Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 16:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Titel: Re: 21-22 mei 2011: Kennedymars Oisterwijk (NB)
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2011, 18:47 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Mrt 2009, 22:59
Berichten: 80
Woonplaats: Radio Kootwijk
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: te weinig
Aantal N4D volbracht: 7?
Volgende wandeltocht: KM Hilversum
Kennedymarsen volbracht: 20?
100+ wandelingen: 20
Merk wandelschoenen: Brooks
Bij deze ook even mijn ervaringen.
Voor het eerst in Moergestel. Niet zo verbazingwekkend, want het was pas de tweede editie.
Vooraf had ik al contact gehad met de organisatie. Voornamelijk om te polsen of ze bezwaar hadden dat Paul de eerste 40 mee zou lopen en daarna zijn slaapzak ergens neer zou vlijen. Geen enkel probleem, het letterlijke antwoord was: 'bij ons kan alles'.
Zaterdag dus vol goede moed om 8 uur gestart. Het vroege starttijdstip vond ik wel prettig. Dat betekent namelijk ook op tijd weer thuis op zondag. Wel zo fijn, als je op maandag gewoon weer moet werken. Paul is tegelijk met mij gestart. Zijn revalidatie gaat goed, maar hij is nog niet genoeg hersteld om 80 te lopen, dus zou hij de eerste twee lussen (37 km samen) meelopen. Het begin van de derde lus kwam na 7,5 km weer terug op de finishlocatie, dus daar lag nog een kleine extra optie. De eerste twee lussen verliepen soepel, met prachtig wandelweer. Niet al te snel, want daarvoor is Paul's conditie nog te matig (de mijne is ook niet zo best trouwens). Ik was wel heel blij dat ik vooraf de routes in mijn gps had gezet, want de bepijling was volgens het principe 'geen pijl is rechtdoor'. Aangezien er ook maximaal 1 pijl per kruising/afslag stond, leidt dat toch tot twijfel. Op een gegeven moment voelde ik me 's nachts toch een soort rattenvanger van Hamelen: twijfelende medewandelaars sloten zich graag bij de zekerheid van mijn gps aan.
De verzorging was pico bello in orde. Brood, koek, fruit en zelfs op de finishlocatie (een binnenrust dus) koffie, thee en bouillon voor het intappen. Geen zitgelegenheid op de wagenrusten, maar aangezien de meeste rusten binnenrusten waren, was dat (vond ik) niet bezwaarlijk.
Na lus 2 besloot Paul er nog een lusje van 7,5 bij aan te plakken. Weer een nieuw seizoensrecord dus met een afstand van 44,5 km. Toen was het kaarsje bij hem ook helemaal uit. Gewapend met kussen, slaapzak en matje (voorbereiding is alles) heeft hij een (semi-)rustig plekje opgezocht en nog een paar uur kunnen slapen.
Het volgende deel sloeg het (onvermijdelijke) noodlot toe: een pijl die linksaf wees, bleek daar onterecht te staan. Dat leverde onvrijwillig zo'n 1,5 km extra op. Jammer, maar het had erger kunnen zijn. In deze lus kwam nog meer ongerief: een flinke hoosbui net nadat we een binnenrust hadden verlaten. Als de wiedeweerga de regenjas aangetrokken en doorlopen maar. Gelukkig duurde de heftige regen niet lang. Daarna hebben we nog wel een paar buien over ons heen gekregen, maar de laatste 15 km was het droog en brak zelfs de zon door. Dat is het voordeel van langzamer wandelen: dan maak je ook het mooie weer nog mee ;).
Iets voor twaalven was de klus geklaard. Een mooie Kennedymars zat er op.
Al met al: verzorging prima, bepijling matig, routes redelijk mooi (de laatste 12 km was veruit het mooiste), vrijwilligers in overvloed, organisatie flexibel (onofficieel de eerste helft meelopen was geen enkel probleem). Douchegelegenheid was er ook, maar wel een kilometer verderop bij de voetbalclub. Uiteindelijk heb ik het douchen laten zitten en ben ik zo bij Paul in de auto gestapt. Hij had gelukkig een paar uur kunnen slapen. Naar huis rijden was nog wel een klein probleem. De parkeerplaats was namelijk geblokkeerd door de opgestelde marktkramen. Gelukkig waren een paar mensen zo vriendelijk om een doorgang voor ons vrij te maken. Ik had er namelijk niet aan moeten denken te moeten wachten tot het einde van de festiviteiten.
De spierpijn valt mee, de opgelopen blaar is nu, een dag later, minder pijnlijk dan verwacht, dus al met al een geslaagd evenement.

_________________
Remke Rutgers
(mede)webmaster http://www.delat.nl/
kijk ook eens op http://twitter.com/#!/svdelat


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 21-22 mei 2011: Kennedymars Oisterwijk (NB)
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2011, 19:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
=D> =D> voor allemaal. Het is en blijft toch een aardig stukje kuieren.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 21-22 mei 2011: Kennedymars Oisterwijk (NB)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2011, 21:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Zoals jullie weten heeft Bertus vorig weekend deze Kennedymars gelopen. Ik ben er van de week niet eerder aan toe gekomen om een album te maken, maar nu dus eindelijk wel. Het fotoverslag van Bertus kan je vanaf nu bekijken ;)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 21-22 mei 2011: Kennedymars Oisterwijk (NB)
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2011, 08:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Het parcours ziet er beter uit dan de 1e versie. Toch maar op de agenda van volgend jaar zetten!

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.