Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 13:49

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2015, 19:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Verslag gaat echt nog effe duren. :icon_wink:
Moet vanavond nog even de puntjes op de i zetten voor een klinische les die ik vanaf morgen 4 dagen lang, 2 x daags mag verzorgen.
Uiterlijk vrijdag is het verslag er. :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2015, 19:34 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Gefeliciteerd marko

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2015, 19:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
bahkos schreef:
Gefeliciteerd marko

Ook van mijn gefeliciteerd Marko.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2015, 20:08 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Spatoes schreef:
bahkos schreef:
Gefeliciteerd marko

Ook van mijn gefeliciteerd Marko.


Ook van mij gefeliciteerd Martin.
Jammer van het weer van gisteren, maar de route was erg mooi.
Leuk om hier een dag mee te hebben gelopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2015, 14:51 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Mei 2008, 13:03
Berichten: 438
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 43
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: geen idee
Mood: Erg blij
Alle een-, twee- drie- en/of vierdaagse lopers gefeliciteerd (zo, kan ik niemand vergeten :icon_mrgreen: )

Ik had voor deze vierdaagse vrij genomen, maar me uiteindelijk niet ingeschreven. Deels vergeten, deels omdat ik het duur vond. De mail met de melding dat voorinschrijven niet meer kon, bedacht dat ik dan een dag zou lopen. De vrijdag uitgekozen, maar niet gegaan omdat ik 10,25 euro toch wel wat veel vond. En om zwart te gaan lopen, nee zo ben dan weer niet. Ben uiteraard wel reuze-nieuwsgierig naar de verslagen en foto's (en wie weet start ik volgend jaar dan wel weer)

Overigens hoorde ik, ik weet niet of het waar is, dat er te weinig inschrijvingen waren om uit de kosten te komen. Wellicht dat dit een positieve uitwerking heeft op het inschrijfgeld voor volgend jaar.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2015, 16:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
rivella_girl schreef:
Overigens hoorde ik, ik weet niet of het waar is, dat er te weinig inschrijvingen waren om uit de kosten te komen. Wellicht dat dit een positieve uitwerking heeft op het inschrijfgeld voor volgend jaar.


2 jaar geleden heb ik de organisatie al een mail gestuurd met de mededeling dat € 12,50 wel erg veel geld is om 1 dagje mee te lopen. Per dag € 10,00 en eenmalig € 2,50 aan administratiekosten.
Vorig jaar zijn de prijzen verlaagd, maar ik vind deze nog steeds te hoog.
Er was (wat ik ooit op de website heb gelezen), op een groter aantal deelnemers gerekend met een gestage groei ieder jaar.
Als dat hogere aantal deelnemers niet wordt gehaald, dan zal dit zijn doorwerking hebben in de kosten/baten verhouding.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2015, 19:06 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Nov 2005, 17:33
Berichten: 592
Woonplaats: Kennemerland
Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
rivella_girl schreef:
Alle een-, twee- drie- en/of vierdaagse lopers gefeliciteerd (zo, kan ik niemand vergeten :icon_mrgreen: )

Ik had voor deze vierdaagse vrij genomen, maar me uiteindelijk niet ingeschreven. Deels vergeten, deels omdat ik het duur vond. De mail met de melding dat voorinschrijven niet meer kon, bedacht dat ik dan een dag zou lopen. De vrijdag uitgekozen, maar niet gegaan omdat ik 10,25 euro toch wel wat veel vond. En om zwart te gaan lopen, nee zo ben dan weer niet. Ben uiteraard wel reuze-nieuwsgierig naar de verslagen en foto's (en wie weet start ik volgend jaar dan wel weer)

Overigens hoorde ik, ik weet niet of het waar is, dat er te weinig inschrijvingen waren om uit de kosten te komen. Wellicht dat dit een positieve uitwerking heeft op het inschrijfgeld voor volgend jaar.

We hebben je gemist op de routes :-)
De routes waren, als vanouds prachtig, de verzorging was prima met water, banaantje, appeltje, mineola, knoppers, koekjes, nougat en volop lintjes langs de routes.
Op de vrijdag een klein foutje met de (vertrokken)koffiepost en geen wagenpost.
Wij hebben weer een goede generale gehad.
En tja, de finish in de stad is nog steeds geen succes. Zelfs niet bij de Jopenkerk.
Van mij mag de finish gewoon in de sporthal zijn. En dan gewoon doorgaan tot 6 uur, tot de laatste binnen zijn. Die hebben ook recht op een feestje. (en bij slecht weer, lekker binnen). Een groot stadsfeest zal het de eerstkomende jaren niet worden. Geen Haarlemmer had er een idee van wat wij aan het doen waren.

