Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 09 Sep 2021, 05:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Het viel niet mee om een route samen te stellen die èn de provinciegrens zoveel mogelijk volgt èn voldoende aantrekkelijk is om te lopen.
De grens Zuid-Holland met Utrecht is ter plekke nogal grillig en loopt soms dwars door weilanden.

Dit is het geworden:
Vanaf het station in Bodegraven ben ik naar de rivier de Oude Rijn gelopen om deze rivier vervolgens 5 km lang te volgen tot Nieuwerbrug aan de Rijn.
Van hieruit ben ik langs de Dubbele Wiericke gelopen, dit is een kanaal (8 km lang) wat de Oude Rijn verbindt met de Hollandse IJssel. Bij de Hollandse IJssel aangekomen heb ik deze rivier 3 km lang gevolgd tot Haastrecht om van daaruit langs het veenriviertje de Vlist naar Schoonhoven te gaan.
De Vlist (8 km lang) komt uiteindelijk uit in de rivier de Lek bij Schoonhoven en daar was het eindpunt van mijn wandeling.
Al met al was het dus een zeer waterrijke route met slechts 6 km onverhard (over de grasdijk langs een groot deel van het kanaal).

Op deze manier was het een aantrekkelijke route om te lopen maar heb ik (kleine) concessies moeten doen ten aanzien van het volgen van de provinciegrens.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 09 Sep 2021, 09:00 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1547
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Marko schreef:
Het viel niet mee om een route samen te stellen die èn de provinciegrens zoveel mogelijk volgt èn voldoende aantrekkelijk is om te lopen.
De grens Zuid-Holland met Utrecht is ter plekke nogal grillig en loopt soms dwars door weilanden.

Dit is het geworden:
Vanaf het station in Bodegraven ben ik naar de rivier de Oude Rijn gelopen om deze rivier vervolgens 5 km lang te volgen tot Nieuwerbrug aan de Rijn.
Van hieruit ben ik langs de Dubbele Wiericke gelopen, dit is een kanaal (8 km lang) wat de Oude Rijn verbindt met de Hollandse IJssel. Bij de Hollandse IJssel aangekomen heb ik deze rivier 3 km lang gevolgd tot Haastrecht om van daaruit langs het veenriviertje de Vlist naar Schoonhoven te gaan.
De Vlist (8 km lang) komt uiteindelijk uit in de rivier de Lek bij Schoonhoven en daar was het eindpunt van mijn wandeling.
Al met al was het dus een zeer waterrijke route met slechts 6 km onverhard (over de grasdijk langs een groot deel van het kanaal).

Op deze manier was het een aantrekkelijke route om te lopen maar heb ik (kleine) concessies moeten doen ten aanzien van het volgen van de provinciegrens.


Mooie route. Een alternatief voor de Reeuwijkse Plassen. Hoewel ik aan de laatste de voorkeur geef.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2021, 17:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Morgen van Schoonhoven naar Gorinchem. Afstand 30 - 32 km, dit is voornamelijk afhankelijk van het laatste deel naar Gorinchem. Hoe ik hier ga lopen bepaal ik ter plekke.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 09 Okt 2021, 14:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Morgen van Schoonhoven naar Gorinchem. Afstand 30 - 32 km, dit is voornamelijk afhankelijk van het laatste deel naar Gorinchem. Hoe ik hier ga lopen bepaal ik ter plekke.

Het zijn er ruim 35 geworden. Toch meer gelopen dan ik had verwacht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2021, 10:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Voor 1 van mijn volgende etappes ben ik op zoek naar mogelijkheden om de Dordtse Kil over te steken? Is de Kiltunnel de enige mogelijkheid? Wie kan mij helpen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2021, 15:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marko schreef:
Voor 1 van mijn volgende etappes ben ik op zoek naar mogelijkheden om de Dordtse Kil over te steken? Is de Kiltunnel de enige mogelijkheid? Wie kan mij helpen?

Ik wilde liefst over de zuidelijkste punt van het eiland van Dordrecht oversteken naar de Hoeksche Waard; dat blijkt helaas niet (meer) mogelijk te zijn.
Wordt het waarschijnlijk toch de Dordtse Kiltunnel: Fietsers toegestaan dus ik neem aan voetgangers ook.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 11 Okt 2021, 06:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
9 oktober, van Schoonhoven naar Gorinchem (via Fort Vuren), 35 km
Met trein en bus ben ik naar Schoonhoven gereisd en met de pont vanuit Schoonhoven over gevaren naar Gelkenes.
Van hieruit heb ik 6 km langs de Lek gelopen tot de plek waar de grens met Utrecht zuidwaarts afbuigt. Om vervolgens dwars door het poldergebied te banjeren, zowel over verharde als onverharde wegen.
De provinciegrens ben ik gepasseerd om toch ergens koffie te kunnen scoren. Gegokt op Meerkerk (in Utrecht) en dat was een schot in de roos.
Bij de plaatselijke bakker koffie met wat lekkers besteld en dit buiten genuttigd.
Van hieruit ben ik naar het Merwedekanaal gelopen (is weer grens met Utrecht) en dit kanaal heb ik zo’n 7 km gevolgd om uit te komen bij een bocht van de rivier de Linge (ter hoogte van Arkel) en deze enkele kilometers lang te volgen. Ik loop dan inmiddels op de grens met Gelderland.

