Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:52

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2019, 22:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk dat je het Westerborkpad gaat lopen (hoewel het pad niet door Westerbork komt, maar eindigt in Hooghalen) Heel veel plezier.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2019, 05:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leuk Aike dat je nu aan dit pad bent begonnen. Ik heb al meerdere verhalen over dit pad gelezen en ben vooral benieuwd naar jouw persoonlijke verhalen.
Een prima start zo te lezen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2019, 06:47 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Leuk Aike dat je nu aan dit pad bent begonnen. Ik heb al meerdere verhalen over dit pad gelezen en ben vooral benieuwd naar jouw persoonlijke verhalen.
Een prima start zo te lezen!

Ja leuk Aike, ga zo door!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2019, 16:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Dank jullie wel. De volgende tocht staat eind juli weer gepland :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2019, 22:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Vrijdag 26 juli zou ik weer verder gaan met het Westerborkpad. Maar jee... 35 graden.... dat was me echt te gortig. En dus heb ik op dinsdag mijn wandelmaatje geappt of we het een week konden opschuiven. Geen probleem, graag zelfs! En achteraf maar goed ook, want het bleek uiteindelijk zelfs 40 graden te zijn die dag. In plaats van vrij zijn heb ik gewoon heerlijk gewerkt in de koelte van de airco op het werk. Zalig!

Vrijdag 3 augustus stond dan onze wandeling alsnog gepland. De weersvoorspellingen zijn een stuk beter: in de ochtend kan het regenen, in de middag is het droog. We gaan de etappes Diemen-Weesp en Weesp-Muiderberg lopen. Muiderberg heeft geen treinstation en dus zoek ik uit waar we het beste kunnen parkeren en hoe we na het wandelen weer bij de auto komen. Gezien de weersvoorspellingen lijkt het me het beste om het reizen in de ochtend te doen en dus besluiten we de auto te parkeren in Muiderberg. Vanaf daar kunnen we met de bus naar Weesp en met de trein naar Diemen: een reisje van ruim 50 minuten.

Maar als ik 's ochtends op de weerapp kijk, zijn de voorspellingen precies andersom: 's ochtends droog, 's middags regen. Hmmm…. :roll:
Als ik om half 9 de carpoolplaats bij Oosterbeek oprijd, komt Judith ook net aanrijden. Ik leg haar mijn idee voor om de auto dan toch maar in Weesp te parkeren en het reizen aan het einde van de dag te doen. Prima!

Om iets voor 10 uur zijn we in Diemen en als we op pad gaan, wordt het ineens behoorlijk donker. Ziet er niet best uit. We lopen langs het winkelcentrum en Judith zegt: "We kunnen ook eerst even een kop koffie doen". Zo gezegd, zo gedaan. Ik bestel koffie en Judith thee, want ze drinkt helemaal geen koffie. Als we net aan onze warme drank zitten, zien we op het glazen dak van het winkelcentrum dat het met bakken uit de hemel komt. Goede timing, wij zitten droog!
Een halfuurtje later klaart het op en de weerapp belooft ons dat het voorlopig even droog blijft. We gaan van start!

