Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 19:07

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 16:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7554
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
aike ondanks dat je hebt moeten stoppen ben ik enorm trots op jou en je prestatie het is een onvergetelijke ervaring en avontuur en er gaan er nog veel meer volgen

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 16:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Dank je wel Joyce, en alle anderen voor jullie reactie!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 16:59 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 12 Jul 2015, 22:25
Berichten: 26
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 5000
Merk wandelschoenen: meindl
Liesie 73 en Cornelia bedankt voor de reactie maar toch denk ik dat ik er nog iets van zeggen moet. Kijk je wandelt en plots zie je de banner van A.G.S. aan overzijde van de straat.
Zeg tegen m'n wandelmaten oversteken dus onder het lint door en zeg dat we om koffie komen.
Oke ik had me voor kunnen stellen maar voor dat werd er al gezegd dat er iets verder op de controle was.
De dames hadden ook iets uitnodigend kunnen zeggen bv welkom bij de Oase.
Helaas is dit niet gebeurd maar leg het nu niet bij mij neer door me niet voor te stellen.
Overigens geen verwijt, alleen jammer dat het zo gelopen is
Ik ben in de ban van Belgie na de 100km Napoleon walk, IML Blankenberg, Nacht van Vlaanderen, DoTo nu volgende week de 4 daagse van de IJzer.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 20:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
haantje schreef:
alleen jammer dat het zo gelopen is

Inderdaad.
Volgend jaar voor de herkansing?

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Laatst gewijzigd door Cornelia op 13 Aug 2019, 20:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 20:35 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 20 Jan 2017, 18:42
Berichten: 100
Leeftijd: 41
Afstand 2024: 50km
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl/salomon
Sammie6306 schreef:
Waarschuwing.... lang verhaal!


Maar wel erg leuk om te lezen.
Dappere en verstandige keuze om te stoppen. Je hebt evengoed een enorm stuk gelopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 20:36 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 20 Jan 2017, 18:42
Berichten: 100
Leeftijd: 41
Afstand 2024: 50km
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl/salomon
liesie73 schreef:
Eerst maar eens een verslagje gemaakt van de belevenissen op de Dodentochtcamping:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... ornem.html



Vuur, vuur! :help:

Benieuwd naar t verslag van de dodentocht zelf.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 22:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ik had mijn verslag zondag al op FB gezet, maar hier ook nog even voor jullie, FB-loze vriendjes :

Weer thuis na het Bornem-avontuur. Een tocht met ups en downs. 100 km is niet niks, en ook al heb ik hem 5x eerder uitgelopen, het blijft een pokke-eind. Dit jaar was de 50e editie en omdat ik ook de 40e heb gedaan riep ik al een paar jaar dat ik er in 2019 ook bij zou zijn. Zo gezegd zo gedaan.

Omdat ik pas op vrijdag kon rijden hebben Aike en ik besloten een nachtje in de sporthal te slapen ipv op de gezellige camping. Geen gedoe met tent opzetten voor 1 nachtje. 
De sporthal was echter niet te vinden. Pinnen was nergens mogelijk. Welkom in België..

Na het aanmelden, een drankje met Jos en Teus, het installeren van ons bedje, een bord spaghetti eten op de camping met Elly, Louise en Jacqueline zijn we nog even gaan liggen. Nog even wat rust pakken. En kennis gemaakt met een groep politiemannen uit Twente en Drente die me steevast Almelooo noemden als ze me zagen onderweg :D Om kwart voor 9 zijn we naar de start gegaan die zo ongeveer voor de sporthal was. Het startterrein hier was een hele verbetering tov de straatjes in het centrum voorheen. We kregen hier nog een mooie pin als aandenken aan deze jubileumeditie.

Om 10 over 9 waren we door de start. Het begin ging langzaam. De eerste 2,5 km bestond uit twee routes en dus 2 groepen, na 2,5 km kwamen de 13.000 deelnemers samen om als 1 lint door te gaan. Ieder mens begrijpt dat dat files oplevert, zeker als we een tijd later met zn allen een smal fietspad op moeten. Daar hebben we bijna een kwartier stilgestaan. Ook later waren er nog verschillende smalle paadjes waar het vertraagde. En om het over de ondergrond maar niet te hebben. Wat veel grintpaden zaten er vandaag in!

De stukken tussen de rusten waren goed te doen en mentaal stelde ik me steeds in op slechts het volgende stuk ipv wat ik in totaal nog moest. Werkte goed! Het rijsttaartje was er nog steeds bij de 2e post, zo lekker maar ook de andere posten hadden van alles aan eten. Qua drinken mag er wat verbetering zijn, alleen maar water is na een tijd niet lekker meer.