Het plan was om richting fort Vuren te lopen (grens met Gelderland) en van daaruit de Waal over te steken naar Slot Loevestein en het vestingstadje Woudrichem (zou eindpunt wandeling zijn).
De veerdienst vanuit fort Vuren vaart dit weekend helaas niet en dus heb ik een alternatief bedacht: vanaf fort Vuren volg ik de noordoever van de rivier de Waal tot het vestingstadje Gorinchem.
Ik blijf dan aan de Zuid-Hollandse kant van de grens met (inmiddels) Noord-Brabant.
Daar waar mogelijk heb ik over onverharde paden vlak langs het water gelopen en anders over de wegen/dijken ernaast.

Het was heerlijk zonnig vandaag met een prima temperatuur om te lopen. Alléén in de vroege ochtend had ik te maken met mist en kou.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2021, 13:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1547
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Marko schreef:
9 oktober, van Schoonhoven naar Gorinchem (via Fort Vuren), 35 km
Met trein en bus ben ik naar Schoonhoven gereisd en met de pont vanuit Schoonhoven over gevaren naar Gelkenes.
Van hieruit heb ik 6 km langs de Lek gelopen tot de plek waar de grens met Utrecht zuidwaarts afbuigt. Om vervolgens dwars door het poldergebied te banjeren, zowel over verharde als onverharde wegen.
De provinciegrens ben ik gepasseerd om toch ergens koffie te kunnen scoren. Gegokt op Meerkerk (in Utrecht) en dat was een schot in de roos.
Bij de plaatselijke bakker koffie met wat lekkers besteld en dit buiten genuttigd.
Van hieruit ben ik naar het Merwedekanaal gelopen (is weer grens met Utrecht) en dit kanaal heb ik zo’n 7 km gevolgd om uit te komen bij een bocht van de rivier de Linge (ter hoogte van Arkel) en deze enkele kilometers lang te volgen. Ik loop dan inmiddels op de grens met Gelderland.

Het plan was om richting fort Vuren te lopen (grens met Gelderland) en van daaruit de Waal over te steken naar Slot Loevestein en het vestingstadje Woudrichem (zou eindpunt wandeling zijn).
De veerdienst vanuit fort Vuren vaart dit weekend helaas niet en dus heb ik een alternatief bedacht: vanaf fort Vuren volg ik de noordoever van de rivier de Waal tot het vestingstadje Gorinchem.
Ik blijf dan aan de Zuid-Hollandse kant van de grens met (inmiddels) Noord-Brabant.
Daar waar mogelijk heb ik over onverharde paden vlak langs het water gelopen en anders over de wegen/dijken ernaast.

Het was heerlijk zonnig vandaag met een prima temperatuur om te lopen. Alléén in de vroege ochtend had ik te maken met mist en kou.


Mooi verslag Martin. Leuk om te lezen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2021, 07:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mijn vorige wandeling is alweer bijna 2 maanden geleden. Na enkele valpartijen durfde ik het even niet meer aan om verder te gaan.
Nu ik de oorzaak van het vallen denk te hebben gevonden en dit heb opgelost, wil ik weer verder gaan met mijn rondje om Zuid-Holland.
Vandaag ga ik op pad voor een wandeling van Gorinchem naar Dordrecht. Waar in Dordrecht ik precies zal stoppen weet ik nu nog niet.
Dat is o.a. afhankelijk van hoe ik me voel en hoe laat het gaat regenen. De verwachting is dat het ergens tussen 15.00 uur en 16.00 uur gaat regenen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2021, 10:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Wandel ze Martin. Hier is niks te zien, erg mistig.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Rondje Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2021, 16:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Spatoes schreef:
Wandel ze Martin. Hier is niks te zien, erg mistig.

In de vroege ochtend was het mistig. Mist trok snel weg. Daarna bewolkt en einde van de ochtend kwam zelfs een zonnetje door.
Ik heb niet de route gelopen welke ik van plan was om te lopen. Wel heb ik van Gorinchem naar Dordrecht gewandeld. 29 km weg gestapt volgens afstandmeten.nl.
De app. gaf eerst 28.5 km aan. Na het opslaan van de gegevens was de kilometerstand ineens met 2 km gedaald.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.