Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 02:29

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 469 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 32  Volgende

Loop je ook een KM?
Peiling eindigt op 11 Sep 2006, 09:50
Ben ik zo blond dan? 17%  17%  [ 6 ]
Elke week een! 11%  11%  [ 4 ]
Ooit eens... 14%  14%  [ 5 ]
Wel eens leuk voor de verandering. 57%  57%  [ 20 ]
Aantal stemmen : 35
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 18:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Trudy schreef:
Trainen jullie bewust voor de KM, hoe weet je dat je het aankan? Maasland lijkt mij ook wel leuk, als ik zeker weet dat ik de mogelijkheid heb om hem uittelopen (en niet na 30km. al af wil haken :? ). Een week eerder is de KM van Leerdam en 1 in Amerongen, hebben jullie hier evaring mee?


Mijn gemiddelde afstand lag vorig jaar tussen de 25 en de 40. Ik heb 1 keer 53 gelopen (eerste dag van de Elfstedentocht), en van daaruit ben ik meteen doorgestoomd naar de 80. De laatste 20 waren zwaar, dat geef ik meteen toe.
Maar: willen = kunnen!
(En af en toe iemand naast je aan wie je je frustratie kwijt kan is ook nooit weg, niet Gery?! :wink:)

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 18:33 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Sunny schreef:
Trudy schreef:
Trainen jullie bewust voor de KM, hoe weet je dat je het aankan? Maasland lijkt mij ook wel leuk, als ik zeker weet dat ik de mogelijkheid heb om hem uittelopen (en niet na 30km. al af wil haken :? ). Een week eerder is de KM van Leerdam en 1 in Amerongen, hebben jullie hier evaring mee?


Mijn gemiddelde afstand lag vorig jaar tussen de 25 en de 40. Ik heb 1 keer 53 gelopen (eerste dag van de Elfstedentocht), en van daaruit ben ik meteen doorgestoomd naar de 80. De laatste 20 waren zwaar, dat geef ik meteen toe.
Maar: willen = kunnen!
(En af en toe iemand naast je aan wie je je frustratie kwijt kan is ook nooit weg, niet Gery?! :wink:)


Jeetje Sunny, je hebt me al bijna om hoor! Hoe zo besmet met het virus :D Nog 2 dagen om te beslissen voor de Langstraat.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 18:57 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Een KM of DoTo loop je omdat je er zelf aan toe bent, ongeacht wat jouw omgeving daarover denkt. Willen = inderdaad vaak kunnen, maar dit geldt alleen als je het ZELF echt wil....

Af en toe krijg ik wel eens de indruk, dat men elkaar loopt gek te maken....... :roll:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Peter B schreef:
Een KM of DoTo loop je omdat je er zelf aan toe bent, ongeacht wat jouw omgeving daarover denkt. Willen = inderdaad vaak kunnen, maar dit geldt alleen als je het ZELF echt wil....

Af en toe krijg ik wel eens de indruk, dat men elkaar loopt gek te maken....... :roll:


Wat een WIJZE woorden weer Peter!! =D> Ik kan niet anders dan het met je eens zijn!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:06 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Peter B schreef:
Een KM of DoTo loop je omdat je er zelf aan toe bent, ongeacht wat jouw omgeving daarover denkt. Willen = inderdaad vaak kunnen, maar dit geldt alleen als je het ZELF echt wil....

Af en toe krijg ik wel eens de indruk, dat men elkaar loopt gek te maken....... :roll:


Willen wel, kunnen weet ik niet. Een beetje gek moet je wel zijn om een KM te lopen, toch...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:15 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Sun, zonder dit nu direct te willen, heb je met jouw superprestatie (DoTo) natuurlijk wel een duidelijk statement afgegeven.
Laten we zeggen dat je hebt moeten presteren onder de loodzware druk van een gouden hart en een grote mond, om nog maar te zwijgen over het fikse sponsorbedrag......
Mensen die denken: als Sunny dit fikst, dan moet het mij zeker lukken, kunnen nog wel eens van een koude kermis thuiskomen.
Niet iedereen kan rekenen op zo'n waanzinnige support en begeleiding onderweg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Peter B schreef:
Niet iedereen kan rekenen op zo'n waanzinnige support en begeleiding onderweg.


Bill loopt anders volgend jaar ook weer mee hoor :wink:

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:35 
Sunny schreef:
Peter B schreef:
Niet iedereen kan rekenen op zo'n waanzinnige support en begeleiding onderweg.


Bill loopt anders volgend jaar ook weer mee hoor :wink:


Die kan zeer zeker rekenen op veel support. :wink:

En eerlijk gezegd denk ik toch, dat ook de W4W-ers die voor het eerst een dergelijke tocht gaan lopen op even zoveel support kunnen rekenen van de W4W-ers die aan de zijlijn staan. Of niet soms? :roll:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
dutchie schreef:
En eerlijk gezegd denk ik toch, dat ook de W4W-ers die voor het eerst een dergelijke tocht gaan lopen op even zoveel support kunnen rekenen van de W4W-ers die aan de zijlijn staan. Of niet soms? :roll:


Tuurlijk Henk, support langs de zijlijn is super, maar ook snel weer uitgewerkt, tot het volgende ontmoetingspunt zul je het toch ZELF moeten doen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
dutchie schreef:
En eerlijk gezegd denk ik toch, dat ook de W4W-ers die voor het eerst een dergelijke tocht gaan lopen op even zoveel support kunnen rekenen van de W4W-ers die aan de zijlijn staan. Of niet soms? :roll:


