Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:05

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2010, 19:19 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Ik kon zo'n topicje ook wel gebruiken, zo moet ik niet voor elk klein tochtje een nieuw topic maken. ;)

Vandaag de Sinksentocht van De Pajotten Hekelgem gelopen. (20 km)

foto's :arrow: http://www.mijnalbum.nl/Album=TRTGJTBH

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2010, 20:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Het Pajottenland :!: Daar heb ik goede (vloeibare) herinneringen aan ;) .

Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Mei 2010, 13:14 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Bosso schreef:
Het Pajottenland :!: Daar heb ik goede (vloeibare) herinneringen aan ;) .

Bosso. :mrgreen:

Dat heb je al gauw in Belgie :D .
Als de jongens groot zijn gaan Ben en ik een keer een wandelvakantie in Belgie doen. Op zijn Belgisch, waarbij ik overigens het bolleke voor de tocht oversla...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2011, 13:12 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Ik heb vandaag de Lemmekenswandeling in Berg van http://www.witloofstappers.be gelopen. Omdat ik niet al te veel tijd had, heb ik me beperkt tot de 18 km.
Berg ligt niet erg ver van Zaventem, waardoor het een interessante tocht voor vliegtuigspotters was. Zelf had ik mijn fototoestel thuisgelaten, maar ik kwam er bij de start Steven Jaspers (http://blog.seniorennet.be/stevenjaspers/) tegen. Hij liep wel de 27 km, maar onze parcours waren de eerste 14 km hetzelfde. Het werd dus vooral een gezellige babbel o.a. over ons gezamelijk voetbalverleden, toch al bijna 20 jaar geleden, waardoor de kilometers echt wel voorbijvlogen en ik rond 11.30 u. al weer bij de finish was.

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2011, 09:43 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2005, 15:46
Berichten: 145
Woonplaats: Enschede
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 50 km
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 9
Merk wandelschoenen: Meindl
Na het ontbijt (op een terrasje langs de straat) een leuk stukje langs de Theems gelopen.
Nu even omkleden en weer aan het werk...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2011, 11:43 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Ahaha schreef:
Na het ontbijt (op een terrasje langs de straat) een leuk stukje langs de Theems gelopen.
Nu even omkleden en weer aan het werk...

Mooi begin van een (werk-) dag.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Mei 2011, 16:16 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Vandaag de Evert Larock Wandeltocht gelopen in Ramsdonk (België) en omgeving.
Weer 25 km in de pocket. :D
http://www.ochtendgloren.be/

Vanmorgen even bewolkt, maar nadien mooie opklaringen. Het was dus een ideaal wandelweertje. Ik heb er van genoten.

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2011, 19:08 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Vannamiddag rustig 16 km gelopen in Klein-Brabant, met start in Kalfort-Puurs.
De organisatie was in handen van de Wandelvriendenkring Puurs.
Er liepen 845 deelnemers deze tocht.

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2011, 18:56 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Vanwege de vrije dag, ivm de Nationale feestdag in België, heb ik vanmorgen de zomertocht vanuit Bottelare (nabij Gent) gelopen. http://www.florastappersgent.be/
De 21 km bracht ons langs pittoreske dorpjes zoals Munte, Moortsel, Scheldewindeke.
De uitslag van deze tocht staat ook al online op http://www.marching.be/uitslagpdfgenera ... p?id=14062 (in totaal waren er vandaag 1453 deelnemers)

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2011, 16:42 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Vandaag er opnieuw een wandeldag van gemaakt. Vandaag een tochtje van 20 km gelopen vanuit Assebroek (omgeving van Brugge). Ondanks het mindere weer werd het toch een mooie wandeling. Langs een kanaal, doorheen het Lappersfortbos, door het domein Ryckevelde met zijn prachtig kasteel. http://www.brugsche-globetrotters.be/news.php

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 09 Okt 2011, 18:30 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Door het herfstweertje van dit weekend heb ik de wandelmicrobe blijkbaar weer goed te pakken. Na gisteren 25 km te hebben gelopen in Hoogvliet, heb ik vandaag weer de wandelsloffen aangetrokken en heb ik nog 20 km gelopen in Sterrebeek, een tocht georganiseerd door de Parkvrienden uit Zaventem. http://www.deparkvriendenzaventem.be/
Zelfs bij dit herfstweer waren er nog 1020 deelnemers.

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Nov 2011, 21:42 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Vandaag nog eens de taalgrens overgestoken. In de buurt van Luik organiseerden "Les Bruyères en Marche" hun jaarlijkse internationale tochten. De omgeving daar al kennende ging ik voor de 21 km (in werkelijkheid 22,7 km). Het was al snel duidelijk dat ik de laatste maanden niet veel tochten gelopen had met een redelijk hoogteverschil. Nochtans was er weinig redenen om te klagen, het parcours was prima afgepijld, het zonnetje was van de partij en geregeld waren er mooie vergezichten. Alleen was het soms wel verschrikkelijk steil, op geen tijd liep je soms van gelijk met de wortels van de bomen tot boven de toppen van de bomen.

