Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 21:42

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012, 20:15 
Beste forumbezoekers,

Ik lees - na een tip van een van u - al enige tijd de forum over de Kennedymars in Zwolle. Helaas kon ik niet reageren, alhoewel ik dat wel graag wilde doen. Bij deze dus eindelijk gelukt. Ik zal mij eerst even voorstellen:
Mijn naam is Peter van der Molen en ben secretaris van de 'Zwolse Wandel Verenigingen' en mede daarom ook een van de commissieleden die belast is met de organisatie van de Kennedymars in Zwolle.
Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om een aantal antwoorden te geven op de vragen of opmerkingen die in dit forumonderwerp zijn gesteld.

De belangrijkste issue - en ook begrijpelijk - is de planning van de Kennedymars in een weekend waar al een aantal KM's zijn gepland. De keuze om een KM in Zwolle te organiseren heeft onder andere te maken met het goede doel 'Stichting CareClowns'. De ambassadeur voor deze stichting in Overijssel is zelf een fervente wandelaar en heeft bij ons het verzoek ingediend om een KM te organiseren, waar wij zeker een uitdaging in zagen. De beslissing moest vrij snel genomen worden om nog in het LWP van 2012 mee genomen te worden (vandaar dat de gegevens niet geheel compleet in het LWP vermeld staan). Wij hadden slechts nog 1 dag om te reageren om geplaatst te kunnen worden. Daar speelde mee dat de 'Zwolse Wandel Verenigingen' in april een Bos- en Weidetocht' organiseren, in juni de Avond4daagse en een groot gedeelte van de vrijwilligers ook een bijdrage leveren aan de Falcon Walk in Schaarsbergen. De keuze kon alleen nog maar gemaakt worden voor de maand Mei en kwam het beste uit in dat weekend. In dat geval een gemeende Mea Culpa voor de overige Kennedymarsen in Nederland, en dat hopen we recht gezet te hebben door voor 2013 een datum te kiezen waar nog geen enkele andere KM gepland staat.

De overige antwoorden zal ik geven in een volgend bericht, anders wordt deze reactie wel heeeel erg lang.

P.s. fotootje komt nog. Wel net zo netjes om ook mijn gezicht te laten zien.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012, 20:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
ZWV2012 schreef:
Beste forumbezoekers,

Ik lees - na een tip van een van u - al enige tijd de forum over de Kennedymars in Zwolle. Helaas kon ik niet reageren, alhoewel ik dat wel graag wilde doen. Bij deze dus eindelijk gelukt. Ik zal mij eerst even voorstellen:
Mijn naam is Peter van der Molen en ben secretaris van de 'Zwolse Wandel Verenigingen' en mede daarom ook een van de commissieleden die belast is met de organisatie van de Kennedymars in Zwolle.
Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om een aantal antwoorden te geven op de vragen of opmerkingen die in dit forumonderwerp zijn gesteld.

De belangrijkste issue - en ook begrijpelijk - is de planning van de Kennedymars in een weekend waar al een aantal KM's zijn gepland. De keuze om een KM in Zwolle te organiseren heeft onder andere te maken met het goede doel 'Stichting CareClowns'. De ambassadeur voor deze stichting in Overijssel is zelf een fervente wandelaar en heeft bij ons het verzoek ingediend om een KM te organiseren, waar wij zeker een uitdaging in zagen. De beslissing moest vrij snel genomen worden om nog in het LWP van 2012 mee genomen te worden (vandaar dat de gegevens niet geheel compleet in het LWP vermeld staan). Wij hadden slechts nog 1 dag om te reageren om geplaatst te kunnen worden. Daar speelde mee dat de 'Zwolse Wandel Verenigingen' in april een Bos- en Weidetocht' organiseren, in juni de Avond4daagse en een groot gedeelte van de vrijwilligers ook een bijdrage leveren aan de Falcon Walk in Schaarsbergen. De keuze kon alleen nog maar gemaakt worden voor de maand Mei en kwam het beste uit in dat weekend. In dat geval een gemeende Mea Culpa voor de overige Kennedymarsen in Nederland, en dat hopen we recht gezet te hebben door voor 2013 een datum te kiezen waar nog geen enkele andere KM gepland staat.

De overige antwoorden zal ik geven in een volgend bericht, anders wordt deze reactie wel heeeel erg lang.