Wat de prijs betreft: daar kan ik zelf ook altijd over vallen. Maar toch snap ik het wel. Er wordt een 4-daagse georganiseerd. Daar moeten voor 4 (de dag ervoor 5) dagen zaken voor afgehuurd worden. Sporthal, busjes, benzine snaaiwerk, en wat al niet meer.
Als een 4-daagse deelnemer € 37,50 (€ 32,50 lid van de bond) moet betalen is het niet gek dat voor 1 dag € 10,00 gevraagd wordt, de opzet is: 4-daagse. De € 2,50 inschrijfgeld lijkt mij wat overdreven.

Al met al: een fijne 4-daagse. Wij hebben weer genoten.

_________________
Bij de keerpunten kun je gewoon doorwandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2015, 22:34 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Burberany schreef:
rivella_girl schreef:
Alle een-, twee- drie- en/of vierdaagse lopers gefeliciteerd (zo, kan ik niemand vergeten :icon_mrgreen: )

Ik had voor deze vierdaagse vrij genomen, maar me uiteindelijk niet ingeschreven. Deels vergeten, deels omdat ik het duur vond. De mail met de melding dat voorinschrijven niet meer kon, bedacht dat ik dan een dag zou lopen. De vrijdag uitgekozen, maar niet gegaan omdat ik 10,25 euro toch wel wat veel vond. En om zwart te gaan lopen, nee zo ben dan weer niet. Ben uiteraard wel reuze-nieuwsgierig naar de verslagen en foto's (en wie weet start ik volgend jaar dan wel weer)

Overigens hoorde ik, ik weet niet of het waar is, dat er te weinig inschrijvingen waren om uit de kosten te komen. Wellicht dat dit een positieve uitwerking heeft op het inschrijfgeld voor volgend jaar.

We hebben je gemist op de routes :-)
De routes waren, als vanouds prachtig, de verzorging was prima met water, banaantje, appeltje, mineola, knoppers, koekjes, nougat en volop lintjes langs de routes.
Op de vrijdag een klein foutje met de (vertrokken)koffiepost en geen wagenpost.
Wij hebben weer een goede generale gehad.
En tja, de finish in de stad is nog steeds geen succes. Zelfs niet bij de Jopenkerk.
Van mij mag de finish gewoon in de sporthal zijn. En dan gewoon doorgaan tot 6 uur, tot de laatste binnen zijn. Die hebben ook recht op een feestje. (en bij slecht weer, lekker binnen). Een groot stadsfeest zal het de eerstkomende jaren niet worden. Geen Haarlemmer had er een idee van wat wij aan het doen waren.

Wat de prijs betreft: daar kan ik zelf ook altijd over vallen. Maar toch snap ik het wel. Er wordt een 4-daagse georganiseerd. Daar moeten voor 4 (de dag ervoor 5) dagen zaken voor afgehuurd worden. Sporthal, busjes, benzine snaaiwerk, en wat al niet meer.
Als een 4-daagse deelnemer € 37,50 (€ 32,50 lid van de bond) moet betalen is het niet gek dat voor 1 dag € 10,00 gevraagd wordt, de opzet is: 4-daagse. De € 2,50 inschrijfgeld lijkt mij wat overdreven.

Al met al: een fijne 4-daagse. Wij hebben weer genoten.

Wat het inschrijfgeld betreft. Ik weet niet hoe jullie aan 12,50 komen, maar ik heb 8,50 betaald per dag meelopen (dat is inclusief 1,- korting ivm lid van de bond zijn). Routes waren geloof ik dit jaar aanzienlijk beter "belint" dan vorig jaar.
Jammer alleen dat de EHBO en verzorging aan het eind van de dag weg was (toen we de 40 liepen). Er wordt blijkbaar geen rekening gehouden met de mensen die 40 of 50 lopen. Ik denk dat de organisatie eens moet gaan nadenken over het schrappen van de langste afstanden. Als je daar niet op wilt wachten, dan moet je die afstand niet aanbieden. Of aangeven dat er na een bepaalde tijd geen verzorging meer langs de weg is.
Wat betreft de routes, die zijn prachtig en daarom is deze vierdaagse best een aanrader.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2015, 17:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Gery schreef:
Burberany schreef:
rivella_girl schreef:
Alle een-, twee- drie- en/of vierdaagse lopers gefeliciteerd (zo, kan ik niemand vergeten :icon_mrgreen: )

