Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 21:10

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400 ... 441  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2020, 18:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Weer heerlijk leesvoer :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2020, 17:58 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Tjonge Marco, alleen om zo'n horeca-ondernemer een hart onder de riem te steken in deze tijd (ze hebben het echt heel erg zwaar), had ik een koffie en/of soepje bij hem gekocht. Gelukkig mogen ze op 1 juni weer wat meer.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Mei 2020, 16:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Vandaag voor het eerst weer eens een wandeltochtje gedaan met Albert en Elly. 18km door de Onlanden bij Groningen. Eerst uitgebreid koffie gedronken bij de auto op ons eigen terras en de lunch was op een bankje aan het water. Uiteraard houden wij de regels in de gaten 8) . Het was weer ouderwets gezellig :yo:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Mei 2020, 18:06 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 417
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Jeltsje schreef:
Vandaag voor het eerst weer eens een wandeltochtje gedaan met Albert en Elly. 18km door de Onlanden bij Groningen. Eerst uitgebreid koffie gedronken bij de auto op ons eigen terras en de lunch was op een bankje aan het water. Uiteraard houden wij de regels in de gaten 8) . Het was weer ouderwets gezellig :yo:


Fijn om weer buiten te spelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2020, 20:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus heeft deze week weer wat gewandeld, deze keer samen met zijn zus. Netjes via de coronaregels. Zo handig als je nog een route hebt liggen, over heide en door het bos. O ja, is er iemand die de route herkend.....
https://myalbum.com/album/GRNSdhF4CetT


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2020, 21:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Truitje schreef:
Bertus heeft deze week weer wat gewandeld, deze keer samen met zijn zus. Netjes via de coronaregels. Zo handig als je nog een route hebt liggen, over heide en door het bos. O ja, is er iemand die de route herkend.....
https://myalbum.com/album/GRNSdhF4CetT

Mooie foto's, je zal het nu wel een stuk rustiger hebben met de foto verwerking :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2020, 04:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4651
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Truitje schreef:
Bertus heeft deze week weer wat gewandeld, deze keer samen met zijn zus. Netjes via de coronaregels. Zo handig als je nog een route hebt liggen, over heide en door het bos. O ja, is er iemand die de route herkend.....
https://myalbum.com/album/GRNSdhF4CetT


Moet een dag zijn geweest uit de 4daagse van Ede, maar da's niet zo moeilijk. Inclusief old-timer bus vind ik al een stuk knapper van Bertus! :mrgreen:
De Panoramahoeve staat vlak voor de ingang van Camping "De Dikkenberg", die herkende ik gelijk.
Is De Dikkenberg nog wel een camping, of ook omgetoverd tot een vreselijke luxe toestand?


Lamaar, net even op G'maps gekeken, en er staat geen 1 caravan zo te zien. Laat staan tenten.

En de 4Daagse van Ede. Bestaat die nog, of ligt die helemaal op z'n rug?

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2020, 08:27 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Marko schreef:
Vandaag heb ik een wandeling gemaakt rondom de Reeuwijkse Plassen, afstand 20 km.
Het is een route die beschreven staat in de WandelBart Wandelgids nr. 1.
Deze route is ook beschikbaar op GPS en dat heeft toch wel mijn voorkeur, de gids gebruik ik voor achtergrondinformatie.

De auto heb ik geparkeerd bij station Gouda Goverwelle. Van daaruit start de wandeling en via het natuurpark “Goudse Hout” beland ik al snel in het Plassengebied. Vrijwel de gehele route is water om me heen. De paden om te lopen zijn aan de smalle kant zeker gezien de noodzaak in deze tijd om alle andere weggebruikers op afstand te houden. Het betreft wandelaars, hardlopers, wielrenners en skaters. Over het algemeen houdt iedereen zich netjes aan de geadviseerde 1,5 meter afstand. Sommige wielrenners zijn iets minder fanatiek hierin.

Het zijn smalle asfaltweggetjes en smalle grindpaden. De Kippenkade is wel heel erg smal maar gelukkig is deze alleen toegankelijk voor wandelaars en daar kom ik 3x een groepje van tegen. Hier is het wel een uitdaging om de afstand in acht te nemen. Ik neem dan ook 3 x min of meer een duikvlucht in 1 van de naastgelegen sloten.
Na de Kippenkade volgt een grasdijk. Die herken ik, het is de Prinsendijk en deze heb ik 2 x eerder bewandeld, in 2018 met de Pelgrimsroute “Santiago aan het Wad” en in 2019 met het “Romeinse Limespad”.
Ongetwijfeld zal ik hier in de jaren ‘80 ook zijn geweest want in die tijd liep ik vrij veel georganiseerde wandeltochten in eigen provincie.

