Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:43

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018, 20:40 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jul 2014, 18:00
Berichten: 28
Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 1500
Merk wandelschoenen: meindl
footloose schreef:
ngbakker schreef:
Cobie schreef:
Cornelia schreef:
Carola schreef:
Cobie schreef:
Zolang wij "buitenstaanders" geen gedetailleerde inzage hebben in de balans, begroting en financiele realisatie van de 4daagse valt daar dus niets over te zeggen en blijft het pure speculatie.


Eens, je wilt niet weten wat er allemaal aan kosten bij komt kijken bij zo'n groot/elk evenement. Daar denken mensen niet eens over na. Tip: ga eens vrijwilliger worden bij een wandelvereniging.

Als je kijkt, om vrijwilliger te zijn tijdens de Vierdaagse, wat je als onkosten vergoeding krijgt.
Ook al wordt je werk niet betaald maar reis-, verblijfkosten en je natje en droogje elke dag gaat al snel in de papieren lopen.

Ook daarvan vind ik geen exacte bedragen op de 4daagse-website, dus ook dat is speculatief ....


Zag dat de stichting 4daagse een anbi-status heeft. Ze zijn verplicht om hun financiën openbaar te maken. Dat ze dat niet doen vind ik veelzeggend. Maar goed, misschien is men het vergeten. Ik ga ze in ieder geval eens mailen om opheldering

Zo geheimzinnig is het niet. De jaarrekening van de stichting Vierdaagse is gewoon in te zien via de Kamer van Koophandel.


Was het maar zo. Ze zijn weliswaar wel te vinden bij de KvK maar hebben geen jaarrekeningen gedeponeerd staat daar.
Maar goed, ze zullen wel antwoorden op mijn mail neem ik aan wat de reden is van de geheimzinnigheid of alsnog publiceren als het wellicht vergeten is.
Het gaat me dan toch ook een beetje om het principe. Als je 47000 mensen 80 euro laat betalen en een anbi status hebt heb je en een fatsoensreden om inzage te geven (bijna 3,8 miljoen dan mag je best wel wat verantwoorden toch lijkt me) en gewoon een wettelijke verplichting vanwege de Anbi.
Ik waardeer echt wel wat er allemaal wordt gedaan om de vierdaagse mogelijk te maken en als het reëel is wat ik moet betalen dan zal ik dat zeker doen.
Zwart lopen is inderdaad geen optie daar ben ik nu wel van overtuigd. Al is het maar om het niet nog duurder te maken voor de mensen die wel betalen.
Maar ik krijg nu toch een beetje het idee dat er zaken verzwegen worden qua financiën die wel belangrijk zijn om ook als loper te weten. Ik weet graag of ik daadwerkelijk meebetaal aan de kosten van het evenement en de onkosten van de vrijwilligers of dat er geld ergens in andermans zakken verdwijnt. Ik zeg niet dat dat zo is trouwens maar ik wil wel graag openheid van zaken van de kant van Stichting Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2018, 14:04 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jun 2006, 14:41
Berichten: 198
Woonplaats: Vijfhuizen
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 15000+
Aantal N4D volbracht: 26
Volgende wandeltocht: Nijmegen
Kennedymarsen volbracht: 60+
100+ wandelingen: 21
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Cobie schreef:

Zo geheimzinnig is het niet. De jaarrekening van de stichting Vierdaagse is gewoon in te zien via de Kamer van Koophandel.


Maak je geen illusies.
Volgens mij valt er aan een KvK balansje weinig af te lezen.

Met die zogenaamde "revitalisering van de Wandelsport" van Miel Termont destijds is het stoffige imago wel afgeschud.
Daarmee is de lage drempel tot beoefening van de georganiseerde wandelsport ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
Maar met de terugtredende overheid (defensie faciliteert niet meer onder het mom van oefening), noodzakelijke opschaling van beveiliging i.v.m. de rooskleurige staat van onze samenleving etc. is het niet vreemd dat de kosten gaan stijgen.

Het is een smak geld maar het plezier is elk jaar weer "onbetaalbaar"

Bij onze zuiderburen is het al niet veel anders.
In 2016 kostte de Great Breweries Marathon http://www.sport.be/greatbreweriesmarathon/2018/nl/ in Breendonk nog € 45,00. In 2018 betaal je € 60,00
Ik ben nieuwsgierig hoe het in dit kader de Dodentocht 2018 http://www.dodentocht.be/ zal vergaan.