Ik had voor deze vierdaagse vrij genomen, maar me uiteindelijk niet ingeschreven. Deels vergeten, deels omdat ik het duur vond. De mail met de melding dat voorinschrijven niet meer kon, bedacht dat ik dan een dag zou lopen. De vrijdag uitgekozen, maar niet gegaan omdat ik 10,25 euro toch wel wat veel vond. En om zwart te gaan lopen, nee zo ben dan weer niet. Ben uiteraard wel reuze-nieuwsgierig naar de verslagen en foto's (en wie weet start ik volgend jaar dan wel weer)

Overigens hoorde ik, ik weet niet of het waar is, dat er te weinig inschrijvingen waren om uit de kosten te komen. Wellicht dat dit een positieve uitwerking heeft op het inschrijfgeld voor volgend jaar.

We hebben je gemist op de routes :-)
De routes waren, als vanouds prachtig, de verzorging was prima met water, banaantje, appeltje, mineola, knoppers, koekjes, nougat en volop lintjes langs de routes.
Op de vrijdag een klein foutje met de (vertrokken)koffiepost en geen wagenpost.
Wij hebben weer een goede generale gehad.
En tja, de finish in de stad is nog steeds geen succes. Zelfs niet bij de Jopenkerk.
Van mij mag de finish gewoon in de sporthal zijn. En dan gewoon doorgaan tot 6 uur, tot de laatste binnen zijn. Die hebben ook recht op een feestje. (en bij slecht weer, lekker binnen). Een groot stadsfeest zal het de eerstkomende jaren niet worden. Geen Haarlemmer had er een idee van wat wij aan het doen waren.

Wat de prijs betreft: daar kan ik zelf ook altijd over vallen. Maar toch snap ik het wel. Er wordt een 4-daagse georganiseerd. Daar moeten voor 4 (de dag ervoor 5) dagen zaken voor afgehuurd worden. Sporthal, busjes, benzine snaaiwerk, en wat al niet meer.
Als een 4-daagse deelnemer € 37,50 (€ 32,50 lid van de bond) moet betalen is het niet gek dat voor 1 dag € 10,00 gevraagd wordt, de opzet is: 4-daagse. De € 2,50 inschrijfgeld lijkt mij wat overdreven.

Al met al: een fijne 4-daagse. Wij hebben weer genoten.

Wat het inschrijfgeld betreft. Ik weet niet hoe jullie aan 12,50 komen, maar ik heb 8,50 betaald per dag meelopen (dat is inclusief 1,- korting ivm lid van de bond zijn). Routes waren geloof ik dit jaar aanzienlijk beter "belint" dan vorig jaar.
Jammer alleen dat de EHBO en verzorging aan het eind van de dag weg was (toen we de 40 liepen). Er wordt blijkbaar geen rekening gehouden met de mensen die 40 of 50 lopen. Ik denk dat de organisatie eens moet gaan nadenken over het schrappen van de langste afstanden. Als je daar niet op wilt wachten, dan moet je die afstand niet aanbieden. Of aangeven dat er na een bepaalde tijd geen verzorging meer langs de weg is.
Wat betreft de routes, die zijn prachtig en daarom is deze vierdaagse best een aanrader.

Die € 12,50 was in 2013, voor 1 dag meelopen! Daarna zijn de prijzen verlaagd. Officieel wordt geen korting gegeven(staat op de website) maar dit gebeurt dus kennelijk toch.
Meer deelnemers gaan er echt niet komen als voor 1 dag meelopen nog steeds € 10,25(zonder korting) moet worden neergelegd. Dit is de prijs die op de website wordt genoemd.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2015, 08:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Marko schreef:
Meer deelnemers gaan er echt niet komen als voor 1 dag meelopen nog steeds € 10,25(zonder korting) moet worden neergelegd. Dit is de prijs die op de website wordt genoemd.


Wij hebben dit jaar 2 losse dagen meegelopen en moesten daar per dag per persoon € 9.50 voor betalen. (Geen lid van de bond). Ik vond het ook schandalig duur want zoveel kreeg je er niet voor terug. (En appel/banaan, koekje en een flesje water onderweg).
Door een aantal leden van de groep zwart mee te laten lopen (aan 1 routebeschrijving hadden we als groep tenslotte genoeg), waren de kosten aanvaardbaar. Overigens werd daar onderweg op geen enkele manier op gecontroleerd....