Ik geniet met volle teugen van de typisch Hollandse route van vandaag en het is ook nog prima wandelweer.
Via het natuurgebied “Reeuwijkse Hout” kom ik in het plaatsje Reeuwijk-Brug en dan gaat de route nog een stuk langs de Breevaart. (De naam de Bree of Bree kom je in deze contreien wel vaker tegen, Fien weet hier alles van).

Er is uiteraard geen horeca geopend, toch is er (langs de Breevaart) een horeca-ondernemer die de deuren heeft opengezet voor een “meeneemkoffie” of “meeneemsoepje”. Hier maak ik geen gebruik van.
Het was een heerlijke wandeldag en ik vond het fijn om weer iets anders te zien dan de polders, plassen en parken rondom Zoetermeer.


Heel herkenbaar Martin, hier ging ik ook weleens wandelen, vanuit NS station Gouda Goverwelle. Met Sylvia hebben wij met zijn drieen in dit gebied gewandeld, vanuit Bodegraven.
En ja, ik zou wel soep of koffie genomen hebben, dan verdient deze horeca-ondernemer ook nog wat.
De naam De Bree komt daar voor, tussen Bodegraven en Woerden ligt een gehuchtje dat zo heet, en een polder die zo heet. En toevallig heet ik ook zo :-)))


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2020, 08:29 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Bosso schreef:
Truitje schreef:
Bertus heeft deze week weer wat gewandeld, deze keer samen met zijn zus. Netjes via de coronaregels. Zo handig als je nog een route hebt liggen, over heide en door het bos. O ja, is er iemand die de route herkend.....
https://myalbum.com/album/GRNSdhF4CetT


Moet een dag zijn geweest uit de 4daagse van Ede, maar da's niet zo moeilijk. Inclusief old-timer bus vind ik al een stuk knapper van Bertus! :mrgreen:
De Panoramahoeve staat vlak voor de ingang van Camping "De Dikkenberg", die herkende ik gelijk.
Is De Dikkenberg nog wel een camping, of ook omgetoverd tot een vreselijke luxe toestand?


Lamaar, net even op G'maps gekeken, en er staat geen 1 caravan zo te zien. Laat staan tenten.

En de 4Daagse van Ede. Bestaat die nog, of ligt die helemaal op z'n rug?


De Edese 4daagse is een paar jaar geleden opgehouden te bestaan, vanwege te weinig vrijwilligers. Daar weet Trudy alles van.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2020, 09:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4651
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Ik was er al bang voor. Maar dat tekort aan vrijwilligers kwam niet uit de lucht vallen.

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2020, 22:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bosso schreef:
Ik was er al bang voor. Maar dat tekort aan vrijwilligers kwam niet uit de lucht vallen.


Inderdaad, daar heeft hij zelf voor gezorgd.

Hij heeft eerst een paar vrijwilligers ontslagen, waaronder ik, zogenaamd omdat wij geen hart voor de Edese4daagse hadden. Later weer omdat wij er alles aan zouden doen om het van hem af te pakken. Maar goed, mij ontslaan was stom, want met mij gingen er een heel stel weg, die zonder mij niet meer voor hem wilden werken. Daarna is het nog een jaar de Edese2daagse geweest, want dan had hij niet zoveel route uitzetters nodig, en aan het einde van die 2 dagen werd het allemaal opgeheven vanwege een gebrek aan vrijwilligers. Goh, hoe kan dat nou :-)%%


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2020, 07:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7555
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Truitje schreef:
Bosso schreef:
Ik was er al bang voor. Maar dat tekort aan vrijwilligers kwam niet uit de lucht vallen.


Inderdaad, daar heeft hij zelf voor gezorgd.

Hij heeft eerst een paar vrijwilligers ontslagen, waaronder ik, zogenaamd omdat wij geen hart voor de Edese4daagse hadden. Later weer omdat wij er alles aan zouden doen om het van hem af te pakken. Maar goed, mij ontslaan was stom, want met mij gingen er een heel stel weg, die zonder mij niet meer voor hem wilden werken. Daarna is het nog een jaar de Edese2daagse geweest, want dan had hij niet zoveel route uitzetters nodig, en aan het einde van die 2 dagen werd het allemaal opgeheven vanwege een gebrek aan vrijwilligers. Goh, hoe kan dat nou :-)%%


tja hoe zou dat toch komen misschien omdat de persoon ontzettend dom gehandeld heeft en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2020, 16:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
joyke schreef:
Truitje schreef:
Bosso schreef:
Ik was er al bang voor. Maar dat tekort aan vrijwilligers kwam niet uit de lucht vallen.


