Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Mei 2024, 18:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2015, 21:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6097
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Tigelu schreef:
Ik ben achteraf blij dat ik voor de WS'78 heb gekozen ipv alsng (ik kon via het internet nog aan kaarten komen) de Fjoertoer. Ik zou behoorlijk gefrustreerd raken als je zelf geod voorbereid bent en alles op orde hebt en dat je dan niet verder mag omdat anderen dat niet doen en daarom de zaak afgebroken word.

Misschien chargeer ik een beetje, maar dat kwam door dat intervieuw later op de avond:
Heb gisteren een kort intervieuw gezien met twee wandelaarsters die van het strand gehaald waren: absoluut niet voorbereid met alleen een cellofaantje en dan nog voor de camera durven zeggen dat dit slechte weer onverwachts kwam! Dat is potdorie al vanaf donderdag en vrijdag aangekondigd. Hoe dom ben je dan bezig?

Ik kan me nl nog een wandelmarathon Egmond herinneren met op de 2e dag op de zuidroute dezelfde weersomstandigheden en Jeltsje die, toen we van het strand af kwamen, bijna een kwart liter water uit de schoenen kon laten lopen en Spatoes die een plasje op de grond maakte alleen door te staan en later door de sokken uit te wringen.
Minimaal dezelfde windkracht en plensbuien.


Wat was dat toen buffelen :icon_mrgreen: , volgens mij waren er nog een paar Walkers bij :icon_biggrin:

Jaaaaa :icon_lol: leuke herinnering! Op het moment 'van' was het wel balen. We beklaagden op zaterdag de 'zuid'lopers vanwege het weer, wij kregen het op zondag nog erger voor onze kiezen! :icon_rolleyes:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 03:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4307
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
NIEUWS / ZO 29 NOV 2015
FJOERTOER EGMOND MEMORABEL
De 3e editie van de Fjoertoer Egmond afgelopen zaterdagavond zullen de 7.000 deelnemers niet snel vergeten. Door de barbaarse en steeds slechter wordende weersomstandigheden moest de organisatie het evenement voortijdig beëindigen.

In overleg met de hulpdiensten werd halverwege de avond besloten het parcours over het strand vanaf Bergen aan Zee af te sluiten. Op dat moment moesten nog enkele duizenden wandelaars deze laatste 5 km afleggen. Een aantal van hen ging wandelend door de duinen terug, vele honderden werden met pendelbussen vanuit Bergen aan Zee teruggebracht naar de uitvalsbasis bij Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee.

‘Deelnemers raakten op het strand door de voortdurende regen onderkoeld, werden gezandstraald door de stormachtige zuidwesten wind en kwamen totaal uitgeput aan bij de finish op De Werf. De Reddingsbrigades en de KNRM rukten voor hulpverlening uit vanuit het hele gebied tussen Petten en IJmuiden’, aldus Truus van Amstel van de organisatie. ‘Op het moment dat deze de veiligheid niet meer konden waarborgen is besloten, in overleg met de medische instanties, het strand af te sluiten.’

Le Champion is trots dat de ingewikkelde evacuatieprocedure goed en zonder slachtoffers verliep. Door de geweldige medewerking van de gemeente, politie, KNRM, Rode Kruis, Reddingsbrigade, Connexxion en Alpha Tours. Alsmede door de inzet van de vrijwilligers en de deelnemers zelf.

De volgende Fjoertoer is op Terschelling op zaterdag 2 april 2016.

Bron


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 07:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ondanks de afgelasting van de tocht (vanaf Bergen aan Zee) heb ik een leuke dag gehad en heb ik erg genoten van hetgeen ik onderweg heb gezien en meegemaakt.
Even terug naar het begin:

Mijn start is om 16.20 uur en dat betekent dat ik overdag ruimschoots de tijd heb om, samen met M, wat rond te snuffelen in Egmond aan Zee. Ik wil ook even de wind op het strand voelen, om er vast een heel klein beetje op voorbereid te zijn.
Het waait stevig maar het is heerlijk en redelijk zonnig weer en absoluut niet koud.
Toch bereid ik me op alle weersomstandigheden voor: regen, kou en een stormachtige wind.
Bij de start verbaas ik me over de deelnemers die, in mijn ogen, minimaal gekleed zijn. Een enkeling zelfs zonder jas.