_________________
Jan van Vulpen
Boomzager
0653-370 307
www.bw60.nl
www.youtube.com

www.facebook.nl/janvanvulpen.77
www.twitter.com/boomzager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2018, 14:04 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jun 2006, 14:41
Berichten: 198
Woonplaats: Vijfhuizen
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 15000+
Aantal N4D volbracht: 26
Volgende wandeltocht: Nijmegen
Kennedymarsen volbracht: 60+
100+ wandelingen: 21
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Cobie schreef:

Zo geheimzinnig is het niet. De jaarrekening van de stichting Vierdaagse is gewoon in te zien via de Kamer van Koophandel.


Maak je geen illusies.
Volgens mij valt er aan een KvK balansje weinig af te lezen.

Met die zogenaamde "revitalisering van de Wandelsport" van Miel Termont destijds is het stoffige imago wel afgeschud.
Daarmee is de lage drempel tot beoefening van de georganiseerde wandelsport ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
Maar met de terugtredende overheid (defensie faciliteert niet meer onder het mom van oefening), noodzakelijke opschaling van beveiliging i.v.m. de rooskleurige staat van onze samenleving etc. is het niet vreemd dat de kosten gaan stijgen.

Het is een smak geld maar het plezier is elk jaar weer "onbetaalbaar"

Bij onze zuiderburen is het al niet veel anders.
In 2016 kostte de Great Breweries Marathon http://www.sport.be/greatbreweriesmarathon/2018/nl/ in Breendonk nog € 45,00. In 2018 betaal je € 60,00
Ik ben nieuwsgierig hoe het in dit kader de Dodentocht 2018 http://www.dodentocht.be/ zal vergaan.

Ach gelukkig hebben we Jan nog.... lichtpuntje in barre tijden :clap:

_________________
Jan van Vulpen
Boomzager
0653-370 307
www.bw60.nl
www.youtube.com

www.facebook.nl/janvanvulpen.77
www.twitter.com/boomzager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2018, 08:20 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Als je een Quote gebruikt, moet je het wel goed doen!
Die opmerking over de kamer van koophandel was niet van mij maar van Footloose. :roll:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2018, 20:55 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2005, 16:29
Berichten: 58
Woonplaats: Velserbroek
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 1000
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Grenslandpad
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: new balance
Mood: Gewoon
Ik verbaasde me ook over de explosie van het inschrijftarief. Ik vond de Vierdaagse altijd voor iedereen maar bij elke prijsverhoging vallen er weer mensen af, heel jammer. Over de Zuiderburen: de Tweedaagse Blankenberge kost een fractie en je krijgt onderweg en bij de finish nog allerlei lekkers (visje enz). Diekirch kost half zo veel per dag en er wordt onderweg gratis drinken uitgedeeld. De Bloesemtocht, die de helft kost voor een dag lijdt ook geen verlies, het Rode Kruis is heel blij met ons. De Airborne en ik denk nog vele andere wandelingen, allemaal veel betaalbaarder. De Vierdaagse is uniek en en ik wil hem zeker niet missen. De sfeer in de dorpen en al het publiek dat er voor ons staat, prachtig. Maar ik denk wel dat ze daar veel kritischer naar hun kosten moeten kijken, ook al zijn ze elk jaar uitverkocht. Buiten onze inschrijfgelden komen er behoorlijke bedragen aan advertentiegelden binnen en ik denk dat de gemeenten en de horeca ook wel goed zijn voor inkomsten.

En over het zwart lopen. Ik heb meerdere burgemeesters de afgelopen jaren horen zeggen dat ze een dagje meelopen voor de gezelligheid en de sfeer, meestal de derde dag. Over de zeven heuvelen. Ik zelf zou er een spek en bonen gevoel bij hebben. Maar dat is persoonlijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 25 Jan 2018, 14:53 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jul 2014, 18:00
Berichten: 28
Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 1500
Merk wandelschoenen: meindl
Gelukkig is het probleem met het inschrijfgeld opgelost voor mij. Ik kan dus gewoon meelopen dit jaar. Lieve familieleden die me sponsoren.
Wel heb ik nog nagevraagd waar ik de financiele informatie kan inzien die men verplicht is te publiceren als men een Anbi status heeft. Het antwoord was dat men geen Anbi Status heeft en dus geen informatie verstrekt.
Dat is dus heel gek

https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/anbi_zoeken/

Is de website van de belastingdienst waar je kunt zoeken of een instelling een anbi heeft of niet.


