Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:37

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 439  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2019, 22:48 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mei 2015, 22:10
Berichten: 173
Woonplaats: Eindhoven
Leeftijd: 36
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: wel wat
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 15
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Ik heb afgelopen zaterdag de 11e etappe van expeditie zuiderwaterlinie gelopen, van Megen naar Grave.
Lang getwijfeld vanwege zowel het weerbericht als de bereikbaarheid van Megen, maar geen spijt dat ik ben gegaan.

Er waren volgens de site een lange en een korte etappe van 40 en 13 km. In de lange etappe zat een lus die kon worden afgesneden, en dan zou het 30 km zijn. Deze optie heb ik gekozen. In werkelijkheid was de lus wat langer en werd het slechts ca. 23 km. En dat was allang prima met de temperaturen van afgelopen weekend!
Ik ben geen ochtendmens, maar zelfs voor mijn doen begon ik erg laat aan de tocht. Het startpunt lag namelijk in Megen, en daar kon ik met de eerste buurtbus pas om 11 uur zijn. Bij de start kreeg ik een beschrijving met de wandelknooppunten waaruit de route bestond. Er was verder niemand zo gek om op dit tijdstip te beginnen, dus ik had het rijk alleen. De route voerde officieel vlak langs de Maas, maar dit was niet overal mogelijk, vanwege het simpelweg ontbreken van een pad, of een stier in de wei. Dit laatste was gelukkig duidelijk aangegeven. En over de dijk ging ik ook de goede kant op. Ik besloot in Ravenstein een horecarust te pakken. Toen ik dit stadje binnenliep bleek het er wel erg levendig: ik bleek per ongeluk mijn doorkomst precies getimed te hebben met de start van de korte etappe. Ik kreeg hier consumptiebonnen en een flink stuk krentenbrood. Ik hoorde hier ook dat de korte etappe ook werd ingekort: vanwege de warmte werden er huifkarren ingezet, zodat de deelnemers wel in Grave terecht zouden komen, maar slechts 2x2,5 km hoefden te lopen. Ik besloot de eerste 2,5 km met de groep mee te lopen, en daarna zelf verder te gaan naar Grave. In Ravenstein diende iedereen wel eerste een visum te halen in de VVV. Dit was namelijk vroeger een vrijstaat tussen Brabant en Gelderland in, en dat visum zouden we nog nodig hebben. De schout van Ravenstein leidde ons eerst rond langs de half opgegraven vestingwerken uit de 16e eeuw, en daarna liepen we als groep de stad uit. Een paar keer stopten we nog zodat iemand iets over de omgeving kon vertellen. Bij de grens van Ravenstein moesten we ons visum laten zien om door te mogen. Gelukkig leverde dit geen problemen op! Hier stonden ook de huifkarren klaar, dus ik zwaaide de groep gedag en liep zelf verder. In het volgende stuk liep ik vrij veel onbeschut, en de temperatuur liep op, maar ach, met deze afstand levert dat geen probleem op. Tegen het eind van de middag naderde ik Grave (en kwam dus ook al wat in 'Nijmeegse' sferen). Daar vond ik al gauw de groep weer.
Omdat dit de laatste etappe was, was er een eindfeest met wat toespraken, muzikanten en een flamencodanseres. En er viel een tapasmaaltijd te krijgen. Dat krijgen bedoel ik heel letterlijk - ik heb de hele dag geen cent betaald, met dank aan de provincie Noord-Brabant (begreep ik).


Laatst gewijzigd door Marieke op 05 Jul 2019, 20:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2019, 05:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leuk Marieke!
Ik heb het Zuiderwaterliniepad (als LAW) met potlood voor volgend jaar in de agenda staan. Weet jij of deze expeditie eenmalig was of komt dit volgend jaar weer terug?
Is Gravenstein een samenvoeging van de plaatsen Grave en Ravenstein? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2019, 12:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Een leuke tocht zo te lezen :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2019, 16:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Wat een leuk verslag, Marieke. Deze expeditie lijkt mij ook wel leuk. Hoop dattie vaker wordt gehouden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2019, 20:37 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mei 2015, 22:10
Berichten: 173
Woonplaats: Eindhoven
Leeftijd: 36
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: wel wat
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 15
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Marko schreef:
Is Gravenstein een samenvoeging van de plaatsen Grave en Ravenstein? :mrgreen:


Ja! Ik heb het aangepast... Hij werd wel eerst onterecht aangekondigd als schout van Grave, en blijkbaar twijfel ik onbewust nog steeds een beetje wat het nou moet zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2019, 10:03 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1547
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Gisteren samen met Sylvia gelopen vanaf Amsterdam Amstel Station naar Amsterdam Zuidoost met een hele grote omweg. Zal zo ongeveer 23 km. geweest zijn. We liepen eerst aan de oostkant van de Amstel, tot Ouderkerk a.d.Amstel. Daar even op een bankje gezeten want we wilden de horeca-pauze een par km. verderop doen. De Joodse begraafplaats bezichtigd (gedeeltelijk). Deze is aangelegd is de 17e eeuw, en nog steeds in gebruik. 5 km. buiten Ouderkerk is restaurant De Voetangel, waar we geluncht hebben. Dan over de Voetangelweg naar Abcoude, en na een korte rust langs het Gein naar Amsterdam-Zuidoost. Tot aan de zijweg naar Zuidoost hebben we steeds langs water gelopen, achtereenvolgens Amstel, Bullewijk, Holendrecht, Gein. De zon scheen volop maar het werd niet te warm door een frisse wind. Meestal houden wij niet van tegenwind, maar gisteren was dat heel lekker. Onderweg uitzichten over het polderlandschap zodanig dat je vergeet dat je heel dicht bij Amsterdam bent. In Zuidoost met de metro, Sylvia tot vlak bij haar huis en ik naar het Centraal Station.
Zo heeft Sylvia weer een trainingstochtje gehad. En ik een leuk dagje uit.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2019, 17:05 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Vandaag eens een keer afgereisd naar Beesel
Mn man wilde ons eerst nog n stukje van Duitsland laten zien..dus daar ging het ff mis...toen we in Beesel aankwamen was het wel verdacht rustig..en niets leek op n wandeltocht..dus eerst maar internet raadplegen..was het wel hier,was het wel vandaag..datum klopt adres niet i.p.v.St anthonisstr had ik st annastraat aangeklikt..dus na het opnieuw instellen van het adres kwamen we om 8 uur aan bij de start..wat met dit weer en 30km eigenlijk iets te laat is..na ingeschreven te hebben werden we verrast met drie rondjes van 10 km..
Wij vinden altijd wat minder om tijdens de rust terug te komen bij de start.maar hier was geen andere optie
Maar al met al was het een super leuke toch door de voor ons onbekende omgeving en dat voor 1.50..(zo kan het dus ook)
Een aanrader


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2019, 20:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Marieke schreef:
Marko schreef:
Is Gravenstein een samenvoeging van de plaatsen Grave en Ravenstein? :mrgreen:


Ja! Ik heb het aangepast... Hij werd wel eerst onterecht aangekondigd als schout van Grave, en blijkbaar twijfel ik onbewust nog steeds een beetje wat het nou moet zijn.


leuke verslag ik heb een maand geleden in megen gelopen een of andere struin route was heerlijk wandelen door weilanden slootje springen en aan de maas en door de wei gelopen waar maar aan een kant stond pas op voor de stier
en dat was nadat ik door de wei over zo een hekje moest klimmen aan de voorzijde stond geen bord kan je zeggen ben blij dat ol meneertje stier niet getroffen heb

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2019, 09:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Zaterdag samen met mw. Botje een deel van de N70 gelopen, ivm een geplande afspraak zijn we niet verder gekomen dan 10 van de 16 kilometer

Gisteren in m'n uppie een wandelingetje met hindernissen.
Dacht een mooie route voor komend voorjaar uitgezet te hebben (2dagen met de groep)
Vandaag maar eens even in het echt bekijken, een goede asfalt training dus volgende week moet wel goed komen, maar voor april moet er toch wat anders komen.
Van Ooij naar Nijmegen, daarna over de brug en aan de andere kant over de dijk weer "terug".
Tot in Bemme een leuke route, maar daarna echt "4daagse wegen" tot in Huissen.
Met het Looveer overgestoken, helaas geen contant geld bij me, maar gelukkig liet de Veerbaas me meegaan naar de overkant.
Weer met via de dijk langs de Ijssel om vervolgens via de brug de IJssel over te steken en door de stad naar Arnhem CS te wandelen.
43 km op de teller, nu lekker rustig aan doen (nou ja de baas wil wel dat ik nog wat doe)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2019, 19:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Vandaag een GC wandeling rond Garderen, lekker druk met toeristen maar rustiger dan vorige week
10km op de teller en 28 Founds rijker


