Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:50

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2018, 14:01 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Voy con Dios schreef:
Friso schreef:
LOopmans schreef:
Overigens hebben jullie alleen voor Dag 2 een punt wat betreft de saaiheid van de lus. Huissen en Elden op Dag 1, Gennep op Dag 3 en Grave op Dag 4 voegen wel degelijk iets toe. Kun je het missen? Misschien, maar er zijn op de gezamelijke stukken ook dingen die ik kan missen. Vervelen doe ik mij op de 50 lus in ieder geval niet.


Ach die lus valt wel mee. Waar het mij omgaat op dag 2, is dat bagger-kiezelpad. Waarom ze dat nog steeds niet hebben geasfalteerd, van mijn part gooien ze er een paar kub zand overheen ... die kiezels zijn echt horror :n:

Hoe kom ik op dit topic terecht?
Zei er iemand "asfalt"...?
(Helemaal mee eens overigens Friso, maar we gaan offtopic)


[off-topic] Kon het even niet laten, dag 2 roept nog steeds emotie op. Sorry voor de afdwaling[/off-topic]


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2018, 17:45 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Nou, ik vond alle lussen niet zo boeiend hoor. Niet alleen op woensdag. Wel vind ik de lus van donderdag leuker geworden, het begin bedoel ik dan. De rest is frustrerend!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2018, 06:03 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Friso schreef:
[off-topic] .... [/off-topic]


:D Haha :D
Goed idee om op te nemen in de volgende versie van de forum-software.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2018, 08:17 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Friso schreef:
LOopmans schreef:
Overigens hebben jullie alleen voor Dag 2 een punt wat betreft de saaiheid van de lus. Huissen en Elden op Dag 1, Gennep op Dag 3 en Grave op Dag 4 voegen wel degelijk iets toe. Kun je het missen? Misschien, maar er zijn op de gezamelijke stukken ook dingen die ik kan missen. Vervelen doe ik mij op de 50 lus in ieder geval niet.


Ach die lus valt wel mee. Waar het mij omgaat op dag 2, is dat bagger-kiezelpad. Waarom ze dat nog steeds niet hebben geasfalteerd, van mijn part gooien ze er een paar kub zand overheen ... die kiezels zijn echt horror :n:


Poe inderdaad, dat pad is echt verschrikkelijk! Maar die dijk waar geen eind aan lijkt te komen vind ik een mentale hel!

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2018, 08:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Rachel schreef:
Friso schreef:
LOopmans schreef:
Overigens hebben jullie alleen voor Dag 2 een punt wat betreft de saaiheid van de lus. Huissen en Elden op Dag 1, Gennep op Dag 3 en Grave op Dag 4 voegen wel degelijk iets toe. Kun je het missen? Misschien, maar er zijn op de gezamelijke stukken ook dingen die ik kan missen. Vervelen doe ik mij op de 50 lus in ieder geval niet.


Ach die lus valt wel mee. Waar het mij omgaat op dag 2, is dat bagger-kiezelpad. Waarom ze dat nog steeds niet hebben geasfalteerd, van mijn part gooien ze er een paar kub zand overheen ... die kiezels zijn echt horror :n:


Poe inderdaad, dat pad is echt verschrikkelijk! Maar die dijk waar geen eind aan lijkt te komen vind ik een mentale hel!


In de lusbeleving zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig :=

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 07:20 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Feit:
maar toch is het voor de gemiddelde (!) man wel degelijk eenvoudiger om 50 kilometers per dag te lopen dan voor de gemiddelde (!) vrouw.


Dat is onzin. Daar moet je gewoon op trainen, het is niet voor niks een prestatietocht. Dus met de 50KM komen eerst alle mannen over de finish en daarna pas alle vrouwen?

Het is net zoals die Dionne Stax een keer zei. Toen vroeg iemand aan haar, waarom loop je geen 50? Toen zei ze, als ik de 50 ga lopen dan moet ik gaan trainen en daar heb ik geen zin in.

footloose schreef:
Feit:
En dan heeft ook nog eens 25% van de vrouwen tot 50 jaar oud, tijdens de vierdaagse een verzwarende omstandigheid om hormonale redenen (vochtverlies, lager HB-gehalte dus minder zuurstof in het bloed, beide niet echt bevorderend voor het prestatievermogen).
En er zijn deelnemende vrouwen die een deel van hun energie afstaan aan een nieuw mensje in wording.


Maar wat Spirit al aangaf, de afstanden bij een KM en Do-To zijn voor mannen en vrouwen gelijk. Daar hebben de vrouwen geen last van de beschreven ongemakjes? Of wat dacht je van een 11 stedentocht, iedereen moet die 200km schaatsen.