Bij de start zie ik Conny, zij start om 16.00 uur.
Na de gebruikelijke warming-up mag groep 3 dan eindelijk vertrekken.
Het begint dan ook direct te regenen. Niet hard, dus de poncho blijft nog even uit. Na enkele kilometers trek ik toch maar de poncho aan en die blijft de rest van de avond aan.
Ik draag minimale verlichting bij me (pet met knipperlichten). Medewandelaars zijn soms behoorlijk uitgedost. Vooral kerstverlichting scoort hoog. Bij de start sprak ik iemand die 10 uur is bezig geweest om 300 lampjes aan haar kleding vast te maken.

Na 5 km bereik ik de Abdij in Egmond Binnen. Op de aanlooproute branden 300 waxinelichtjes in glazen potten. De Abdij is feestelijk verlicht. De wandeling gaat door de Abdijwinkel en de kaarsenmakerij. Het is hier ontzettend druk en warm, daarom neem ik de beslissing om hier snel weer naar buiten te gaan. Daarna volgen 5 km naar Egmond aan de Hoef. Er vallen enkele buien maar het waait hier niet hard. Dat wordt anders als we op een open vlakte komen en een iets andere richting inslaan. Harde wind en de striemende regen zorgen voor een pittige aanloop naar Egmond aan de Hoef.

In Egmond aan de Hoef (10 km) is het ontzettend sfeervol. Buurtbewoners hebben, zo te zien, veel werk gehad om hun straten, huizen en tuinen te versieren/verlichten.
Er is een kleine opstopping bij de plek waar de wandelaars een kerk in worden gestuurd . In die kerk vergapen de wandelaars zich aan de sfeervolle inrichting en genieten van de muziek.
Ook in Egmond aan de Hoef loop ik door. Mij te druk in de diverse horeca alhier.

Het donkerste gedeelte van de avond volgt als we over het fietspad onder de bomen verder lopen. Het regent af en toe flink door, maar zo onderhand raak je er aan gewend.
Bijna aan het einde van de Heerenweg is het nog zo'n 10 km te gaan.
Bij de Schaapskooi loopt buiten de verlichte schaapsherder met verlichte schapen en in de Schaapskooi is verse koffie te koop. Ondanks de drukte toch maar een bakkie gescoord al is er geen vrije zitplaats.
Ook nu maar snel verder, nu over de Zeeweg richting kust.
Nog meer regen en hier heeft de wind soms vrij spel, al is er overwegend bescherming door de bomen.

Onderweg vind ik de lichtacts zeer verrassend, veel nieuws t.o.v. de 1e editie en andere Fjoertoer evenementen. De verlichte weg naar het Zeehuis is weer erg sfeervol. In het Zeehuis zelf is het ook erg druk. Ik hoef niets, behalve even zitten want dat heb ik vanavond nog niet gedaan. Na 18 km heb ik daar behoefte aan. Niet te lang want ook hier is het warm en ik wil niets uittrekken qua kleding. Integendeel, ik zoek even een plekje om nog wat extra bescherming om de benen te doen.
Ik weet dat het strand nabij is en dat het lastig zal zijn om nog een rustig plekje te vinden om me "klaar te stomen" voor zeer waarschijnlijk het zwaarste gedeelte van de avond. De laatste 2 km naar het strand toe zijn al wat zwaarder want de wind krijgt steeds meer vrij spel.

