Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:13

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 11:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Dinsdag werd mijn vroege startkaart weer bijna uit mijn handen gerukt, of er werd al voor ik me afgemeld had of ik wilde ruilen (Ehh, wat dacht je er van dat ik me eerst ging afmelden en bij ging komen van de wandeldag?!) Gister dacht ik slim te zijn en mijn startkaart en polsbandje te verbergen. maar ze zien natuurlijk bij welk hokje je je afmeld dus dat hielp niet. Ik was even vergeten wat het voordeel van de 50km was, maar ik weet het alweer. Zucht... Dat het ook anders kan bewees het volgende: Achter mij liep een man en hij liep naar de enige vrouw die niets zei, ze hield slechts zwijgend een bordje omhoog. "Ik wil wel met u ruilen, kom maar" waren zijn woorden. Dus tip voor iedereen: Gedraag je een beetje en val mensen niet zo lastig! Met slechts een bordje red je het ook. Bovendien vind ik dat iedereen recht heeft op 2x vroeg, ik het zoveel als een ander.

Ik was nu ook wel blij met een vroege start. Ik hoopte voor de ergste drukte binnen te zijn want kon me vorig jaar nog heel goed herinneren: helemaal stuk was ik en toen kwam de via. Dit moet een feestje zijn, maar ik kon geen kant op. Toen er ook nog een musiccorps kwam waar ik verplicht achter moest blijven in een slakkentempo dacht ik dat ik van mijn stokkie zou gaan. Zo warm/zo druk/zo niet leuk.. Nee, dit jaar moest anders, ik moest of heel laat binnen komen, of vroeger dan 3u.

Ik hoor van J. al dat de verzorgers van de posten geruild hebben en nu de koffiepost de nieuwe mensen heeft. Dus de eerste post kan ik overslaan, koffie haal ik wel ergens anders. Ik zwaai nog wel even maar dit werd natuurlijk niet gezien. OP de weg van ST Walrick raak ik in gesprek met een vrouw die voor de 2e keer loopt. Was een leuk gesprekje maar toch laat ik haar even later gaan toen ik een sanitaire stop wilde maken bij de militaire post. Hier ga ik altijd, of ik nu moet of niet. Ik weet dat er hier zelden een rij staat en de volgende toiletten zijn nog best een stuk verderop. En die hebben wel altijd een rij. Vlak na de toiletten heb ik mijn eerste post. Ik ben inmiddels zo hyper, koffie hoef ik niet meer. Yoghurt wel en zo kom ik erachter dat er dus wel yoghurt op post twee is dit jaar..