We verwachten van de route van vandaag allebei niet zoveel: veel rechte wegen en veel bebouwde kom. Maar uiteindelijk valt de route ons allebei erg mee. We lopen al snel het stedelijke Diemen uit en het wat landelijkere Diemen in. Hollandse landschappen ontstaan voor onze ogen en we ervaren rust, ruimte en groen in een gebied wat zo dicht bij de grote stad is. Als we het landelijke Diemen uit gaan, lopen we Amsterdam weer in. Dat lijkt vreemd, maar het klopt wel: we lopen weer in Amsterdam Zuid-0ost. We gaan het Diemerbos door en een stukje langs het Gaasperpark. Dan slaan we linksaf, dwars door de natuur. In de verte zien we diverse snelwegen, maar hier is het een en al doorkijkjes met Hollandse landschappen. De zwaluwen vliegen af en aan en het riet wuift ons na.
Na ruim een kilometer komen we aan bij Amsterdam-Rijnkanaal dat we via de spoorbrug oversteken. Eerst lopen we er onderdoor en in de tussentijd rijden de treinen af en aan. We kunnen elkaar niet meer verstaan. Dan er overheen en weer volgende de treinen elkaar in rap tempo op. Dat betekent een paar 100 meter niet met elkaar kletsen, want we horen elkaar toch niet.
We volgen nu het fietspad langs het spoor en als we al een deel van het fietspad hebben afgelegd, herinner ik me ineens dat langs dit pad een geocache lag gewijd aan de treinramp die hier heeft plaatsgevonden op vrijdag 13 september 1918. We zijn al 300 meter voorbij de cachelocatie. Judith zegt: "dan lopen we toch even terug". En terwijl we dat doen, lees ik haar het verhaal voor over de treinramp. Ze vindt het interessant. Als ik klaar ben, zijn de meters weer overbrugd en de cache laat zich snel vinden. Toch niet voor niets teruggelopen.
We vervolgen onze weg en in de verte zien we Weesp al opdoemen. Maar ook donkere wolken. We besluiten in Weesp in de stationshal een kop koffie te drinken en een sanitaire stop te maken en te bekijken wat de verwachtingen voor vanmiddag zijn. Die zijn niet al te best blijkt: we zijn precies voor een flinke bui binnen en de komende 1,5 uur worden er nog flinke pieken verwacht. We besluiten ter plekke dat we dan liever een volgende keer onze route vervolgen. Eigenlijk komt het ook wel goed uit, want dan kunnen we volgende keer etappe 3 en etappe 4 doen waardoor we bij een treinstation kunnen beginnen én kunnen eindigen. Dat is toch iets makkelijker plannen.
En zo zitten we om 1 uur alweer in onze auto op weg terug naar de carpoolplaats in Oosterbeek.

Behalve het deels volgen van de spoorlijn had deze route geen verdere bezienswaardigheden die ons het gevoel gaven bezig te zijn met het Westerborkpad. Desondanks hebben we wel genoten van de route, in positieve zin heeft het ons allebei verrast hoe groen deze nog was.

Een volgende etappe zal waarschijnlijk op zich laten wachten vanwege vakantieplannen (september) van mij en vakantieplannen (november) van Judith.
Hoewel Judith dat in eerste instantie niet van plan was, vindt ze het toch leuk om het pad zoveel mogelijk met mij mee te lopen. Maar omdat het soms best lastig is om de agenda's op elkaar af te stemmen, mag ik ook verder gaan als ik gelegenheid heb en zij niet kan. Wellicht dat oktober nog mogelijkheden biedt, we zien het wel!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2019, 14:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Leukverslag Aike. Idd niet de meest boeiende route van Diemen naar Weesp. Volgende etappe vond ik persoonlijk boeiender. De begraafplaats in Diemen niet bezocht?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2020, 12:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Ik heb de proloog twee keer gelopen maar verder ben ik niet gekomen. Op 14 september heb ik met Fred twee etappes gelopen, Nijkerk-Putten en Putten-Ermelo. Moest eigenlijk tot Harderwijk dat is het officiële eindpunt maar daarover later meer.
Hier volgt het verslag, neem de tijd: hij is lang!!

Vandaag een route gelopen van een van de vele themapaden, het Westerbork pad. Dit is een LAW van 342 km. Je kunt dit pad in etappes volgen en vandaag ga ik met mijn wandelvriend Fred de etappe Nijkerk-Harderwijk lopen, althans dat is de bedoeling maar zoals vele plannen die gewijzigd kunnen worden, wijzigt ook dit plan. Wil je meer weten, lees vooral verder!
Dit pad volgt het spoor van de jodenvervolging in WOII. Het is bedacht door Jan Dokter die het ter nagedachtenis van zijn twaalf gedeporteerde familieleden gelopen heeft en met hulp van o.a. de KWBN er een officieel lange afstandspad van heeft gemaakt. De opening van dit pad was op 27 januari 2012. Het is het verhaal van de familie Pakkedrager en 102.000 andere Joodse slachtoffers. Onderweg kom je allerlei monumenten en plaatsten tegen waar al dit verschrikkelijks heeft plaatsgevonden. Dat wordt beschreven in het bijbehorende boekje van wandel.net en heb dit ook voor deze gelegenheid aangeschaft. Ik ben van plan om de route helemaal te lopen. De proloog heb ik al twee keer eerder gedaan, een route van 6 km door het centrum van Amsterdam tot aan de Hollandsche Schouwburg.