Of wat dacht je van de Camino de Santiago, daar hebben ze toch ook geen aparte "roze" route voor vrouwen.

En als je zwanger bent, moet je sowieso oppassen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 07:27 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Friso schreef:
footloose schreef:
Feit:
maar toch is het voor de gemiddelde (!) man wel degelijk eenvoudiger om 50 kilometers per dag te lopen dan voor de gemiddelde (!) vrouw.


Dat is onzin. Daar moet je gewoon op trainen, het is niet voor niks een prestatietocht. Dus met de 50KM komen eerst alle mannen over de finish en daarna pas alle vrouwen?

Het is net zoals die Dionne Stax een keer zei. Toen vroeg iemand aan haar, waarom loop je geen 50? Toen zei ze, als ik de 50 ga lopen dan moet ik gaan trainen en daar heb ik geen zin in.

footloose schreef:
Feit:
En dan heeft ook nog eens 25% van de vrouwen tot 50 jaar oud, tijdens de vierdaagse een verzwarende omstandigheid om hormonale redenen (vochtverlies, lager HB-gehalte dus minder zuurstof in het bloed, beide niet echt bevorderend voor het prestatievermogen).
En er zijn deelnemende vrouwen die een deel van hun energie afstaan aan een nieuw mensje in wording.


Maar wat Spirit al aangaf, de afstanden bij een KM en Do-To zijn voor mannen en vrouwen gelijk. Daar hebben de vrouwen geen last van de beschreven ongemakjes? Of wat dacht je van een 11 stedentocht, iedereen moet die 200km schaatsen.

Of wat dacht je van de Camino de Santiago, daar hebben ze toch ook geen aparte "roze" route voor vrouwen.

En als je zwanger bent, moet je sowieso oppassen.



Kortom, gewoon gelijkwaardige regels voor mannen en vrouwen.

Moet wel zeggen, dat de leeftijds 'discriminatie' van mij wel mag blijven, zeker ook om de jongste te 'beschermen'
(werd in het 'verbeterpunten' topic genoemd)

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 07:42 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Quote;
Feit:
In de duursporten waar vrouwen en mannen dezelfde afstand lopen/rennen/fietsen/zwemmen, zijn het toch de mannen die de snelste tijden halen (enkele uitzondering daar gelaten). Ondanks het feit dat vrouwen zich een slag in de rondte trainen. Er is nu eenmaal een fysiek verschil dat in het voordeel van mannen uitpakt (mannen hebben meer spiermassa c.q. een gunstiger verhouding tussen spier- en vetweefsel). Die fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen hebben weliswaar minder effect bij duursporten, maar toch is het voor de gemiddelde (!) man wel degelijk eenvoudiger om 50 kilometers per dag te lopen dan voor de gemiddelde (!) vrouw.
En dan heeft ook nog eens 25% van de vrouwen tot 50 jaar oud, tijdens de vierdaagse een verzwarende omstandigheid om hormonale redenen (vochtverlies, lager HB-gehalte dus minder zuurstof in het bloed, beide niet echt bevorderend voor het prestatievermogen).
En er zijn deelnemende vrouwen die een deel van hun energie afstaan aan een nieuw mensje in wording.

Vraagt er nog steeds iemand naar het relevante onderscheid tussen mannen en vrouwen?

Ik ben het ermee eens dat het een mooie oplossing is om het aantal inschrijvingen te reduceren (geen loting meer). En dan wordt het pas echt gezellig op deze afstand (50 is het nieuwe 'theekransje'). En zijn we van die twee startgroepen af zodat je altijd gelijk met je maatje kunt starten. Het is ook goed voor de gemoedsrust van mannen als Spirit en Friso. En als afdwingen niet meteen haalbaar is: stel de regel in dat inschrijvers voor de 50 niet hoeven mee te loten. En schaf dan meteen de minimum leeftijd voor deelname af, leeftijdsdiscriminatie is immers ook verboden. Ik zie de eerste kleuter al meelopen. Eind quote.