Als ik bij het strand aankom, zie ik allereerst het verlichte bord met: nog 5 km.
Vrijwel tegelijkertijd zie ik wandelaars van het strand teruglopen. Aanvankelijk denk ik dat zij een geschikte locatie zoeken om te rusten, er is hier veel horeca.
Maar meerdere wandekaars komen eraan en dan hoor ik iemand zeggen: het strand is afgesloten. Er zouden wandelaars onwel geworden zijn op het strand.

Vol ongeloof kijk ik om me heen en besef dat het afgelopen is. Of is er nog een alternatief? Ik stel die vraag en krijg te horen dat er bussen zullen worden geregeld om de "gestrande" wandelaars terug te brengen naar Egmond aan Zee. De bussen worden over ongeveer 2 uur verwacht.

Ik wil wel terug lopen maar realiseer me dat ik dan nog zo'n 10 km heb te gaan en dan zeer zeker ook met een straffe wind te maken krijg.
Ik ben op zoek naar lotgenoten die met mij mee willen lopen.
De aanwezigen lijken hier geen oren naar te hebben. Al weet vrijwel niemand wat hij of zij nu zal doen.
Het is hier aanvankelijk 1 grote chaos. De inmiddels gearriveerde politie roept de verkleumde en verregende wandelaars op om naar het Botenhuis te gaan om daar op de bus te wachten. Velen geven gehoor aan deze oproep. Ik bel M. om te vragen of ze mij wil komen ophalen. Dan lijken er ineens toch groepjes wandelaars te zijn die via de Zeeweg en de Heerenweg terug willen lopen. Door de duinen is korter maar dat is, na zonsondergang, verboden gebied.

M. is opgelucht dat de tocht is afgelast en dat ze mij mag komen ophalen.
Na ca. een half uur wachten komt M. en stap ik in de warme auto. Er zijn achterin de auto nog 3 plaatsen leeg dus schieten wij willekeurige wandelaars aan om een reisje naar Egmond aan Zee aan te bieden.
En zo gebeurt het dat we met z'n vijven afreizen naar het startpunt van de tocht waar de 3 dames met eigen auto verder kunnen reizen.
Na een warme douche en droge schone kleding aangetrokken te hebben, besef ik pas goed dat het Fjoertoer-avontuur is afgelopen.

Qua kilometers geen probleem want voorafgaande aan de tocht had ik ook al de nodige kilometers gemaakt.
Qua afgelasting sta ik er anders tegenover, want ik was graag het strandavontuur en het gevecht met mezelf aangegaan.
Anderen hebben dit voor mij onmogelijk gemaakt en dat vind ik jammer.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 09:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6097
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Ondanks de afgelasting van de tocht (vanaf Bergen aan Zee) heb ik een leuke dag gehad en heb ik erg genoten van hetgeen ik onderweg heb gezien en meegemaakt.

Qua kilometers geen probleem want voorafgaande aan de tocht had ik ook al de nodige kilometers gemaakt.
Qua afgelasting sta ik er anders tegenover, want ik was graag het strandavontuur en het gevecht met mezelf aangegaan.
Anderen :icon_question: hebben dit voor mij onmogelijk gemaakt en dat vind ik jammer.

Moeder Natuur :icon_exclaim: :icon_redface: zul je bedoelen! Toen wij nog in Callantsoog woonden kwamen we NOOIT met windkracht 8 op het strand, je werd dan gezandstraald. :icon_evil:

Martin, bedankt voor je mooie verslag!
Knap dat jij en Conny er aan begonnen zijn. Jammer voor jou dat je het niet kon afmaken, wel verstandige beslissing van de organisatie want je wilt toch ook geen ongelukken! En overdag zulk weer is toch anders dan in de duisternis! Zo'n mooi heldere nacht als een maand geleden was het ook niet!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 09:58 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1567
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Mooi verslag Martin. Ik denk ook dat het verstandig is geweest om het af te gelasten.
Even terugkomend op een eerdere opmerking van T.: deze weersomstandigheden overdag tijdens bijv. de Egmond Wandelmarathon meemaken is anders dan 's avonds en 's nachts.
De vergelijking met de EWM vind ik dan ook niet opgaan.
En ook ik haal het niet in mijn hoofd om met windkracht 8 of 9 het strand op te gaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 11:02 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Fien schreef:
Mooi verslag Martin. Ik denk ook dat het verstandig is geweest om het af te gelasten.
Even terugkomend op een eerdere opmerking van T.: deze weersomstandigheden overdag tijdens bijv. de Egmond Wandelmarathon meemaken is anders dan 's avonds en 's nachts.
De vergelijking met de EWM vind ik dan ook niet opgaan.
En ook ik haal het niet in mijn hoofd om met windkracht 8 of 9 het strand op te gaan.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Wij hebben een nacht bijgeboekt in het hotel en hebben gisteren nog een strandwandeling gemaakt (3 kilometer schuin tegen de wind in en weer terug). Het waaide nog harder dan de nacht ervoor (zware storm (9) met windvlagen van orkaankracht 11). En we waren lang niet de enigen op het strand. Je moest langs de vloedlijn lopen om niet gezandstraald te worden. Ik moet toegeven, het was overdag dus je ziet natuurlijk beter dan in het donker maar GOED (!) aangekleed is het echt wel te doen. Het gevoel dat je tegen de wind aan kunt leunen is fantastisch (en levert leuke foto's op, al heb ik zelf niet zo'n foto, anders zou ik hem hier posten). Er waren zelfs kinderen en dieren (honden, ponies) op het strand.

Heb je echter geen waterdicht pak aan en je wordt nat, dan raak je in no time door de wind onderkoeld. En dan is het snel afgelopen. Voeg daarbij dat voor veel wandelaars (ik hoorde de verhalen van deelnemers in ons hotel) 19 kilometer een afstand is die ze anders nooit lopen en ze dus in Bergen aan Zee al bek-af zijn, tja die moet je dan echt niet meer het strand op laten gaan. Bovendien hadden sommigen niet eens hun hoofd bedekt (ja alleen de cap met verlichting maar de oren bloot), die hebben zich er echt op verkeken. Dus ja, het was wel een goede beslissing van de organisatie en knap werk dat ze het 'calamiteitenplan' zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik ben ervan overtuigd dat Marco en de anderen nog best dat stuk over het strand hadden kunnen doen, ook al was het voor hen afzien geweest.

Hoe zat dat ook alweer? 2006? extreem warm weer? ergens in de buurt van Nijmegen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 11:30 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1567
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
footloose schreef:
Fien schreef:
Mooi verslag Martin. Ik denk ook dat het verstandig is geweest om het af te gelasten.
Even terugkomend op een eerdere opmerking van T.: deze weersomstandigheden overdag tijdens bijv. de Egmond Wandelmarathon meemaken is anders dan 's avonds en 's nachts.
De vergelijking met de EWM vind ik dan ook niet opgaan.
En ook ik haal het niet in mijn hoofd om met windkracht 8 of 9 het strand op te gaan.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Wij hebben een nacht bijgeboekt in het hotel en hebben gisteren nog een strandwandeling gemaakt (3 kilometer schuin tegen de wind in en weer terug). Het waaide nog harder dan de nacht ervoor (zware storm (9) met windvlagen van orkaankracht 11). En we waren lang niet de enigen op het strand. Je moest langs de vloedlijn lopen om niet gezandstraald te worden. Ik moet toegeven, het was overdag dus je ziet natuurlijk beter dan in het donker maar GOED (!) aangekleed is het echt wel te doen. Het gevoel dat je tegen de wind aan kunt leunen is fantastisch (en levert leuke foto's op, al heb ik zelf niet zo'n foto, anders zou ik hem hier posten). Er waren zelfs kinderen en dieren (honden, ponies) op het strand.

