Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2011, 21:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
LDW schreef:
Ik ben net terug uit Houffalize: dit weekend Plombières - Houffalize gelopen (de mars ter herinnering aan het lijden (van het Ardennenoffensief))
Dit was misschien wel de allerzwaarste tocht, die ik ooit heb gelopen: op papier 'slechts' 110 km, maar wát voor kilometers!

Ik vertrok zaterdag per trein uit Almere naar Den Bosch waar een loopmaat mij ophaalde. Per auto ging het naar Houffalize, in de buurt van Bastogne, tegen de grens met Luxemburg.
Na de inschrijfrituelen bleken er nog 10 minuten, voor het vertrek van de bus, die ons naar het startpunt zou brengen; Plombières, net onder Vaals. Op de heenweg met de auto hadden we al een enkele sneeuwvlok gezien, op de terugweg per bus bleek de sneeuw door te zetten.

Er wordt gelopen in drie groepen: à 6.0 km/h. à 6.4 km/h en à 6.7 km/h. Natuurlijk had ik voor de laatste gekozen. We vertrokken goed ingepakt tegen de regen (!) om 19.20 uit Plombières. Eenmaal buiten trok de wind al snel aan en werd het guur. Rond 20.30 begon het te sneeuwen. En omdat de wind niet afnam, werd dit een regelrechte sneeuwstorm! De sneeuw zou ons de gehele nacht begeleiden. Na 17 km was de eerste binnenrust gepland voor een kop koffie. Nauwelijks waren we echter binnen of de tweede groep diende zich al aan! Onze 'pauze' werd hierdoor beperkt tot circa 7 minuten - en ook dit patroon zou zich gedurende een groot deel van de nacht blijven herhalen.
Omdat de marsleiding vond, dat wij door de sneeuwstorm ' achterop' waren geraakt, werd het tempo flink opgevoerd. Mijn loopmaat mat met zijn GPS tijdens één van de schaarse afdalingen een tempo van tegen de 10 km/h(!). Voor veel (ook ervaren) lopers was dit aanleiding, zich een niveau te laten zakken naar een minder snelle groep.

Je raakt op zeker moment gewend aan lopen in een sneeuwbui en dat leverde op enig moment een prachtige wagenrust op ; op een dorpsplein onder een verlichte kerstboom werd hete drank en chocola gepresenteerd. Prachtig plaatje!

De lastigste etappe was ergens midden in de nacht: door een onverlicht bos, ki-lo-me-ters klimmen over een besneeuwd, onverhard pad: je zakte tot je knieën weg.
Toen het weer een klein beetje lichter werd, werden we getrakteerd op de meest fantastische plaatjes: we liepen werkelijk door een kerstkaart. Wow!

De verzorging door de organisatie was prima in orde: overal was warme soep of koffie te krijgen, wagenrusten hadden op enig moment niet alleen thee of cola, maar je kon daar desgewenst een scheutje rum in krijgen (ter verwarming van de interne mens). er was fruit, broodjes, chocola: je hoefde niet te verhongeren. 's Ochtends liepen wij de stralende ochtendzon tegemoet in een betoverend wit landschap.
Aan het eind van de afmattende serie taaie klimmen wachtte nog een verrassing: Houffalize ligt in een diep dal, dus de laatse 1500 m gingen in een duizelingwekkende vaart steil naar beneden! Om 13.20 bereikten wij de finish.

Om het jaar gaat de tocht van Noord naar Zuid en het jaar daarop weer van Zuid naar Noord. Volgend jaar ben ik dus zeker nogmaals van de partij om de route 'naar beden' te volbrengen (ook al weet ik na vandaag, dat dat dus begint met een klim van 1500 m. Maar die is in ieder geval geasfalteerd.

We hebben met elkaar een prachtige, heroïsche wandeling volbracht.

Vergeleken hiermee is de Dodentocht in Bornem een makkie. Voor watjes. :mrgreen:

Alleen en makkie voor watjes, dan ga ik hem zeker nog eens doen.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Laatst gewijzigd door Bill de oud naut op 17 Dec 2011, 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2011, 21:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Sneeuwwandelen blijft, ondanks dat het een stukje zwaarder is, toch wel ontzettend sfeervol en mooi. Zijn er ergens foto's van deze tocht te vinden?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2011, 21:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Bill de oud naut schreef:
LDW schreef:
Ik ben net terug uit Houffalize: dit weekend Plombières - Houffalize gelopen (de mars ter herinnering aan het lijden (van het Ardennenoffensief))
Dit was misschien wel de allerzwaarste tocht, die ik ooit heb gelopen: op papier 'slechts' 110 km, maar wát voor kilometers!