Ik denk het niet Dutchie... alleen als je HELE lieve wandelvriendjes en -vriendinnetjes hebt, kan je nog wel eens geluk hebben dat ze je bij bijzondere prestaties aan komen moedigen. En HELE lieve wandelvriendjes en -vriendinnetjes krijg je alleen als je hen ook eens aanmoedigt of mentaal ondersteunt als zij een bijzondere prestatie gaan leveren of aan het leveren zijn. Support komt je heus niet aanwaaien omdat je je toevallig eens hebt aangemeld op een wandelforum!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:53 
Peter B schreef:
dutchie schreef:
En eerlijk gezegd denk ik toch, dat ook de W4W-ers die voor het eerst een dergelijke tocht gaan lopen op even zoveel support kunnen rekenen van de W4W-ers die aan de zijlijn staan. Of niet soms? :roll:


Tuurlijk Henk, support langs de zijlijn is super, maar ook snel weer uitgewerkt, tot het volgende ontmoetingspunt zul je het toch ZELF moeten doen.


Daar moet ik je inderdaad toch gelijk geven, Peter. Bij het lopen van een dergelijke tocht zal er dan toch een hoop doorzettingsvermogen en wilskracht aan te pas moeten komen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:56 
Sunny schreef:
dutchie schreef:
En eerlijk gezegd denk ik toch, dat ook de W4W-ers die voor het eerst een dergelijke tocht gaan lopen op even zoveel support kunnen rekenen van de W4W-ers die aan de zijlijn staan. Of niet soms? :roll:


Ik denk het niet Dutchie... alleen als je HELE lieve wandelvriendjes en -vriendinnetjes hebt, kan je nog wel eens geluk hebben dat ze je bij bijzondere prestaties aan komen moedigen. En HELE lieve wandelvriendjes en -vriendinnetjes krijg je alleen als je hen ook eens aanmoedigt of mentaal ondersteunt als zij een bijzondere prestatie gaan leveren of aan het leveren zijn. Support komt je heus niet aanwaaien omdat je je toevallig eens hebt aangemeld op een wandelforum!


Tsja....dat kan ik eigenlijk niet ontkennen, Sun. :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006, 19:57 
Trudy schreef:
Peter B schreef:
Een KM of DoTo loop je omdat je er zelf aan toe bent, ongeacht wat jouw omgeving daarover denkt. Willen = inderdaad vaak kunnen, maar dit geldt alleen als je het ZELF echt wil....

Af en toe krijg ik wel eens de indruk, dat men elkaar loopt gek te maken....... :roll:


Willen wel, kunnen weet ik niet. Een beetje gek moet je wel zijn om een KM te lopen, toch...


Of erg overtuigd van je eigen kunnen :wink:

Een paar klein tipjes, gebaseerd op de ervaring van het jarenlang begeleiden van wandelaars ook op de erg lange afstand (100+km). Let er goed op dat je voldoende en gevarieerd blijft eten en drinken. Zorg zeker voor schone sokken en eventueel spul om je voeten in te smeren, gewoon wat je altijd doet. Doe stretchoefeningen alleen als je dat gewend bent. Zeker als je moe bent kun je jezelf blesseren door te stretchen, omdat je minder controle hebt over je spieren. Veel wandelaars krijgen tegen de ochtendschemering een grote dip. Dit kun je verminderen door ongeveer een uur daarvoor veel koolhydraten te eten.

Als je besluit om Waalwijk te lopen wens ik je heel veel succes en 80km plezier :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2006, 08:56 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jun 2006, 14:41
Berichten: 198
Woonplaats: Vijfhuizen
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 15000+
Aantal N4D volbracht: 26
Volgende wandeltocht: Nijmegen
Kennedymarsen volbracht: 60+
100+ wandelingen: 21
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
henrike23 schreef:
Heb sinds het uitlopen van de 4daagse in 2005 al de gedachte om nog eens een keer een KM te lopen,
maar dan wel een gezellige



"Gezelligheid maak je zelf......." :P

_________________
Jan van Vulpen
Boomzager
0653-370 307
www.bw60.nl
www.youtube.com

www.facebook.nl/janvanvulpen.77
www.twitter.com/boomzager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2006, 09:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Trudy schreef:
Gejoco2 schreef:
Gery schreef:
De een heeft het er voor over om langere tijd te rijden voor een (relatief) korte tocht. Een ander niet. Ieder zijn lol :!:

Zelf vind ik het de moeite om wat langer te rijden, zolang de wandeltijd niet korter is dan de reistijd. Dus voor 10 km ga ik geen 1,5 uur rijden.


Juist, dat zeg ik.
En er zijn er veel meer zoals jij die de reistijd laten afhangen van de wandeltijd.

Succes in Vijfhuizen!!

Om weer on-topic te komen: ik wil Maasland lopen, maar of je in dat verband van een virus kunt spreken, dat weet ik eigenlijk niet.


Trainen jullie bewust voor de KM, hoe weet je dat je het aankan? Maasland lijkt mij ook wel leuk, als ik zeker weet dat ik de mogelijkheid heb om hem uittelopen (en niet na 30km. al af wil haken :? ). Een week eerder is de KM van Leerdam en 1 in Amerongen, hebben jullie hier evaring mee?


Of je het aankan weet je pas op het moment dat je het doet. Maar heb ondertussen begrepen dat je een KM uiteindelijk vooral met je hoofd loopt en niet met je benen. Of zoals ik op een site las: als het tussen je oren goed zit, lukt het!
Of ik het aankan, die vraag wordt in de loop van komende zondag beantwoord.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 469 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.