Onderweg hadden we ook 4x de beschikking over de oase. Erik, Carla, Elly en Karin waren er om ons in de watten te leggen. Zo ontzettend fijn: een stoel, een drankje, een pannenkoek, vla of ander lekkers. En ook konden we onze tas bij Elly kwijt waardoor we vaker de beschikking hadden over onze bagage ipv de aangeboden 1x door de organisatie.

Tussen 30 en 36 km ging het niet lekker. Ik kreeg rugpijn. Hele lage rugpijn en daar had ik zo'n last van dat ik besloot bij de rust een pijnstiller te nemen en als het niet hielp bij de post daarna te stoppen. Dat zeg ik niet gauw...maar dit deed serieus zeer. Ik kon niet meer veel kracht zetten vanuit mijn benen en elke stoeprand schoot door mn rug.
Gelukkig hielpen de pijnstillers, ook de hele dag door en is de pijn licht en dus draaglijk gebleven. 

Na 72 km besloot Aike het helaas op te geven. Moeilijk maar verstandig gezien haar tempo en pijn! Ik moest helaas alleen verder. Dat is niet gezellig en mentaal veel zwaarder. Het spandoek dat ik onderweg tegenkwam met de tekst: welkom bij jezelf kreeg opeens betekenis.

Toen ik vertrok was de bezemwagen al voorbij en was ik de allerlaatste loper. Gelukkig had Carla voor me gescand want ook de scanpost was al opgedoekt. 
Ik zette het tempo erin. Het stuk was 8 km en wilde ik dat eerst opdelen in 2x 4, eenmaal lopend vloog ik over de weg en ben in een keer doorgegaan. Al het 'wrakhout' haalde ik in en voor ik wist liep ik alweer in een massa mensen. 

Ik kwam Otto en Lara tegen en tot de finish hebben we min of meer samen gelopen. 
Af en toe wat stukjes wel alleen vanwege een langere rust of sanitaire stop, maar al kletsend was het toch een stuk makkelijker lopen. Ik was mentaal sterk vandaag, had nergens veel moeite mee, tot 84 km. Het stuk daarna had ik het wel moeilijk. Ik had vanaf daar opstartproblemen en stijve spieren en liep een stuk alleen. 

Op 88 km was de oase er nog een keer en daar kwam de bezemwagen ook weer aan, we waren weer laatste. Heel apart, ik had er toch zoveel ingehaald? Maar iedereen vlak na mij mocht een stuk afsnijden en ging rechtstreeks naar st Amands. Gelukkig maar want voelt niet goed als je voor 100 km komt en een stuk niet mag doen.

De laatste 10 km gingen weer supersnel. Henk en Michel sloten bij ons aan en in een moordend tempo liepen we zelfs de laatste 5 km. 1 km voor de finish stonden Carla, Erik, Jens en Jos ons toe te juichen evenals de rest van de camping die al binnen was. 500 meter voor de finish stond Aike en zij liep mee tot de finish. Daar aangekomen was alles op behalve de medaille. Dit jaar geen peperkoek of biertje, er waren teveel mensen gefinished :roll: . Ook geen mooi certificaat maar die wordt gelukkig nagestuurd. Het is een minpunt, maar verder was deze tocht weer perfect georganiseerd met ontzettend veel lieve vrijwilligers.

Na 24 uur en 10 minuten ben ik dan eindelijk gefinished. Moe maar voldaan zijn we met Otto, Lara en Karin nog even het terras op gegaan maar na een uurtje en een broodje hamburger was het tijd om de allervervelendste kilometer te gaan lopen, die naar de sporthal. Strompelend kwam ik daar aan, en ik verwachte na de douche wel om te vallen van de slaap, maar dat viel tegen. Ik kon niet in slaap komen en was de hele nacht steeds wakker. Omdraaien deed zeer, opstaan nog meer. Om 5 uur gingen de eersten al opruimen en om 5.15 al het licht aan....belachelijke tijden.

Om 8 uur zijn wij ook maar opgestaan, hebben de boel opgeruimd en zijn op zoek gegaan naar ontbijt. 
Al cachend, om maar in beweging te blijven en niet te lang te blijven zitten om het verstijven tegen te gaan, zijn we naar huis gegaan.

Het zit erop, trots kijk ik terug op een mooi weekend. Voorlopig geen Bornem meer voor mij. Wandelvrienden die hem hebben uitgelopen en die ik niet meer gezien heb feliciteer ik bij deze alsnog!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 10:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk om nog een keer te lezen en fijn dat je hem toch hebt kunnen uitlopen :y:
En waarom Belgen niet zo veel van pinnen houden, moet jou als belastingambtenaar wel duidelijk zijn :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 10:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Leuk om nog een keer te lezen en fijn dat je hem toch hebt kunnen uitlopen :y:
En waarom Belgen niet zo veel van pinnen houden, moet jou als belastingambtenaar wel duidelijk zijn :rofl:

En staat er bij inschrijven voor de sporthal er dan niet bij dat je er niet kan pinnen?
Ergens kan ik het ook wel begrijpen dat je voor evenement, wat maar 1x in het jaar plaats vind, je geen dure toestanden wilt om de gasten te kunnen laten pinnen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 12:05 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Mooi verslag!
Citaat:
Het spandoek dat ik onderweg tegenkwam met de tekst: welkom bij jezelf kreeg opeens betekenis.