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015, 10:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4938
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Allereerst, van harte proficiat, zij die dit hebben gelopen. Maar wat jammer dat het de organisatie dus nog steeds niet helemaal lukt om alles in orde te hebben. Ik lees elk jaar puntjes van kritiek die opzich helemaal niet lastig op te lossen zijn, en elk jaar komen dezelfde puntjes terug. Voor mij dus een reden deze 4daagse niet te lopen, ik loop immers vaak genoeg in deze omgeving om te weten hoe mooi het hier kan zijn en nee, het is niet de verdienste van de organisatie dat het zo mooi is. :icon_wink:

Er zijn zat alternatieven dus als ze zo doorgaan zullen er steeds minder mensen meelopen vrees ik.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015, 18:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Sunny schreef:
Marko schreef:
Meer deelnemers gaan er echt niet komen als voor 1 dag meelopen nog steeds € 10,25(zonder korting) moet worden neergelegd. Dit is de prijs die op de website wordt genoemd.


Wij hebben dit jaar 2 losse dagen meegelopen en moesten daar per dag per persoon € 9.50 voor betalen. (Geen lid van de bond). Ik vond het ook schandalig duur want zoveel kreeg je er niet voor terug. (En appel/banaan, koekje en een flesje water onderweg).
Door een aantal leden van de groep zwart mee te laten lopen (aan 1 routebeschrijving hadden we als groep tenslotte genoeg), waren de kosten aanvaardbaar. Overigens werd daar onderweg op geen enkele manier op gecontroleerd....

Dag 1 de 40km gelopen. Alleen op ca. 9km een banaan gekregen. Het ergste vind ik dan nog dat èn de organisatie èn de EHBO op de 30km rustpost al weg waren. We waren ruim binnen de tijd. Niet dat ik de EHBO nodig had maar anderen misschien wel. Dag 3 de 15km dus "zwart" meegelopen. Bij de rustpost ook duidelijk vermeld dat ik zwart liep en geen gebruik wenste te maken van de geboden faciliteiten. Toen was er op die post koek, banaan, sinaasappel èn een flesje water. Dat laatste zat ik echt niet om te gillen. De hele weg heeft het geregend. :icon_cry: Ik heb de organisatie een mail gestuurd met aanbevelingen en ben benieuwd. Volgend jaar wil ik best weer 1 dag betaald mee lopen. De routes vind ik best aardig. Zeker met een zonnetje erbij. Anders blijf ik lekker thuis.

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015, 20:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ik heb een prima Vierdaagse gehad. Ik heb genoten van de schitterende natuur in de omgeving van Haarlem en ook genoten van de route door de stad op dag 4.
De verstrekte routebeschrijvingen waren perfect. Zeer gedetailleerd en aan het einde van iedere regel een exacte aanduiding van het aantal gelopen (kilo)meters. De bewegwijzering onderweg met de linten vond ik eigenlijk best wel goed. Zo hier en daar miste ik een lint of zag ik meerdere linten en wist ik niet welk lint voor mijn afstand(30 km) van toepassing zou zijn. De combinatie met de zeer duidelijke routebeschrijving maakte dit helemaal goed. Onderweg hoorde ik wel gemopper over de bewegwijzering, maar dat zijn dan over het algemeen de wandelaars die geen routebeschrijving (willen) lezen en blindelings op de linten willen vertrouwen.
Bij twijfel kon je bovendien nog de bijgeleverde topografische kaarten, met ingetekende route, bekijken dan kon het echt niet meer fout gaan. Toch ben ik zelf ook 1 x de mist in gegaan maar daarover meer in de dag verslagjes.

Jarenlang heb ik de Vierdaagse van Alkmaar gelopen en de Haarlemse Vierdaagse gemeden, mede vanwege de hoge (dag) prijzen. Na de doorgevoerde prijsverlaging in 2014 wilde ik de organisatie "belonen" door een dagje mee te lopen. Nog steeds moest veel geld worden neergeteld voor 1 dagje lopen, maar ik vond het vorig jaar de moeite waard, vandaar dit jaar een hele Vierdaagse.
Dit jaar doe ik het andersom en loop ik in Alkmaar 1 dagje mee!
Mijn vrouw en ik hebben voor deze Vierdaagse onderdak via "Vrienden op de fiets" gevonden, in het centrum van de stad en op loop-of fietsafstand van de start locatie. Een redelijk onderkomen, echter met een matig verzorgd ontbijt. (Qua hygiene, houdbaarheid en hoeveelheid van de producten).
We constateerden een groot verschil met onze 1e kennismaking met een "vrienden op de fiets"-locatie op het Zuid-Hollandse Goeree-Overflakkee.