P.s. fotootje komt nog. Wel net zo netjes om ook mijn gezicht te laten zien.

Welkom Peter

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012, 20:28 
Dank je Bill ;-) Het is gelukt!!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012, 20:43 
Gelijk maar even de volgende opmerkingen beantwoorden:

De start is gepland op het Grote Kerkplein in Zwolle, en de startbuerau zal gevestigd zijn in een grote tent van 10 x 30 meter. Het Stadhuis (op 20 meter afstand) is door de gemeente beschikbaar gesteld om de tassen van de deelnemers aan de Kennedymars in op te slaan, waar men dus na elke lus terecht kan. En ja, op de website staat nog vermeld dat startlocatie volgt, maar als je zelf niet de webmaster bent gaat het een en ander met vertraging de website op. Gaat goed komen, ik krijg binnenkort de mogelijkheid om ook aanpassingen te doen aan de website, net zo makkelijk.

Uiteraard is het inschrijfgeld inclusief verzorging. Ook het aanbtal verzorgingspunten en wat men op de rustplaatsen ontvangt zal binnenkort ook vermeld gaan worden op de website.

De routes zijn op papier gereed, ze moeten alleen nog gecontroleerd worden op foutjes. Dus ook dat gaat voorspoedig.
Op zich vinden wij het ook niet vreemd dat een eerste Kennedymars wat meer tijd vergt in de voorbereiding. Wij gaan er namelijk vanuit dat elke KM daar mee te maken heeft gehad in haar eerste jaar. Ervaring in het organiseren van tochten hebben wij al wel jaren in huis en de vrijwilligers om alles in goede banen te leiden moet ook voor ons geen problemen opleveren met 2 wandelsportverenigingen in huis met ruim 300 leden. Het is alleen nog passen en meten met de leden die ook deel willen nemen :D

Mochten er overigens vragen of opmerkingen zijn, stel ze gerust. Ik beantwoord ze graag.

Diegenen die deel gaan nemen aan de KM in Zwolle of Hilversum of Etten-Leur wens ik nu alvast veel succes en plezier!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2012, 22:21 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Hoe veel wordt er eigenlijk door de bebouwde kom van Zwolle gelopen? Zo met een beetje meten op Google maps met de afstand tussen binnenstad en de plekken waar de bebouwde kom ophoudt kom je toch al snel op 2 tot 3 km per keer. Bij 4 rondes zou je dan al op 20km zitten. Ik kan me zo voorstellen dat je dat wel een keertje zat wordt.
Is er nog een speciale reden dat er is gekozen voor het systeem van 4 lussen en een (halve) (dag, nacht)marathon? En "Zo doen ze het in Haaksbergen ook" is natuurlijk geen reden :P

Waar ik gewoon een beetje bang voor ben is dat het een vrij eentonige route gaat worden. Er is erg veel mooie omgeving rond Zwolle, maar dit komt veel mooier tevoorschijn met 1 lus van 80, of desnoods 2 lussen van 40. Door er 4 lussen van te maken perk je jezelf nogal in met wat je aan je wandelaars kunt laten zien. Natuurlijk, je bespaart jezelf op deze manier de rompslomp van het tassentransport, en de hoop is dat er door de korte afstanden meer mensen meedoen (zijdelingse opmerking: de invoering van de halve marathons heeft in Haaksbergen niet tot meer deelnemers geleid, wel tot minder deelnemers op de marathonafstanden), maar ik vind dit toch een beetje een gemiste kans om veel meer van de omgeving te kunnen laten zien.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2012, 09:56 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
herwin schreef:
Hoe veel wordt er eigenlijk door de bebouwde kom van Zwolle gelopen? Zo met een beetje meten op Google maps met de afstand tussen binnenstad en de plekken waar de bebouwde kom ophoudt kom je toch al snel op 2 tot 3 km per keer. Bij 4 rondes zou je dan al op 20km zitten. Ik kan me zo voorstellen dat je dat wel een keertje zat wordt.
Is er nog een speciale reden dat er is gekozen voor het systeem van 4 lussen en een (halve) (dag, nacht)marathon? En "Zo doen ze het in Haaksbergen ook" is natuurlijk geen reden :P