Op 14 september spreek ik af met Fred om vanaf zijn huis naar Nijkerk te rijden. Het beloofd een warme dag te worden, zo’n 27(!) graden dus een korte box en shirtje aan. Ik rij om 06.30 uur in het donker naar Rotjeknor en het is licht als ik bij Fred aankom. Als we weg willen rijden ontdekt Fred dat hij zijn mondkapje is vergeten.....Om 7.15 uur rijden we naar Nijkerk.
In Nijkerk begint de etappe die beschreven staat in het boekje. En al snel lopen we de verkeerde kant op, het is een kwestie van goed lezen en kijken naar de aanduidingen, een rood-witte sticker met een stukje prikkeldraad. Enniewee......we lopen een klein heen-en-weertje. Maar ik moet ook (weer) vreselijk plassen dus gaan we op zoek naar een gelegenheid. Bij Bakker Bart zijn we welkom voor een bakkie koffie, de eerste rust hebben we na een half uur onderweg te zijn!

Na een rondje door Nijkerk, lopend over het Waagplein en langs het gemeentehuis en de haven, komen we in wat opener gebied. En de spoorlijn blijft een onderdeel van de route waar we dan ook vaak langs moeten lopen. Onderweg hebben we de grootste lol maar hebben we ook serieuze gesprekken waardoor de kilometers ongemerkt onder de voeten doorlopen. In Nijkerk staat een monument waar we even bij stilstaan en nemen er foto’s van. Het herinnert aan de 48 vermoorde Joodse inwoners van Nijkerk. Er zitten drie druppels in, de grote druppel is de sleutel van de vroegere synagoge in Nijkerk, de tweede druppel is met opzet leeg gelaten en symboliseert de verdwenen Joodse gemeenschap, de derde druppel bevat een kleine sleutel die staat voor de toegang op een hoopvolle nieuwe toekomst. Deze informatie komt van Danyell.
Bekijk het verhaal bij dit monument op: www.4en5mei.nl/oorlogsmonumenten/getuigenverhalen
Na zo’n 11 kilometer komen we een picknick bankje tegen en hebben nu wel weer even zin in een rust. Even de benen van de grond en wat eten en drinken, het begint al aardig warm te worden! Ik laat zien wat ik allemaal in mijn heuptasje heb en Fred valt om van verbazing en maakt er een foto van.

We komen allerlei mooie dingen tegen zoals een kraampje bij een huis met leuke producten zoals kaarten, bloemetjes en pompoentjes. Een leuk uithangbord met een gave tekst waar we al grappend en grollend foto’s van maken. Een reclamebord met mijn meisjesnaam erop: Brouwer. We lopen langs het beeld van de weduwe. Het beeld op het herdenkingshof is gericht op de Oude Kerk, vanwaar de mannen werden weggevoerd. Op 2 oktober 1944 werd het dorp Putten omsingeld door de Duitse bezetter. Als vergelding voor een kort daarvoor gepleegde aanslag, brachten de nazi’s 660 mannen vanuit Putten naar kamp Amersfoort. Lees meer op de site: www.oktober44.nl
Na enige tijd lopen hebben we zin in een lekkere rust, het is inmiddels lunchtijd en in de verte zien we een uitspanning met een Heinekenbord. Helaas is het restaurant en de restauratie dicht. Na deze teleurstelling ploffen we neer in de schaduw op een bankje op het station Putten. Af en toe razen de sneltreinen voorbij met behoorlijke snelheid, je moet oppassen niet meegezogen te worden. Op het station is een waterkraan, heerlijk om mijn waterflessen te kunnen vullen en daar ben ik wel dankbaar voor, het is zulk dorstig weer!!
Bizar, vanaf dit station zijn zoveel mensen vervoerd naar hun ondergang, ik krijg ondanks het warme weer kippenvel ervan......