Dag 1. De start is in een sporthal aan de rand van de stad, dicht tegen Bloemendaal aan en op loopafstand van station Bloemendaal. Voor het aantal deelnemers(dagelijks rond de 1000) is deze sporthal ruim zat.
Vandaag reizen Marianne en ik in de vroege ochtend naar Haarlem en parkeren de auto op een (zeer ruim) parkeerterrein. Marianne gaat met de trein verder naar Amsterdam om aldaar musea te bezoeken en ik ga, na een verse kop koffie en een startstempel, aan de wandel.
Al vrij snel ontwaar ik 2 dames met op de rugtas van beiden een embleem van de KM over de Afsluitdijk. Hier heb ik een mooi aanknopingspunt voor een gesprek. Na wat gepraat wordt al snel duidelijk dat deze dames ook "Walkers" zijn en wel Burberany en Maaike. Er komt een meneer bij ons lopen die zich in het gesprek mengt en zo stappen wij de 1e kilometers weg. Verderop nemen de dames een rust en ik loop verder met die meneer. Bij een bananen-uitdeelpost herken ik Ben van een eerdere avatar en ontmoet hier ook Gery. Met ons 4-en wordt de route vervolgd, tot aan de volgende rust post waar de anderen een pauze nemen en ik alleen verder wandel. Ik spreek iemand aan die een Schotse Hooglander van zeer dichtbij aan het fotograferen is en wandel met deze persoon de volgende 8 km samen.
Ook dit blijkt een "walker" te zijn en wel Thunderstick. (nu niet of minder actief hier).

Als ik dan zelf wil gaan rusten, heb ik inmiddels al zo'n 18 km er op zitten. Uit ervaring weet ik dat ik na 18 km lopen wel een goede rust kan gebruiken en dat doe ik dan ook. Hier zitten de wandelaars op een terras bij het theehuis.
Eén van de wandelaars hoor ik bellen met een andere wandelaar en die andere wandelaar hoor ik hierop reageren. Blijken die 2 wandelaars beiden op het zelfde terras te zitten wat ze van elkaar niet wisten en pas door kregen nadat een buitenstaander hun erop had geattendeerd.
Na deze rust loop ik deze dag verder alleen. Dan volgt tevens het minst fraaie deel van de route. Het 1e deel van de route ging door het bebost duingebied (Zuid-Kennemerland) en langs IJmuiden ,via Driehuis, naar Velsen. Hier langs het kanaal gelopen en vandaar over fietspaden terug naar Haarlem.
Ik heb verder geen rust meer genomen en ben vlot binnen. De afstand voor vandaag is 29 km.
Volgens de organisatie zijn er vandaag(Hemelvaartsdag!) relatief veel dagjes wandelaars en dat zal ongetwijfeld met het heerlijke wandelweer te maken hebben.

Ik wacht (eerst in de sporthal, later buiten in het zonnetje) op Marianne die zich nog goed blijkt te vermaken in Amsterdam.
Als dan blijkt dat Marianne weer in Haarlem is, spreken we af om samen naar ons tijdelijk verblijf te gaan.
Helaas blijk ik dan de auto niet te kunnen starten en heb ik moeite om alle portieren van buitenaf te openen. Na onderzoek blijkt de lichtschakelaar in de stand "on" te staan en is het zaak om, met de nodige schaamte, de wegenwacht te bellen. Het euvel wordt snel opgelost en zodoende kan ik alsnog met de auto richting ons tijdelijke onderkomen. (met het opvolgen van het advies van de wegenwacht om een omweg te maken om zodoende de accu weer enigszins op te kunnen laden).