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2011, 11:00 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Gisteren heb ik een treinuitstap gemaakt met mijn wandelclub naar de provinciehoofdstad van Oost-Vlaanderen, Gent.
We hebben daar deelgenomen aan "Gent bij nacht", een tocht van 6 - 9 - 12 km, georganiseerd door de Florastappers uit Gent. Vanwege de korte afstanden zijn de sportieve prestaties voor één maal van ondergeschikt belang. Daartegenover staat wel dat een stad als Gent deze tijd van het jaar ook wel veel te bieden heeft. Mooie gebouwen, gezellige winkelstraten, een kerstmarkt, een kermis, ... Dus iedereen heeft wel een goede reden om van deze tocht te kunnen genieten en dat hier interesse voor is, kan je zien aan het aantal deelnemers. (klik hier voor het aantal deelnemers)

Ik heb ook een beperkt aantal foto's in een album geplaatst. :arrow: http://www.mijnalbum.nl/Album=3EAKEMTN

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Laatst gewijzigd door Bernard op 11 Dec 2011, 17:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2011, 13:47 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Bernard schreef:
Gisteren heb ik een treinuitstap gemaakt met mijn wandelclub naar de provinciehoofdstad van Oost-Vlaanderen, Gent.
We hebben daar deelgenomen aan "Gent bij nacht", een tocht van 6 - 9 - 12 km, georganiseerd door de Florastappers uit Gent. Vanwege de korte afstanden zijn de sportieve prestaties voor één maal van ondergeschikt belang. Daartegenover staat wel dat een stad als Gent deze tijd van het jaar ook wel veel te bieden heeft. Mooie gebouwen, gezellige winkelstraten, een kerstmarkt, een kermis, ... Dus iedereen heeft wel een goede reden om van deze tocht te kunnen genieten en dat hier interesse voor is, kan je zien aan het aantal deelnemers. (klik hier voor het aantal deelnemers)

Ik heb ook een beperkt in een album geplaatst. :arrow: http://www.mijnalbum.nl/Album=3EAKEMTN

Ziet er reuze gezellig uit bernard. wie weet volgend jaar...

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2011, 21:20 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Ik ben net terug uit Houffalize: dit weekend Plombières - Houffalize gelopen (de mars ter herinnering aan het lijden (van het Ardennenoffensief))
Dit was misschien wel de allerzwaarste tocht, die ik ooit heb gelopen: op papier 'slechts' 110 km, maar wát voor kilometers!

Ik vertrok zaterdag per trein uit Almere naar Den Bosch waar een loopmaat mij ophaalde. Per auto ging het naar Houffalize, in de buurt van Bastogne, tegen de grens met Luxemburg.
Na de inschrijfrituelen bleken er nog 10 minuten, voor het vertrek van de bus, die ons naar het startpunt zou brengen; Plombières, net onder Vaals. Op de heenweg met de auto hadden we al een enkele sneeuwvlok gezien, op de terugweg per bus bleek de sneeuw door te zetten.

Er wordt gelopen in drie groepen: à 6.0 km/h. à 6.4 km/h en à 6.7 km/h. Natuurlijk had ik voor de laatste gekozen. We vertrokken goed ingepakt tegen de regen (!) om 19.20 uit Plombières. Eenmaal buiten trok de wind al snel aan en werd het guur. Rond 20.30 begon het te sneeuwen. En omdat de wind niet afnam, werd dit een regelrechte sneeuwstorm! De sneeuw zou ons de gehele nacht begeleiden. Na 17 km was de eerste binnenrust gepland voor een kop koffie. Nauwelijks waren we echter binnen of de tweede groep diende zich al aan! Onze 'pauze' werd hierdoor beperkt tot circa 7 minuten - en ook dit patroon zou zich gedurende een groot deel van de nacht blijven herhalen.
Omdat de marsleiding vond, dat wij door de sneeuwstorm ' achterop' waren geraakt, werd het tempo flink opgevoerd. Mijn loopmaat mat met zijn GPS tijdens één van de schaarse afdalingen een tempo van tegen de 10 km/h(!). Voor veel (ook ervaren) lopers was dit aanleiding, zich een niveau te laten zakken naar een minder snelle groep.

Je raakt op zeker moment gewend aan lopen in een sneeuwbui en dat leverde op enig moment een prachtige wagenrust op ; op een dorpsplein onder een verlichte kerstboom werd hete drank en chocola gepresenteerd. Prachtig plaatje!

De lastigste etappe was ergens midden in de nacht: door een onverlicht bos, ki-lo-me-ters klimmen over een besneeuwd, onverhard pad: je zakte tot je knieën weg.
Toen het weer een klein beetje lichter werd, werden we getrakteerd op de meest fantastische plaatjes: we liepen werkelijk door een kerstkaart. Wow!

De verzorging door de organisatie was prima in orde: overal was warme soep of koffie te krijgen, wagenrusten hadden op enig moment niet alleen thee of cola, maar je kon daar desgewenst een scheutje rum in krijgen (ter verwarming van de interne mens). er was fruit, broodjes, chocola: je hoefde niet te verhongeren. 's Ochtends liepen wij de stralende ochtendzon tegemoet in een betoverend wit landschap.
Aan het eind van de afmattende serie taaie klimmen wachtte nog een verrassing: Houffalize ligt in een diep dal, dus de laatse 1500 m gingen in een duizelingwekkende vaart steil naar beneden! Om 13.20 bereikten wij de finish.

Om het jaar gaat de tocht van Noord naar Zuid en het jaar daarop weer van Zuid naar Noord. Volgend jaar ben ik dus zeker nogmaals van de partij om de route 'naar beden' te volbrengen (ook al weet ik na vandaag, dat dat dus begint met een klim van 1500 m. Maar die is in ieder geval geasfalteerd.

We hebben met elkaar een prachtige, heroïsche wandeling volbracht.

Vergeleken hiermee is de Dodentocht in Bornem een makkie. Voor watjes. :mrgreen:

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.