Fred Googled even naar een restaurant in de buurt, mijn telefoon is alweer leeg. Wat blijkt? Er zit iets op de route naar Ermelo! Maar als we goed en wel 10 minuten op weg zijn, komt Fred erachter dat zijn telefoon nog op het station achtergebleven is. Wij terug....... Fred is eerder op het station als ik, en ik blijf even staan kijken. Ik merk dat hij nog steeds aan het zoeken is en ik loop ook naar het station en het bankje waar wij net zaten. Ik zie de telefoon meteen liggen en ik zeg nog droog: “daar ligt hij toch?”
De twee jongens naast de bank hadden hem ook niet gezien, hij ligt op het randje van de zwarte leuning, de telefoon is ook zwart......eeeuhh.....Specsavers?
Eind goed al goed en we kunnen weer verder, op naar de lunch!
Die vinden we bij kasteel Vanenburg. Een prachtig gebouw met aan de achterkant een mooi terras. Kasteel Vanenburg fungeerde in 1942 als huisvesting voor Joodse mannen die onder toezicht van de Heidemaatschappij dwangarbeid moesten verrichten: langs het IJsselmeer moesten weilanden geegaliseerd. Er zijn geen overlevenden meer die erover kunnen vertellen. Het kasteel fungeert nu als hotel en restaurant. De tuin wordt mooi onderhouden, echt prachtig om te zien. Je kunt ook om het kasteel een wandelingetje maken, als het regent hangen de paraplu’s aan het begin van het pad klaar. Dat moet je niet doen in Rotterdam, dan zijn ze zo weg!

We kiezen allebei voor een soepje die heel sjiek opgediend wordt: met een theepot! Geweldig om te zien. De soep was heerlijk. En alles komt toch in drieën? Want Fred slaat zijn biertje over de tafel! Boekje nat, telefoon en fototoestel nat........

We besluiten tot Ermelo te lopen want het is vanaf Ermelo nog 7 kilometer naar Harderwijk en het is eigenlijk te warm en het is al 4 uur! Tot Ermelo is er niet zo veel te beleven, het is eigenlijk een lange rechte weg, grotendeels langs het spoor en langs de Groevenbeekse heide die al uitgebloeid is. Ik vertel Fred over de weegbree en de brandnetels en dat die ene vlinder een dagpauwoog is. Onderweg houden we nog even een pauze op een boomstronk in de schaduw waar de treinen voorbij razen.

Bij station Ermelo is een restauratie waar we wat te drinken en eten halen, we moeten nog ruim een half uur wachten op de trein terug naar Nijkerk. We hebben er 27
km op zitten! Na 11 minuten treinen met een mondkapje op komen we aan in Nijkerk en daar staat de auto geduldig te wachten. Fred stuurt ons weer terug naar Rotterdam waar mijn koets staat. Een half uurtje later kom ik zonder files thuis in Spijkenisse.
Fred, bedankt voor het lachen en de serieuze gesprekken, ik ga zeker nog een keer een etappe samen lopen!
De route is goed aangegeven maar de beschrijving heb je wel af en toe nodig. Het is fijn dat je de informatie over de monumenten e.d. erbij hebt. Als ik weer fris gedoucht op de bank zit denk ik terug aan deze dag en dat we al 75 jaar in vrijheid leven en dat ik daar heel dankbaar voor ben! Al is de situatie waarin we nu leven ook niet normaal (coronaregels e.d) we leven niet in een oorlogssituatie......

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2020, 21:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Ineke, maar wel heftig om daar te lopen ;(


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2020, 13:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Mooi verslag Ineke, maar wel heftig om daar te lopen ;(

En zo zie je maar dat een lach (grappen en grollen) en een traan (kippenvel) dicht bij elkaar liggen.

Ik kan nog steeds met verbazing de reportages op TV bekijken wat één man heeft kunnen aanrichten met zijn denkbeelden.
Wat me ook blijft verbazen hoeveel geld er is gespendeerd aan mega grote bouwprojecten die, voor toendertijd, gigantisch veel geld moeten hebben gekost. De arbeid was goedkoop, dat mochten de gevangenen doen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2020, 15:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jullie hebben een mooie dag gehad samen!
Dank dat je je belevenissen met ons wilde delen, Ineke!
Het zal een indrukwekkende tocht zijn, met al die herinneringen aan WO II.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 18 Sep 2020, 17:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
Mooi verslag Ineke, maar wel heftig om daar te lopen ;(

Ja inderdaad. Vooral op het station Putten....dat daar zoveel mensen in de trein stapten met bestemming de dood.....kippenvel
Desalniettemin hebben we een gezellige dag gehad ondanks de wrede geschiedenis die deze route heeft

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 18 Sep 2020, 17:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Jullie hebben een mooie dag gehad samen!
Dank dat je je belevenissen met ons wilde delen, Ineke!
Het zal een indrukwekkende tocht zijn, met al die herinneringen aan WO II.