Ik vertrok zaterdag per trein uit Almere naar Den Bosch waar een loopmaat mij ophaalde. Per auto ging het naar Houffalize, in de buurt van Bastogne, tegen de grens met Luxemburg.
Na de inschrijfrituelen bleken er nog 10 minuten, voor het vertrek van de bus, die ons naar het startpunt zou brengen; Plombières, net onder Vaals. Op de heenweg met de auto hadden we al een enkele sneeuwvlok gezien, op de terugweg per bus bleek de sneeuw door te zetten.

Er wordt gelopen in drie groepen: à 6.0 km/h. à 6.4 km/h en à 6.7 km/h. Natuurlijk had ik voor de laatste gekozen. We vertrokken goed ingepakt tegen de regen (!) om 19.20 uit Plombières. Eenmaal buiten trok de wind al snel aan en werd het guur. Rond 20.30 begon het te sneeuwen. En omdat de wind niet afnam, werd dit een regelrechte sneeuwstorm! De sneeuw zou ons de gehele nacht begeleiden. Na 17 km was de eerste binnenrust gepland voor een kop koffie. Nauwelijks waren we echter binnen of de tweede groep diende zich al aan! Onze 'pauze' werd hierdoor beperkt tot circa 7 minuten - en ook dit patroon zou zich gedurende een groot deel van de nacht blijven herhalen.
Omdat de marsleiding vond, dat wij door de sneeuwstorm ' achterop' waren geraakt, werd het tempo flink opgevoerd. Mijn loopmaat mat met zijn GPS tijdens één van de schaarse afdalingen een tempo van tegen de 10 km/h(!). Voor veel (ook ervaren) lopers was dit aanleiding, zich een niveau te laten zakken naar een minder snelle groep.

Je raakt op zeker moment gewend aan lopen in een sneeuwbui en dat leverde op enig moment een prachtige wagenrust op ; op een dorpsplein onder een verlichte kerstboom werd hete drank en chocola gepresenteerd. Prachtig plaatje!

De lastigste etappe was ergens midden in de nacht: door een onverlicht bos, ki-lo-me-ters klimmen over een besneeuwd, onverhard pad: je zakte tot je knieën weg.
Toen het weer een klein beetje lichter werd, werden we getrakteerd op de meest fantastische plaatjes: we liepen werkelijk door een kerstkaart. Wow!

De verzorging door de organisatie was prima in orde: overal was warme soep of koffie te krijgen, wagenrusten hadden op enig moment niet alleen thee of cola, maar je kon daar desgewenst een scheutje rum in krijgen (ter verwarming van de interne mens). er was fruit, broodjes, chocola: je hoefde niet te verhongeren. 's Ochtends liepen wij de stralende ochtendzon tegemoet in een betoverend wit landschap.
Aan het eind van de afmattende serie taaie klimmen wachtte nog een verrassing: Houffalize ligt in een diep dal, dus de laatse 1500 m gingen in een duizelingwekkende vaart steil naar beneden! Om 13.20 bereikten wij de finish.

Om het jaar gaat de tocht van Noord naar Zuid en het jaar daarop weer van Zuid naar Noord. Volgend jaar ben ik dus zeker nogmaals van de partij om de route 'naar beden' te volbrengen (ook al weet ik na vandaag, dat dat dus begint met een klim van 1500 m. Maar die is in ieder geval geasfalteerd.

We hebben met elkaar een prachtige, heroïsche wandeling volbracht.

Vergeleken hiermee is de Dodentocht in Bornem een makkie. Voor watjes. :mrgreen:

Alleen en makkie voor watjes, dan ga ik hem zeker nog eens doen.

Ik kom er toch nog even op terug, jij loopt op je gemakkie lange afstanden, maar dat wil niet zeggen dat iemand een doto of een mindere afstand loopt een watje is, iedere wandeltocht voor wie dan ook en welke afstand dan ook, is voor die persoon een prestatie en hij of zij heeft net zo veel (of misschien wel meer) lol aan de tocht als jij.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 00:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Beetje jammer van je slotzin Coert,er zijn tochten die echt nog zwaarder zijn dan Plombières - Houffalize . :mrgreen:

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 01:15 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1641
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Ed schreef:
Beetje jammer van je slotzin Coert,er zijn tochten die echt nog zwaarder zijn dan Plombières - Houffalize . :mrgreen:

De laatste 2 woorden in ieder geval. Ik kan me wel inleven in de zin daarvoor, maar dan wel met het commentaar van Bill.
En Coert moet dat ook wel weten na Nijmegen-Rotterdam dit jaar.

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 09:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Desalniettemin =D> =D> voor het volbrengen van de tocht..

