Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 12:29 
Beste lui,

Helemaal nieuw hier. Ik wil graag op 21 augustus deelnemen aan de Omloop op Goeree. Heb helemaal geen wandelervaring. Afgelopen week voor het eerst in 1 keer 33km gelopen. Behalve last van blaren en vermoeide benen ging dit heel aardig. Nu is de omloop 110km en dat is uiteraard heel wat anders dan 33. Ik wil hier dus graag voor trainen maar heb geen idee hoe.. Is er iemand die mij raad of een schema voor de 110 kan/wil geven? Ik begrijp dat het loodzwaar zal worden en misschien zelfs onmogelijk met zulk weinig ervaring maar wil het gewoon graag meemaken.
Alvast bedankt voor je input! :-)

ps. 32 jaar oud


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 16:34 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Goed, vrij bizar dat dit nu uit mijn mond (toetsenbord?) moet komen, maar is er nog een specifieke reden dat je hem dit jaar wilt lopen, en niet bijvoorbeeld die van 2016? Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is om hem dit jaar te kunnen lopen, maar erg verantwoord klinkt het ook niet. Maar goed, elke regel heeft uitzonderingen.

Verder is deze vraag vaker langsgekomen voor Kennedymarsen (80KM), zie bijvoorbeeld:

viewtopic.php?f=71&t=5535
viewtopic.php?f=23&t=6544

Waarvan volgens mij de samenvatting is dat iedereen maar roept wat hij/zij ooit gehoord heeft, zonder onderbouwing of wat dan ook.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 16:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Een uitdaging Thomas zelf zou ik het 50 km schema van de 4 daagse aanhouden als beginnend wandelaar.Het blijven schapedijken spreek uit ervaring uitgelopen in 2010 een droge editie en dat scheelt de helft.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 20:30 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Kijk, je neemt gelijk een forse uitdaging, je komt daar vast uit de buurt? Heb hem nl ook één keer gelopen samen met een vriend uit Middelharnis. Leuke maar pittige tocht met al die grasdijken..

Toen ik hem liep, had ik een vierdaagse (4 keer 50km) achter de rug en de daarbij behorende nodige kilometers. Het is kort dag wil je goed getraind zijn, maar niets is onmogelijk natuurlijk. Vooral opbouwen is belangrijk. Niet zomaar een keertje 50 km lopen, want dan loop je jezelf al kapot voordat je de tocht waar het om gaat wilt lopen. Als je wekelijks kunt lopen heb je nu nog 16 keer om te trainen (als je 1 x per week traint, een keertje vaker natuurlijk niet erg). Dan zou je het zo kunnen opbouwen per week (aantal km): 20, 20, 25, 25, 30, 30, 35, 35, 40, 40, 45, 45, 50, 50, 60, 80. Dan kom je nl precies uit op 16 keer. Je kunt natuurlijk grotere stappen nemen dan 5 km. Als je over een aantal weken al 50 km goed kan wegstampen, is het misschien aan te raden een Kennedymars (80km) te lopen. Dan kun je ook 'trainen' op 's nachts lopen. Één ding, als je niet zoveel aan trainen toekomt, loop je dan niet helemaal naar de malle moeren met de omloop. Ik weet dat mensen van Goeree 'graag' een keer de Omloop willen lopen, maar heb er toen ik er liep gezien die zich helemaal kapot liepen en nog maanden met blessures liepen. Als je kantoorwerk hebt is dat misschien minder erg, maar als je veel moet lopen op je werk, kun je beter halverwege stoppen dan dat je eigenwijs en helemaal kapot de eindstreep haalt. Maar ik ga er vanuit dat je het fluitend haalt, toch? :icon_cheesygrin:

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 20:32 
bedankt allemaal. Reden waarom ik het dit jaar wil doen? Omdat ik NU leef haha. Mocht ik het niet halen, geen probleem dan in 2016 weer. Geen moeten alleen maar genieten.
Ik zal kijken naar het schema voor de vierdaagse. Ben nog niet helemaal bekend met het forum..iemand een link hiernaar wellicht?
Overigens fantastisch dit forum gevonden te hebben!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 20:35 
Corne92 schreef:
Kijk, je neemt gelijk een forse uitdaging, je komt daar vast uit de buurt? Heb hem nl ook één keer gelopen samen met een vriend uit Middelharnis. Leuke maar pittige tocht met al die grasdijken..