Heb je echter geen waterdicht pak aan en je wordt nat, dan raak je in no time door de wind onderkoeld. En dan is het snel afgelopen. Voeg daarbij dat voor veel wandelaars (ik hoorde de verhalen van deelnemers in ons hotel) 19 kilometer een afstand is die ze anders nooit lopen en ze dus in Bergen aan Zee al bek-af zijn, tja die moet je dan echt niet meer het strand op laten gaan. Bovendien hadden sommigen niet eens hun hoofd bedekt (ja alleen de cap met verlichting maar de oren bloot), die hebben zich er echt op verkeken. Dus ja, het was wel een goede beslissing van de organisatie en knap werk dat ze het 'calamiteitenplan' zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik ben ervan overtuigd dat Marco en de anderen nog best dat stuk over het strand hadden kunnen doen, ook al was het voor hen afzien geweest.

Hoe zat dat ook alweer? 2006? extreem warm weer? ergens in de buurt van Nijmegen?


Dat is natuurlijk waar, Marko en anderen hadden het wel kunnen doen.
Ik zat echter ook te denken aan hulpdiensten die in het donker naar evt. gestrande wandelaars(ters) moeten zoeken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 11:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Fien schreef:
footloose schreef:
Fien schreef:
Mooi verslag Martin. Ik denk ook dat het verstandig is geweest om het af te gelasten.
Even terugkomend op een eerdere opmerking van T.: deze weersomstandigheden overdag tijdens bijv. de Egmond Wandelmarathon meemaken is anders dan 's avonds en 's nachts.
De vergelijking met de EWM vind ik dan ook niet opgaan.
En ook ik haal het niet in mijn hoofd om met windkracht 8 of 9 het strand op te gaan.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Wij hebben een nacht bijgeboekt in het hotel en hebben gisteren nog een strandwandeling gemaakt (3 kilometer schuin tegen de wind in en weer terug). Het waaide nog harder dan de nacht ervoor (zware storm (9) met windvlagen van orkaankracht 11). En we waren lang niet de enigen op het strand. Je moest langs de vloedlijn lopen om niet gezandstraald te worden. Ik moet toegeven, het was overdag dus je ziet natuurlijk beter dan in het donker maar GOED (!) aangekleed is het echt wel te doen. Het gevoel dat je tegen de wind aan kunt leunen is fantastisch (en levert leuke foto's op, al heb ik zelf niet zo'n foto, anders zou ik hem hier posten). Er waren zelfs kinderen en dieren (honden, ponies) op het strand.

Heb je echter geen waterdicht pak aan en je wordt nat, dan raak je in no time door de wind onderkoeld. En dan is het snel afgelopen. Voeg daarbij dat voor veel wandelaars (ik hoorde de verhalen van deelnemers in ons hotel) 19 kilometer een afstand is die ze anders nooit lopen en ze dus in Bergen aan Zee al bek-af zijn, tja die moet je dan echt niet meer het strand op laten gaan. Bovendien hadden sommigen niet eens hun hoofd bedekt (ja alleen de cap met verlichting maar de oren bloot), die hebben zich er echt op verkeken. Dus ja, het was wel een goede beslissing van de organisatie en knap werk dat ze het 'calamiteitenplan' zo goed hebben uitgevoerd. Maar ik ben ervan overtuigd dat Marco en de anderen nog best dat stuk over het strand hadden kunnen doen, ook al was het voor hen afzien geweest.

Hoe zat dat ook alweer? 2006? extreem warm weer? ergens in de buurt van Nijmegen?


Dat is natuurlijk waar, Marko en anderen hadden het wel kunnen doen.
Ik zat echter ook te denken aan hulpdiensten die in het donker naar evt. gestrande wandelaars(ters) moeten zoeken.