Dat heb ik nou ook met het spandoek bij de vierdaagse die op dag 3 (of 4) zegt; " remember, YOU paid to do this" . :mooning:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 16:16 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Mooie verhalen hoor, van Aike, Carola en het begin van het verhaal van Louise smaakt ook naar meer!
Al lezend wordt mijn beeld bevestigd dat het geweldig is om mee te doen maar dat je wel een beetje gek moet zijn, een hoge pijngrens moet hebben en/of bereid moet zijn om (veel) pijnstillers te slikken.

@Aike: had je hem echt uit willen lopen, ook als je bijna twee uur te laat was gefinisht? Dan heb je hem toch eigenlijk ook niet echt uitgelopen, de afstand wel maar niet binnen de reglementaire tijd? Ik blijf je overwegingen (inclusief je rekensommetjes) en besluit om te stoppen, héél verstandig vinden. Wat zo mooi is aan je verhaal is dat je toch een supergoed weekend hebt beleefd. Dat is de juiste spirit!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 16:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6722
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Petje af, Carola dat je de tocht hebt uitgelopen. Als laatste loper lijkt me niet echt lekker lopen, zeker niet als je weet dat je er onderweg een aantal hebt ingehaald. Mochten die dan zomaar afsnijden?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 17:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ja op een bepaald tijdstip moet de rest van het wandellegioen verplicht een andere kant op. Dat is ons 2 jaar geleden ook overkomen. Wij hadden t niet eens door, maar misten de oase, die dus toen in dat lusje zat..

Uiteindelijk is het wel goed. De organisatie wil alleen maar zoveel mogelijk mensen laten finishen ipv ze uit de route te halen omdat ze net te laat zijn. Daarom is de eindtijd van 9 uur of half 10 ook niet zo strikt.
Maar dit keer was ik blij dat ik de volle 100 mocht lopen ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 20:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
footloose schreef:
Mooie verhalen hoor, van Aike, Carola en het begin van het verhaal van Louise smaakt ook naar meer!
Al lezend wordt mijn beeld bevestigd dat het geweldig is om mee te doen maar dat je wel een beetje gek moet zijn, een hoge pijngrens moet hebben en/of bereid moet zijn om (veel) pijnstillers te slikken.

@Aike: had je hem echt uit willen lopen, ook als je bijna twee uur te laat was gefinisht? Dan heb je hem toch eigenlijk ook niet echt uitgelopen, de afstand wel maar niet binnen de reglementaire tijd? Ik blijf je overwegingen (inclusief je rekensommetjes) en besluit om te stoppen, héél verstandig vinden. Wat zo mooi is aan je verhaal is dat je toch een supergoed weekend hebt beleefd. Dat is de juiste spirit!!


Ja, achteraf overheerst wel het gevoel dat ik door had kunnen gaan. De tijd interesseert me niet, wel dat ik 100km gestapt zou hebben. Als ik nu merk hoe snel ik weer opgeknapt ben, terwijl ik toch bijna een Kennedymarsafstand heb gelopen, dan ging het dus eigenlijk heel goed. Het is goed zo, maar ik vind het wel een leermoment voor volgende keer ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2019, Doden Tocht Bornem (be).
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 22:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4664
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Sammie6306 schreef:

Ja, achteraf overheerst wel het gevoel dat ik door had kunnen gaan. De tijd interesseert me niet, wel dat ik 100km gestapt zou hebben. Als ik nu merk hoe snel ik weer opgeknapt ben, terwijl ik toch bijna een Kennedymarsafstand heb gelopen, dan ging het dus eigenlijk heel goed. Het is goed zo, maar ik vind het wel een leermoment voor volgende keer ;-)



Je hebt gewoon jouw laatste restje "gezond verstand" aangesproken, en daar is niks mis mee. Bij de camping hebben we tegen 10 uur de laatste loper voorbij zien komen.
Ik kan je vertellen, die zag er niet gezond uit. Dus hoe die deze week naar z'n werk is gegaan wil ik niet weten.

@Carola, dank voor jouw verslag voor de fietsboeklozen. :respect: :respect: :respect:




En dan nu, PLAATJES PLUKKEN: https://www.flickr.com/photos/dotofoto/albums/page1/

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.