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 17:43 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
herwin schreef:
Sneeuwwandelen blijft, ondanks dat het een stukje zwaarder is, toch wel ontzettend sfeervol en mooi. Zijn er ergens foto's van deze tocht te vinden?


https://picasaweb.google.com/1114506367 ... alize2011#





en voor iedereen die erover 'valt': natuurlijk is iedere 100+ mars een serieuze prestatie. Ik zette er niet voor niets een MR GREEN :mrgreen: achter - niet meteen zo 'happen' mensen!)

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 17:50 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Ah, meneer 6.15 op de eerste foto is een vliegtuig aan het binnehalen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 18:32 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
LDW schreef:
herwin schreef:
Sneeuwwandelen blijft, ondanks dat het een stukje zwaarder is, toch wel ontzettend sfeervol en mooi. Zijn er ergens foto's van deze tocht te vinden?


https://picasaweb.google.com/1114506367 ... alize2011#





en voor iedereen die erover 'valt': natuurlijk is iedere 100+ mars een serieuze prestatie. Ik zette er niet voor niets een MR GREEN :mrgreen: achter - niet meteen zo 'happen' mensen!)



Prachtige foto's met die sneeuw!! Ik kan mij goed voorstellen dat je hebt genoten. Diep respect voor de gelopen afstand en de zware omstandigheden!!

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Feb 2012, 17:14 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Schrikkeldag is natuurlijk een leuke datum voor in je wandelboekje!
Maar in Nederland stond er niks op de wandelkalenders ... :(
Dus ben ik weer uitgeweken naar België, volgens mij is daar iedere dag wel wat te wandelen!
En het was nog niet eens ver van huis, maar zo'n 95 km.
België klinkt ver weg, maar bij mij vandaan valt dat wel mee, Nijmegen is verder weg!.

Het was best een aardige tocht, maar ik vond hem een beetje saai.
Best veel bos en met dat grijze weer van vandaag was het allemaal een beetje kleurloos.
Toch niet te vergelijken met de Hollandse polders!

Maar zoals gewoonlijk was de bepijling perfect (moet ook wel, want je krijgt in België geen routebeschrijving mee) en met 3 lusjes van 9, 8 en 5 km kwam je ook aan de nodige rust toe.
De start en de rusten waren in een soort oud kerkgebouw en zeker vanmorgen vroeg was het daar toch kkkkkkkkoud ..., ik had gewoon medelijden met de mensen die daar dienst hadden!

Onderweg ook nog een cache gevonden, was ook bij geocachen een bijzondere dag vandaag.
Ik heb schrikkeldag dus wel goed benut tot nu toe.
Wie weet ga ik vanavond nog wel even kijken of ik ergens een leuke vent vind om ten huwelijk te vragen ... :mrgreen:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2012, 19:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Danyell schreef:

<snip>
Wie weet ga ik vanavond nog wel even kijken of ik ergens een leuke vent vind om ten huwelijk te vragen ... :mrgreen:


En ? :mrgreen: :mrgreen:

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2012, 19:02 
Ik heb vandaag zo'n 15 km gelopen van Edenberga naar Laholm, stukje door het dorp en toen weer terug.
Ookal heb ik de afgelopen maanden heel wat afgelopen op de boerderij, was het toch ook wel weer eens fijn om voor "fun" te lopen. Alleen heb ik dan meteen ook weer een lichte hoofdpijn, zoals bijna altijd....


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2012, 14:32 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2007, 06:43
Berichten: 425
Woonplaats: Slijk Ewijk
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Meindle
vandaag niet echt, maar afgelopen 2 weken op verschillende plekken in Korea (oa thee plantages) en china (oa de muur, peking door, whenzhou en omgeving)

_________________
http://www.slijkewijksestappers.nl

Tempus omnia vulnera sanat, cicatrices manent


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2012, 16:36 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1641
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
pietman schreef:
vandaag niet echt, maar afgelopen 2 weken op verschillende plekken in Korea (oa thee plantages) en china (oa de muur, peking door, whenzhou en omgeving)

:-" ](*,)
foto's

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Mei 2012, 19:23 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2007, 06:43
Berichten: 425
Woonplaats: Slijk Ewijk
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ??
Aantal N4D volbracht: eeh
Volgende wandeltocht: nijmegen!
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Meindle
langehalen schreef:
pietman schreef:
vandaag niet echt, maar afgelopen 2 weken op verschillende plekken in Korea (oa thee plantages) en china (oa de muur, peking door, whenzhou en omgeving)

:-" ](*,)
foto's

komen........zodra ik de tassen ed leeg heb ga ik over op het legen van camera's

_________________
http://www.slijkewijksestappers.nl

Tempus omnia vulnera sanat, cicatrices manent


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.