Die hebben van die hele grote lampen en echt zoeken kan het niet zijn op een recht stuk van 5 km.. Het zou eerder oppikken zijn.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 11:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Spatoes schreef:
Marko schreef:
Ondanks de afgelasting van de tocht (vanaf Bergen aan Zee) heb ik een leuke dag gehad en heb ik erg genoten van hetgeen ik onderweg heb gezien en meegemaakt.

Qua kilometers geen probleem want voorafgaande aan de tocht had ik ook al de nodige kilometers gemaakt.
Qua afgelasting sta ik er anders tegenover, want ik was graag het strandavontuur en het gevecht met mezelf aangegaan.
Anderen :icon_question: hebben dit voor mij onmogelijk gemaakt en dat vind ik jammer.

Moeder Natuur :icon_exclaim: :icon_redface: zul je bedoelen! Toen wij nog in Callantsoog woonden kwamen we NOOIT met windkracht 8 op het strand, je werd dan gezandstraald. :icon_evil:

Martin, bedankt voor je mooie verslag!
Knap dat jij en Conny er aan begonnen zijn. Jammer voor jou dat je het niet kon afmaken, wel verstandige beslissing van de organisatie want je wilt toch ook geen ongelukken! En overdag zulk weer is toch anders dan in de duisternis! Zo'n mooi heldere nacht als een maand geleden was het ook niet!


Ik bedoel hier de wandelaars die onvoldoende gekleed waren. Daar werd de organisatie mee geconfronteerd en daardoor ontstond er gevaar voor onderkoeling.

Met het gevolg dat de boel moest worden afgeblazen. :icon_evil:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 12:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Spatoes schreef:
Marko schreef:
Ondanks de afgelasting van de tocht (vanaf Bergen aan Zee) heb ik een leuke dag gehad en heb ik erg genoten van hetgeen ik onderweg heb gezien en meegemaakt.

Qua kilometers geen probleem want voorafgaande aan de tocht had ik ook al de nodige kilometers gemaakt.
Qua afgelasting sta ik er anders tegenover, want ik was graag het strandavontuur en het gevecht met mezelf aangegaan.
Anderen :icon_question: hebben dit voor mij onmogelijk gemaakt en dat vind ik jammer.

Moeder Natuur :icon_exclaim: :icon_redface: zul je bedoelen! Toen wij nog in Callantsoog woonden kwamen we NOOIT met windkracht 8 op het strand, je werd dan gezandstraald. :icon_evil:

Martin, bedankt voor je mooie verslag!
Knap dat jij en Conny er aan begonnen zijn. Jammer voor jou dat je het niet kon afmaken, wel verstandige beslissing van de organisatie want je wilt toch ook geen ongelukken! En overdag zulk weer is toch anders dan in de duisternis! Zo'n mooi heldere nacht als een maand geleden was het ook niet!


Ik bedoel hier de wandelaars die onvoldoende gekleed waren. Daar werd de organisatie mee geconfronteerd en daardoor ontstond er gevaar voor onderkoeling.

Met het gevolg dat de boel moest worden afgeblazen. :icon_evil:

Je kan bij zo'n beslissing nooit op 1 ding de zere vinger leggen.
Het is altijd een combinatie van factoren: harde, koude wind in combinatie met onvoldoende getraind wandelaars waarvan sommigen niet op de weersomstandigheden gekleed waren.
En de goeden moeten lijden onder de kwaden en door die kwade omstandigheden nam de organisatie de beslissing om de boel af te blazen.
Hadden ze het eens niet moeten, ook dan was er commentaar geweest.
Je kan het als organisatie nooit iedereen naar de zin maken.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 12:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik vierde zaterdagavond Sinterklaas bij mijn ouders en was met mijn gedachten bij de wandelaars die in dit barre weer moesten lopen. De goed getrainde en ervaren wandelaars zouden het wel kunnen en eventueel zelf besluiten om te stoppen, maar helaas staan dit soort grote evenementen erom bekend dat het gros niet ervaren is, en ondanks de waarschuwingen, nieuwsbrieven en weerberichten toch onvoorbereid op pad gaan.