-wordt vervolgd-


Laatst gewijzigd door Marko op 22 Mei 2015, 07:21, in totaal 4 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015, 21:43 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Leuk verslag. Ik ben benieuwd naar het vervolg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 08:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
dag 2. Vandaag ben ik op dezelfde tijd(iets na 8.00 uur) gestart als gisteren. Omdat de auto niet in de wijk kan blijven staan waar we ons onderkomen hebben(in verband met parkeervergunningen), besluit ik om met de auto naar de start locatie te gaan.
Eerst maar weer even koffie en dan op pad.
De organisatie werkt nauw samen met een groot aantal vrijwilligers, waaronder een 10-tal studenten van scholen uit de eigen regio. Deze studenten "bemannen" de controleposten en geven het startstempel. Stempelposten zitten soms dicht bij elkaar(1 x zelfs na 1 km alweer) en soms kom je een hele tijd niets tegen. Ook bij de finish zitten de studenten om de stempelkaarten in ontvangst te nemen en een nieuwe kaart voor de volgende dag af te geven.
De route voor vandaag gaat door het schitterende duingebied aan de westkant van Haarlem. De route is zeer afwisselend. Er is voor mij veel herkenning, omdat ik deze route vorig jaar ook heb gelopen. Bovendien zijn trajecten van de "30 van Zandvoort" in deze route opgenomen(in tegengestelde richting) en loopt het door mij bewandelde Hollandse Kustpad ook door deze regio.

Waren het gisteren vooral Schotse Hooglanders waar ik langs liep, vandaag zie ik in het duingebied meerdere herten.
Bij "Kraantje Lek" pauzeer ik voor een kop koffie en heb er dan zo'n 13,5 km opzitten. Hierna volgt het Visscherspad. het Naaldenveld en Aerdenhout, waar ik een 2e rust heb op 25 km.
Het is vandaag opnieuw heerlijk wandelweer al is het iets frisser dan gisteren.

dag 3. Vandaag wandel ik met "walker" Fien. We hebben bij station Bloemendaal afgesproken waar ik Fien met de auto oppik. De start is voor mij iets later dan op de voorgaande dagen(rond 8.45 uur). Helaas valt er miezerige regen en dat zal zo de komende 3 uren blijven. Het is ook best wel aan de frisse kant dus een buitenrust heeft niet onze voorkeur. De route voor vandaag gaat nu oostwaarts en dat betekent dat we de stad via het "Spaarne" verlaten en deze rivier enige tijd blijven volgen. Dan volgt een mooi gedeelte langs de Mooie Nel, wat een onderdeel uitmaakt van het veel grotere Spaarne. Het is ook een visgebied bij uitstek en ook Fien heeft hier ooit een hengel in het water laten zakken om haar(toen nog kersverse schoonvader) te imponeren met haar visvangst van dat moment. (klopt het zo, Fien?).
Met Fien voor vandaag de afspraak gemaakt dat we een rustig tempo lopen en regelmatig zullen rusten. Dat laatste doen we ook al na 8 km, waar we in een restaurant verwelkomd worden door een accordeonist/zanger.
Na een kop koffie verdwijnen we weer en regent het nog steeds.

Ik denk dat ik in dit gebied niet bekend ben en ben verrast door de mooie natuur. Even later blijkt toch dat ik hier eerder heb gelopen, want ik zie markeringen van het Noord-Hollandpad. Dit pad slingert veel meer door weilanden en gaat over grasdijken, de route voor vandaag is grotendeels geasfalteerd.
In Spaarndam is een stempelpost(12 km) maar wij lopen hier door en mogen nu een lus maken van 8 km (door de Houtrakpolder) om in datzelfde Spaarndam uit te komen. Halverwege die lus rusten we even uit op een boomstam. Die is nat maar er ligt (nog) een droge handdoek op dus vooruit dan maar.
Een binnenrust volgt in het dorp Spaarndam, waar we in een café een lekker broodje kroket nuttigen.
Het is inmiddels droog dus de poncho kan uit (blijven). De afstand voor vandaag is 31,5 km en we hebben er nu 20 km opzitten. Een eenvoudige rekensom leert ons dat we nog zo'n 11,5 km hebben te gaan.

Op het 21 km punt moeten we voorbij een gemaal rechtsaf: dit staat in de routebeschrijving en ook de markeringen wijzen in die richting. Rechtsaf lijkt echter niet mogelijk, want het pad lijkt bij een sloot op te houden. Dan toch maar rechtdoor? Ik ontwaar op het pad rechtdoor de bekende linten dus gezamenlijk besluiten we om die te volgen. We lopen enkele kilometers langs het Spaarne en komen er dan achter dat het toch niet blijkt te kloppen en dat we wel degelijk voorbij dat gemaal rechtsaf hadden gemoeten!?! We hebben een lus gemist waardoor de totale afstand voor vandaag 6 km lager uitkomt op 25,5 km. Maakt ons niet uit, wij zijn tevreden met deze afstand.

Vandaag heb ik genoten van de mooie route en het gezelschap van Fien!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.