U hebt gezocht op instelling "vierdaagse" en vestigingsplaats "Nijmegen".


Naam instelling Vestigingsplaats Begindatum Einddatum Datum
intrekking RSIN Cultuur begindatum Cultuur einddatum Cultuur datum intrekking

STICHTING INTERNATIONALE VIERDAAGSE AFSTANDSMARSEN NIJMEGEN
Ook bekend als:
STICHTING DE 4 DAAGSE NIJMEGEN
Websiteadres:
http://www.4daagse.nl NIJMEGEN 01-01-2008 811775318


Kortom, de afdeling communicatie heeft zich of "vergist" bij het aanvragen van de status en geniet al 10 jaar (start anbi 01-01-2008) "per ongeluk" van de voordelen die bij de status horen, of ik word gewoon keihard voorgelogen per mail.
Nu ben ik de beroerdste niet en heb terug gemaild naar hen en in de cc het meldpunt meld misbruik ANBI waarin ik ze hartelijk bedank voor de informatie en vraag of ze me alsnog even kunnen laten weten wat klopt. Hun mail of de registratie bij de belastingdienst. Ik heb ook netjes in de mail gemeld dat ik de mail zoals ze kunnen zien ook meteen naar het meldpunt stuurde zodat de jarenlange onterechte registratie snel kan worden recht gezet.
En wat denk je.... Geen antwoord meer. Zijn schijnbaar niet blij met mijn hulp.
Maar ik ben niet blij met het feit dat men wel ongeveer 750000 euro extra vraagt aan wandelaars maar dat op geen enkele manier echt logisch kan onderbouwen.

Ik denk dat het echt tijd wordt dat eens heel goed wordt uitgezocht of de wandelaar alleen het evenement betaalt of dat er een stel bobo's rijk worden over de ruggen van de wandelaars.

Want iemand liegt over de ANBI Status en ik vermoed in dit geval dat dat niet de belastingdienst is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 25 Jan 2018, 21:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Wat een soapserie! Denk je nu echt dat de organisatie niets beters te doen heeft dan jou persoonlijk hun nederige excuses aan te bieden?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2018, 09:16 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
ngbakker schreef:
Gelukkig is het probleem met het inschrijfgeld opgelost voor mij. Ik kan dus gewoon meelopen dit jaar. Lieve familieleden die me sponsoren.
Wel heb ik nog nagevraagd waar ik de financiele informatie kan inzien die men verplicht is te publiceren als men een Anbi status heeft. Het antwoord was dat men geen Anbi Status heeft en dus geen informatie verstrekt.
Dat is dus heel gek

https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/anbi_zoeken/

Is de website van de belastingdienst waar je kunt zoeken of een instelling een anbi heeft of niet.


U hebt gezocht op instelling "vierdaagse" en vestigingsplaats "Nijmegen".


Naam instelling Vestigingsplaats Begindatum Einddatum Datum
intrekking RSIN Cultuur begindatum Cultuur einddatum Cultuur datum intrekking

STICHTING INTERNATIONALE VIERDAAGSE AFSTANDSMARSEN NIJMEGEN
Ook bekend als:
STICHTING DE 4 DAAGSE NIJMEGEN
Websiteadres:
http://www.4daagse.nl NIJMEGEN 01-01-2008 811775318


Kortom, de afdeling communicatie heeft zich of "vergist" bij het aanvragen van de status en geniet al 10 jaar (start anbi 01-01-2008) "per ongeluk" van de voordelen die bij de status horen, of ik word gewoon keihard voorgelogen per mail.
Nu ben ik de beroerdste niet en heb terug gemaild naar hen en in de cc het meldpunt meld misbruik ANBI waarin ik ze hartelijk bedank voor de informatie en vraag of ze me alsnog even kunnen laten weten wat klopt. Hun mail of de registratie bij de belastingdienst. Ik heb ook netjes in de mail gemeld dat ik de mail zoals ze kunnen zien ook meteen naar het meldpunt stuurde zodat de jarenlange onterechte registratie snel kan worden recht gezet.
En wat denk je.... Geen antwoord meer. Zijn schijnbaar niet blij met mijn hulp.
Maar ik ben niet blij met het feit dat men wel ongeveer 750000 euro extra vraagt aan wandelaars maar dat op geen enkele manier echt logisch kan onderbouwen.