Grappig relaas van een vrouw die kennelijk benauwd is dat ze ook 50 moet gaan lopen. Helaas, er zijn heel veel volledige medisch onderbouwde onderzoeken waaruit blijkt dat er voor vrouwen geen enkele beperking bestaat om dezelfde fysieke inspanningen te leveren als mannen. Onderzoeken welke ook aan de St. 4daagse zijn gepresenteerd.
Om o.a. die reden bestaan in zo goed als alle sporten geen verschil tussen de te verrichten prestatie. Dus ook vrouwen voetballen 90 min., lopen 42 km in een marathon, schaatsen 200 km in een elfstedentocht en zwemmen 4 km lopen 42 km en fietsen 180 km in een triatlon.
Sterker nog. Ook bij geen enkel wandelevent wordt een onderscheid gemaakt. Een Kennedymars is ook voor vrouwen 80 km. En guess what.......vaak is het hoofddeel vd lopers een vrouw.
De marsleider heeft daarbij openlijk in de pers al gesteld dat er geen beperkingen zijn om voor vrouwen ook 50 km lopen anders dan dat ze er waarschijnlijk iets meer tijd voor nodig hebben.

Kortom. Dagelijks presteren honderduizenden vrouwen op exact het niveau van mannen. Maar kennelijk zijn dit powervrouwen zonder last van hormonale omstandigheden en staan deze vrouwen geen deel van hun energie af aan een nieuw mensje in wording.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 07:54 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Friso schreef:
footloose schreef:
Feit:
maar toch is het voor de gemiddelde (!) man wel degelijk eenvoudiger om 50 kilometers per dag te lopen dan voor de gemiddelde (!) vrouw.


Dat is onzin. Daar moet je gewoon op trainen, het is niet voor niks een prestatietocht. Dus met de 50KM komen eerst alle mannen over de finish en daarna pas alle vrouwen?

Het is net zoals die Dionne Stax een keer zei. Toen vroeg iemand aan haar, waarom loop je geen 50? Toen zei ze, als ik de 50 ga lopen dan moet ik gaan trainen en daar heb ik geen zin in.

footloose schreef:
Feit:
En dan heeft ook nog eens 25% van de vrouwen tot 50 jaar oud, tijdens de vierdaagse een verzwarende omstandigheid om hormonale redenen (vochtverlies, lager HB-gehalte dus minder zuurstof in het bloed, beide niet echt bevorderend voor het prestatievermogen).
En er zijn deelnemende vrouwen die een deel van hun energie afstaan aan een nieuw mensje in wording.


Maar wat Spirit al aangaf, de afstanden bij een KM en Do-To zijn voor mannen en vrouwen gelijk. Daar hebben de vrouwen geen last van de beschreven ongemakjes? Of wat dacht je van een 11 stedentocht, iedereen moet die 200km schaatsen.

Of wat dacht je van de Camino de Santiago, daar hebben ze toch ook geen aparte "roze" route voor vrouwen.

En als je zwanger bent, moet je sowieso oppassen.


:respect: precies! Zo is het bedoeld. Ik stel niet dat vrouwen ook 50 moeten lopen, ik stel dat afstanden voor mannen en vrouwen gelijk moeten getrokken. Dus of allemaal 50 of allemaal 40. Maar niet op basis van geslacht uitzonderingen maken. Nogmaals.....vervang het woord vrouw in deze eens door homo of neger en ik verzeker je, de wereld is te klein en zelfs Mark Rutte vindt er dan wel wat van!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 08:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Sorry vergelijking met Marathon, Triatlon en 11stedentocht gaat in deze niet op.

Ze moeten wel dezelfde prestatie leverne maar er is geen competitie tussen die 2, maar aparte categorie.
Maar goed hier gaat het om wedstrijd sport.
Zo zijn er wel meer sporten waar een onderscheid is, ik mag als man niet meedoen in het vrouwentoernooi van Wimbledon meedoen
en als vrouw ook niet in het mannen toernooi.

mbt de 4daagse doe ik geen uitspraak.

advocaat van de duivel


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 08:19 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Berend-Botje schreef:


advocaat van de duivel


Ik doe even met je mee:
Tijdens de 4Daagse:
- Ruim 100 jaar geleden waren er mannen die vonden dat vrouwen NIET in staat waren om 4 dagen achter elkaar 35 km te wandelen.
- Zo'n 40 jaar geleden waren er mannen die vonden dat het BIOLOGISCH ONVERANTWOORD was om vrouwen 4 dagen achter elkaar 50 km te laten lopen.
- Heden ten dage zijn er mannen die vinden dat vrouwen VERPLICHT 4 dagen achter elkaar 50 km moeten lopen.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 08:22 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Leuk artikel: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/vierdaagse-voor-mannen-nog-altijd-langer-vroeger-werden-vrouwen-als-zwak-gezien

The bottom line van de organisatie is, ze willen niet dat trouwe deelneemsters afhaken als ze verplicht worden gesteld om de 50 km te lopen.

