Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 08:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2016, 09:45 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Vrijdag 6 mei 2016 Etappe Swalmen – Venlo – Velden.
Aangezien we om 17 uur bij ons overnachtingsadres hadden afgesproken vertrokken we pas om 9 uur met de bus en de trein richting Swalmen.
Om 11 uur waren we in Swalmen waar we lekker in de zon van een kop koffie hebben genoten.
Voor dat we vertrokken hebben we eerst nog een stempel van het restaurant in ons wandelboekje laten zetten.
Eenmaal vertrokken waren we binnen ¼ uur uit het dorp en via natuurgebied Groenewoud, waar het riviertje de Swalm doorheen stroomt,de grens over en door Diergaardtscher- en Brachterwald (Duitsland) richting Bracht.
Na 10 km. waren we terug bij de grens bij een restaurant met de toepasselijke naam “De Grens”.
Daar koffie gedronken en op een pad gemarkeerd met grenspalen afwisselend aan de Duitse en Nederlandse kant gelopen richting Tegelen.
Bij Tegelen week de route op de GPS en ook de gemarkeerde route af van het Pieterpad boekje.
De route liep langs het Trappisten klooster.
Dit gebouwencomplex wordt nu gebruikt voor daklozen opvang en er is ook een winkel voor 2de hands spullen.
Wij werden daar uitgenodigd om een kop thee te drinken waar we dus gebruik van hebben gemaakt.
Er werd geen geld gevraagd voor de consumpties maar een vrijwillige bijdrage was welkom.
Ook hier weer heerlijk in de zon zitten rusten.
Door naar Venlo waar we midden door het centrum en via de Maas oever de stad weer verlieten maar niet voordat we in het centrum nog een pauze ingelast hadden.
Na Venlo ging de route via de uiterwaarden naar Velden waar we ons overnachtingsadres gingen opzoeken.
Dit adres hadden we uit het boekje van de stichting “Vrienden van de Fiets” en is gewoon bij mensen privé thuis.
Je moet dan wel lid zijn van deze stichting kosten 8 Euro/jaar.
Na een goede nachtrust en een goed ontbijt(bij de prijs van 19 Euro per persoon inbegrepen)weer op stap voor de volgende etappe.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2016, 09:45 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Vrijdag 6 mei 2016 Etappe Swalmen – Venlo – Velden.
Aangezien we om 17 uur bij ons overnachtingsadres hadden afgesproken vertrokken we pas om 9 uur met de bus en de trein richting Swalmen.
Om 11 uur waren we in Swalmen waar we lekker in de zon van een kop koffie hebben genoten.
Voor dat we vertrokken hebben we eerst nog een stempel van het restaurant in ons wandelboekje laten zetten.
Eenmaal vertrokken waren we binnen ¼ uur uit het dorp en via natuurgebied Groenewoud, waar het riviertje de Swalm doorheen stroomt,de grens over en door Diergaardtscher- en Brachterwald (Duitsland) richting Bracht.
Na 10 km. waren we terug bij de grens bij een restaurant met de toepasselijke naam “De Grens”.
Daar koffie gedronken en op een pad gemarkeerd met grenspalen afwisselend aan de Duitse en Nederlandse kant gelopen richting Tegelen.
Bij Tegelen week de route op de GPS en ook de gemarkeerde route af van het Pieterpad boekje.
De route liep langs het Trappisten klooster.
Dit gebouwencomplex wordt nu gebruikt voor daklozen opvang en er is ook een winkel voor 2de hands spullen.
Wij werden daar uitgenodigd om een kop thee te drinken waar we dus gebruik van hebben gemaakt.
Er werd geen geld gevraagd voor de consumpties maar een vrijwillige bijdrage was welkom.
Ook hier weer heerlijk in de zon zitten rusten.
Door naar Venlo waar we midden door het centrum en via de Maas oever de stad weer verlieten maar niet voordat we in het centrum nog een pauze ingelast hadden.
Na Venlo ging de route via de uiterwaarden naar Velden waar we ons overnachtingsadres gingen opzoeken.
Dit adres hadden we uit het boekje van de stichting “Vrienden van de Fiets” en is gewoon bij mensen privé thuis.
Je moet dan wel lid zijn van deze stichting kosten 8 Euro/jaar.
Na een goede nachtrust en een goed ontbijt(bij de prijs van 19 Euro per persoon inbegrepen)weer op stap voor de volgende etappe.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2016, 09:51 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Zaterdag 7 mei 2016. Etappe Velden – Swolgen – Geijsteren – Venray. (27 km.)
’s-Morgens vroeg om 8 uur bij de pont om de Maas over te steken maar helaas 1 uur te vroeg dus lekker in de zon zitten wachten tot de pontbaas op kwam dagen.
Hij kwam klokslag 9 uur.
Overgestoken naar Grubbenvorst en over landelijke wegen langs de woongemeenschap Zwaanenheike naar het natuurreservaat Schuitwater.
Net na het hek van de ingang van dit reservaat tussen een kudde koeien door (spannend) en na het volgende hek over de Swolgerder heide naar Swolgen.
In het bos naar Swolgen waren moerasvennen waar we regelmatig op kikkerconcerten werden getrakteerd.
Met name een vennetje zat stampvol kikkers.
Het laatste stukje in het bos voor Swolgen was zo drassig dat we over vlonders moesten lopen.
In Swolgen zijn we even van de route afgeweken voor een koffiebreak.
Verder naar Meerlo(was maar een klein stukje) maar we besloten hier toch een theepauze in te lassen bij de plaatselijke bakker omdat we wisten dat er verder op de route tot aan Venray geen gelegenheid tot drinken meer was.
Na Meerlo over de weg naar Wanssum en door het Geijsterder heide richting Geijsteren.
Op de weg naar Geijsteren besloten om naar het station van Venray te lopen ,dat was nog 3,5 km.
Vandaar met de trein naar Nijmegen en i.v.m. de finish die dag van de Giro in Nijmegen door met de trein naar Arnhem en verder met de bus naar Huissen.
Ook deze dag was het weer fantastisch 25ºC.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2016, 14:12 
Online
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Afgelopen zaterdag weer 60 kilometer verder gelopen van Groesbeek naar Lottum (zo'n 7 kilometer voorbij etappeplaats Swolgen). Het bleek een stuk zwaarder te gaan dan de voorgaande wandelingen. Geen idee waardoor... Het was wel supermooi weer en een supermooie omgeving, zoals bijna overal langs het Pieterpad. Mijn verslag kun je hier lezen.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2016, 21:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Leonard schreef:
Afgelopen zaterdag weer 60 kilometer verder gelopen van Groesbeek naar Lottum (zo'n 7 kilometer voorbij etappeplaats Swolgen). Het bleek een stuk zwaarder te gaan dan de voorgaande wandelingen. Geen idee waardoor... Het was wel supermooi weer en een supermooie omgeving, zoals bijna overal langs het Pieterpad. Mijn verslag kun je hier lezen.