Toen ik hem liep, had ik een vierdaagse (4 keer 50km) achter de rug en de daarbij behorende nodige kilometers. Het is kort dag wil je goed getraind zijn, maar niets is onmogelijk natuurlijk. Vooral opbouwen is belangrijk. Niet zomaar een keertje 50 km lopen, want dan loop je jezelf al kapot voordat je de tocht waar het om gaat wilt lopen. Als je wekelijks kunt lopen heb je nu nog 16 keer om te trainen (als je 1 x per week traint, een keertje vaker natuurlijk niet erg). Dan zou je het zo kunnen opbouwen per week (aantal km): 20, 20, 25, 25, 30, 30, 35, 35, 40, 40, 45, 45, 50, 50, 60, 80. Dan kom je nl precies uit op 16 keer. Je kunt natuurlijk grotere stappen nemen dan 5 km. Als je over een aantal weken al 50 km goed kan wegstampen, is het misschien aan te raden een Kennedymars (80km) te lopen. Dan kun je ook 'trainen' op 's nachts lopen. Één ding, als je niet zoveel aan trainen toekomt, loop je dan niet helemaal naar de malle moeren met de omloop. Ik weet dat mensen van Goeree 'graag' een keer de Omloop willen lopen, maar heb er toen ik er liep gezien die zich helemaal kapot liepen en nog maanden met blessures liepen. Als je kantoorwerk hebt is dat misschien minder erg, maar als je veel moet lopen op je werk, kun je beter halverwege stoppen dan dat je eigenwijs en helemaal kapot de eindstreep haalt. Maar ik ga er vanuit dat je het fluitend haalt, toch? :icon_cheesygrin:


Bedankt voor je uitgebreide advies. Ben woonachtig in Spijkenisse. Om eerlijk te zijn vond ik wandelen afgelopen week nog voor mensen die niet van een uitdaging houden en zichzelf niet pushen. Na mijn 35 km van afgelopen zaterdag ben ik verkocht! Zowel fysiek als mentaal zwaar. Neem absoluut mijn woorden terug. Ik ga 16x trainen makkelijk halen (mits mijn lichaam het daar mee eens is) Helder bericht, kan ik wat mee!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 21:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
tomerus schreef:
Corne92 schreef:
Kijk, je neemt gelijk een forse uitdaging, je komt daar vast uit de buurt? Heb hem nl ook één keer gelopen samen met een vriend uit Middelharnis. Leuke maar pittige tocht met al die grasdijken..

Toen ik hem liep, had ik een vierdaagse (4 keer 50km) achter de rug en de daarbij behorende nodige kilometers. Het is kort dag wil je goed getraind zijn, maar niets is onmogelijk natuurlijk. Vooral opbouwen is belangrijk. Niet zomaar een keertje 50 km lopen, want dan loop je jezelf al kapot voordat je de tocht waar het om gaat wilt lopen. Als je wekelijks kunt lopen heb je nu nog 16 keer om te trainen (als je 1 x per week traint, een keertje vaker natuurlijk niet erg). Dan zou je het zo kunnen opbouwen per week (aantal km): 20, 20, 25, 25, 30, 30, 35, 35, 40, 40, 45, 45, 50, 50, 60, 80. Dan kom je nl precies uit op 16 keer. Je kunt natuurlijk grotere stappen nemen dan 5 km. Als je over een aantal weken al 50 km goed kan wegstampen, is het misschien aan te raden een Kennedymars (80km) te lopen. Dan kun je ook 'trainen' op 's nachts lopen. Één ding, als je niet zoveel aan trainen toekomt, loop je dan niet helemaal naar de malle moeren met de omloop. Ik weet dat mensen van Goeree 'graag' een keer de Omloop willen lopen, maar heb er toen ik er liep gezien die zich helemaal kapot liepen en nog maanden met blessures liepen. Als je kantoorwerk hebt is dat misschien minder erg, maar als je veel moet lopen op je werk, kun je beter halverwege stoppen dan dat je eigenwijs en helemaal kapot de eindstreep haalt. Maar ik ga er vanuit dat je het fluitend haalt, toch? :icon_cheesygrin:


Bedankt voor je uitgebreide advies. Ben woonachtig in Spijkenisse. Om eerlijk te zijn vond ik wandelen afgelopen week nog voor mensen die niet van een uitdaging houden en zichzelf niet pushen. Na mijn 35 km van afgelopen zaterdag ben ik verkocht! Zowel fysiek als mentaal zwaar. Neem absoluut mijn woorden terug. Ik ga 16x trainen makkelijk halen (mits mijn lichaam het daar mee eens is) Helder bericht, kan ik wat mee!


Gevalletje acute besmetting met het wandelvirus ;-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 28 Apr 2015, 21:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
tomerus schreef:
bedankt allemaal. Reden waarom ik het dit jaar wil doen? Omdat ik NU leef haha. Mocht ik het niet halen, geen probleem dan in 2016 weer. Geen moeten alleen maar genieten.
Ik zal kijken naar het schema voor de vierdaagse. Ben nog niet helemaal bekend met het forum..iemand een link hiernaar wellicht?
Overigens fantastisch dit forum gevonden te hebben!