Dan door het gezellige Overasseld en over de saaie doppendijk. Het is best een mooi stukje natuur, maar voor het gevoel is deze dijk langer dan de dijk op dag 1. Weer prijs ik mezelf gelukkig met een vroege start, want met een late zou het hier katsdruk zijn omdat de 30km er ook overheen gaan sinds een paar jaar. In Linden neem ik uitgebreid de tijd om alles te bewonderen, maar het leek me minder dan andere jaren toen ik er doorheen liep. Kan ook aan mij liggen dat de verwachtingen te hoog waren, ik ben er immers twee jaar niet doorheen geweest. Na Linden is er een voor mij nieuw stukje. Dit is anders dan toen ik nog de 40km liep en het lijkt ook alsof het nu veel langer duurt voor we Beers bereiken. Ook dit kan aan mij liggen, gek hoe herinneringen kunnen zijn als je twee jaar een andere afstand loopt. Eenmaal in Beers was het even zoeken naar de rustpost. Ik weet waar hij hoort te staan maar zag geen bordjes. Gelukkig wel de post gevonden en (alweer) een lekker bakkie yoghurt. Ik ben de enige dus kan lekker kletsen met de meiden. Daarna door het gezellige Beers opweg naar mijn hoogtepunt: Cuijk. Dat is altijd mijn favoriete stuk van de hele 4daagse. Eerst de woonwijken, dan het begin van het centrum waar de 50km erbij komt, dan door het oude centrum waar een heel groot tentdoek overheen is gespannen met het ene muziekkorps na het andere en tot slot: De Pontonbrug. Soms moet je even wachten voor je erop mag en sta je te wachten bij de DJ die altijd het juiste nummer weet te draaien. Soms heb je mazzel en kom je midden in de confetti terecht, soms heb je pech en moet je doorlopen en is het voorbij voor je het weet. In Beers kom ik een bekende tegen die ik van kennedymarsen ken. Ik ken zijn naam niet, noem hem altijd Chris, maar zo heet hij niet. ook hij liep de 40km en hij wilde met me mee lopen. Eigenlijk wilde ik Cuijk alleen doen maar het stuk erna vind ik zo saai dat ik blij was met afleiding dus hebben we een heel stuk samen gelopen. Ook in Beers lopen we een tijd gezamelijk op met een peleton Nederlandse militairen. Er word gebeld en de sergeant (Of hoe heet de " leider" ookalweer? kan er niet opkomen..) verteld het peleton dat ze in Cuijk uit positie mogen lopen, bier mogen halen en daarna weer netjes terug in de groep moeten. En idd, vlak voor de pontonbrug renden ze als jonge honden naar voren, haalden hun biertje op en op de ponton gingen ze weer netjes in colone. Wat een leuk gezicht! Aan het eind van de pontonbrug kwamen we nog even in gedrang: Ik ben gewend dat de militairen Rechts of rechtdoor gaan, maar deze mannen moesten naar links. Ik had juist links uitgezocht zodat zij makkelijk hun rustplaats konden bereiken. Het is daar nogal smal dus zette een stap aan de kant zodat ze er makkelijk langs konden. Dit vond een fotograag alleen niet zo leuk en die gebaarde dat ik aan de kant moest. Ik had in mijn optie twee keuzes: Aan de kant blijven staan en hun laten paseren, of dwars door het peleton de overkant proberen te bereiken. Ik koos voor het eerste. Er werd wat naar me geschreeuwd door de fotograaf in een taal die ik niet verstond en toen was het klaar. Wat een korte lontjes hebben die mannen deze 4daagse zeg! Is nu al de 3e keer. Normaal heb ik het juist erg gezellig met de militairen. Ik probeer me echt aan te passen en ze alle ruimte te geven, maar ik kan niet toveren of mezelf onzichtbaar maken. Of mezelf slanker maken, helaas kan ik dat ook niet in 1 sec.

In Mook heb ik weer een rustpost. het is even zoeken, ik kijk in alle tuinen of ik de post zie want het zou in iemands tuin zijn en gelukkig vind ik het vrij snel. Hier word ik weer vertroeteld zodat ik weer fris oppad kan. Later kom ik Conny nog tegen die me verteld dat ik naar een huis moet vol met lekkere dingen, maar ik had net gerust. Nog even een sanitaire stop en toen door. In de verte zie ik al de gelige vlag en ik " vloek" inwendig. Potverdorie, ben ik nu al hier?! Het is vroeger dan ik dacht, en ik dacht dat de rust nog een heel stuk verder was! Voor de laatste keer laat ik me vertroetelen door CArla en AGS en bedank ze weer voor een heerlijk jaar. De KWBN laat ik letterlijk links liggen en alleen bij de laatste post van Blaren zeg ik iedereen nog even gedag. Wat volgt is het laatste stuk Malden en dan de Via.Wat een rust nog! Ik kan bijna zigzaggen over de weg maar dat doe ik natuurlijk niet! Wat kan de Via leuk zijn! Nog nooit meegemaakt dat het zo lekker rustig is! Op het keizerkarelplein stuur ik een berichtje naar het thuisfront op de tribune dat ik eraan kom en op dat moment zie ik de bekende zanger in zijn witte pak die ik woensdag gemist heb. Hij vraagt met een nogal aparte stem hoe het gaat en ik schiet in de lach. Niet wetende dat er op dat moment een foto werd gemaakt die nu op Facebook rond gaat.. Wel leuk want zoveel foto's waar ik echt spontaan op lach heb ik niet!