Met alle aandacht die de KM van Cuijck krijgt zou je bijna vergeten dat er ook nog ergens anders gewandeld werd/kon worden.
Mooi verslag en leuk om te lezen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2016, 21:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leonard schreef:
Afgelopen zaterdag weer 60 kilometer verder gelopen van Groesbeek naar Lottum (zo'n 7 kilometer voorbij etappeplaats Swolgen). Het bleek een stuk zwaarder te gaan dan de voorgaande wandelingen. Geen idee waardoor... Het was wel supermooi weer en een supermooie omgeving, zoals bijna overal langs het Pieterpad. Mijn verslag kun je hier lezen.


Leuk om te lezen en misschien was het door het weer toch zwaarder. het was af en toe behoorlijk benauwd


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2016, 09:55 
Online
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Cornelia schreef:
Met alle aandacht die de KM van Cuijck krijgt zou je bijna vergeten dat er ook nog ergens anders gewandeld werd/kon worden.
Mooi verslag en leuk om te lezen.


Ik wist niet eens van die KM af, totdat ik ernaar zocht in de trein toen ik langs Cuijk reed en al die wandelaars zag lopen. Lijkt me wel een mooie tocht, volledig in daglicht. 's Nachts lopen heeft ook wel wat, maar op deze manier hoef je achteraf niet bij te slapen :icon_biggrin:.

Jeltsje schreef:
Leuk om te lezen en misschien was het door het weer toch zwaarder. het was af en toe behoorlijk benauwd


Dat zou best kunnen. Ik heb in het verleden wel vaker met warm en benauwd weer gelopen, maar ik heb afgelopen zaterdag vergeleken met de eerdere wandelingen van dit jaar en in die vergelijking was het deze keer inderdaad wel zwaarder weer om in te lopen. Op zich niet slecht als voorbereiding op vier dagen zweten in juli :icon_mrgreen:.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2016, 13:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Leonard schreef:
vier dagen zweten in juli :icon_mrgreen:.

