|
Walkers4Walkers.nlHet wandel-forum vóór en dóór wandelaars! |
|
Het is momenteel 06 Nov 2024, 16:50
|
Auteur |
Bericht |
joyke
|
Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag? Geplaatst: 10 Okt 2024, 15:32 |
|
Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31 Berichten: 7808 Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
|
nog steeds aan de wandel in de tuinen van Arcen
_________________ ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
|
|
Omhoog |
|
|
julia55
|
Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag? Geplaatst: 13 Okt 2024, 17:48 |
|
Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47 Berichten: 651 Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
|
De laatste dag van de duinenbollen4daagse noordwijk...hevige wind en af en toe regen werd het rond de middag nog goed weer
|
|
Omhoog |
|
|
Marko
|
Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag? Geplaatst: 27 Okt 2024, 16:59 |
|
Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13 Berichten: 6987 Woonplaats: Zoetermeer
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: >29.800
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
|
Struinen langs de Waal, van Tiel naar Deest, 23 km Deze route had ik al in juni willen lopen maar werd steeds uitgesteld vanwege de aanhoudende hoge waterstanden in de uiterwaarden. Gisteren heb ik hier alsnog gestruind. Vanaf het station in Tiel ben ik eerst naar de veerhaven gelopen om vervolgens met de pont de rivier de Waal over te steken naar Wamel. Hier ben ik de uiterwaarden ingegaan. Ik heb hier in 2019 ook gelopen (met de Ri-4-daagse) in tegengestelde richting en direct langs de Waal. Nu kies ik voor een ander pad, iets verder richting de dijk. Leuk, maar ook wel wat spannend om pas onderweg te bepalen hoe mijn route zal zijn. Je weet van te voren niet of je het ingeslagen pad wel volledig kunt lopen.
Iets verderop ga ik alsnog dichter bij de rivier lopen. Tot aan de Willem Alexander brug doe ik dit. Ik passeer Beneden-Leeuwen. Hier verderop is het wat lastiger om in de uiterwaarden te lopen: met de Ri-4-daagse werd gebruik gemaakt van 2 oversteken met een sloep. Ik loop hier dus over de dijk. Even later weer de uiterwaarden in. Ik heb ondertussen al flink natte voeten gekregen, van de modder en het natte en hoge gras. Na Boven-Leeuwen zie ik een geasfalteerde brug, welke richting de rivier gaat. Er rijden enkele vrachtwagens over de brug. Zij gaan aan het einde van de brug rechtsaf. Ik ga ook de brug over maar dan blijkt dat ik niet naar rechts mag (is een bedrijventerrein achter gesloten hekken). Ik kijk even of ik rechtdoor kan, tot aan de rivier: ook hier hekken, met daarop een waarschuwingsbord voor gevaarlijke honden. Ik zie links een pad maar dat gaat de andere kant op. Ik moet terug over de brug en die is nog best lang. Na de brug volg ik de dijk tot aan Druten. Herinneringen aan de Vierdaagse van 2016 komen boven dwarrelen, toen ik voor de eenmalige afstand van 55 km had gekozen. Wat was het toen een feest in Druten!!
De Afferdense en Deestse Waarden volgen waar meerdere kuddes wilde dieren grazen. Om hier te komen moet ik een lange houten brug over. Volgens een persoon die ik aan het einde van de brug ontmoet, staat deze brug wel eens onder water en dan kan hier niet gewandeld worden. Ik loop niet het hele gedeelte door deze waard want dan zou ik op een gegeven moment omsingeld worden door 3 kuddes wilde dieren, waarbij de laatste kudde niet op veilige afstand kan worden gepasseerd. Dus terug naar de (rustige) dijk en daar verder gelopen tot Deest. Inmiddels heb ik zo’n 23 km gelopen, genoeg voor vandaag. Marianne wacht mij op bij de plaatselijke snackbar waar we eerst iets eten en drinken voordat we weer de reis naar huis aanvaarden.
|
|
Omhoog |
|
|
Berend-Botje
|
Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag? Geplaatst: 28 Okt 2024, 17:47 |
|
|
W4W Imperator Noviomagum |
|
Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49 Berichten: 2638 Woonplaats: Hoogeveen
Leeftijd: -
Afstand 2024: 31
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij
|
Afgelopen 3 dagen van Hoogeveen naar De Wijk, volgende dag naar Ruinerwold en vandaag naar Uffelte. 3x 25km en een beetje. Dit alles als onderdeel van de jaarlijkse Afrikaloop. Helaas de rest vd week kan ik niet meewandelen aangezien er ook iemand op het werk moet zijn
|
|
Omhoog |
|
|
Tigelu
|
Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag? Geplaatst: 28 Okt 2024, 18:01 |
|
Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59 Berichten: 4342 Woonplaats: Den Helder
Kilometers gelopen: 22.524 km
Aantal N4D volbracht: 10
Volgende wandeltocht: Dag 4 van 4daagse VLD IJzer
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
|
Vandaag de langste afstand (20 km) van de stamppottentocht voorgelopen om te kijken of de beschrijving klopt. Tussendoor kwam ik langs de GGD-prikpost, dus daar even een rust ingelast (na de Corona booster). Het was afwisselend droog en miezerig. Toen ik uit de prikpost kwam regende het echt. Morgen de 5 km lopen en daarna de tussenstukken van de 10 en 15 km. Ik hoop dat het morgen droger is, ook omdat de tussenstukken van de 10 en 15 op de fiets gedaan worden. Dan kunnen dinsdagavond en woensdag de beschrijvingen op de pc bijgewerkt en printklaar gemaakt worden en vervolgens naar de voorzitter.
_________________ Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
|
|
Omhoog |
|
|
LOopmans
|
Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag? Geplaatst: 28 Okt 2024, 21:55 |
|
Leeftijd: 36
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~9000
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
|
Afgelopen zaterdag in Zeeland de Mallardmars gelopen, 26km. Een herdenkingstocht voor de Slag om de Schelde, met herdenking bij de Sloedam.
|
|
Omhoog |
|
|
Tigelu
|
Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag? Geplaatst: 29 Okt 2024, 13:14 |
|
Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59 Berichten: 4342 Woonplaats: Den Helder
Kilometers gelopen: 22.524 km
Aantal N4D volbracht: 10
Volgende wandeltocht: Dag 4 van 4daagse VLD IJzer
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
|
Vandaag zoals gepland de 5 km route gelopen en gecheckt (en waar nodig aangepast: ik wil links en rechts wel eens door elkaar halen). Daarna thuis even plaspauze en even wat drinken en toen met het oude, krakkemikkige fietsje weer op pad voor de tussen lussen van de 15 en 10 km.
Nu eerst even eten en dan achter de pc om de beschrijvingen aan te passen.
_________________ Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
|
|
Omhoog |
|
|