Nog een paar bochten en dan zie ik mijn vader zwaaien bovenop de tribune. Ik zie nog niet dat mijn moeder en J. beneden staan om mij op te wachten, dat zag ik later pas. Na wat geknuffel en gezoen ga ik mijn gouden medaille ophalen. Met een enorme grijns van oor tot oor sta ik bij het afmeld hokje. De vrouw vraagt of zij em op zal spelden, het is immers toch rustig maar ik vertel haar dat iemand anders die eer krijgt. Helemaal blij loop ik achterlangs de tribunes, klim erop en voeg mijzelf bij mijn ouders en J. J mag de medialle opspelden en vervolgens vieren we een feestje op de tribune en moediggen we de overige wandelaars aan. Ik zie nog wat bekenden maar het meeste gaat langs me heen. ik ben in een roes: Aan de ene kant jammer dat het nu al voorbij is, aan de andere kant: Wat heb ik het goed gedaan en wat heb ik fijn gelopen! Iedereen verwachte dat ik in de achterhoede zou lopen maar lang rusten is niets voor mij. Veel rusten wel, en dat heb ik gedaan. Blij dat ik het nog kan, hoop ik dat het me volgend jaar ook lukt. Want goud met kroon is natuurlijk nog mooier!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 15:12 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik zat een stukje verder op de tribune en heb je in de gaten gehouden omdat ik een foto wilde maken als je langs kwam.
Dit is 'm geworden. Wel jammer dat je net de andere kant opkeek, maar je maakt nog stevige stappen. :marche:

Afbeelding

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 15:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Sorry, heb je niet gezien.. Ja, op de via had ik vleugels en liep ik stevig door.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 20:19 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6064
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Mooi verslag Angelique en gefeliciteerd!
Het geeft je moed dat de N4D gelukt is! :clap:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 21:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Angelique en fijn dat het zo goed is gegaan :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 21:28 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Mrt 2008, 16:17
Berichten: 1122
Woonplaats: Vlijmen
Leeftijd: 72
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: ± 19.000
Aantal N4D volbracht: 13*
Kennedymarsen volbracht: 40
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Oud
Mood: Gewoon
Geproficiteerd met numméro 10! Maar . . . . .ehhhh . . . . . . . . . . ik ga je proberen in te halen. :rofl: :rofl: :rofl:

_________________
Afbeelding
Met wandelgroet, Bernard_dT
Wandelblog: whateverthewalk.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017, 08:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Gefeliciteerd met nummer 10! Prima gedaan!

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017, 12:20 
Offline
W4W Expert
W4W Expert

Geregistreerd: 06 Feb 2013, 12:32
Berichten: 498
Woonplaats: Apeldoorn
Leeftijd: 60+
Kilometers gelopen: 10.005
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl
Mood: Gewoon
Wil1956 schreef:
Gefeliciteerd met nummer 10! Prima gedaan!

Gefeliciteerd met je gouden kruisje. Wat fijn dat het zo goed is gegaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017, 23:53 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 284
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Heel goed dat het "gewoon" gelukt is, en zo'n laatste dag je dan toch nog vleugels kan geven, gefeliciteerd met een mooie Gouden medaille! =D>


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 22:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Dank voor jullie lieve reacties!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 06:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Super gedaan, Angelique.
Gefeliciteerd!!
:vague:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 09:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Helemaal bij gelezen, leuk verslagen en ik blijf trots op je

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2017, 20:53 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Al je verslagen zojuist gelezen Angelique! Leuk om te lezen! :)
Gefeliciteerd met het goud! =D>

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2017, 09:46 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
En uiteindelijk ook nog dag 4:

https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2017 ... cuijk.html

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: En uiteindelijk dag 4
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2017, 10:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
liesie73 schreef:

Dank voor alle mooie verslagen.
=D>


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.