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2019, 17:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Van Zoetermeer via een landschappelijke route naar Delft gewandeld. Via het centrum van Delft (even gesnuffeld bij de boekenwinkel) een andere rustige route terug gelopen richting Zoetermeer, in Pijnacker gestopt. Was ver zat (21 km).
Nieuwe schoenen ingelopen en die lopen heerlijk.
Heerlijk wandelweer dus volop genoten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2019, 22:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4166
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Om 20 uur ineens besloten dat ik de zon in de Noordzee wilde zien zakken, dus de deur uitgestapt. Dwars door Den helder, over Willemsoord en daarna via de zeedijk(grastop) naar Huisduinen. Daar 10 min fotorust voor de zonsondergang en daarna via de achterkant van Huisduinen, Fort Erfprins en NoordWestziekenhuis weer terug aar Centrum en vandaar de (bijna) dagelijkse route NS-station-huis weer het laatste stukje. Was 22:40 uur weer thuis van rondje van 11,5 km. Nu even afzakkertje en dan naar bed. Mag morgen weer aan het werk.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2019, 23:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus heeft deze week eens op de woensdag een wandeltocht gelopen. Zijn zus Diny heeft dat al vaker gedaan, bij de Samen op Pad tochten. En deze keer had zij rond Ede een route uitgezet die ze als groep zouden lopen. Als je de mooie plekjes rond Ede wilt laten zien, dan kom je al snel over routes waar ze ook met de Edese4daagse kwamen, dus ze hebben heel wat bekend terrein gezien. Wil je zelf graag zien waar ze gelopen hebben, klik dan even hier https://myalbum.com/album/7zYrjWkF2t3i


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2019, 16:47 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Vandaag weer eens een knooppuntroute uitgezet
De auto bij de kerk in Westerbeek gezet.
Toen via siberie (de peel)de helderse duinen en overloonse duinen waar volop de heide in bloei stond naar het oorlogsmuseum in overloon, omdat we hier al vaak geweest zijn dit keer overgeslagen...het was wel ontzettend zoeken de bewijzerinspaaltjes klopte niet helemaal met de kaart..maar omdat we hier goed bekend zijn kwamen we er wel uit...of dit komt doordat de kaart verouderd is of dat de paaltjes niet goed gezet zijn weet ik niet..maar henk doet maandag navraag want zn collega is pas hiermee aan de slag geweest..het duurde vanaf het museum nog n tijdje voordat we weer de paaltjes konden volgen..maar dit was van korte duur toen hebben we het maar opgegeven en zijn via de kaart teruggelopen naar de auto..dus n tocht met veel hindernissen maar uiteindelijk toch 30 km gelopen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2019, 11:32 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Omdat ik na de 4daagse niet meer gelopen heb en over drie weken wel de Kennedymars in Waalwijk ga doen toch maar een eens wandelingetje gemaakt gisteren.

's Ochtends met de trein naar mijn werk (in Rotterdam) gegaan en 's middags te voet weer naar huis (in Den Haag).
Gestart in het centrum van Rotterdam bij de Erasmusbrug dan langs Delfshaven, Overschie, Zweth, Delft en Rijswijk naar Den Haag.
Tot Rijswijk heb ik continue langs het water gelopen: Nieuwe Maas, Coolhaven, Delfshavense Schie, Delftse Schie en Rijn-Schiekanaal. Vanaf Rijswijk dwars door drie parken, Steenvoorde, Overvoorde en Zuiderpark, naar huis.

Weer een hoop gezien onderweg waarvan ik het bestaan nog niet kende.
Zoals in Delft het graf van Lodewijk XVII van Frankrijk. Dat ligt daar zomaar alleen in een heel klein parkje onder een boom met een hekje eromheen en met een (redelijk) verse bos bloemen erop. Thuis nog eens ge-googled hiernaar en het blijkt dat daar helemaal niet die Lodewijk ligt maar een bedrieger. De echte Lodewijk XVII is, na de dood van zijn ouders onder de guillotine, in de gevangenis terecht gekomen en waarschijnlijk daar op 10 jarige leeftijd gestorven. Er zijn daarna verschillende figuren geweest die claimde Lodewijk te zijn en daarmee recht hadden op de troon, waaronder Karl Wilhelm Naundorff in Delft dus. Hij werd zelfs geloofd en gesteund door onze koning Willem II!

Ik ben het lopen (gelukkig) nog niet verleerd, ruim 31 kilometer gelopen in 5:45 uur met twee korte rusten onderweg.
Alvast wel het voornemen om straks in Waalwijk een stukkie rustiger aan te doen!

Ik heb sinds kort nieuwe hoorapparaten die met een app op de iPhone aan te sturen zijn. Ook de telefoongesprekken en muziek hoor ik nu rechtstreeks in mijn oren. Ideaal!
Dus ik dacht: laat ik nu ook eens proberen om met muziek op te wandelen. Nou, ik vind het hélemaal niks! Telkens de neiging om mijn lopen aan te passen aan het ritme van de muziek. Waarschijnlijk door mijn lengte maak ik langere stappen met daardoor een trager ritme, het klopte voor geen meter met de muziek.
Geef mij maar gewoon de stilte en omgevingsgeluiden, daar heb ik genoeg aan. En anders heb ik altijd wel een deuntje in mijn hoofd dat ik zelf aan het loopritme aan kan passen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 439  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.