Inderdaad, daar heeft hij zelf voor gezorgd.

Hij heeft eerst een paar vrijwilligers ontslagen, waaronder ik, zogenaamd omdat wij geen hart voor de Edese4daagse hadden. Later weer omdat wij er alles aan zouden doen om het van hem af te pakken. Maar goed, mij ontslaan was stom, want met mij gingen er een heel stel weg, die zonder mij niet meer voor hem wilden werken. Daarna is het nog een jaar de Edese2daagse geweest, want dan had hij niet zoveel route uitzetters nodig, en aan het einde van die 2 dagen werd het allemaal opgeheven vanwege een gebrek aan vrijwilligers. Goh, hoe kan dat nou :-)%%


tja hoe zou dat toch komen misschien omdat de persoon ontzettend dom gehandeld heeft en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt

En deze persoon wilde alle touwtjes in handen houden.
Ideeën en hulp daarbij genoeg maar als puntje bij paaltje kwam deed hij het toch op zijn manier.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2020, 19:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag heb ik 21 km gewandeld. Een route uit de gids “Wandelen in Delfland” van 16 km uitgezocht en een extra lusje van 4 km er aan geplakt.
Dit lusje werd uiteindelijk ruim 1 km langer waardoor ik op 21 km ben uitgekomen.

Wat was het een geweldig mooie route!!!
Vanuit Schipluiden ben ik langs de trekvaart richting Vlaardingen gelopen.
Dit is een smal grindpad op een dijkje langs het water. Fietsers kunnen benedendijks rijden dus ik heb alleen te maken met enkele wandelaars.
Er zijn genoeg plekjes waar je even opzij kunt gaan om de ander te passeren op 1,5 meter afstand, desnoods even op een loopplank, daar zijn er hier genoeg van met al die bootjes die aan de waterrand liggen.

Vanaf dit pad heb ik een schitterend uitzicht op de weilanden links van mij met daarachter de contouren van Rotterdam. De Euromast is van hieruit te zien, zo gaaf!
Na dit pad langs de trekvaart duik ik de weilanden in. Wat volgt is een behoorlijk kronkelend grindpad dwars door de weilanden met talloze slootjes. De slootjes worden overgestoken door middel van planken, vlonders en soms heuse bruggetjes.

Het is rustig met recreanten en het is heerlijk wandelweer. Ik had me voorbereid op regen en kou en was dus veel te warm gekleed.
In de verte ontwaar ik matrixborden die je normaal gesproken hoog boven de snelwegen ziet en nu zie ik ze net boven het landschap uitsteken. De snelweg A4 is niet te zien, deze ligt verdiept onder de grond om het landschap niet aan te tasten. Er is 30 jaar lang gesteggeld over de aanleg van dit stukje (7 km) van de verlengde A4 en is enkele jaren geleden in gebruik genomen. Ik steek de snelweg over (viaduct) en zie dat ik dichtbij de ingang van de Ketheltunnel ben.

Na de oversteek volgt nog een stukje van ongeveer 1 km door weilanden voordat ik bij een fietspad aankom. Hier ga ik linksaf en loop dan enkele kilometers over dit pad richting Delft. Aan het einde van dit pad loop ik de 2e lus welke door het Abtswoudse park gaat.
Hier heb ik wat last van niesbuien en is het ook iets drukker met wandelaars. Blij dat ik het park weer mag verlaten!!!
Een pad met runderen en een zwaan met opstaande veren heb ik links (eigenlijk rechts) laten liggen. Ik kies voor het volgende pad maar dat pad stuit aan alle kanten op ondoorwaadbare sloten. Terug dus en weer 1,2 km erbij.
Ook weer terug naar de 1e route, waar me een pad wacht dwars door weilanden met vele runderen. Een kudde runderen doorkruist mijn pad als ze van het ene weiland naar het andere lopen.

Ik loop over de Tanthofkade, deze ligt dicht tegen Delft aan maar ik ga rechtuit richting een viaduct dat mij weer aan de andere kant van de A4 moet brengen. Nog 1 km en dan ben ik alweer bij de auto welke staat geparkeerd in het centrum van Schipluiden.

Ik geniet van de wandelingen wat dichter in de buurt. Leuk om deze omgeving te herontdekken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2020, 20:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag. :y:
Ik kwam je van de week nog op FB tegen. Foto's van TodN van 2016. Er stonden nog meer walkers op. O.a. Louise, EllyV, Dirkie en heel veel andere bekenden. Leuk om terug te zien. Gelukkig staat de "tafelscene" er niet op. :lol:
Ff. uitleg. Ik was toen jarig en Elly Koopman moest dat zonodig verklappen, dus ja ik was de "klos" :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400 ... 441  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.