Pas maar op, straks kunnen jullie de N4d schaatsen :icon_confused:

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2016, 16:02 
Online
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Afgelopen week heb ik in twee dagen het resterende deel van het Pieterpad uitgelopen. Op woensdag van Lottum naar Montfort en op donderdag van Montfort naar de Sint-Pietersberg. De verslagen zijn weer te vinden op mijn wandelblog (woensdag en donderdag). Vooral de donderdag was een goede trainingsdag: lopen op de schade van de dag ervoor, lopen over heuvellandschap en om 4 uur beginnen. Het hele Pieterpad was een mooie ervaring die veel mooie delen van ons land heeft laten zien.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2016, 18:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Je 1e verslag (van 3 etappes) gelezen, leuk!
Ik heb bij de Maaspontjes vorig jaar € 0,20 betaald dus het is inderdaad 50% in prijs verhoogd.
Ik heb ook routes van wandelnet gedownload (Groene Hart Pad) en constateer de nodige verschillen met de markeringen onderweg.
De markeringen lijken eerder te worden aangepast dan de GPS-tracks.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2016, 08:28 
Online
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Marko schreef:
Ik heb ook routes van wandelnet gedownload (Groene Hart Pad) en constateer de nodige verschillen met de markeringen onderweg.
De markeringen lijken eerder te worden aangepast dan de GPS-tracks.


Ik heb een paar keer op de website van Wandelnet gereageerd met verbetersuggesties voor de tracks, maar dan blijken die reacties te worden doorgestuurd naar Stichting Pieterpad. En die gaan niet over Wandelnet, dus erg soepel loopt dat allemaal niet.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2016, 09:38 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Ik lees dat vele van jullie de routes ook met GPS lopen. Zijn de routes ook zonder GPS goed te doen? (met de meeste recente routebeschrijving en 'bepijling' alleen dus)

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2016, 10:58 
Online
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Rachel schreef:
Ik lees dat vele van jullie de routes ook met GPS lopen. Zijn de routes ook zonder GPS goed te doen? (met de meeste recente routebeschrijving en 'bepijling' alleen dus)


Wat het Pieterpad betreft wel. Alleen in Groningen (stad) had ik wat moeite om de markeringen terug te vinden, maar gecombineerd met het boekje is dat prima te doen. Ik heb ook tientallen wandelaars gezien die het op die manier deden en ik ging er tijdens het lopen met GPS ook wel van uit dat de tracks die ik daarbij gebruikte, wellicht niet actueel waren. Dat was soms ook het geval en in dat soort gevallen volgde ik de markeringen ter plaatse. Voordeel van de GPS is dan wel dat je blijft zien of je niet al te ver van de route af loopt. Vooral in Holten en tijdens de etappe naar Zelhem bleek dat te spelen.

Het boekje heb ik tijdens het lopen nooit gebruikt, maar als je die er ook nog bij hebt, kun je bijna niet fout lopen.

Andere LAW's schijnen wel minder goed te zijn aangegeven, wat op zich niet zo verwonderlijk is, omdat het Pieterpad simpelweg het meest bekend en meest belopen LAW van Nederland is.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2016, 11:11 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Leonard schreef:
Rachel schreef:
Ik lees dat vele van jullie de routes ook met GPS lopen. Zijn de routes ook zonder GPS goed te doen? (met de meeste recente routebeschrijving en 'bepijling' alleen dus)


Wat het Pieterpad betreft wel. Alleen in Groningen (stad) had ik wat moeite om de markeringen terug te vinden, maar gecombineerd met het boekje is dat prima te doen. Ik heb ook tientallen wandelaars gezien die het op die manier deden en ik ging er tijdens het lopen met GPS ook wel van uit dat de tracks die ik daarbij gebruikte, wellicht niet actueel waren. Dat was soms ook het geval en in dat soort gevallen volgde ik de markeringen ter plaatse. Voordeel van de GPS is dan wel dat je blijft zien of je niet al te ver van de route af loopt. Vooral in Holten en tijdens de etappe naar Zelhem bleek dat te spelen.

Het boekje heb ik tijdens het lopen nooit gebruikt, maar als je die er ook nog bij hebt, kun je bijna niet fout lopen.

Andere LAW's schijnen wel minder goed te zijn aangegeven, wat op zich niet zo verwonderlijk is, omdat het Pieterpad simpelweg het meest bekend en meest belopen LAW van Nederland is.


Fijn om te lezen!
Ik ben binnenkort werkloos en wil mijn dagen maar zoveel mogelijk gaan vullen met wat ik leuk vind: wandelen! :)
Het Pieterpad staat al heel lang op mijn bucketlist (net als het Westerborkpad) en afhankelijk van hoe lang ik 'thuis zit' ga ik dus bekijken wat ik van mijn bucketlist af kan strepen

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: LAW 9: Pieterpad (Pieterburen - Maastricht)
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2016, 13:35 
Online
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Feb 2015, 16:13
Berichten: 187
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 8094
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: GR5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindl
Nou, veel plezier met het wandelen dan! En hopelijk ben je niet al te lang werkloos.

_________________
Mijn wandelblog


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Leonard en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.