Ik denk dat het echt tijd wordt dat eens heel goed wordt uitgezocht of de wandelaar alleen het evenement betaalt of dat er een stel bobo's rijk worden over de ruggen van de wandelaars.

Want iemand liegt over de ANBI Status en ik vermoed in dit geval dat dat niet de belastingdienst is.


Gelukkig bekijk je het allemaal van de positieve kant en geef je de organisatie het voordeel van de twijfel. Wat zullen ze blij zijn met jouw hulp!!!

Natuurlijk baal ik van de prijsverhoging, hier wordt het deelnamegeld twee keer betaald. En natuurlijk is het goed als de organisatie openheid van zaken geeft, maar het begint nu langzaam op een hetze te lijken.

Naast de vele aannames die je doet, mis ik het doel van je actie. Wat wil je nu eigenlijk bereiken?

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2018, 13:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Was even wat aan het opzoeken in de papieren van 2014 en tot mijn schrik zag dat ik toen € 45 mocht aftikken voor de 4daagse.
Bijna een verdubbeling in 4 jaar :envy:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2018, 15:19 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
1966 was dat 6 gulden

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2018, 22:03 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jul 2014, 18:00
Berichten: 28
Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 1500
Merk wandelschoenen: meindl
Ik begrijp de vragen die worden gesteld. Wat hoop je er mee te bereiken?
Hopelijk een stuk meer openheid over de besteding van de 80 euro per persoon.(3,75 miljoen euro totaal!)
Als het wandelen echt zo veel kost met de hele organisatie die nodig is voor de wandelaars, prima. Betaal ik met alle liefde 80 euro of meer als het nog duurder wordt.
Maar ik vind het echt heer raar dat het al jarenlang per jaar flink duurder wordt.
Zijn er dan zoveel sponsors die afhaken of wordt er ergens geld aan uitgegeven wat niet echt noodzakelijk is om de vierdaagse op een goede manier te organiseren.
Ik zeg niet dat het zo is, maar als het allemaal goed te verantwoorden is waarom wordt dat dan niet gedaan?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2018, 13:29 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Jul 2015, 16:53
Berichten: 58
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 500959
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: Marskramerpad
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Meindel
Als je naar hardloopevenementen kijkt vallen de kosten van de 4daagse best mee. Voor de marathon van Rotterdam betaal je 75 euro.
Ja het is de laatste jaren flink verhoogt, maar je krijgt er ook veel voor terug.
Ik geloof er niet in dat wandelaars afhaken door de hoogte van het inschrijfgeld. De kosten er om heen zijn veel hoger, vrij nemen, overnachting enz.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 17 Feb 2018, 19:34 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
ngbakker schreef:
Ik begrijp de vragen die worden gesteld. Wat hoop je er mee te bereiken?
Hopelijk een stuk meer openheid over de besteding van de 80 euro per persoon.(3,75 miljoen euro totaal!)
Als het wandelen echt zo veel kost met de hele organisatie die nodig is voor de wandelaars, prima. Betaal ik met alle liefde 80 euro of meer als het nog duurder wordt.
Maar ik vind het echt heer raar dat het al jarenlang per jaar flink duurder wordt.
Zijn er dan zoveel sponsors die afhaken of wordt er ergens geld aan uitgegeven wat niet echt noodzakelijk is om de vierdaagse op een goede manier te organiseren.
Ik zeg niet dat het zo is, maar als het allemaal goed te verantwoorden is waarom wordt dat dan niet gedaan?


In het verleden heb ik op dit forum de bedragen genoemd,welke als baten van de Vierdaagse werden overgeboekt
naar de KNBLO en KNBLO-NL.
Ik weet niet of je deze bedragen nog terug kunt vinden op dit forum.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inschrijfgeld 2018
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2018, 08:45 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jun 2006, 14:41
Berichten: 198
Woonplaats: Vijfhuizen
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 15000+
Aantal N4D volbracht: 26
Volgende wandeltocht: Nijmegen
Kennedymarsen volbracht: 60+
100+ wandelingen: 21
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Footloose schreef:
Als je een Quote gebruikt, moet je het wel goed doen!
Die opmerking over de kamer van koophandel was niet van mij maar van Cobie. :roll:


Ah... beter laat dan nooit....
Ben niet zo goed in "quoten"

Mijn nederige excuses :x

_________________
Jan van Vulpen
Boomzager
0653-370 307
www.bw60.nl
www.youtube.com

www.facebook.nl/janvanvulpen.77
www.twitter.com/boomzager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.