Waar ik gewoon een beetje bang voor ben is dat het een vrij eentonige route gaat worden. Er is erg veel mooie omgeving rond Zwolle, maar dit komt veel mooier tevoorschijn met 1 lus van 80, of desnoods 2 lussen van 40. Door er 4 lussen van te maken perk je jezelf nogal in met wat je aan je wandelaars kunt laten zien. Natuurlijk, je bespaart jezelf op deze manier de rompslomp van het tassentransport, en de hoop is dat er door de korte afstanden meer mensen meedoen (zijdelingse opmerking: de invoering van de halve marathons heeft in Haaksbergen niet tot meer deelnemers geleid, wel tot minder deelnemers op de marathonafstanden), maar ik vind dit toch een beetje een gemiste kans om veel meer van de omgeving te kunnen laten zien.


Bij de KM in Oosterhout heb je dat ook. lusjes van ongeveer 20 km. Het is denk ik voor de organisatie een stuk gemakkelijker om het zo te organiseren in verband met geen tassenvervoer, 1 locatie maar en minder vrijwilligers en zo nodig. Daar er ook voor 60, 40 of 20 km gekozen kon worden om te wandelen, starten die ook allemaal van dezelfde plek.

Zelf vind ik het absoluut niet vervelend om steeds op de zelfde plek te rug te komen. Bij meerder wandelingen heb je soms rustposten waar je meer dan 1 keer rust hebt. Het was ook wel gemakkelijk want je wist zo klein beetje de route aan het einde van een lusje, scheelde toch een keertje verkeerd lopen. Het enige wat ik wel moeilijk vond dat was toen ik voor het 4 lusje ging dus op 60km was sommigen andere al klaar zijn.

Wel vond ik het leuk dat de finish op de markt was en die alleen voor de mensen die de KM gelopen hadden. Je werd dus echt binnen gehaald.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2012, 16:35 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Whoppa, ingeschreven.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2012, 09:03 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Lijstjestijd

111 - Rumi
122 - Herwin


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2012, 19:12 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
ZWV2012 schreef:
En ja, op de website staat nog vermeld dat startlocatie volgt, maar als je zelf niet de webmaster bent gaat het een en ander met vertraging de website op. Gaat goed komen, ik krijg binnenkort de mogelijkheid om ook aanpassingen te doen aan de website, net zo makkelijk.

Dat is nog niet gelukt zo te zien?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2012, 18:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Citaat:
Op 11 en 12 mei zal de start vanaf het 'Grote Kerkplein' plaats vinden. Op het plein zal een grote tent van 30 meter geplaatst worden die dienst doet als start- en finishlocatie. Maar men keert hier tevens ook terug na iedere lus van 21 km. De start op vrijdag 11 mei 22.00 uur zal muzikaal ondersteund worden door de 'Zwolsche Polle'. Na een eerste ronde van 3 km door de binnenstad van Zwolle gaat men vervolgens op pad voor de resterende 18 km van de eerste lus.

Jammer dat de routes nog niet op de site staan, ik ben wel benieuwd of ze, net als Haaksbergen, een shortcut hebben voor de lopers van de Kennedymars, of dat we 4 kilometer extra mogen lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2012, 06:26 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Ik ben intussen een beetje aan het twijfelen of ik nog wel zal gaan. Deze hele week heb ik al even extreem veel beweging gehad en veel te weinig geslapen, en intussen begin ik toch al wel behoorlijk te voelen dat mijn benen vermoeid aan het raken zijn. Als dat morgen niet beter wordt ga ik gewoon die nacht slapen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2012, 11:18 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Okt 2008, 10:46
Berichten: 586
Woonplaats: Ooij
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T
Mood: Gewoon
Rumi veel success en plezier in en om Zwolle

Herwin mocht je gaan, jij natuurlijk ook, als je niet gaat, verstandig besluit als het niet gaat, gaat 't niet

_________________
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2012, 11:25 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Iedereen en dus ook de organisatie succes en veel plezier toegewenst met deze KM.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2012, 11:46 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4651
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
De komende dagen staan voor mij in het teken van de totale zijspangekte :!: Dus alle W4W deelnemers nu alvast heel veel succes toegewenst. Bosso is out of the building dit weekeinde.

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11-12 mei 2012: Kennedymars Zwolle (OV)
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2012, 12:18 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
Alle lopers veel plezier


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.