Graag gedaan!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2021, 20:53 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 10:39
Berichten: 924
Woonplaats: Nunspeet
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Hallo,

Ik weet niet of het hier mag maar een brutaal mens heeft de halve wereld zegt men toch?
Ik heb sinds kort voor mijn werk een logeerkamer ingericht. Welke veelal leeg zal staan omdat het logeren vooralsnog in de weekenden plaatsvind en dan max 1 of 2 in de maand en dat vind/vond ik zonde en dacht hoe kan ik er nu eens invulling aangeven en dacht aan de wandelaars die het Westerborkpad bewandelen en in Nunspeet een slaapplaats zoeken.
Zoals gezegd woon ik in Nunspeet, heb een 1 persoons bed ter beschikking, indien men een luchtbedje ofzo iets bij zich heeft is er plaats voor een 2e slaapplaats.
Wat bied ik aan?
Je kan gebruik maken van douche, wasmachine, droger, uiteraard toilet :whew: keuken ( oven, magnetron, vaatwasser, koelkast, inductiekookpl)
Wanneer ik thuis ben doe ik gewoon zelf de deur open, wanneer ik niet thuis ben krijg je een code van het sleutelkastje welke ik bij de voordeur ga hangen( code wisselt per keer dus onthouden heeft alleen zin op de dag van je bezoek hier )
Op de slaapkamer is geen televisie beschikbaar, wel uitstekende wifi welke je kan gebruiken, wil je wel tv kijken dan is er beneden een televisie beschikbaar, en als ik thuis ben dan gaat er in overleg gekeken worden.
Ik kan de kamer niet altijd maanden van te voren reserveren, aangezien ik met me werk ook "spontane " logees kan verwachten, en ja ik ben commercieel genoeg om mijn werk wel voorrang te geven. Uiteindelijk betalen zij er voor om van mijn diensten gebruik te maken. Maar als ik de slaapplek heb toegezegd, zeg ik het niet ( zomaar) af.
Ik woon 500 meter van een bushalte en ongeveer 3,5 km van het treinstation af, mocht je het laatste stuk met openbaar vervoer moeten volbrengen.

Ik bied jullie dit aan tegen een kleine bijdrage voor het goede doel, ik hoef er zelf niks voor te hebben. Er zal op de tafel een spaarpotje staan waar je een bijdrage kan doen. Dit is geheel anoniem ik ga niet na bezoek kijken wat er in zit. Het goede doel is de Veluwse Wensambulance. Ik ga er vanuit dat een ieder weet wat voor mooi werk deze stichting doet.

Ter illustratie heb ik een aantal foto's van de slaapkamer er bij gedaan.
Niet geheel onbelangrijk, er wordt wekelijks schoongemaakt, bed wordt na iedere slaper verschoond. En ik mag gerust zeggen dat mijn huis netjes en schoon is ;* , ik woon alleen en er zijn geen huisdieren ( ook niet welkom), roken is alleen buiten toegestaan. en om de kosten zo laag mogelijk te houden, is het een simpel ontbijtje, melk koffie, thee, broodje vleeswaar/kaas zoet beleg. Mocht ik er aan denken dan is een eitje ook nog mogelijk haha

Voor hen die interesse hebben, bericht met via dit forum en ik zal contact opnemen. Mocht je meer informatie willen dan hoor ik het wel.

Groetjes,

René


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Wees je zelf, anderen zijn er genoeg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 25 Aug 2021, 09:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Wat een lief aanbod. Ik zal het onthouden, mocht ik ooit in de buurt komen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Het Westerborkpad (Amsterdam - Westerbork)
BerichtGeplaatst: 25 Aug 2021, 09:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Wat een goed idee. =D> Ik hou het in het achterhoofd (hoewel ik een ander pad loop, dat daar langs komt ;) )


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.