Wat een belachelijke reden. Hoeven we in het vervolg ook niet meer te loten, 1ste knelpunt is opgelost! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 08:27 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
Leuk artikel: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/vierdaagse-voor-mannen-nog-altijd-langer-vroeger-werden-vrouwen-als-zwak-gezien

The bottom line van de organisatie is, ze willen niet dat trouwe deelneemsters afhaken als ze verplicht worden gesteld om de 50 km te lopen.

Wat een belachelijke reden. Hoeven we in het vervolg ook niet meer te loten, 1ste knelpunt is opgelost! :mrgreen:


In het artikel staat dat mannen en vrouwen dezelfde afstand kunnen lopen, maar er staat ook dat vrouwen er meer tijd voor nodig hebben. Dus volgens dit artikel zijn mannen en vrouwen niet gelijk.

En ook wordt er gezegd dat het nooit wetenschappelijk onderzocht is of mannen en vrouwen even ver kunnen lopen.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 08:42 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
liesie73 schreef:
In het artikel staat dat mannen en vrouwen dezelfde afstand kunnen lopen, maar er staat ook dat vrouwen er meer tijd voor nodig hebben.


Beginnen de vrouwen een uurtje eerder.

liesie73 schreef:
Dus volgens dit artikel zijn mannen en vrouwen niet gelijk.


Dat staat er niet, dit staat er:
Citaat:
Of je man of vrouw bent, maakt geen verschil"


liesie73 schreef:
En ook wordt er gezegd dat het nooit wetenschappelijk onderzocht is of mannen en vrouwen even ver kunnen lopen.


Dat staat er niet.

Dit staat er
Citaat:
"​Ik zou niet weten waarom vrouwen minder kilometer hoeven te lopen dan mannen", zegt Herman IJzerman, van Kenniscentrum Sport. "Voor zover ik weet zijn daar geen lichamelijke redenen voor.

Hoogleraar inspanningsfysiologie Maria Hopman sluit zich daarbij aan: "Het is nooit wetenschappelijk onderzocht of mannen verder kunnen lopen dan vrouwen", zegt ze tegen Editie NL.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Gelijkwaardigheid mannen/vrouwen
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2018, 09:03 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
liesie73 schreef:
In het artikel staat dat mannen en vrouwen dezelfde afstand kunnen lopen, maar er staat ook dat vrouwen er meer tijd voor nodig hebben.


Beginnen de vrouwen een uurtje eerder.


En dat is geen discriminatie? Dan is er alsnog onderscheid tussen mannen en vrouwen.

Friso schreef:
liesie73 schreef:
Dus volgens dit artikel zijn mannen en vrouwen niet gelijk.


Dat staat er niet, dit staat er:
Citaat:
Of je man of vrouw bent, maakt geen verschil"


Dan spreekt dit artikel zichzelf tegen. Want als vrouwen meer tijd nodig hebben, is er wel degelijk verschil. Net als wanneer vrouwen een uur eerder mogen beginnen.

Friso schreef:
liesie73 schreef:
En ook wordt er gezegd dat het nooit wetenschappelijk onderzocht is of mannen en vrouwen even ver kunnen lopen.


Dat staat er niet.

Dit staat er
Citaat:
"​Ik zou niet weten waarom vrouwen minder kilometer hoeven te lopen dan mannen", zegt Herman IJzerman, van Kenniscentrum Sport. "Voor zover ik weet zijn daar geen lichamelijke redenen voor.

Hoogleraar inspanningsfysiologie Maria Hopman sluit zich daarbij aan: "Het is nooit wetenschappelijk onderzocht of mannen verder kunnen lopen dan vrouwen", zegt ze tegen Editie NL.


Hier heb ik niet goed geformuleerd, er staat inderdaad dat er nooit onderzocht is of mannen verder kunnen lopen. Het punt dat ik wilde maken is dat er geen wetenschappelijk onderzoek is gedaan. Dat blijft overeind staan.

Overigens ben ik op zoek naar "echte" feiten. Een feit is namelijk iets wat gecontroleerd kan worden en waar of niet waar blijkt te zijn. In de hele discussie wordt gespeeld op sentimenten en gevoelens en worden uitspraken van één persoon toegekend aan een hele groep. Ik neem dan ook geen stelling in op dit moment, omdat ik simpelweg onvoldoende kennis heb van deze materie. Overtuig mij maar eens met feiten die ik kan staven en niet met allerlei "emotionele feiten".

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Laatst gewijzigd door liesie73 op 17 Aug 2018, 09:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.