Bij deze de link naar de website van de Vierdaagse: http://www.4daagse.nl/nl/
Onder voorbereiding vind je het item training.
Doe er je voordeel mee. Succes met je uitdaging.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2015, 07:16 
Thanks all,

Eergister weer getraind. Om half 9 `s avonds vertrokken en om 5 de volgende ochtend weer klaar. 8.5 uur dus. Afstand 39KM. Het begon rond 23:00 te regenen en waaien en de regen is niet meer gestopt todat we (ik en trainingsmaat) weer thuis waren. Het was afzien. Helemaal doorweekt en koud. Wat heb ik me vergist in wind en regen. Voor mn gevoel hadden we wel 45 gelopen! Benen gingen voor mn gevoel ook echt op slot en laatse stuk deed ook gewoon pijn. Vreselijk ook als je nergens kunt rusten of schuilen behalve even in een fietsenhok op een schoolplein. Eenmaal thuis werd lopen eerder kruipen en had ik een licht koorts/ziek gevoel. Nu voel ik me gelukkig weer helemaal oke behalve een hoop spierpijn. Was een pittige tweede training to say the least.
Overigens doet lopen `s nachts met regen en wind ook iets met je geestelijke gesteldheid. Het is lastiger poisitief te blijven.
Maak me wel zorgen om de tijd. 8.5 uur en 39km gelopen. Op deze manier haal ik de Omloop dus nooit. Iedergeval het was weer een hele ervaring en kan nu weer met gepaste trots terugkijken :-)


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2015, 10:54 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Heb je tot nu toe alleen eigen tochten gelopen?
Het lopen van georganiseerde tochten is ook erg leuk hoor!
Voordeel is dat de route nagenoeg altijd is gemarkeerd en dat verenigingen hun best doen om het parcours zo leuk mogelijk te maken.
Echt, ik hoor vaak mensen zeggen dat ze in hun eigen woonplaats nog onbekende plekjes tegen zijn gekomen.
Tweede voordeel is dat er regelmatig rusten op de route zijn.
Want (op tijd) rusten is óók belangrijk! :icon_cool:
En last but not least: contact met medewandelaars!
Gedeelde smart is halve smart (met z'n allen verzopen van de regen binnenkomen in een rust heeft een heel aparte, eigen charme :icon_wink: )
En gedeelde vreugd is dubbele vreugd (nabieren met z'n allen is supergezellig)

Op http://www.wandelkalender.nl vind je het hele aanbod van wandeltochten.
Op 20 juni is er bijvoorbeeld de Spijkenissermars, dichterbij kan bijna niet, denk ik!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2015, 11:24 
Idd alleen eigen tochten tot nu toe gelopen (alle twee ;-) ) Je hebt helemaal gelijk een georganisserde tocht is ook leuker. Bedankt voor je tip over de tocht in Spijkenisse, die zal ik zeker lopen! Hoe rusten jullie eigenlijk? Om het uur? om de twee uur? Gewoon even 5 a 10 minuten zitten?


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2015, 16:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
tomerus schreef:
Idd alleen eigen tochten tot nu toe gelopen (alle twee ;-) ) Je hebt helemaal gelijk een georganisserde tocht is ook leuker. Bedankt voor je tip over de tocht in Spijkenisse, die zal ik zeker lopen! Hoe rusten jullie eigenlijk? Om het uur? om de twee uur? Gewoon even 5 a 10 minuten zitten?


Hahaha, ik ken mensen die dit topic niet zullen vinden.
Maar die expert zijn op "oefenen op het rusten" :-).
Zoek het topic Wandelvierdaagse Odoorn maar even op. NA het Hemelvaartweekend. Dan lees je alles over rusten. :icon_mrgreen:

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 06 Mei 2015, 18:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
tomerus schreef:
Idd alleen eigen tochten tot nu toe gelopen (alle twee ;-) ) Je hebt helemaal gelijk een georganisserde tocht is ook leuker. Bedankt voor je tip over de tocht in Spijkenisse, die zal ik zeker lopen! Hoe rusten jullie eigenlijk? Om het uur? om de twee uur? Gewoon even 5 a 10 minuten zitten?


Afhankelijk van de tocht en het wandeltempo,vierdaagse tijd genoeg en om de 3 uur rust van 15 min tot een half uur en op een Kennedy of 110 meer rust maar korter.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2015, 19:52 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2015, 19:53
Berichten: 51
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 26
Kilometers gelopen: 136
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Blij
Even off topic: alvast veel succes!
Als ex-ouddorper voel ik ergens wel de behoefte om 'm ook te lopen, maar als inmiddels echte (alweer 18 jr) brabander, eerst de 80 van de langstraat maar :icon_cheesygrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Trainingsschema "de Omloop"
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2015, 06:51 
Dank alle,

Afgelopen donderdag mijn eerste 51 gelopen. Heb er 12 uur precies over gedaan dus wel te lang en wellicht teveel gepauseerd. Geeb blaren, wel beetje spierpijn aan overgehouden :-) Zaterdag staat 60 op het programma. Mocht ik geen tegenslagen krijgen (blessures, enz) dan heb ik er wel een goed gevoel over!


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.