album/iDpVpSaSj74i/ ... c192f244ca


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2024, 13:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
14 maart, van Rotterdam naar Alblasserdam, 32 km
Vandaag loop ik van brug naar brug. Start Erasmusbrug, eindpunt Alblasserdamse brug.
Om bij de Erasmusbrug te komen reis ik eerst met de auto naar Pijnacker en daarna met de Randstadrail naar de Erasmusbrug. Voor mijn te lopen route maak ik gebruik van het Grote Rivierenpad en het Erasmuspad, beide ooit in zijn geheel door mij gelopen.
Als ik start in de vroege ochtend is het nog wat frisjes. Het is erg druk in Rotterdam, er is veel verkeer en veel mensen zijn (vermoed ik) onderweg naar hun werk. Ik steek vrijwel direct de Erasmusbrug over. Na de brug volgen nog wat drukke (oversteek) punten voordat ik in een iets rustiger gebied beland, zoals in de Rotterdamse wijken Carnisse en Charlois.
Een stukje van mijn route gaat door het Rotterdamse Zuiderpark.
Nog weer verderop loop ik in het buitengebied van Rhoon en dan duurt het niet lang meer of de Oude Maas komt in zicht. Ik had al besloten dat ik dan een rust zou nemen, heerlijk aan het water! Ik heb er dan 12 km opzitten en tot zover loop ik over het Erasmuspad.
Aan de andere kant van de rivier ligt de plaats Heinenoord (hier woont een bekende Walker)
Na een leuk gesprek met een echtpaar (die hier hun rust hebben tijdens hun fietstocht) ga ik weer verder.

Ik vervolg mijn route over het Grote Rivierenpad en dan wordt het pas echt mooi, dwars door de Carnisse grienden en over een vlonderpad.
Dit vlonderpad is 150 meter lang en hangt hoog boven het moerasbos langs de oever van de Oude Maas.
Na de Carnisse Grienden steek ik de A29 over of eigenlijk is het: de A29 steekt hier de Oude Maas over via de Heinenoordtunnel en ik loop daar over heen.
Over rustige paden gaat het verder langs de Oude Maas tot aan Heerjansdam. Vanaf hier wandel ik langs de rivier de Waal, in de volksmond het Waaltje geheten. Deze rivier verbindt de Oude Maas met de Noord. Niet helemaal want aan beide kanten is de rivier afgedamd, ofwel het is nu een dode rivierarm.
In Heerjansdam heb ik een rust aan de Waal, net nadat ik over een drassig pad heb gelopen. Ik heb er bijna 22 km opzitten.

Na mijn rust heb ik nog zo’n 10 km te gaan en ik voel me nog voldoende fit om dat stuk in 1x af te leggen. Ik passeer enkele Ridderkerkse dorpskernen (Rijsoord en Oostendam) voordat ik nabij Hendrik-Ido-Ambacht de rivier de Noord bereik. Deze rivier steek ik over via de Alblasserdamsebrug.
Direct nadat ik ben overgestoken zie ik een dame worstelen met haar elektrische fiets waarmee zij de brug wil oversteken: de steile trap met een loopband aan de rechterzijde blijkt een vrijwel onmogelijke opgave en ik bied haar een helpende hand.

Later op Wikipedia gevonden: “De brug heeft een speciaal fietstransportsysteem, dit is een traplift voor fietsen. Het systeem bestaat uit twee delen. Aan de ene kant ligt een borstelgoot om de fietsen die over de trap naar beneden rijden af te remmen en aan de andere kant ligt een lopende band die de fiets omhoog transporteert”.
Dat laatste is kennelijk niet bedoeld voor elektrische fietsen, want de brede wielen lijken iets te groot voor de goot waardoor de banden ook niet optimaal van de transportbanden kunnen profiteren.

En dan ben ik alweer bijna bij mijn eindpunt van vandaag: de Veerhaven van Alblasserdam. Ik heb nog tijd over voordat de waterbus vertrekt dus ga ik eerst maar even een lekker ijsje eten bij de plaatselijke horeca.
Vervolgens met de waterbus over de Nieuwe Maas terug naar de Erasmusbrug, met de Randstadrail naar Pijnacker en de auto naar Zoetermeer. De 40 minuten durende tocht met de waterbus over de Nieuwe Maas zie ik niet als reizen maar is puur genieten voor mij.

Mijn volgende wandeling gaat (als mijn planning niet wijzigt) vanuit Alblasserdam via Kinderdijk naar Nieuwpoort/Schoonhoven, over het Floris V pad. Ook weer een afstand tussen de 30 en 32 km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2024, 14:07 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 301
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Marko schreef:
(..)Aan de andere kant van de rivier ligt de plaats Heinenoord (hier woont een bekende Walker)(..)

Ik was dan weer in Zoetermeer. :lol:

Verder weer een leuk verhaaltje.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2024, 14:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
LOopmans schreef:
Marko schreef:
(..)Aan de andere kant van de rivier ligt de plaats Heinenoord (hier woont een bekende Walker)(..)

Ik was dan weer in Zoetermeer. :lol:
Dat vermoeden had ik al.
Door het felle (zon)licht had ik moeite om de contouren van je woonplaats goed te kunnen zien.


Verder weer een leuk verhaaltje.dank je


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2024, 23:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5070
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Een leuk verslag Martin


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2024, 16:45 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 301
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Vandaag weer een rondje vanuit huis door de Hoeksche Waard. Ik had niet veel inspiratie, maar het is 16km geworden; over dijken, door dorpen, langs velden en door een stukje bos.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2024, 17:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5070
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Gisteren een wandelpaaltjespoetsroute van 14 km in Ooststellingwerf en vandaag een mooie, gewone, wandeltocht van 20km in Gasselte.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2024, 19:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Vandaag de 30km route van de Weidebliktocht met een zeer hoog Voy gehalte en dat ter wijl zoveel mooie paadjes naast lagen. Maar daar zal de organisatie zo wel z'n reden voor hebben.
Hoogeveen via fluitende naar Gijsselte om na 10km een pauzepost in Ruinen te hebben. Daarna mochten we een rondje met een stukje Dwingel(d)erveld en via Ansen weer naar Ruinen voor de pauzepost. Toen ging de route via Echten met pauze in de Olde Karke langs huizen Echten, een karrespoortje langs het oude diep (waar ik verschillende wandelaars hoorde mopperen over het pad, blijkbaar verwachten ze 100% verhard) nog een stukje woonwijk en park om met 33km op de teller weer op het startbureau aan te komen. Grotendeels met bekende wandelaars gelopen, maar bij die mochten nog een lusje voor de 40km. Alleen lopend had ik flink de pas erin en de laatste kilometers nog even met een w4w-er opgelopen. Al met al een aardige dagje buitenspelen. En ik was precies op tijd om Mw. Botje van d'r werk op te halen


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6621 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.