Het is heel dubbel:Voor de ervaren mensen die graag zelf willen beslissen of ze stoppen de ja of de nee ennu een onafgemaakt gevoel krijgen, maar ook voor de vereniging die een besluit moet nemen. Je wilt het ook niet hebb3n dat er gewonden of nog veel erger vallen.

Tuurlijk is het heel zuur, maar kijkend naar de situatie denk ik dat de organisatoe goed heeft gehandeld. Mocht dit nu bijv. Een kennedymars zijn geweest waar alleen ervaren wandelaars aan me doen, was het anders geweest, kijk maar naar bijv. Winterswijk-Arnhem die ook soms in bijzarre weersomstandigheden gelopen wordt. Maar daar doen er geen 7000 mensen aan mee en al helemaal geen mensen die niet zo ervaren zijn!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 12:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Cornelia schreef:
Marko schreef:
Spatoes schreef:
Marko schreef:
Ondanks de afgelasting van de tocht (vanaf Bergen aan Zee) heb ik een leuke dag gehad en heb ik erg genoten van hetgeen ik onderweg heb gezien en meegemaakt.

Qua kilometers geen probleem want voorafgaande aan de tocht had ik ook al de nodige kilometers gemaakt.
Qua afgelasting sta ik er anders tegenover, want ik was graag het strandavontuur en het gevecht met mezelf aangegaan.
Anderen :icon_question: hebben dit voor mij onmogelijk gemaakt en dat vind ik jammer.

Moeder Natuur :icon_exclaim: :icon_redface: zul je bedoelen! Toen wij nog in Callantsoog woonden kwamen we NOOIT met windkracht 8 op het strand, je werd dan gezandstraald. :icon_evil:

Martin, bedankt voor je mooie verslag!
Knap dat jij en Conny er aan begonnen zijn. Jammer voor jou dat je het niet kon afmaken, wel verstandige beslissing van de organisatie want je wilt toch ook geen ongelukken! En overdag zulk weer is toch anders dan in de duisternis! Zo'n mooi heldere nacht als een maand geleden was het ook niet!


Ik bedoel hier de wandelaars die onvoldoende gekleed waren. Daar werd de organisatie mee geconfronteerd en daardoor ontstond er gevaar voor onderkoeling.

Met het gevolg dat de boel moest worden afgeblazen. :icon_evil:

Je kan bij zo'n beslissing nooit op 1 ding de zere vinger leggen.
Het is altijd een combinatie van factoren: harde, koude wind in combinatie met onvoldoende getraind wandelaars waarvan sommigen niet op de weersomstandigheden gekleed waren.
En de goeden moeten lijden onder de kwaden en door die kwade omstandigheden nam de organisatie de beslissing om de boel af te blazen.
Hadden ze het eens niet moeten, ook dan was er commentaar geweest.
Je kan het als organisatie nooit iedereen naar de zin maken.


Dat begrijp ik Carla. Dat is in het 1e bericht van Footloose al goed verwoord.
Ik respecteer de genomen beslissing. In dit land en in deze tijd kun je in zo'n situatie soms niet anders meer dan de boel af te blazen.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik zelf een beslissing wil en kan nemen om al dan niet door te gaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 12:53 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1567
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Ik vind het woord äfgeblazen" heel goed gekozen in dit verband :icon_cry:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 13:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6753
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Fien schreef:
Ik vind het woord äfgeblazen" heel goed gekozen in dit verband :icon_cry:

En "gestrande" wandelaars, ook goed gekozen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 13:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Fien schreef:
Ik vind het woord äfgeblazen" heel goed gekozen in dit verband :icon_cry:

En "gestrande" wandelaars, ook goed gekozen?

Leuke woordspelingen!

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.